Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
ZooParc de Beauval
Cheeta7
Datum: Dinsdag, 09 Apr 2013, 19:53 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Horeca Medewerker

Hallo iedereen,

Sinds een korte tijd geleden had ik een zoo gevonden op het internet. ZooParc de Beauval. Het is een park gelegen in het hartje van Frankrijk.
Het park heeft een zeer ruime dierencollectie: papegaaien, gieren, olifanten, giraffen, zebra's, sneeuwluipaarden, poema's, jaguars, tijgers, leeuwen, zeeleeuwen, lamantijnen, nijlkrokodillen en... Reuzenpanda's! Sinds vorig jaar is het park één van de 5 in Europa die over de Reuzenpanda's beschikken.

Maar niet alleen de dierencollectie maar ook de omgeving en de verblijven van de dieren zelf is heel mooi afgewerkt. Misschien kan ik jullie overtuigen met enkele foto's:

De Savanne van het park.

Het Reuzenpandaverblijf.

Het Aziatisch Grasland.

Indeling van het Park.

Het park heeft niet echt thema's. Wat het park wel doet, dat is zoveel mogelijk dieren bij elkaar doen (maar dan wel met dieren die in het wild ook vaak bij elkaar te vinden zijn). Zo heb je een Zuid-Amerikaanse Pampa (Braziliaanse Tapir, Capybara's...) een Afrikaanse Savanne (Giraffen, Witte Neushoorns, Grévy Zebra's,...) én een Aziatisch grasland (met Indische Neushoorns, Indische Antilopen,...) Er is wel een hoekje van het park die je toch wel een volwaardig 'thema' mag noemen: China. Hier vindt je dus de bekende Panda's, takins, kleine panda's enz.

Dierencollectie

Zoals eerder vermeld heeft het park een zeer uitgebreide collectie dieren. Vooral de roofdieren (katachtigen) zijn met grote getallen aanwezig. Poema's, Sumatraanse Tijgers, Witte leeuwen, Afrikaanse leeuwen, Witte tijgers, jaguars, Perzische Panters, Servals en Sneeuwluipaarden. Ook grote zoogdieren (zoals bv. de Afrikaanse Olifant) en reptielen krijgen veel aandacht in het park. In de 'Serre Tropicale des Singes' vindt je een uitgebreide collectie reptielen. Zelfs Nijlkrokodillen hebben er hun verblijf. Ook de vogels hebben hun eigen tropisch gebouw waar je tussen deze dieren kan lopen. Verder zijn ook de primaten (orang-oetans, gorilla's, gibbons, chimpansee's...).

Geschiedenis

ZooParc de Beauval bestaat sinds 1980 (eigenlijk dus nog niet zo lang) en begon als vogelpark met meer dan 2000 vogels. Nu kun je het het bekendste park van Frankrijk noemen.

Ik hoop dat ik jullie wat informatie heb kunnen geven en dat jullie nu een nieuw dierenpark in jullie 'verlanglijstje om te bezoeken' hebben  :p . Ikzelf heb het park nog niet bezocht maar zal er alles aan proberen om het te bezoeken. Als ik het zo zie op foto's en dergelijke moet het zéker de moeite waard zijn.
Om af te sluiten heb ik hier nog een plattegrond. En dit is de link van hun website (wel in het Frans).

Ik hoop op reactie's wat jullie van het park vinden ;) .

Groetjes Bart

Bericht veranderd door: Cheeta7 - Dinsdag, 09 Apr 2013, 20:06
BerichtHallo iedereen,

Sinds een korte tijd geleden had ik een zoo gevonden op het internet. ZooParc de Beauval. Het is een park gelegen in het hartje van Frankrijk.
Het park heeft een zeer ruime dierencollectie: papegaaien, gieren, olifanten, giraffen, zebra's, sneeuwluipaarden, poema's, jaguars, tijgers, leeuwen, zeeleeuwen, lamantijnen, nijlkrokodillen en... Reuzenpanda's! Sinds vorig jaar is het park één van de 5 in Europa die over de Reuzenpanda's beschikken.

