Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Forum moderator: ZTAO-Crew2  
Fauna Wonders, La Roche-en-Ardenne, Belgium
krieke668
Datum: Woensdag, 10 Jul 2013, 16:02 | Bericht # 51   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 4

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 6

Curator

Ik vind het er al goed uitzien, leuk dat de manier van showen hetzelfde is als van je andere zoo, maar dan groen :p
Het ziet er alvast klein en gezellig uit, leuke ingang. Ook tof van die vele gebouwen!
Ik zou wel die planten een de muren en palen van de ingang meenemen naar de andere gebouwen. De boog van dennenhout (of welke boom het ook is) vind ik er nog niet zo goed bijpassen, maar dat komt misschien nog wel
Leuk pad en knappe geschiedenis!!

^_^
BerichtIk vind het er al goed uitzien, leuk dat de manier van showen hetzelfde is als van je andere zoo, maar dan groen :p
Het ziet er alvast klein en gezellig uit, leuke ingang. Ook tof van die vele gebouwen!
Ik zou wel die planten een de muren en palen van de ingang meenemen naar de andere gebouwen. De boog van dennenhout (of welke boom het ook is) vind ik er nog niet zo goed bijpassen, maar dat komt misschien nog wel
Leuk pad en knappe geschiedenis!!

^_^

Bericht getypt door - krieke668
Toegevoegd op 10 Jul 2013 om 16:02
Cheeta7
Datum: Donderdag, 11 Jul 2013, 17:05 | Bericht # 52   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Horeca Medewerker

Heel mooi gebouwd. Vooral jouw gebouwen trekken m'n aandacht. Het verblijf van de capibara's is perfect. Ik ben heel benieuwd naar je 'Europa' Deel ! 

Groetjes 
Bart

BerichtHeel mooi gebouwd. Vooral jouw gebouwen trekken m'n aandacht. Het verblijf van de capibara's is perfect. Ik ben heel benieuwd naar je 'Europa' Deel ! 

Groetjes 
Bart

Bericht getypt door - Cheeta7
Toegevoegd op 11 Jul 2013 om 17:05
OrcaFreak
Datum: Zaterdag, 13 Jul 2013, 13:48 | Bericht # 53   
OrcaFreak 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 9

Kassa Medewerker

Vandaag zetten we onze rondleiding verder en nemen we de fauna van Europa onder de loep. We zullen drie verblijven bezichtigen en zullen zo kennis maken met maar liefst vijf diersoorten die men regelmatig kan terug vinden in de Europese bossen.

We beginnen waar we vorige keer waren gebleven, het pleintje achter de ingang van het park. En zoals vorige keer vermeld, nemen we het pad links van het restaurant.

Het eerste verblijf dat we tegen komen, ligt aan de linkerkant van het pad. Het is het onderkomen van een koppel schuwe dieren, die hoofdzakelijk tijdens de avondschemering actief zijn: de das.

Meneer das, bij de verzorgers beter bekent als Tobias, geniet in de schaduw van een boomstam van een middagdutje. Mevrouw das, luisterend naar de naam Lilly, is niet te bespeuren.

Overzichtsfoto van het dassenverblijf. Het gebouw op de achtergrond doet dienst als nachtverblijf voor zowel de dassen als voor de dieren in het aangrenzende verblijf. Zo meteen meer over hen.

Aangrenzend aan het dassenverblijf bevindt zich het verblijf van een kudde zwijnen. Niet zomaar de varkens die gewoonlijk op ons bord landen, maar een kudde echte wilde everzwijnen. De groep hier in Fauna Wonders bestaat uit één beer en een vijftal zeugen. Het verblijf is te bezichtigen vanuit 2 uitkijkpunten. Het eerste punt bevindt zich vlak naast de dassenburcht. De houten schutting op de achtergrond doet dienst als voederplaats.

Om bij het tweede uitkijkpunt te komen, moeten we eerst langs het derde verblijf dat voor vandaag op het programma staat. Wanneer we in de richting van het te volgen pad kijken, kunnen we het verblijf reeds zien liggen. Enig idee welke dieren zich hier bevinden?

Een betere tip nodig? Tegenover het verblijf bevindt zich een standbeeld van een van de dieren.

Inderdaad, het is het hertenverblijf. Hier vinden we maar liefst drie hertensoorten terug: het damhert, de ree en het majestueuze edelhert.

