Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Forum moderator: ZTAO-Crew2  
Fauna Life
Kit_Fisto
Datum: Maandag, 05 Jan 2015, 08:57 | Bericht # 71   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Curator

Weer een mooie  update, ik ben benieuwd wat er allemaal in Zuid Amerika komt.

kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
BerichtWeer een mooie  update, ik ben benieuwd wat er allemaal in Zuid Amerika komt.

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 05 Jan 2015 om 08:57
carnotaurus
Datum: Maandag, 05 Jan 2015, 20:35 | Bericht # 72   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Er is weer veel gebeurt, dus nodig ik jullie, collega-dierentuindirecteuren, weer uit voor een rondleiding.

Ten eerste het grote aantal jonge dieren: er was een ware bevolkingsexplosie!
Er zijn voor het eerst in tijden weer jonge stokstaarten geboren, en ook prairiehondjes.
Helaas voor die laatste soort is ook onze fokman overleden, dus zoeken we nog een nieuwe.
Daarnaast lopen er drie jonge parelhoenders rond.

Als we de laatste overgebleven oude volière (met tragopans) weer eens gezien hebben gaan we naar Lemur Island.
Naar wonen nu niet alleen meer onze maki's, maar ook een koppel muskuseenden.
De maki's vinden het leuk, vooral de jonge maki (Megan) kijkt vaak geboeid naar de eenden. De eenden negeren de aapjes.

Nu zien we het lelijkste nieuwe verblijf sinds de oprichting: een tijdelijke tinamoe-ren.
Onze twee kuiftinamoe-vrouwtjes zullen weldra verhuizen naar een geschikter verblijf.

Binnen bij de maki's zitten geen fazanten meer, ze zijn allemaal naar Dierenpark Arts vertrokken, het koppel komt nog terug.
Hierdoor was er ruimte voor de dieren die we terugkregen uit Arts: een drietal doodshoofdaapjes!
De drie dames (Flame, Mossy en Leaf) kennen elkaar goed en hebben dus al een rangorde.
Voorlopig blijft het bij deze drie aapjes. In de toekomst komt er misschien nog ooit een mannetje.

De aapjes: Flame met de oranje rug is de leidster, dan volgt Leaf (vooraan),
de jonge Mossy (met de gelige rug) staat onderaan, maar komt gelukkig niks tekort!

Na het oude park gaan we naar het nieuwe deel, daar is het Zuid-Amerika verblijf nog in volle aanbouw.
De volière is af en de eerste boompjes en de vijverpartij zijn er al. Ook het huisje is van buiten af.
In deze volière zullen de doodshoofdaapjes, capibara's en (jonge) muskuseenden komen.

Vanuit het huisje is de volière te zien, maar ook een verblijf voor de tinamoes.
Het binnenverblijf is af, nu de buitenvolière nog. We zoeken nog vliegende vogels om erbij te zetten.
(tinamoes houden zich vooral op de grond) De rare vorm in het gebouwtje is het binnenhok van je aapjes.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden! Tot de volgende rondleiding!

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtEr is weer veel gebeurt, dus nodig ik jullie, collega-dierentuindirecteuren, weer uit voor een rondleiding.

Ten eerste het grote aantal jonge dieren: er was een ware bevolkingsexplosie!
Er zijn voor het eerst in tijden weer jonge stokstaarten geboren, en ook prairiehondjes.
Helaas voor die laatste soort is ook onze fokman overleden, dus zoeken we nog een nieuwe.
Daarnaast lopen er drie jonge parelhoenders rond.

Als we de laatste overgebleven oude volière (met tragopans) weer eens gezien hebben gaan we naar Lemur Island.
Naar wonen nu niet alleen meer onze maki's, maar ook een koppel muskuseenden.
De maki's vinden het leuk, vooral de jonge maki (Megan) kijkt vaak geboeid naar de eenden. De eenden negeren de aapjes.

