@ Kit_Fisto, & @ legoman12324, & @ krieke668, & @ boerroel545, & @ Real_thomas, & @ Marr13, Bedankt dat jullie die update mooi vonden. Ik hoop dat jullie deze update ook waarderen.
@ Cheeta7, Ik heb de groeten gedaan aan Saar. Ze waardeerde het
@ catfreako, & @ harry, Bedankt. Ja ik had beter iets met effecten kunnen doen, waardoor het iets donkerder leek netzoals bij de preview. Ben blij dat je het verder wel mooi vind.
@ Dierentuiner, De dieren hebben best veel ruimte, maar dit komt niet naar voren door de afscheiding tussen publiek en hun binnenverblijven. Ik kan je vertellen dat ze zich op hun gemak voelen.
Zoo Palace
Welkom bij ZOPALA, In de zomervakantie zijn we twee keer kort achter elkaar op bezoek geweest. Aangezien Saar druk bezig was met een onderwatergedeelte hebben we een tijd lang niets van ons laten horen. Nu zijn we toch weer uitgenodigd, doordat het onderwaterdeel met onderandere tuimelaars en orka's klaar is. Deze update gaat niet verder vanaf de grot (waar we de vorige x geeindigd zijn), maar we lopen langs de doejongs richting de uitbreiding van het watergedeelte.
Vanaf de doejongs (aan de linkerkant) lopen we nu richting het nieuwe gedeelte.
We zien gelijk twee verblijf een aan de linkerkant en een aan de rechterkant. We lopen wat dichterbij en gaan eerst rechts kijken
Het is de Amerikaanse Zeearend!
Nu ben ik toch ook wel benieuwd wat rechts zit. Daarom draaien we ons om en lopen we langzaam omhoog terwijl we naar het verblijf kijken.
In dit verblijf zwemmen de goudmakrelen. Eenmaal boven aangekomen, kunnen we heel ver vooruit kijken. Maar hier vooraan zwemmen de californische zeeleeuwen.
We gaan nu onze route vervolgen, want verder op hebben we nog een x een uitkijkpunt. We gaan linksaf een soort van tunnel in, met aan de linkerkant nog steeds de goudmakrelen en aan de rechterkant een andere diersoort.. Welke is dit???
Aan de rechterkant zitten de oorkwallen. Op dit moment hebben wij vier vrouwtjes en zijn wij opzoek naar een mannetje.
We lopen langs de kwallen en zien in het vooruitzicht al een waterval en een tropisch verblijf liggen. Wat zal hier in zitten?
Er is genoeg gelegenheid om te zitten. Lekker fleurig met al die planten erbij!
Dit is de rechterkant van het verblijf en ja hoor we zien al een dolfijn zwemmen!
Misschien kunnen we de dolfijnen beter vanaf beneden zien, daarom besluiten we om naar beneden te gaan.
Eenmaal beneden aangekomen, kunnen we eerst de goudmakrelen nog zien zwemmen, voordat we nog verder af dalen.
En we dalen weer verder...
Helaas zien we in de ruit waar we tegen aanlopen nog niets, misschien in de rest van de gang?
Ja!! Bij vader en dochter kunnen we een glimp opvangen van de twee dieren. Het zijn de orinocodolfijnen. Deze zijn pas in het park uit een fokprogramma.
Wat een mooie dieren he??
We gaan maar weer eens verder.. Dit x komen we bij een kruising aan, we zijn niet de enigste die de weg kwijt zijn, die vrouw voor ons kijkt ook even op zijn plattegrond!
Het besluit is genomen. We gaan eerst rechtdoor en daarna naar rechts. We gaan weer naar buiten!
Dit is het lagere uitkijktplatform bij de zeeleeuwen en de schildpadden Saar vind het een beetje kaal op het land. En zoekt nog een diersoort om erbij te doen. Heb jij dieren laat het weten!
Wel oppassen he. Dit zijn hele speelse dieren!
We hebben nu wel genoeg gezien en gaan weer lekker naar beneden.
Die vrouw staat nog steeds te kijken.. We leggen maar even de route uit.
Wij gaan nu door. Naar links.. We lopen nu tegen de ruit aan om onderwater naar deze geweldige dieren te kijken.
Er zijn wel heel veel schildpadden te bezichtigen! Een babyboom vertelde saar.
Vanaf het 'tropische' gedeelte gaan we nu richting de kust. Het eerste verblijf aan de rechterkant is weer die van de zeeleeuwen en de schildpadden, deze slaan we dit keer even over. We lopen dus gelijk door..
Heee!!! Hier zitten de orka's. Wat een verrassing.
Als we verder doorlopen, zien we recht tegenover ons ook een beest zwemmen. Is dat nou een tuimelaar??
Ja inderdaad!
We besluiten om snel door te lopen.. Op de foto is het niet zo goed te zien, maar aan beide kanten kunnen we de dieren heel mooi bekijken.