De reeën zijn momenteel met zes: 1 volwassen bok, zijn 3 vrouwtjes en nog 2 jongvolwassen bokken. Deze laatste twee zullen, eens ze volwassen zijn, de groep moeten verlaten. Op de foto zien we een van de vrouwtjes.

De groep damherten telt momenteel 2 bokken en maar liefst 6 vrouwtjes. Eigenlijk wordt deze groep een beetje te groot voor het verblijf. Eén van de vrouwtjes poseert voor de foto.

De edelherten zijn de grootste bewoners van dit stukje bos. Momenteel telt de kudde hier in Fauna Wonders 4 vrouwtjes en hun trotse leider Brutus. Brutus heeft de gewoonte om steeds even te komen kijken naar al wie zijn vrouwtjes komt bewonderen.

Eén van de vrouwtjes op weg naar de drinkplaats.

En tot slot een overzichtje van het hertenverblijf.

Zo komen we uiteindelijk bij het tweede uitkijkpunt van de everzwijnen. Brombeer Gust doet een dutje naast de kleine vijver.

Ook van het zwijnenverblijf is er een overzichtsfoto beschikbaar.

Dit was het eerste deel onze Europa-special. Volgende keer zetten we onze ontdekkingstocht door het continent verder met een bezoekje bij enkele reptielen en bij een toch wel heel bijzonder verblijf. Wat dit verblijf zo bijzonder en vooral uniek maakt, vertel ik jullie volgende keer.

Tot de volgende

Oh ja, voor ik het vergeet, nog even een overzicht van het bezochte gebied.

Groetjes

Bericht veranderd door: OrcaFreak - Maandag, 22 Jul 2013, 21:03
Bericht
Vandaag zetten we onze rondleiding verder en nemen we de fauna van Europa onder de loep. We zullen drie verblijven bezichtigen en zullen zo kennis maken met maar liefst vijf diersoorten die men regelmatig kan terug vinden in de Europese bossen.

We beginnen waar we vorige keer waren gebleven, het pleintje achter de ingang van het park. En zoals vorige keer vermeld, nemen we het pad links van het restaurant.

Het eerste verblijf dat we tegen komen, ligt aan de linkerkant van het pad. Het is het onderkomen van een koppel schuwe dieren, die hoofdzakelijk tijdens de avondschemering actief zijn: de das.

Meneer das, bij de verzorgers beter bekent als Tobias, geniet in de schaduw van een boomstam van een middagdutje. Mevrouw das, luisterend naar de naam Lilly, is niet te bespeuren.

Overzichtsfoto van het dassenverblijf. Het gebouw op de achtergrond doet dienst als nachtverblijf voor zowel de dassen als voor de dieren in het aangrenzende verblijf. Zo meteen meer over hen.

Aangrenzend aan het dassenverblijf bevindt zich het verblijf van een kudde zwijnen. Niet zomaar de varkens die gewoonlijk op ons bord landen, maar een kudde echte wilde everzwijnen. De groep hier in Fauna Wonders bestaat uit één beer en een vijftal zeugen. Het verblijf is te bezichtigen vanuit 2 uitkijkpunten. Het eerste punt bevindt zich vlak naast de dassenburcht. De houten schutting op de achtergrond doet dienst als voederplaats.

Om bij het tweede uitkijkpunt te komen, moeten we eerst langs het derde verblijf dat voor vandaag op het programma staat. Wanneer we in de richting van het te volgen pad kijken, kunnen we het verblijf reeds zien liggen. Enig idee welke dieren zich hier bevinden?

Een betere tip nodig? Tegenover het verblijf bevindt zich een standbeeld van een van de dieren.

Inderdaad, het is het hertenverblijf. Hier vinden we maar liefst drie hertensoorten terug: het damhert, de ree en het majestueuze edelhert.

De reeën zijn momenteel met zes: 1 volwassen bok, zijn 3 vrouwtjes en nog 2 jongvolwassen bokken. Deze laatste twee zullen, eens ze volwassen zijn, de groep moeten verlaten. Op de foto zien we een van de vrouwtjes.

De groep damherten telt momenteel 2 bokken en maar liefst 6 vrouwtjes. Eigenlijk wordt deze groep een beetje te groot voor het verblijf. Eén van de vrouwtjes poseert voor de foto.