Nu zien we het lelijkste nieuwe verblijf sinds de oprichting: een tijdelijke tinamoe-ren.
Onze twee kuiftinamoe-vrouwtjes zullen weldra verhuizen naar een geschikter verblijf.

Binnen bij de maki's zitten geen fazanten meer, ze zijn allemaal naar Dierenpark Arts vertrokken, het koppel komt nog terug.
Hierdoor was er ruimte voor de dieren die we terugkregen uit Arts: een drietal doodshoofdaapjes!
De drie dames (Flame, Mossy en Leaf) kennen elkaar goed en hebben dus al een rangorde.
Voorlopig blijft het bij deze drie aapjes. In de toekomst komt er misschien nog ooit een mannetje.

De aapjes: Flame met de oranje rug is de leidster, dan volgt Leaf (vooraan),
de jonge Mossy (met de gelige rug) staat onderaan, maar komt gelukkig niks tekort!

Na het oude park gaan we naar het nieuwe deel, daar is het Zuid-Amerika verblijf nog in volle aanbouw.
De volière is af en de eerste boompjes en de vijverpartij zijn er al. Ook het huisje is van buiten af.
In deze volière zullen de doodshoofdaapjes, capibara's en (jonge) muskuseenden komen.

Vanuit het huisje is de volière te zien, maar ook een verblijf voor de tinamoes.
Het binnenverblijf is af, nu de buitenvolière nog. We zoeken nog vliegende vogels om erbij te zetten.
(tinamoes houden zich vooral op de grond) De rare vorm in het gebouwtje is het binnenhok van je aapjes.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden! Tot de volgende rondleiding!

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 05 Jan 2015 om 20:35
Joshua
Datum: Maandag, 05 Jan 2015, 21:39 | Bericht # 73   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 1

Curator

Weer een super update Carno! Het nieuwe stuk grond wordt goed gebruikt!

BerichtWeer een super update Carno! Het nieuwe stuk grond wordt goed gebruikt!

Bericht getypt door - Joshua
Toegevoegd op 05 Jan 2015 om 21:39
carnotaurus
Datum: Zondag, 18 Jan 2015, 20:44 | Bericht # 74   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Welkom, mede dierentuindirecteuren!
Als dank voor jullie hulp bij het opbouwen van mijn dierenbestand, en dus mijn zoo,
krijgen jullie een exclusieve rondleiding door de zoo, die binnenkort opend voor publiek!

Het bordje staat er al, de entreekosten zijn bekend.
Omdat wij een groot deel van onze kosten drukken met het aanbieden van arrangementen voor
groepen, in het bijzonder schoolklassen, hoeft de prijs niet zo hoog te zijn.

We zien het troosteloze stokstaartverblijf. Ons oorspronkelijk koppel is overleden
en er zijn nog twee jongen te zien. Binnenkort hopen wij uit Klein Dierenpark Almelo een nieuw stokstaartje te krijgen.

De volière van de tragopans (nog twee dieren, de rest is naar Utrecht Adventure Wild Park verhuist) is nog een relikwie uit de oude tijd.
Daarachter staan de nu nog lege tijdelijke rennen. Mogelijk komt er een nieuw verblijf op die plaats.

Het oude prairiehondenverblijf is wat veranderd en er is een volière bijgebouwd.
Hier zullen in de toekomst tragopanen met kleine zangvogels gehuisvest worden.
We zoeken trouwens naar een nieuwe, onverwante prairiehond.

In het Zuid-Amerika gebied zitten nu heel veel dieren. Eerst zien we de grootste volière.
Hierin zitten muskuseenden, doodshoofdaapjes en capibara's, in het aparte verblijf hebben tinamoes en prachtvinken hun intrek genomen.
De prachtvinken (zebravink, gouldamadine) zullen bij de tragopan komen.

We lopen verder naar de laatste nieuwigheid: een nieuwe volière voor enkele vogelsoorten.
Uit Dierenpark Arts zijn de goudfazanten teruggekeerd, zij zijn huisgenoten van een compleet nieuwe soort voor ons: de kookaburra.
Deze lachvogels laten hun op schatterlach lijkend geluid vaak horen en zijn daarom erg mooie aanwinsten.