We zien de orka's in de verte samen. Daarom besluiten we om erheen te gaan.
Wat een mooi gezicht zeg
We lopen door richting een trap die ons naar boven zal brengen.
Maar we komen eerst weer een nieuwe diersoort tegen.
Dat waren de hectordolfijnen. Ook de tuimelaars kunnen we nog een x bekijken.
Onder water kunnen we geen geweldige foto's maken, daarom besluiten we om toch maar een verdieping om hoog te gaan.
Zag je ook die tuimelaar toen we naar boven liepen?? Hier staan we bij de scheiding tussen de hector dolfijn. Indien de dieren genoeg gewent zijn, dan kan dit glas eventueel naar beneden, waardoor ze bij elkaar kunnen zwemmen en zodat ze meer ruimte hebben.
Je ziet dat de dieren nu al naar elkaar toe trekken.
Wij besluiten om naar buiten te gaan en om ze vanaf een brug te bekijken.
Deze brug scheidt de orka's van de hectordolfijnen. Aan allebei de kanten is er een mooi uitkijkpunt gemaakt. Met glas voor de kinderen.
Bij de dolfijnen. Jammer genoeg laten ze zich niet boven zien op dit moment
Aan de kant van de orka's. Deze kan je heel goed bekijken!
Het is de bedoeling dat in de toekomst deze brug doorloopt, richting het volgende gedeelte. Zo ver is Saar helaas nog niet. Daarom moeten we dezelfde route weer terug lopen.
Dit was de rondleiding. We hopen dat jullie genoten hebben. Eerst nog een aantal foto's (vanaf bovenaf). Hier een overzicht van de verblijven van de goudmakrelen, de kwallen en de amerikaanse zeearend
Hierbij het verblijf van de Groene Zeeschildpadden en de Californische Zeeleeuwen
Het verblijf van de orinocodolfijnen, samen met het seperatiegedeelte
Het verblijf van de orka
Het verblijf van de tuimelaars en de hector dolfijnen
Hierbij de standaardplattegrond van ZT2.
Gesprek met Saar, Zoals elke update nu ook weer een gesprek met Saar. Dit keer via Google +.
Bedankt voor het kijken Bedankt voor het kijken naar deze aflevering van ZOPALA. Vergeet niet om een reactie achter te laten. Wij zullen daar heel blij mee zijn. Als jullie het leuk vinden dan kan je weer stemmen op de volgende update. Saar is nu met twee projecten bezig: - Verlengde van de brug (nijlpaarden, ijsberen & Schildpadden) - Gebied met allerlei soorten otters Stem welke jij wilt!
Datum: Dinsdag, 13 Nov 2012, 18:22 | Bericht # 123
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 255 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Wauw ziet er goed uit en wat een gigantische update haha. Ik vind de binnengedeelte's mooi en ik heb alleen een opmeriking :
- Bij ZTAO is er maar 1 Orka aanwezig en die heb jij maar toch heb je er 2 Hoe?? En ook zou ik bij je orka's niet van die tropische planten plaatsen die je ziet maar kust planten bijvoorbeeld
@ Jeweetwelwie, ziet er goed uit ik vind dat je goed kan bouwen ik kan je nog als tip geven om hier en daar nog wat planten te zetten voor de rest is het top ga zo door
Datum: Dinsdag, 13 Nov 2012, 18:55 | Bericht # 125
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 79 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
Leuk Soms ziet de bouwstyle er niet heel mooi uit... dat komt door de verschillende hekken die je gebruikt Alleen bij het 1e dolfijnenhok met de waterval... dat ziet er heeeeel erg aangelegt uit... misschien wat minder recht??? WildPark, dierenopvang, fokcentrum en dierenorganisatie de Betuwe, kom gerust eens langs!
Neem eens een kijkje in de trade, er is altijd een deal te sluiten!
Datum: Woensdag, 14 Nov 2012, 00:54 | Bericht # 127
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 60 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
heel mooi gedaan. ik ben niet zo gek op waterdieren maar als ik zie hoe jij je verblijven heb ga ik het toch maar eens proberen echt super mooi gedaan.
@ Dierentuiner, Bedankt. Ja de kustplanten vind ik altijd zo somber, daarom heb ik voor de tropische planten gekozen. Ik had 1xV Orka en Timo 1xM en ik mocht zijn orka lenen.
@ boerroel545, Bedankt. Ik zal er de volgende keer aan denken.
@ rymafra, Ja klopt, maar ik had weinig ruimte meer Toch is die wel gekozen door het fokprogramma
@ Jens26, Bedankt voor je reactie.
@ kroko72, Bedankt voor je reactie. Ik vind waterdieren ook het moeilijkste. Daarom heeft het heel lang geduurd voordat deze update geshowd werd, maar de dieren moesten toch een x te zien zijn. Het is wel de moeite waard om het te proberen en zo de vaardigheden uit te breiden.