Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Forum moderator: ZTAO-Crew2  
Fauna Wonders, La Roche-en-Ardenne, Belgium
kroko72
Datum: Maandag, 26 Nov 2012, 17:20 | Bericht # 41   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

@ OrcaFreak,

het ziet er heel mooi uit. mijn complimenten. ik ben benieuwd naar meer want als ik een beetje aan het staren ben op de eerste foto zie ik rechts een groot gebouw ik ben benieuwd

groetjes kroko

klik op de banner om bij mijn trade-center komen
Bericht@ OrcaFreak,

het ziet er heel mooi uit. mijn complimenten. ik ben benieuwd naar meer want als ik een beetje aan het staren ben op de eerste foto zie ik rechts een groot gebouw ik ben benieuwd

groetjes kroko

Bericht getypt door - kroko72
Toegevoegd op 26 Nov 2012 om 17:20
firestar1
Datum: Maandag, 26 Nov 2012, 18:40 | Bericht # 42   
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

@ OrcaFreak,
wow ziet er geweldig uit je dieren zien er gelukkig uit je verblijven zijn schitterend en je hebt een heele mooie bouwstijl :D

gr.firestar1

Op zoek naar goedkope dieren klik op de banner
Bericht@ OrcaFreak,
wow ziet er geweldig uit je dieren zien er gelukkig uit je verblijven zijn schitterend en je hebt een heele mooie bouwstijl :D

gr.firestar1

Bericht getypt door - firestar1
Toegevoegd op 26 Nov 2012 om 18:40
KoenZoo
Datum: Maandag, 26 Nov 2012, 19:34 | Bericht # 43   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Kassa Medewerker

Ziet er al heel leuk uit, ben benieuwd naar de volgende update.
BerichtZiet er al heel leuk uit, ben benieuwd naar de volgende update.

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 26 Nov 2012 om 19:34
OrcaFreak
Datum: Zaterdag, 02 Maa 2013, 17:43 | Bericht # 44   
OrcaFreak 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 9

Kassa Medewerker

Verwijderd

Bericht veranderd door: OrcaFreak - Zaterdag, 01 Jun 2013, 12:05
BerichtVerwijderd

Bericht getypt door - OrcaFreak
Toegevoegd op 02 Maa 2013 om 17:43
krieke668
Datum: Zaterdag, 02 Maa 2013, 17:57 | Bericht # 45   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 4

ZTAO
Reputatie: 6

Curator

Wow, super platte grond, je show vind ik er het leukste uitzien van boven af dan en het verblijf van de "seal shores" trekt ook wel mijn aandacht. Verder knappe zoo 
BerichtWow, super platte grond, je show vind ik er het leukste uitzien van boven af dan en het verblijf van de "seal shores" trekt ook wel mijn aandacht. Verder knappe zoo 

Bericht getypt door - krieke668
Toegevoegd op 02 Maa 2013 om 17:57
legoman12324
Datum: Zaterdag, 02 Maa 2013, 18:02 | Bericht # 46   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

@ OrcaFreak, super mooie plategrond leuk zoon zeedierenpark kan niet wachten tot de foto's
en zeker spreekt me de orka verblijf

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Bericht@ OrcaFreak, super mooie plategrond leuk zoon zeedierenpark kan niet wachten tot de foto's
en zeker spreekt me de orka verblijf

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 02 Maa 2013 om 18:02
boerroel545
Datum: Zondag, 03 Maa 2013, 13:58 | Bericht # 47   
boerroel545  
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

@ OrcaFreak@ OrcaFreak@ OrcaFreak@ OrcaFreak, toch hoe krijg jij dit in hemelsnaam voor mekaar petje af

Bericht@ OrcaFreak@ OrcaFreak@ OrcaFreak@ OrcaFreak, toch hoe krijg jij dit in hemelsnaam voor mekaar petje af

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 03 Maa 2013 om 13:58
KoenZoo
Datum: Zondag, 10 Maa 2013, 13:39 | Bericht # 48   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 2

Kassa Medewerker

Wow dit is het mooiste overzichtsplaatje wat ik ooit heb gezien. Echt mooi hoe je alles hebt weten te bouwen, ben benieuwd naar de close-ups ;)
BerichtWow dit is het mooiste overzichtsplaatje wat ik ooit heb gezien. Echt mooi hoe je alles hebt weten te bouwen, ben benieuwd naar de close-ups ;)