Voor iedereen die het ruimtelijk inzicht even kwijt is, hebben we een plattegrondje:

Ik hoop dat jullie genoten hebben van deze rondleiding.
De volgende keer zullen jullie de laatste update tot de opening meemaken.

Bericht veranderd door: carnotaurus - Zondag, 18 Jan 2015, 20:45
BerichtWelkom, mede dierentuindirecteuren!
Als dank voor jullie hulp bij het opbouwen van mijn dierenbestand, en dus mijn zoo,
krijgen jullie een exclusieve rondleiding door de zoo, die binnenkort opend voor publiek!

Het bordje staat er al, de entreekosten zijn bekend.
Omdat wij een groot deel van onze kosten drukken met het aanbieden van arrangementen voor
groepen, in het bijzonder schoolklassen, hoeft de prijs niet zo hoog te zijn.

We zien het troosteloze stokstaartverblijf. Ons oorspronkelijk koppel is overleden
en er zijn nog twee jongen te zien. Binnenkort hopen wij uit Klein Dierenpark Almelo een nieuw stokstaartje te krijgen.

De volière van de tragopans (nog twee dieren, de rest is naar Utrecht Adventure Wild Park verhuist) is nog een relikwie uit de oude tijd.
Daarachter staan de nu nog lege tijdelijke rennen. Mogelijk komt er een nieuw verblijf op die plaats.

Het oude prairiehondenverblijf is wat veranderd en er is een volière bijgebouwd.
Hier zullen in de toekomst tragopanen met kleine zangvogels gehuisvest worden.
We zoeken trouwens naar een nieuwe, onverwante prairiehond.

In het Zuid-Amerika gebied zitten nu heel veel dieren. Eerst zien we de grootste volière.
Hierin zitten muskuseenden, doodshoofdaapjes en capibara's, in het aparte verblijf hebben tinamoes en prachtvinken hun intrek genomen.
De prachtvinken (zebravink, gouldamadine) zullen bij de tragopan komen.

We lopen verder naar de laatste nieuwigheid: een nieuwe volière voor enkele vogelsoorten.
Uit Dierenpark Arts zijn de goudfazanten teruggekeerd, zij zijn huisgenoten van een compleet nieuwe soort voor ons: de kookaburra.
Deze lachvogels laten hun op schatterlach lijkend geluid vaak horen en zijn daarom erg mooie aanwinsten.

Voor iedereen die het ruimtelijk inzicht even kwijt is, hebben we een plattegrondje:

Ik hoop dat jullie genoten hebben van deze rondleiding.
De volgende keer zullen jullie de laatste update tot de opening meemaken.

Toegevoegd op 18 Jan 2015 om 20:44
Kit_Fisto
Datum: Maandag, 19 Jan 2015, 11:53 | Bericht # 75   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 2

Curator

Ziet er weer heel fet uit! vind het altijd wel cool dat je best wel veel dieren hebt  en veel verblijven kan bouwen op zo'n klein stukje grond. Mijn complimenten! 

gr. Marijn  ^_^

kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
BerichtZiet er weer heel fet uit! vind het altijd wel cool dat je best wel veel dieren hebt  en veel verblijven kan bouwen op zo'n klein stukje grond. Mijn complimenten! 

gr. Marijn  ^_^

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 19 Jan 2015 om 11:53
Joshua
Datum: Dinsdag, 20 Jan 2015, 21:12 | Bericht # 76   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

Ik moet Kit hier helemaal gelijk in geven, echt geweldig wat je allemaal bouwt op zo'n klein stuk!

Heb je er trouwens geen last van dat de dieren vinden dat er te weinig ruimte is? Dat hebben mijn Stokstaarten namelijk wel en ze hebben samen 16 vlakken ter beschikking.

