Een zeldzame soort met een enorm mannen tekort, in totaal in 8 parken. Daaronder bevinden zich Zie-Zoo, Plzen, Berlin Zoo, Heidelberg, Saarbrücken en Keulen.
Te zien in 3 Europese diereparken, waarvan eentje het Safaripark Beekse Bergen is. Verder nog in Twycross (Engeland) en Jihlava (Tsjechië), alle dieren stammen van een fokcentrum.
Behoort tot de zeldzaamste van de zeldzaamste, er zit namelijk maar één dier in een Europese zoo, een mannetje in Hamerton Zoo.
Bruine hyena (Parahyaena brunnea)
Ook wel strandwolf genoemd. De bruine hyena is ook een zeer zeldzame soort. Alleen in Kronberg, Praha, Les Abrets en Toulon te zien.
Kort lijstje deze keer. Hiervan heb ik gezien: - Oostelijke ringstaartmangoest (Zie-Zoo, Keulen) - Arabische gestreepte hyena (Beekse Bergen)
Door mijn bezoek ik Keulen kan ik de volgende dieren toevoegen: - Matschieboomkangoeroe - Rosse olifantspitsmuis - Blauwoogmaki - Roodscheendoek (laatste dier in Europa ) - Bonobo - Roodarmzoneekhoorn - Dwergstekelmuis dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 154 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Verzorger
En mijn inactiviteit maakt blijkbaar niet veel uit. Nul punten op een 7-tal lijsten tijd. En trouwens, ze hebben nu in de Zonnegloed normaalgezien ook een genetkat (uit een Franse zoo denk ik). Volgens mij de gewone. Jammer genoeg ben ik daar nog niet geweest.
ben in burgers' geweest, kan nu ook die nieuwe Goudbuikmangabey toevoegen aan mijn lijst, verder ook de Arabische Gestreepte Hyenas in Safaripark Beeksebergen