Lemur Island is niet meer terug te herkennen. Deze hekken zijn deels blijvend, een deel gaat weg als er uitbreiding mogelijk is door het slopen van de apenkooi. De capibara's zullen er zsm in komen.
Ook het maki-nachthuis is bijna klaar. Alleen het dak en de inrichting nog. De apen zullen met behulp van een brug erbij kunnen.
Uniek! Een zeer bijzondere soort heeft zich bij ons voortgeplant: de zonneral. Jong is inmiddels uitgekomen.
Overig nieuws: - de maki's hebben de namen Tails (vrouwtje) en Katta (mannetje) gekregen. - er zijn twee stokstaartjes geboren. - de helmparelhoen en goudfazant hebben eieren. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Ten eerste zijn de maki's uit het apenhok, daar zit nu tijdelijk een broedende tragopan. Op één van de boomstammen is een nest gemaakt.
Tails (uit Zoo Esch) en Katta (uit Zoo palace) kunnen het goed met elkaar vinden. Ze zitten tijdelijk in het moderne binnenverblijf. Deze is inmiddels klaar en ingericht.
Lemur-Island is grotendeel af. De capibara's zitten er al. Het eiland is eigenlijk te klein voor deze gigantische knaagdieren, maar een groot deel van het oude apenhok al eiland worden. Zodra de tragopan gebroed heeft zal het apenhok worden afgebroken. Daarnaast kunnen de capibara's wél zwemmen, dus hebben ze ook het water tot hun beschikking.
Verzorger-Jarne, die hogere hekken zijn ervoor de capibara's binnenhouden!
Verder: - het goudfazantkuiken is een hennetje. - de zonnerallen zijn weer aan het broeden, dus we zoeken een plek voor ons vorige jong. - één van de stokstaartkoppels is naar Zoo Dierenwereld vertrokken. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Donderdag, 22 Mei 2014, 21:32
Datum: Donderdag, 22 Mei 2014, 21:41 | Bericht # 46
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 154 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Verzorger
@ carnotaurus, het eiland is mooi geworden. Leuk dat je een combiverblijf maakt. Trouwens, met lage hekken hou je de capibara's ook wel binnen. Ze zijn immers niet zo groot. Iets van een halve meter hoog zou al genoeg zijn. Ik kijk al uit naar de eilandvergroting. groetjes, jarne
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
@ carnotaurus, ziet er weer leuk uit! vind het ook altijd zo leuk dat het net echt lijkt hoe je dit zo vertelt. echt elk klein nieuwtje word verteld (daardoor lijkt het net op drukte in de dierentuin :D) misschien nog hier en daar nog wat bankjes en bezoekers spulletjes en zo neerzetten. (kan goed al dat ze er staan maar had ze nog niet gezien)
gr. Marijn
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Er zijn parelhoenen geboren! Het drietal (1.2) scharrelt vrolijk rond in het park. Het mannetje zal later naar Jardino Zoologique vertrekken. Met het broeden van de tragopan gaat het minder, ze weigerde een ei te leggen, nu zit ze weer bij de haan.
Er zijn ook twee prairiehondjes geboren, zij zullen in ons park blijven. Verder is er voor het eerst een ringstaartmaki geboren! Het is een vrouwtje en ze maakt het goed. Ze heeft nog geen naam gekregen. Op de foto is die met de donkere rug Katta, met de lichte rug Tails en het jong is wel te herkennen.
Daarnaast wordt er flink gebouw aan gebied waar eerst de apenkooi was. Een educatiehuisje verrijst al. Aan de rechterkant moet later een verblijf komen, de zonneralvolière gaat weg, en de rallen komen ergens anders te zitten. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Vrijdag, 23 Mei 2014, 18:14