Maar niet alleen de dierencollectie maar ook de omgeving en de verblijven van de dieren zelf is heel mooi afgewerkt. Misschien kan ik jullie overtuigen met enkele foto's:

De Savanne van het park.

Het Reuzenpandaverblijf.

Het Aziatisch Grasland.

Indeling van het Park.

Het park heeft niet echt thema's. Wat het park wel doet, dat is zoveel mogelijk dieren bij elkaar doen (maar dan wel met dieren die in het wild ook vaak bij elkaar te vinden zijn). Zo heb je een Zuid-Amerikaanse Pampa (Braziliaanse Tapir, Capybara's...) een Afrikaanse Savanne (Giraffen, Witte Neushoorns, Grévy Zebra's,...) én een Aziatisch grasland (met Indische Neushoorns, Indische Antilopen,...) Er is wel een hoekje van het park die je toch wel een volwaardig 'thema' mag noemen: China. Hier vindt je dus de bekende Panda's, takins, kleine panda's enz.

Dierencollectie

Zoals eerder vermeld heeft het park een zeer uitgebreide collectie dieren. Vooral de roofdieren (katachtigen) zijn met grote getallen aanwezig. Poema's, Sumatraanse Tijgers, Witte leeuwen, Afrikaanse leeuwen, Witte tijgers, jaguars, Perzische Panters, Servals en Sneeuwluipaarden. Ook grote zoogdieren (zoals bv. de Afrikaanse Olifant) en reptielen krijgen veel aandacht in het park. In de 'Serre Tropicale des Singes' vindt je een uitgebreide collectie reptielen. Zelfs Nijlkrokodillen hebben er hun verblijf. Ook de vogels hebben hun eigen tropisch gebouw waar je tussen deze dieren kan lopen. Verder zijn ook de primaten (orang-oetans, gorilla's, gibbons, chimpansee's...).

Geschiedenis

ZooParc de Beauval bestaat sinds 1980 (eigenlijk dus nog niet zo lang) en begon als vogelpark met meer dan 2000 vogels. Nu kun je het het bekendste park van Frankrijk noemen.

Ik hoop dat ik jullie wat informatie heb kunnen geven en dat jullie nu een nieuw dierenpark in jullie 'verlanglijstje om te bezoeken' hebben  :p . Ikzelf heb het park nog niet bezocht maar zal er alles aan proberen om het te bezoeken. Als ik het zo zie op foto's en dergelijke moet het zéker de moeite waard zijn.
Om af te sluiten heb ik hier nog een plattegrond. En dit is de link van hun website (wel in het Frans).

Ik hoop op reactie's wat jullie van het park vinden ;) .

Groetjes Bart

Bericht getypt door - Cheeta7
Toegevoegd op 09 Apr 2013 om 19:53
ZooM
Datum: Dinsdag, 09 Apr 2013, 20:01 | Bericht # 2   
ZooM 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

Curator

Ik hoop er deze zomervakantie naar toe te gaan. Lijkt me echt een mooi park.
Ik zal wel zien.  ;)
BerichtIk hoop er deze zomervakantie naar toe te gaan. Lijkt me echt een mooi park.
Ik zal wel zien.  ;)

Bericht getypt door - ZooM
Toegevoegd op 09 Apr 2013 om 20:01
Cheeta7
Datum: Dinsdag, 09 Apr 2013, 20:59 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

@ ZooM, Leuk dat je er eens naar toe wil gaan! Ik zou het je echt aanraden!  ^_^

Bericht@ ZooM, Leuk dat je er eens naar toe wil gaan! Ik zou het je echt aanraden!  ^_^

Toegevoegd op 09 Apr 2013 om 20:59
carnotaurus
Datum: Woensdag, 10 Apr 2013, 07:27 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Ziet er goed uit!
als ik eens in de buurt kom, zal ik er toch maar eens een blik op werpen!

