Zoo Palace brengt hun Witte Haaien terug naar het wild
Wereld Natuur Fonds heeft in overleg met Zoo Palace de 3 Witte Haaien van het dierenpark terug naar zee gebracht. Het Wereld Natuur Fonds heeft aangetoond dat de populatie in het gebied net te klein was voor een gezonde populatie. Hierdoor is er besloten deze 2 mannen en deze enkele vrouw terug te plaatsen in de natuur.
Laatste tot ziens voor Witte Haai
Ter compensatie zal Zoo Palace via het Wereld Natuur Fonds een nieuwe haaien soort krijgen om hier in de toekomst mee te kunnen fokken, het gaat hierbij om 1xV - 1xM Citroenhaai. Het Wereld Natuur Fonds heeft aangegeven dit soort succesvolle actie's vaker te willen gaan laten plaatsvinden met wellicht ook andere dierentuinen. Ze vonden de samenwerking met Zoo Palace erg prettig en hopen het beste voor de Witte Haaien.
@ dennis11, & @ Olaf2000, & @ Yari, Bedankt. Voor je reactie!
@ Iedereen, De stemming is als volgt geëindigd: Australie: 1 Grot: 1 2 Afrika: 1 2 In deze update kunnen jullie zien wat het geworden is.
Zoo Palace
Welkom bij ZOPALA, Vandaag gaan we terug naar Saar, die we al een tijd geleden bezocht hebben. Dit keer doordat ze dit verzocht had via een krantenbericht. Saar is een dierentuin gestart midden in de Hoeksche Waard. Ze durfde de stap aan en kocht een groot landschap met verschillende gronden. Na al een paar uitbreidingen heeft het Park moet goed resultaat samengewerkt met het WNF en hebben ze verder een hoop nieuwe diersoorten.
Citroenhaai We beginnen bij de Citroenhaai. Zoals jullie het bericht hierboven kunnen lezen, heeft Saar de Witte Haai uitgezet in de vrije natuur en in ruil voor dit hebben ze de citroenhaai gekregen. Kijk hier of de Citroenhaai het naar hun zin heeft in hun verblijf!!
Pinguins We gaan nu verder met de pinguins. Saar heeft tegenwoordig in het park wel drie verschillende soorten pinguins. Namelijk de koningspinguins, de keizerpinguin en de rotsspringer. Met dank aan Dierentuin Den Bosch hebben we nu een extra Vrouwtje bij de Rotsspringers. Eerst nog een foto van het volledige verblijf en daarna krijg je een indicatie van de diersoorten..
Vicuna's We lopen weer verder naar de berg. Dit is het verblijf van de Nandoe's. Sindskort zijn hier ook vicuna's, deze zijn erg zeldzaam in de ZTAO We hopen dan ook op nageslacht.
Groene Pauwen Wat niet in het krantenbericht stond, maar waar we wel achtergekomen zijn, is dat Zoo Palace nog meer nieuwe soorten heeft. Ook de groene pauw is tegenwoordig voor de schermen te zien. De soort is inmiddels gewend aan het enorme verblijf. Ze vermaken zich dan ook prima in de tropenhal.
Krantenbericht Als laatste tonen we dan nog het kranten bericht. Hier kan je bijna alles nog een x rustig nalezen en ook staan hier twee foto's in over het nieuwe gebied. Deze kan je binnenkort bewonderen.
Bedankt voor het kijken Bedankt voor het kijken naar deze update. Laat gerust een reactie achter!! We hopen dat jullie genoten hebben en dat jullie snel nog eens terug komen.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
Knap gemaakt! leuk dat er een onderwaterview is bij de pinguins. Ook tof dat hun verblijf in "habitat" is, wat ook wel realistisch is omdat het indoor is. Het verblijf van de Vicuna's en nadoes vind ik ook wel mooi, goede keuze van beplanting heuveltjes enz... Ik denk alleen wel dat ze over het hek kunnen. Verder echt super!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 89 Prijzenkast:
4
Kassa Medewerker
heel erg mooi gemaakt! ik ben vooral erg van van het pinguinverblijf! dat echte biome met die muren en indoor is net een betonnen vloer en dat zie je vaak bij dat soort verblijfen. heeeel erg mooi!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 144 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
@ Jeweetwelwie, Knappe update! Je maakt je verblijven héél origineel. Je pinguin-verblijf is zéér mooi waarbij de dieren veel ruimte hebben en de bezoekers een mooi overizicht. Ook je krantenknipsel maakt je update mooi af. Maar misschien moet ik toch wel erbij zeggen (net zoals krieke668) dat die hekkens misschien kunnen aangepast worden, zoals een gaashek of draadhek... Maar dit weerhoudt me er niet van om te zeggen dat dit een knappe update is. Ik wens je nog veel succes!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 344 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
Leuke nieuws-update! Mooi dat je een pinguïn-verblijf zó realistisch kan maken dat het bijna eng is. Er zijn er maar een paar op deze site die zo realistisch kunnen werken zonder een enkele biome reskin! Ik hoop dat het nieuwe deel snel te zien is, want langskomen gaat zo lastig XD. En ik ben ONTZETTEND nieuwsgierig naar de grot!