De edelherten zijn de grootste bewoners van dit stukje bos. Momenteel telt de kudde hier in Fauna Wonders 4 vrouwtjes en hun trotse leider Brutus. Brutus heeft de gewoonte om steeds even te komen kijken naar al wie zijn vrouwtjes komt bewonderen.

Eén van de vrouwtjes op weg naar de drinkplaats.

En tot slot een overzichtje van het hertenverblijf.

Zo komen we uiteindelijk bij het tweede uitkijkpunt van de everzwijnen. Brombeer Gust doet een dutje naast de kleine vijver.

Ook van het zwijnenverblijf is er een overzichtsfoto beschikbaar.

Dit was het eerste deel onze Europa-special. Volgende keer zetten we onze ontdekkingstocht door het continent verder met een bezoekje bij enkele reptielen en bij een toch wel heel bijzonder verblijf. Wat dit verblijf zo bijzonder en vooral uniek maakt, vertel ik jullie volgende keer.

Tot de volgende

Oh ja, voor ik het vergeet, nog even een overzicht van het bezochte gebied.

Groetjes

Bericht getypt door - OrcaFreak
Toegevoegd op 13 Jul 2013 om 13:48
Cheeta7
Datum: Zaterdag, 13 Jul 2013, 16:23 | Bericht # 54   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

Mooi gemaakt! Hele mooie beplanting! Alles is tot op de puntjes afgewerkt. 1 iets doet me twijfelen: bij het hertenverblijf zitten de damherten en de edelherten bij elkaar, is het niet mogelijk dat er kruisingen ontstaan? Verder is er niets aan te merken. Gewoon een hele mooie update, zoals verwacht.

Groetjes 
Bart

BerichtMooi gemaakt! Hele mooie beplanting! Alles is tot op de puntjes afgewerkt. 1 iets doet me twijfelen: bij het hertenverblijf zitten de damherten en de edelherten bij elkaar, is het niet mogelijk dat er kruisingen ontstaan? Verder is er niets aan te merken. Gewoon een hele mooie update, zoals verwacht.

Groetjes 
Bart

Bericht getypt door - Cheeta7
Toegevoegd op 13 Jul 2013 om 16:23
boerroel545
Datum: Zaterdag, 13 Jul 2013, 19:58 | Bericht # 55   
boerroel545  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer

ZTAO

Curator

@ OrcaFreak, ziet er goed uit het heeft een echte ardenne sfweertje het enigste wat ik een minpuntje vind is het lage glashek bij de reeen, damherten en edelherten
ik denk namelijk dat ze daar overheen zouden kunnen springen  ^_^

Bericht@ OrcaFreak, ziet er goed uit het heeft een echte ardenne sfweertje het enigste wat ik een minpuntje vind is het lage glashek bij de reeen, damherten en edelherten
ik denk namelijk dat ze daar overheen zouden kunnen springen  ^_^

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 13 Jul 2013 om 19:58
OrcaFreak
Datum: Vrijdag, 26 Jul 2013, 10:44 | Bericht # 56   
OrcaFreak 
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

Welkom terug bij Fauna Wonders, La Roche-en-Ardenne.

Vandaag zetten we onze ontdekkingstocht doorheen Europa verder. We laten de everzwijnen achter ons en volgen het pad verder, richting een zeer speciaal verblijf.

Aan de rechterkant van het pad zien we een klein gebouwtje. Dit is het onderkomen van een koppeltje parelhagedissen. Het verblijf van deze dieren is niet zo heel speciaal, maar toch de moeite. Doordat deze dieren een Middellands Zeeklimaat gewoon zijn, hebben ze geen beschikking over een buitenverblijf. De temperatuur in het terrarium wordt continu in de gaten gehouden en aangepast indien nodig.

En zoals eerder vermeld, nemen de dierenverzorgers ons speciaal voor deze fotospecial af en toe mee achter de schermen. Vandaag is het zover, we mogen even in het verblijf zodat we mooie close-up foto's van de bewoners kunnen maken.

Meneer hagedis is erg geïnteresseerd in ons en geniet duidelijk van de aandacht.

Mevrouw hagedis is dan weer wat minder op haar gemak. Zij zoekt beschutting tussen de struiken.

