ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 144 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Hallo iedereen,
Sinds een korte tijd geleden had ik een zoo gevonden op het internet. ZooParc de Beauval. Het is een park gelegen in het hartje van Frankrijk. Het park heeft een zeer ruime dierencollectie: papegaaien, gieren, olifanten, giraffen, zebra's, sneeuwluipaarden, poema's, jaguars, tijgers, leeuwen, zeeleeuwen, lamantijnen, nijlkrokodillen en... Reuzenpanda's! Sinds vorig jaar is het park één van de 5 in Europa die over de Reuzenpanda's beschikken.
Maar niet alleen de dierencollectie maar ook de omgeving en de verblijven van de dieren zelf is heel mooi afgewerkt. Misschien kan ik jullie overtuigen met enkele foto's:
De Savanne van het park.
Het Reuzenpandaverblijf.
Het Aziatisch Grasland.
Indeling van het Park.
Het park heeft niet echt thema's. Wat het park wel doet, dat is zoveel mogelijk dieren bij elkaar doen (maar dan wel met dieren die in het wild ook vaak bij elkaar te vinden zijn). Zo heb je een Zuid-Amerikaanse Pampa (Braziliaanse Tapir, Capybara's...) een Afrikaanse Savanne (Giraffen, Witte Neushoorns, Grévy Zebra's,...) én een Aziatisch grasland (met Indische Neushoorns, Indische Antilopen,...) Er is wel een hoekje van het park die je toch wel een volwaardig 'thema' mag noemen: China. Hier vindt je dus de bekende Panda's, takins, kleine panda's enz.
Dierencollectie
Zoals eerder vermeld heeft het park een zeer uitgebreide collectie dieren. Vooral de roofdieren (katachtigen) zijn met grote getallen aanwezig. Poema's, Sumatraanse Tijgers, Witte leeuwen, Afrikaanse leeuwen, Witte tijgers, jaguars, Perzische Panters, Servals en Sneeuwluipaarden. Ook grote zoogdieren (zoals bv. de Afrikaanse Olifant) en reptielen krijgen veel aandacht in het park. In de 'Serre Tropicale des Singes' vindt je een uitgebreide collectie reptielen. Zelfs Nijlkrokodillen hebben er hun verblijf. Ook de vogels hebben hun eigen tropisch gebouw waar je tussen deze dieren kan lopen. Verder zijn ook de primaten (orang-oetans, gorilla's, gibbons, chimpansee's...).
Geschiedenis
ZooParc de Beauval bestaat sinds 1980 (eigenlijk dus nog niet zo lang) en begon als vogelpark met meer dan 2000 vogels. Nu kun je het het bekendste park van Frankrijk noemen.
Ik hoop dat ik jullie wat informatie heb kunnen geven en dat jullie nu een nieuw dierenpark in jullie 'verlanglijstje om te bezoeken' hebben . Ikzelf heb het park nog niet bezocht maar zal er alles aan proberen om het te bezoeken. Als ik het zo zie op foto's en dergelijke moet het zéker de moeite waard zijn. Om af te sluiten heb ik hier nog een plattegrond. En dit is de link van hun website (wel in het Frans).
Ik hoop op reactie's wat jullie van het park vinden .
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 144 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
@ carnotaurus, ik raad je het zeker aan! @ Kit_Fisto, Dit is de link van hun website met hun routebeschrijving. Ook nog even zeggen: het park heeft ook een eigen hotel met restaurant. Het park zelf ligt in Saint-Aignan. @ Michelaar, ik ben zelf nog nooit in bioparc Valencia geweest, maar als ik zo kijk naar hun website dan verdelen zij toch wat meer continentaal .