BerichtIk moet Kit hier helemaal gelijk in geven, echt geweldig wat je allemaal bouwt op zo'n klein stuk!

Heb je er trouwens geen last van dat de dieren vinden dat er te weinig ruimte is? Dat hebben mijn Stokstaarten namelijk wel en ze hebben samen 16 vlakken ter beschikking.

Toegevoegd op 20 Jan 2015 om 21:12
ZooZa
Datum: Woensdag, 21 Jan 2015, 19:19 | Bericht # 77   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

Zelfde, helemaal mee-eens! zo knap
Ik bouw meestal een verblijf op het stuk dat jij gebruikt voor een zoo :p
en dan lagt die bij mij al helemaal! en verder gewoon mooi gebouwd, doet me denken aan van die simpele zoo's die toch heel leuk zijn om te bezoeken
Ik zou me er echt uren kunnen vermaken!

BerichtZelfde, helemaal mee-eens! zo knap
Ik bouw meestal een verblijf op het stuk dat jij gebruikt voor een zoo :p
en dan lagt die bij mij al helemaal! en verder gewoon mooi gebouwd, doet me denken aan van die simpele zoo's die toch heel leuk zijn om te bezoeken
Ik zou me er echt uren kunnen vermaken!

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 21 Jan 2015 om 19:19
carnotaurus
Datum: Woensdag, 21 Jan 2015, 21:48 | Bericht # 78   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Kit_Fisto, dank je! Dat is juist het plan: veel dieren, interessante collectie, weinig grond!

Joshua, geen last van! En alle dieren waarbij ik het toelaat planten zich voort, dus het gaat goed!
Ik moet wel toegeven dat ik daar erg op probeer te letten, en ook om de groottes realistisch te houden.

ZooZa, het helpt als je niet zo'n grote diersoorten hebt. Dat beperkt wel, want ik kan antilopen, struisvogels,
kangoeroes en andere grote soorten, die ik eigenlijk wel wil in mijn zoo, gewoon niet houden.
Maar misschien een doorloopverblijfje voor hertjes (reeën) met wat rennetjes erin, áls we weer uitbreiden!

Maar goed, bedankt voor jullie reacties! Ik zal laten zien dat er nóg meer gebouwd word op dat kleine stukje grond...

Als we bij de tragopan-volière aankomen, zien we dat hij wordt afgebroken. De volière was verouderd.
Alle dieren uit de oorspronkelijke 3 volières (goudfazant, tragopan, zonneral) zijn op andere plekken in het park te zien.

Tegenover het vernieuwde prairiehondenverbijf (we zoeken nog steeds een prairiehondje!), wordt iets nieuws gebouwd.
Uit de ZTAO winkel (is er dus weer, eigenlijk al vrij lang!) zijn twee dwergmangoesten gekomen, die wachten op de bouw.

Tegenover is de nieuwe tragopan-volière, die inmiddels ingericht en gewoond is, af.
Er zit nu een koppel gould-amadines (enige in de ZTAO!) en de temminck tragopans in.
De tragopans voelen zich erg goed, want ze zijn alweer aan het broeden gegaan!

In de Zuid-Amerika volière wacht ons een bijzondere verassing: jonge muskuseendjes.
Drie kuikentjes worden door de ouders fel beschermd tegen af en toe té nieuwsgierige doodshoofdaapjes.
Hoewel de apen af en toe stress geven, lijken de jongen het goed te doen. Een paar eenden gaan bij de maki's.

Het laatste nieuwtje bevindt zich in de tijdelijke rennen. Daar zitten nu twee koppels mangoesten.
De net aangekomen dwergmangoesten, en een koppel stokstaarten uit Klein Dierenpark Almelo.
Dat park heeft ons gevraagd tijdelijk de dieren op te vangen. Dan doen wij graag,
en we willen hierbij ook de samenwerking met andere zoo's, nu in het bijzonder met Klein Dierenpark Almelo, benadrukken.