Dan is het nu tijd voor dat bijzondere verblijf. De dierenverzorger vertelt:

Wat dit verblijf zo bijzonder maakt is niet het verblijf op zich, maar de dieren die er zijn ondergebracht. Er werd een combinatie gemaakt tussen water, aarde en lucht, oftewel: snoeken, otters en ooievaars. Een vreemde combinatie hoor ik jullie denken, Eén waarbij de ene soort de andere als maaltijd gebruikt. Toch niet. Er is immers aan alles gedacht. De ooievaars hebben hun nesten buiten het bereik van de nieuwsgierige otters. En de otters hebben toegang tot een binnenverblijf waar geen ooievaars kunnen komen om hun jongen groot te brengen. De snoeken, wel, die zijn te groot om als prooi te eindigen voor otters of ooievaars. Maar de jonge snoeken dan, die zijn even veilig voor de ooievaars en otters als voor hun eigen ouders. Dus wanneer we merken dat de snoeken eieren hebben gelegd, worden deze simpelweg uit het verblijf gehaald, totdat de jonge vissen groot genoeg zijn.

Met deze uitleg in ons achterhoofd gaan we dit wonder der natuur verkennen. Tegenover het terrarium van de parelhagedissen, bevindt zich een grote, glazen bassinwand. Hier zijn de snoeken te bewonderen. En af en toe ook een speelse otter.

Vandaag zwemmen er helaas alleen snoeken voorbij. Dus trekken we verder. Het pad brengt ons bij een klein pleintje vanwaar we verder lopen tot aan het tweede uitkijkpunt voor het otterverblijf.

Helaas, ook hier zijn geen otters te bespeuren. Dus neemt de verzorger ons even mee in het verblijf, zodat we toch een foto van een otter kunnen maken. Lang hoeven we niet te wachten tot er een nieuwsgierig dichterbij komt.

De zon begint achter de boomtoppen te verdwijnen, de avond valt en de dieren maken zich op om te gaan slapen. De ooievaars zoeken hun nesten op.

Nog een laatste blik op het nu lege verblijf met zijn prachtige waterval. En dan is het tijd om te vertrekken.

We zullen dus nog een keer moeten terugkeren om het laatste deel van Europa te ontdekken. Dan komen we oog in oog te staan met roofvogels en bergbeklimmers. Maar zoals steeds: een overzichtje van het bezochte gebied.

Tot de volgende keer.

Bericht veranderd door: OrcaFreak - Vrijdag, 26 Jul 2013, 10:45
Bericht
Welkom terug bij Fauna Wonders, La Roche-en-Ardenne.

Vandaag zetten we onze ontdekkingstocht doorheen Europa verder. We laten de everzwijnen achter ons en volgen het pad verder, richting een zeer speciaal verblijf.

Aan de rechterkant van het pad zien we een klein gebouwtje. Dit is het onderkomen van een koppeltje parelhagedissen. Het verblijf van deze dieren is niet zo heel speciaal, maar toch de moeite. Doordat deze dieren een Middellands Zeeklimaat gewoon zijn, hebben ze geen beschikking over een buitenverblijf. De temperatuur in het terrarium wordt continu in de gaten gehouden en aangepast indien nodig.

En zoals eerder vermeld, nemen de dierenverzorgers ons speciaal voor deze fotospecial af en toe mee achter de schermen. Vandaag is het zover, we mogen even in het verblijf zodat we mooie close-up foto's van de bewoners kunnen maken.

Meneer hagedis is erg geïnteresseerd in ons en geniet duidelijk van de aandacht.

Mevrouw hagedis is dan weer wat minder op haar gemak. Zij zoekt beschutting tussen de struiken.

Dan is het nu tijd voor dat bijzondere verblijf. De dierenverzorger vertelt:

Wat dit verblijf zo bijzonder maakt is niet het verblijf op zich, maar de dieren die er zijn ondergebracht. Er werd een combinatie gemaakt tussen water, aarde en lucht, oftewel: snoeken, otters en ooievaars. Een vreemde combinatie hoor ik jullie denken, Eén waarbij de ene soort de andere als maaltijd gebruikt. Toch niet. Er is immers aan alles gedacht. De ooievaars hebben hun nesten buiten het bereik van de nieuwsgierige otters. En de otters hebben toegang tot een binnenverblijf waar geen ooievaars kunnen komen om hun jongen groot te brengen. De snoeken, wel, die zijn te groot om als prooi te eindigen voor otters of ooievaars. Maar de jonge snoeken dan, die zijn even veilig voor de ooievaars en otters als voor hun eigen ouders. Dus wanneer we merken dat de snoeken eieren hebben gelegd, worden deze simpelweg uit het verblijf gehaald, totdat de jonge vissen groot genoeg zijn.