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 10 Maa 2013 om 13:39
OrcaFreak
Datum: Woensdag, 10 Jul 2013, 13:50 | Bericht # 49   
OrcaFreak 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO

Kassa Medewerker

De Fauna Wonders Cooperation presenteert:

Gelegen in het hartje van de Belgische Ardennen vinden we de op één na oudste dierentuin van het land. Bij het ontstaan in 1863 was het park niet veel meer dan een bos waar je als bezoeker in kon wandelen. Niet zo heel speciaal dus en iets dat je wel op meerdere plaatsen in de Ardennen kan doen. Om meer volk naar het domein te lokken, besloot de toenmalige eigenaar om er dan maar een klein dierenpark van te maken. Geen grote dierentuin met veel exotische dieren, wel een klein dierenparkje in het midden van het bos, waar wilde dieren uit België en Europa centraal staan. Naarmate de tijd verstreek werden er in het park ook andere, meer exotische dieren opgevangen (enkel om dat deze niet in een andere zoo terecht konden) en zo groeide een stuk bos langzaam aan uit in een dierentuin. Helaas verkeerde het park, bij gebrek aan overheidssubsidie, in financiële moeilijkheden. Er kwamen niet genoeg bezoekers om de kosten te drukken. (Er waren immers grotere en mooiere dierentuin in het land, die ook nog eens beter bereikbaar waren) Zo kwam het dat de Fauna Wonders Cooperation het park in 2000 voor de spreekwoordelijke appel en ei kon overnemen. Er werd grondig in het park geïnvesteerd, de oude gebouwen kregen een opknapbeurt en de verblijven van de dieren werden grondig aangepakt. Ook werd er wat structuur in de aanleg gestoken. Vroeger werd een dier immers ondergebracht daar waar er een plekje voor werd gevonden, nu is het park onderverdeeld in werelddelen waarbij elk werelddeel zijn eigen dieren huisvest. Anno 2010 is het park een echte toeristische trekpleister in het midden van de bosrijke heuvels van een klein, onbeduidend landje. In 2013 werd ter ere van het 150-jarig bestaat van het park de gigantische toegangspoort met de grond gelijk gemaakt en vervangen door een kleine ingang, precies zoals die er in 1863 voor het eerst stond.

Genoeg gezeverd, laten we even ter zake komen. Ter eren van het 150-jarige bestaan van deze oude dierentuin nemen we de camera bij de hand en brengen we een bezoekje aan dit prachtige park. De directie is zo vriendelijk geweest om ons voor en na sluitingstijd toe te laten en ze neemt ons af en toe mee achter de schermen zodoende dat we een prachtige fotoreportage kunnen maken.

En zoals het steeds het geval is bij een bezoek aan een dierentuin, beginnen we bij de ingang, een replica van de oorspronkelijke ingang van een omheind stukje bos.

Eens voorbij de ingang komen we op een symmetrisch aangelegd pleintje met aan de linkerkant een restaurant en rechts een souverniershop. Op de foto zien we links naast het restaurant reeds het pad dat we zullen volgen.

Het midden van het pleintje wordt gedomineerd door een klein verblijf: dat van de Griekse landschildpadden.

Zijn ze niet fotogeniek?

We lopen een beetje verder en komen bij een groter verblijf. Hier wordt een groep van 1 mannelijke en 3 vrouwelijk capibara's ondergebracht.

Aan de rechterkant van het verblijf zien we hun binnenverblijf. Dit is niet voor publiek toegankelijk, wel kan je er als bezoeker via enkele grote kijkramen een blik in werpen. Er was vandaag binnen echter niks te zien, alle vier de dieren genoten buiten van het goede weer.

Nog even een foto van een van de capibara's terwijl deze geniet van een  verfrissende slok koel water.

Bij deze hebben we de gehele ingang gezien en bewonderd en kunnen we onze reis doorheen de dierenwereld pas echt beginnen. En beginnen doen we in een volgend deel van onze fotospecial met het wel heel bekende, en toch voor velen onbekende leven van Europa. Maar eerst nog even een kleine overzichtje.