Hopelijk vonden jullie het weer een leuke en onderhoudende rondleiding.
Nu hebben we nog een prijsvraag: ons Zuid-Amerika gebied (gebouw, tinamoes, volière) heeft nog geen naam.
Jullie mogen allemaal een naam verzinnen. De beste wordt gekozen en ontvang 50 credits prijzengeld!

Bericht veranderd door: carnotaurus - Woensdag, 21 Jan 2015, 21:48
BerichtKit_Fisto, dank je! Dat is juist het plan: veel dieren, interessante collectie, weinig grond!

Joshua, geen last van! En alle dieren waarbij ik het toelaat planten zich voort, dus het gaat goed!
Ik moet wel toegeven dat ik daar erg op probeer te letten, en ook om de groottes realistisch te houden.

ZooZa, het helpt als je niet zo'n grote diersoorten hebt. Dat beperkt wel, want ik kan antilopen, struisvogels,
kangoeroes en andere grote soorten, die ik eigenlijk wel wil in mijn zoo, gewoon niet houden.
Maar misschien een doorloopverblijfje voor hertjes (reeën) met wat rennetjes erin, áls we weer uitbreiden!

Maar goed, bedankt voor jullie reacties! Ik zal laten zien dat er nóg meer gebouwd word op dat kleine stukje grond...

Als we bij de tragopan-volière aankomen, zien we dat hij wordt afgebroken. De volière was verouderd.
Alle dieren uit de oorspronkelijke 3 volières (goudfazant, tragopan, zonneral) zijn op andere plekken in het park te zien.

Tegenover het vernieuwde prairiehondenverbijf (we zoeken nog steeds een prairiehondje!), wordt iets nieuws gebouwd.
Uit de ZTAO winkel (is er dus weer, eigenlijk al vrij lang!) zijn twee dwergmangoesten gekomen, die wachten op de bouw.

Tegenover is de nieuwe tragopan-volière, die inmiddels ingericht en gewoond is, af.
Er zit nu een koppel gould-amadines (enige in de ZTAO!) en de temminck tragopans in.
De tragopans voelen zich erg goed, want ze zijn alweer aan het broeden gegaan!

In de Zuid-Amerika volière wacht ons een bijzondere verassing: jonge muskuseendjes.
Drie kuikentjes worden door de ouders fel beschermd tegen af en toe té nieuwsgierige doodshoofdaapjes.
Hoewel de apen af en toe stress geven, lijken de jongen het goed te doen. Een paar eenden gaan bij de maki's.

Het laatste nieuwtje bevindt zich in de tijdelijke rennen. Daar zitten nu twee koppels mangoesten.
De net aangekomen dwergmangoesten, en een koppel stokstaarten uit Klein Dierenpark Almelo.
Dat park heeft ons gevraagd tijdelijk de dieren op te vangen. Dan doen wij graag,
en we willen hierbij ook de samenwerking met andere zoo's, nu in het bijzonder met Klein Dierenpark Almelo, benadrukken.

Hopelijk vonden jullie het weer een leuke en onderhoudende rondleiding.
Nu hebben we nog een prijsvraag: ons Zuid-Amerika gebied (gebouw, tinamoes, volière) heeft nog geen naam.
Jullie mogen allemaal een naam verzinnen. De beste wordt gekozen en ontvang 50 credits prijzengeld!

Toegevoegd op 21 Jan 2015 om 21:48
Joshua
Datum: Donderdag, 22 Jan 2015, 17:55 | Bericht # 79   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

Alweer een erg gave update, bedankt voor het opvangen ;)

Ik hoop dat ze bij jou wel  jongen voort brengen!

BerichtAlweer een erg gave update, bedankt voor het opvangen ;)

Ik hoop dat ze bij jou wel  jongen voort brengen!

Toegevoegd op 22 Jan 2015 om 17:55
mathijsaa
Datum: Dinsdag, 27 Jan 2015, 15:44 | Bericht # 80   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

ZTAO

Kassa Medewerker

Ziet er weer mooi uit