Met deze uitleg in ons achterhoofd gaan we dit wonder der natuur verkennen. Tegenover het terrarium van de parelhagedissen, bevindt zich een grote, glazen bassinwand. Hier zijn de snoeken te bewonderen. En af en toe ook een speelse otter.

Vandaag zwemmen er helaas alleen snoeken voorbij. Dus trekken we verder. Het pad brengt ons bij een klein pleintje vanwaar we verder lopen tot aan het tweede uitkijkpunt voor het otterverblijf.

Helaas, ook hier zijn geen otters te bespeuren. Dus neemt de verzorger ons even mee in het verblijf, zodat we toch een foto van een otter kunnen maken. Lang hoeven we niet te wachten tot er een nieuwsgierig dichterbij komt.

De zon begint achter de boomtoppen te verdwijnen, de avond valt en de dieren maken zich op om te gaan slapen. De ooievaars zoeken hun nesten op.

Nog een laatste blik op het nu lege verblijf met zijn prachtige waterval. En dan is het tijd om te vertrekken.

We zullen dus nog een keer moeten terugkeren om het laatste deel van Europa te ontdekken. Dan komen we oog in oog te staan met roofvogels en bergbeklimmers. Maar zoals steeds: een overzichtje van het bezochte gebied.

Tot de volgende keer.

Bericht getypt door - OrcaFreak
Toegevoegd op 26 Jul 2013 om 10:44
boerroel545
Datum: Vrijdag, 26 Jul 2013, 11:33 | Bericht # 57   
boerroel545  
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

@ OrcaFreak, ik heb er maar een ding over te zeggen het is gewoon prachtig weer leuke ideeen die je gebruikt in je verblijven en het is heel realistisch ga zo door

gr. roel

Bericht@ OrcaFreak, ik heb er maar een ding over te zeggen het is gewoon prachtig weer leuke ideeen die je gebruikt in je verblijven en het is heel realistisch ga zo door

gr. roel

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 26 Jul 2013 om 11:33
legoman12324
Datum: Vrijdag, 26 Jul 2013, 11:39 | Bericht # 58   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

ziet er mooi uit vooral het otter verblijf alleen ik zou wat minder ooienvaars palen in een verblijf zetten
dat is te veel van het goede en verder leuk die europese thema

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtziet er mooi uit vooral het otter verblijf alleen ik zou wat minder ooienvaars palen in een verblijf zetten
dat is te veel van het goede en verder leuk die europese thema

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 26 Jul 2013 om 11:39
krieke668
Datum: Zaterdag, 27 Jul 2013, 23:59 | Bericht # 59   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 4

ZTAO
Reputatie: 6

Curator

Ziet er leuk uit, vooral die waterval is tof gedaan, Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat je de ooievaars in een verblijf ging zetten (als ik het goed begrijp), maar die palen met slaaplaats zijn wel leuk vind ik!
BerichtZiet er leuk uit, vooral die waterval is tof gedaan, Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat je de ooievaars in een verblijf ging zetten (als ik het goed begrijp), maar die palen met slaaplaats zijn wel leuk vind ik!

Bericht getypt door - krieke668
Toegevoegd op 27 Jul 2013 om 23:59
caspar1995
Datum: Zondag, 28 Jul 2013, 12:06 | Bericht # 60   
caspar1995 
ZTSF Gegevens

Curator

wow, ik heb nog helemaal niet de tijd genomen om je zoos te bekijken, en het spijt me nu al! alles is prachtig uitgewerkt, egt magnifiek.
hoe je dat met die waterval hebt gedaan, is egt briljant, en vrijwel alle hokken zijn helemaal naar mijn smaak ingericht, echt prachtig gedaan! ik wil heel graag meer zien!

thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!
Berichtwow, ik heb nog helemaal niet de tijd genomen om je zoos te bekijken, en het spijt me nu al! alles is prachtig uitgewerkt, egt magnifiek.
hoe je dat met die waterval hebt gedaan, is egt briljant, en vrijwel alle hokken zijn helemaal naar mijn smaak ingericht, echt prachtig gedaan! ik wil heel graag meer zien!

Bericht getypt door - caspar1995
Toegevoegd op 28 Jul 2013 om 12:06
Search:

Hosted by uCoz