Datum: Zaterdag, 24 Mei 2014, 14:36 | Bericht # 54
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 154 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Verzorger
@ carnotaurus, Leuk dat je al die geboortes vermeld en ons op de hoogte houd van de bouwvorderingen. Ben benieuwd naar je nieuwe rallenverblijf en het educatiehuisje.
Zoals al in de trade staat is Faunalife aan het vernieuwen! Hier zullen we de eerste stukjes zien van de nieuwe stijl van het park!
Aangezien jullie vaste bezoekers zijn slaan we voorlopig even de zoogdiertjes over, maar natuurlijk kijken we nog even bij de tweede geboorte van prairiehondjes!
We lopen maar meteen door naar de volières, maar na de tragopans, die weer een ei hebben, en de goudfazanten zien we geen zonnerallen, maar capibara's! Wegens de bouw zitten de twee reuzenknaagdieren tijdelijk hier!
- capibara-volière! -
Waarom? Tegenover ligt het antwoord! Vroeger stond er de apenkooi, en daarna een bouwput, maar nu staat er een observatiehuisje.
- een nieuwe hut! -
Aan de rechterkant zien we dan weer bekende snavels: de zonnerallen! Het gezinnetje van inmiddels 4 dieren heeft eindelijk de volière die het verdient, met een vijver, beplanting, schuilplaatsen, zitplaatsen en zelfs een binnenverblijf.
- zonnerallenverblijf -
Dan is er nog één ding die we op deze snelle rondleiding laten zien: het maki-eiland. Het eiland is af en heeft al een hoop klimtoestellen en speelmogelijkheden voor onze hoofdattracties! Tails, Katta en het jong Megan (zoals ze genoemd is) zijn hier volledig in hun element.
- de drie halfaapjes! -
(Even tussen haakjes, ik denk dat er iets mis is, mijn nieuwste zonneraljong is volgens het venster niet verwant met de moedervogel, weet iemand wat er aan de hand is? Verder is alles normaal.) dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Een korte tijd geleden zijn er twee prairiehondjes geboren in dierenpark Faunalife. Een mooie gebeurtenis voor de medewerkers. Helaas mocht het niet zo zijn, een dag later lagen ze beide dood in het hol. De doodsoorzaak is nog niet vastgesteld.
De woordvoerder heeft gezegd dat het erg jammer gevonden wordt, maar er wordt ook aangeven dat de natuur zo werkt. "niet alle jongen kunnen volwassen worden, niet in het wild en niet in onze zoo, ook al proberen wij de best mogelijke verzorging te geven
Tijd voor weer een rondleiding? Er is inmiddels weer veel gebeurd!
Bijna dachten jullie dat we verkeerd waren gelopen, maar nee, dit is echt de ingang van Faunalife. (hoewel de letters nog ontbreken!) De ingang heeft een verbouwing achter de rug en ziet er nu moderner uit.
Over verbouwing gesproken, we gaan maar eens kijken bij het stokstaartenverblijf, daar is ook wat aan de hand! Ook dit verblijf heef teen make-over gekregen en onze stokstaartjes hebben nu veel meer speel-, klim-, schuil-, en graafmogelijkheden. Het opvallendst is de grote nieuwe boomstam waar ze vaak op klimmen.
Helaas is er ook triest nieuws te melden: het nestje jonge prairiehondjes is overleden! Gelukkig gaat het goed met de ouder-hondjes en de jongen van het vorige nestje.
Dan is het even slikken: na de tragopan-volière blijken de volières voor fazanten de vroeger zonnerallen leeg te staan! De beplanting is er al uit en ook voederbakken en zitstokken zijn weg. De tragopans zijn broedende dus hun volière bleef dit tot nu toe gespaard.
Hoewel jullie, denk ik, graag willen weten wat er met de fazanten en capibara's, die voor korte tijd in de zonnerallen-volière zaten, is gebeurd, gaan we toch even kijken bij de maki's. Wat opvalt is dat de deur naar hun binnenverbiljf dicht is...
We lopen richting het binnenverblijf van de maki's maar zien eerst een nieuw verblijf. Hoewel het nog wat klein en tijdelijk is voldoet het veel beter aan de eisen van de capibara's die er leven. (ook een steviger hek is best handig zo nu en dan!)
Jullie raden al wat er in het binnenverblijf van de maki's zit: de familie goudfazanten! Er is een extra zitstok opgehangen die als klimtoestel blijft als de maki's terugkomen. Ze voelen zich hier wel goed thuis want onze hen heeft alweer een ei gelegd!
Hoewel Faunalife klein blijft willen we graag wat meer land. Het park beslaat nu 160 m2, en de bedoeling is dat er 100 m2 bijkomt! Je kunt helpen door een bericht achter te laten! Bij 6 berichten over twee updates krijgen we de grond, als we 5 berichten halen slechts de helft. Dit was dan de rondleiding weer! Bedankt voor uw aandacht! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!