Datum: Zaterdag, 17 Mei 2014, 18:51 | Bericht # 21
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 154 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Verzorger
Wegens een gebrek aan opgevulde verblijven gaat het showen van Zuid-Europa toch niet door. Ik ben ook gestopt met het showen van Europa wegens een tekort aan Europese dieren. Pas als een verblijf of deel (hangt er van af) gevuld is word het geshowd. Daarom begin ik nu met een nieuw continent: Afrika Het zal uiteindelijk bestaan uit verschillende delen, deze delen staan al vast. De grote savanne, De Sahara, Madagaskar en Het Afrikaanse regenwoud. In de volgende update zullen de eerste verblijven van het grootste deel te zien zijn: De grote savanne.
Added (17 Mei 2014, 18:51) --------------------------------------------- De eerste update van Afrika: Het eerste verblijf van de savanne is klaar. We gaan dus richting de grens. En zien dit. De 'poort' Die aanduid dat we Afrika binnengaan: dan kijken we nog even achteruit en zien we het del van de poort dat aangeeft dat je naar Europa gaat: Dan gaan we naar de savanne (ik laat later een luchtfoto zien van de weg in een volgende update). We komen aan en zien links het eerste verblijf. Het is gemaakt voor stokstaartjes en kirk's dik-diks. Helaas bezit Jardino zoologique slechts 1 van de 2 soorten. Voor dat de dieren er in gaan heb ik nog een vraag. Is dit een mooi verblijf aangezien ik nog nooit eerder met dit gras heb gewerkt. Het binnenverblijf: Als laatste nog een luchtfoto van het verblijf: Ik hoop dat jullie het mooi vinden maar zoals ik al zei heb ik nog nooit eerder met dat gras gewerkt. In de volgende update laat ik het zien met dieren er in en laat ik ook de eerste middelgrote dieren van de savanne. Jullie kunnen stemmen uit de volgende dieren welk dier ik dan nieuw laat zien: Struisvogels Gnoes Gemsbokken Hetgeen met de meeste stemmen laat ik als eerste zien. Groetjes, verzorger-jarne
Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Zondag, 18 Mei 2014, 11:56
Verzorger
@ jeffrey, bedankt om te stemmen maar kan je de volgende keer dan ook iets zeggen over de foto's in plaats van enkel te stemmen. Met de stand als volgt: Struisvogels 0 Gnoes 2 Gemsbokken 0 Hebben de gnoes gewonnen. Hun verblijf laat ik zien in de volgende update. Buiten dat zie je ook de stokstaartjes en het pad naar de grote savanne. Groetjes, jarne
Added (18 Mei 2014, 16:42) --------------------------------------------- De tweede update van Afrika. Ondertussen zitten de stokstaartjes in hun verblijf en ook de gnoes hebben hun verblijf. Helaas zijn de gnoes hier niet voor lang aangezien ze binnenkort op transport gaan naar Fauna Wonders. In ruil voor ons koppeltje gnoes ontvangt Jardino Zoologique 3 grijze kroonkraanvogels. een mannetje en twee vrouwtjes. de kroonkraanvogels zijn in de volgende update net zoals de gemsbokken en struisvogels te zien in hun nieuwe verblijf. Eerst laat ik jullie het pad even zien dat naar de savanne gaat. We zien een splitsing(van op de boog getrokken): We slaan links af en zien het volgende: Dat hek gaat uiteindelijk weg maar het is er nu geplaatst omdat het stuk er achter nog niet af is. Als je goed ziet zie je links een pad. Dat nemen we en zo gaan we naar de savanne. Rechts van ons zien we dan het koppeltje gnoes. We hopen later terug gnoes te hebben. Vandaar dat de gnoes een verblijf hebben gekregen ook al zijn ze hier maar tijdelijk. De gnoes: Hier is even een luchtfoto van het gnoeverblijf: We kijken dan naar rechts en zien de stokstaartjes, 3 koppels , ik weet dat je ze vaak niet goed zal zien als ze in het hoge gras zitten maar zo hebben ze wel genoeg privacy: Dit was de tweede update van Afrika. In de volgende laat ik de struisvogels, gemsbokken en grijze kroonkraanvogels zien. Ik hoop dat jullie het mooi vinden. tips zijn altijd welkom dus laat het zeker weten als iets beter kan. Groetjes, jarne
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
ziet er mooi uit! ik heb nog voor de vorige update een tip: misschien wat bomen/struiken en rotsen/heuvels toe voegen waardoor het lijkt alsof er een soort bos om heen staat in plaats van die grasvlakte. voor de rest ziet het er erg mooi uit!
gr. Marijn
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Verzorger
@ Kit_Fisto, @ boerroel545, bedankt voor jullie reacties. @ Kit_Fisto, helaas heb ik zelfs de rotsen bij de muren en het grootste deel van de rotsen bij de stokstaartjes moeten wegdoen omdat er de hele tijd werd geklaagd dat ze ergens niet bij konden en ze stierven ook nog eens bijna van de dorst. In de volgende update ga ik de veranderingen ook laten zien.
Added (20 Mei 2014, 19:49) --------------------------------------------- De derde update van Afrika. De gnoes zijn vertrokken naar Fauna Wonders en de grijze kroonkraanvogels zijn aangekomen. Buiten dat is ook het gemsbokkenverblijf af en zijn het stokstaartjes en het oude gnoeverblijf aangepast. Ik begin met de aanpassingen. We gaan de Savanne binnen en kijken links naar het gnoeverblijf. Alleen zitten er geen gnoes meer in. Momenteel zitten er enkele vrouwtjesgemsbokken in om onze populatie wat te verkleinen. De rotsen zijn weg en de hekken zijn veranderd. Zowel de hekken bij de bezoekers als de wanden van het verblijf. Dan kijken we naar de stokstaartjes. Ze hebben nu ook een infobord gekregen. Tegenover de stokstaartjes vinden we het struisvogels en gemsbokken verblijf. Momenteel laten we de gemsbokken eerst wennen aan de omgeving. Als ze helemaal op hun gemak zijn worden de struisvogels er bij gezet. Tegenover de gemsbokken, naast de stokstaartjes dus vinden we 2 volières. De grote is voor Helmparelhoenen en Grijze kroonkraanvogels maar momenteel zit enkel die laatste soort er in, later komen er drie parelhoenhennen vanuit Faunalife en daarna ook nog een mannetjesparelhoen. De kleine is voor nieuwe dieren en om dieren apart te zetten zodat de populatie wat verkleint. Hier zijn ook borden. Helaas trekt de tekst op niks maar ik heb geen andere voor de helmparelhoenen. Voor de kraanvogels heb ik er zelfs geen. Als laatste nog wat luchtfoto's. Links de gemsbokken. Rechts de stokstaartjes en achteraan het gnoeverblijf. Links de twee volières en rechts de gemsbokken. Dat was Afrika's derde update. Volgende keer ga ik terug naar Europa om het nieuwe damhertenverblijf en het verblijf voor de dassen (net overgekomen vanuit Fauna Wonders) te laten zien. Ik hoop dat jullie het mooi vinden. Tips zijn altijd welkom. Groetjes, Jarne
Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Dinsdag, 20 Mei 2014, 19:50