Hopelijk hebben jullie met volle teugen kunnen genieten van deze rondleiding. Ik verwacht jullie dan ook allemaal terug voor het vervolg van deze fotospecial. tot dan

Groetjes

Bericht veranderd door: OrcaFreak - Vrijdag, 12 Jul 2013, 11:15
Bericht

De Fauna Wonders Cooperation presenteert:

Gelegen in het hartje van de Belgische Ardennen vinden we de op één na oudste dierentuin van het land. Bij het ontstaan in 1863 was het park niet veel meer dan een bos waar je als bezoeker in kon wandelen. Niet zo heel speciaal dus en iets dat je wel op meerdere plaatsen in de Ardennen kan doen. Om meer volk naar het domein te lokken, besloot de toenmalige eigenaar om er dan maar een klein dierenpark van te maken. Geen grote dierentuin met veel exotische dieren, wel een klein dierenparkje in het midden van het bos, waar wilde dieren uit België en Europa centraal staan. Naarmate de tijd verstreek werden er in het park ook andere, meer exotische dieren opgevangen (enkel om dat deze niet in een andere zoo terecht konden) en zo groeide een stuk bos langzaam aan uit in een dierentuin. Helaas verkeerde het park, bij gebrek aan overheidssubsidie, in financiële moeilijkheden. Er kwamen niet genoeg bezoekers om de kosten te drukken. (Er waren immers grotere en mooiere dierentuin in het land, die ook nog eens beter bereikbaar waren) Zo kwam het dat de Fauna Wonders Cooperation het park in 2000 voor de spreekwoordelijke appel en ei kon overnemen. Er werd grondig in het park geïnvesteerd, de oude gebouwen kregen een opknapbeurt en de verblijven van de dieren werden grondig aangepakt. Ook werd er wat structuur in de aanleg gestoken. Vroeger werd een dier immers ondergebracht daar waar er een plekje voor werd gevonden, nu is het park onderverdeeld in werelddelen waarbij elk werelddeel zijn eigen dieren huisvest. Anno 2010 is het park een echte toeristische trekpleister in het midden van de bosrijke heuvels van een klein, onbeduidend landje. In 2013 werd ter ere van het 150-jarig bestaat van het park de gigantische toegangspoort met de grond gelijk gemaakt en vervangen door een kleine ingang, precies zoals die er in 1863 voor het eerst stond.

Genoeg gezeverd, laten we even ter zake komen. Ter eren van het 150-jarige bestaan van deze oude dierentuin nemen we de camera bij de hand en brengen we een bezoekje aan dit prachtige park. De directie is zo vriendelijk geweest om ons voor en na sluitingstijd toe te laten en ze neemt ons af en toe mee achter de schermen zodoende dat we een prachtige fotoreportage kunnen maken.

En zoals het steeds het geval is bij een bezoek aan een dierentuin, beginnen we bij de ingang, een replica van de oorspronkelijke ingang van een omheind stukje bos.

Eens voorbij de ingang komen we op een symmetrisch aangelegd pleintje met aan de linkerkant een restaurant en rechts een souverniershop. Op de foto zien we links naast het restaurant reeds het pad dat we zullen volgen.

Het midden van het pleintje wordt gedomineerd door een klein verblijf: dat van de Griekse landschildpadden.

Zijn ze niet fotogeniek?

We lopen een beetje verder en komen bij een groter verblijf. Hier wordt een groep van 1 mannelijke en 3 vrouwelijk capibara's ondergebracht.

Aan de rechterkant van het verblijf zien we hun binnenverblijf. Dit is niet voor publiek toegankelijk, wel kan je er als bezoeker via enkele grote kijkramen een blik in werpen. Er was vandaag binnen echter niks te zien, alle vier de dieren genoten buiten van het goede weer.

Nog even een foto van een van de capibara's terwijl deze geniet van een  verfrissende slok koel water.

Bij deze hebben we de gehele ingang gezien en bewonderd en kunnen we onze reis doorheen de dierenwereld pas echt beginnen. En beginnen doen we in een volgend deel van onze fotospecial met het wel heel bekende, en toch voor velen onbekende leven van Europa. Maar eerst nog even een kleine overzichtje.

Hopelijk hebben jullie met volle teugen kunnen genieten van deze rondleiding. Ik verwacht jullie dan ook allemaal terug voor het vervolg van deze fotospecial. tot dan

Groetjes

Bericht getypt door - OrcaFreak
Toegevoegd op 10 Jul 2013 om 13:50
boerroel545
Datum: Woensdag, 10 Jul 2013, 14:23 | Bericht # 50   
boerroel545  
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

@ OrcaFreak, het ziet er weer perfect uit de ingang is goed gelukt net zoals de verblijven  ^_^

Bericht@ OrcaFreak, het ziet er weer perfect uit de ingang is goed gelukt net zoals de verblijven  ^_^

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 10 Jul 2013 om 14:23
Search:

Hosted by uCoz