Om toch al iets te tonen, hier het overzicht van watergebied in de dierentuin:
Feitjes over Hoeks Landschap: - 17 verblijven met land -- 4 hiervan zijn puur voor roofdieren ingericht -- 2 verblijven hebben buiten land ook een groot zwemgedeelte -- 1 verblijf is compleet afgeschermd met glas en hout van de buitenlucht -- 1 verblijf is bedoeld voor apen en heeft een speciaal apen-proof-eiland - 5 aquariums --- 2 aquariums zijn bedoeld voor grotere dieren --- 3 aquariums zijn bedoeld voor kleinere dieren
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Ziet er goed uit, heel groot en veel water!!! Veel groen en ik hoop dat je snel de dieren kunt plaatsen!! Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 144 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Mooi! Veel water en veel overdekt zie ik . Nu is het misschien wel wat moeilijker voor jou om de geschikte dieren te vinden omdat je al de verblijven hebt.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 84 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Kassa Medewerker
@ Cheeta7, dat valt wel mee hoor. De meeste verblijven zijn voor een type dier gebouwd. Zo heb ik bijvoorbeeld een gebouw wat ik voor leeuwen heb ingericht, maar in principe kan ik hier ook hyena's, wolven of andere roofdieren plaatsen ie in groepen leven. Ook zitten er soms grappige dingen tussen. Zo heb ik een verblijf ingericht voor tijgers, maar daar gaat waarschijnlijk stokstaartjes komen.
Leuk dat jullie allemaal de nieuwsbrief lezen. Deze nieuwsbrief zal wekelijks te verkrijgen zijn in de supermarkten in jullie buurt en valt ook via onze site. Elke week houden wij u zo op de hoogte van de voortgang van onze dierentuin.
Zoals te zien hebben we twee diersoorten gekregen. Met dank aan Zoo Esch en Rain Bow Zoo hebben wij deze dieren in onze dierentuin. Beide diersoorten hadden het al snel naar hun zin en zo waren er al snel veel jonge dieren te bewonderen. Hiervan hebben we een foto rapportage gemaakt, die we u zeker niet willen onthouden.
De pauwoog zoetwaterroggen doen het goed in hun verblijf en er zitten nu al tien dieren in!
Hier het struisvogel verblijf. Als je goed kijkt zie je al wat kleine vogeltjes rondhuppelen.
@ KoenZoo, mooie update maar misschien kun je bij het struisvogelverblijf de zoo-muur wegwerken je roggen verblijf ziet er mooi uit maar er zouden nog wat plantjes bij mogen, voor de rest ziet het er goed uit ga zo door
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 84 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Kassa Medewerker
Oké, ik wilde hem eigenlijk nog voor later bewaren (ik had hem net na het plaatsen van de update gemaakt dus vandaar), maar ik zal hem gelijk geven!
Hier de bedoeling van wat er bij welk nummer terecht moet komen: 1. Leeuwen of andere roofdieren die in groepen kunnen leven (zoals wolven of hyena's) 2. Nog niet bekend 3. Nog niet bekend 4. Hopelijk een kleinere haaiensoort, al kan hier ook de Zwartpunt rifhaai terecht komen, dit is mijn favoriete haai in Zoo Tycoon 5. Nog niet bekend 6. Pauwoog zoetwaterroggen (zitten er al) 7. Zeeleeuwen, momenteel zit er een koppel Afrikaanse zwartvoetpinguïns, maar die moeten daar later dus weg 8. Een hoefdier, misschien wel de Moeflon. 9. Tijgers, al zullen hier in het begin stokstaartjes komen 10. Nog niet bekend, later stokstaartjes (als ik eenmaal tijgers heb) 11. Nog niet bekend 12. Nog niet bekend 13. Nog niet bekend 14. Nog niet bekend 15. Afrikaanse savanne OF woestijn. In het eerste geval hoop ik op giraffes en een klein hoefdiertje (gazelles of impala's) en anders komen er dromedarissen 16. Hopelijk Nijlpaarden later, maar laten we maar beginnen met Capibara's 17. Hier zitten struisvogels 18. Nog niet bekend 19. Apen. Wil beginnen met Ringstaartmaki's, misschien later een kleine groep Chimpansees 20. Nog niet bekend 21. Klein roofdiertje, misschien wel Aziatische goudkatten 22. Afhankelijk van of er een woestijn komt komen hier Renkoekoeken of Fenneks
Het was de bedoeling om iedere week een update te plaatsen, maar aangezien het nu nog snel gaat gooi ik er een update tussendoor. Hier de tweede nieuwsbrief. Ik ga overigens niet iedere keer meer een lijst geven met geboortes en nieuwe dieren, dat kost me teveel moeite.
Allereerst hebben we sinds kort capibara's en flamingo's. Er is een binnenverblijf, waar de bezoekers ook kunnen komen.
Buiten krijgen we een mooi overzicht van het verblijf. Zowel de flamingo's als capibara's voelen zich thuis en hebben zich al voortgeplant.
We gaan nu naar de plek die als leeuwenverblijf ingericht is. Helaas, momenteel nog geen leeuwen, maar er woont nu wel een koppeltje moeflons!
Op de vlakte die ingericht was als savanne huizen momenteel een paartje dromedarissen en gemsbokken. Allebei hebben ze overigens een jong!
Ook de renkoekoeken doen het goed in onze dierentuin. De renkoekoeken hebben nu al voor de tweede keer jongen.
Sinds gisteren hebben we een koppel blauwe pauwen. De dieren hebben een beschut verblijf gekregen, maar je kan ze met wat geduld zeker spotten, zoals hier het mannetje.
Ook hebben we momenteel pinguïns. Afrikaanse zwartvoet pinguïns om precies te zijn.
Sinds enkele dagen hebben we ook twee bongo's. Het vrouwtje is overigens zwanger!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
@ KoenZoo, ik vindt het er heel mooi uit zien! super! alleen wat ik jammer vindt is dat je niet een rondleiding geeft door de dierentuin maar echt elke foto van een verblijf. ook zal het leuk zijn als je wat meer foto's van de verblijven laat zien. ik vindt het alleen niet zo mooi dat je bij de pinguins die zoo muur ziet
verder ziet het er super uit en zeg ik vooral ga zo door!
gr. Marijn
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D