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtZiet er goed uit!
als ik eens in de buurt kom, zal ik er toch maar eens een blik op werpen!

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 10 Apr 2013 om 07:27
Kit_Fisto
Datum: Woensdag, 10 Apr 2013, 15:08 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 2

Curator

ff een vraagje: ik ga in de zomervakantie naar frankrijk maar waar precies in frankrijk licht dit park? ik wil echt al heel lang reuzen panda's zien!

kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Berichtff een vraagje: ik ga in de zomervakantie naar frankrijk maar waar precies in frankrijk licht dit park? ik wil echt al heel lang reuzen panda's zien!

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 10 Apr 2013 om 15:08
Michelaar
Datum: Woensdag, 10 Apr 2013, 15:49 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 1

Kassa Medewerker

wat jij zegt over de indeling van het park, Cheeta7, lijkt wel een beetje op bioparc Valencia in spanje, vind je niet

Eigenaar van McCain Zoo!
Berichtwat jij zegt over de indeling van het park, Cheeta7, lijkt wel een beetje op bioparc Valencia in spanje, vind je niet

Bericht getypt door - Michelaar
Toegevoegd op 10 Apr 2013 om 15:49
Cheeta7
Datum: Woensdag, 10 Apr 2013, 17:18 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

@ carnotaurus, ik raad je het zeker aan!  ^_^
@ Kit_FistoDit is de link van hun website met hun routebeschrijving. Ook nog even zeggen: het park heeft ook een eigen hotel met restaurant. Het park zelf ligt in Saint-Aignan.
@ Michelaar, ik ben zelf nog nooit in bioparc Valencia geweest, maar als ik zo kijk naar hun website dan verdelen zij toch wat meer continentaal :) .

Groetjes
Bart

Bericht@ carnotaurus, ik raad je het zeker aan!  ^_^
@ Kit_FistoDit is de link van hun website met hun routebeschrijving. Ook nog even zeggen: het park heeft ook een eigen hotel met restaurant. Het park zelf ligt in Saint-Aignan.
@ Michelaar, ik ben zelf nog nooit in bioparc Valencia geweest, maar als ik zo kijk naar hun website dan verdelen zij toch wat meer continentaal :) .

Groetjes
Bart

Toegevoegd op 10 Apr 2013 om 17:18
ZooM
Datum: Woensdag, 10 Apr 2013, 19:17 | Bericht # 8   
ZooM 
ZTSF Gegevens

Curator

Het enige wat minder aan deze zoo is, is dat die vrij duur is: 24 euro per persoon.
BerichtHet enige wat minder aan deze zoo is, is dat die vrij duur is: 24 euro per persoon.

Bericht getypt door - ZooM
Toegevoegd op 10 Apr 2013 om 19:17
Cheeta7
Datum: Donderdag, 11 Apr 2013, 12:45 | Bericht # 9   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

@ ZooM, ja dat is misschien wel waar... Eigenlijk is het zelfs 25 euro. Maar dat je er maar voor over hebben om de panda's te zien  :p

Bericht@ ZooM, ja dat is misschien wel waar... Eigenlijk is het zelfs 25 euro. Maar dat je er maar voor over hebben om de panda's te zien  :p

Toegevoegd op 11 Apr 2013 om 12:45
NielsG
Datum: Vrijdag, 12 Apr 2013, 13:23 | Bericht # 10   
NielsG 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 5

Member van het Seizoen
Directeur

Ziet er cool uit, als ik een keer in Frankrijk ben, ga ik zeker proberen ZooParc te bezoeken. :)

BerichtZiet er cool uit, als ik een keer in Frankrijk ben, ga ik zeker proberen ZooParc te bezoeken. :)

Bericht getypt door - NielsG
Toegevoegd op 12 Apr 2013 om 13:23
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search:

Hosted by uCoz