Datum: Woensdag, 17 Jun 2015, 17:35 | Bericht # 42
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 154 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Verzorger
En dan na lang wachten de nieuwe zoo: Ekeren Zoo Voor wie meer over de geschiedenis hiervan wil weten kan in mijn gewone showtopic kijken: http://ztsf.nl/forum/16-3899-1
Maar laten we maar beginnen. Eerst zien we natuurlijk de ingang. deze is gemaakt in een savanne-achtige stijl.
Hier zien we dan de binnenkant. Er moet nog wel wat worden opgevuld. Ideeën hiervoor zijn altijd welkom.
Als we uit de ingang gaan zien we een gebouw en een splitsing. Wij nemen deze keer links.
Hier zien we dan het pad. Al snel is duidelijk dat dit een deel van Afrika is.
Bij de ronde kijken we links,
Bij de stokstaartjes zo te zien. (sorry dat ik vergat de emoticons af te zetten)
En rechts zien we dan de impala's.
Als we dan verder gaan zien we een stukje naar links.
We slaan er in en zien dit. Twee deuren en twee uitkijkramen. Achteraan heb je dan nog een uitkijkpost.
Als we door de ramen kijken zien we dit: Rechts terug de stokstaartjes en links de grote weide met struisvogels, helmparelhoenen en binnenkort zebra's en gemsbokken.
En dan nog even de uitkijkpost.
Dan gaan we verder rechtdoor en zien we links het vierde en laatste verblijf van dit deel. Hier komen in de toekomst Thomson gazelle's.
Dan wordt het pad breder (en ja ik weet dat het eerste stuk smal was maar bij de kijkplekken is het daar ook breder). Hier vinden we nog een plekje om naar de grote weide te zien.
Dan wordt het nog breder en is er een pleintje. Hier kan je iets te eten kopen en naar het toilet gaan.
Dit is dus het toilet. Mooi weggewerkt.
Als laatste heeft dit plein ook nog een souvenirkraam. Verder op het pad staan ook nog wat bankjes.
En dan komen we bij de poort naar het echte Afrika-deel (dat nog in aanbouw is).
En dan als laatste hier nog een overzichtsfoto vanaf de ingang getrokken. Links vooraan het stokstaartje. rechts de twee antilopehokken, centraal achteraan het pleintje en links achteraan de grote weide.
Dit was de eerste update van Ekeren Zoo. Volgende keer zal ik het rechtse deel laten zien. Tips zijn altijd welkom. Ook opmerkingen zijn welkom. Zo kan ik die dingen verbeteren en aanpassen.
Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Woensdag, 17 Jun 2015, 17:49
Datum: Woensdag, 17 Jun 2015, 20:50 | Bericht # 43
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 51 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Kassa Medewerker
@ Verzorger-Jarne, ziet er goed uit. ik vind het leuk dat je in thema,s gaat werken, en ik vind dat pleintje van de stokstaartjes ook enorm leuk bedacht.
Datum: Woensdag, 17 Jun 2015, 22:10 | Bericht # 44
Verzorger
@ evi111, bedankt voor de reactie.
volgende keer ga ik dus het rechtse deel een mogelijk ook een deel van Europa laten zien. Hiernaa ga ik waarschijnlijk beginnen met 1 van de drie grote projecten die ik van plan ben. Het aquarium. De bedoeling is dat ik ook een kweekdeel maak waarin ik vissen kweek die ik dan in de showbakken kan zetten. Het andere project worden de nandoe verblijven en dan is er nog een geheim project.
Datum: Woensdag, 17 Jun 2015, 23:02 | Bericht # 45
Muisjep
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 22 Prijzenkast:
0
Stagiaire
Tof dat je dezelfde stijl door de hele dierentuin voert Paar tips: als het kan zou ik het pad verbreden, op foto 5 lijkt het erg smal. En misschien kan je in de ingang wat meer kassa's plaatsen dan 2? Lijkt het meteen wat ingerichter.
Verzorger
Ik zal dan enkele extra kassa's plaatsen. De paden zijn express smal. Zo krijg je meer dat safarigevoel. En ik ga niet heel de zoo in dat thema maken, enkel de savanne wordt al zeker met die bouwstijlen. Ik ga waarschijnlijk wel bijna overal ZD-sets voor gebruiken.
Added (27 Jun 2015, 22:33) --------------------------------------------- Helaas zal de volgende update pas over een tweetal weken zijn. Momenteel wordt het hele ingangsgedeelte verandert zodat de ingang meer bezoekers aankan. Ook zal er begonnen worden aan een ruimere parking. Verder zal heel het afrika gedeelte bij de ingang verdwijnen. De dieren die er nu zitten zullen dan in ruime verblijven worden geplaatst die elks ongeveer drie soorten kunnen huisvesten ( 2 kudde's en dan nog iets als een koppeltje struisvogels) en dan nog een groep helmparelhoenen. Mogelijk kunnen er zelfs drie kudden in. Verder zullen ook de stokstaartjes daar een nieuw verblijf krijgen dat ze dan zullen delen met een andere mangoestensoort of met een klein hoefdier. Het ingangsgebied zal dan afrikaanse volières in de plaats krijgen. Deze zullen al zeker grijze kroonkraanvogels en enkele helmparelhoenen ( kweekgroep, rest wordt per geslacht verdeeld) bevatten.
Added (29 Jun 2015, 21:10) --------------------------------------------- Hier al enkele teasers. Vier foto's die de veranderingen die al klaar zijn weergeven.
Dus binnen ongeveer anderhalve week komt dan terug een update. de update die daarna komt mogen jullie bepalen. Over de savanne of over het aquarium. Beide zijn al deels af maar nog niet fatsoenlijk gevuld. Met slechts 5 diersoorten in het aquariumgedeelte en vijf (beschikbare) savannediersoorten (6 zodra ik een grevy-zebra vrouwtje heb). Jullie mogen dus beslissen.
Added (30 Jun 2015, 11:27) --------------------------------------------- En intussen ook nog een kleine wedstrijd, ik zal een vogel beschrijven die ik in de volières wil zetten en jullie moeten dan raden. Het kan zowel een vogel die ik al bezit als nog niet bezit zijn. Diegene die het raad wint dan een prijs.
De eerste vogel leeft in afrika en is een vo. Hij is ook gedomesticeerd. Wat is het? de tweede soort is ook een Afrikaanse vogel maar is wat groter. Veel van zijn familie leeft in Azië. Welke vogel is het?
Verzorger
@ jonasgn, juist, was zeker niet zo moeilijk. Als prijs krijg je een koppeltje van deze hoendervogel en een koppeltje stokstaartjes. Veel plezier ermee.
Dan ook nog een extra tip voor de tweede vogelsoort: ik leef in Afrika ik ben groter dan de helmparelhoen maar kleiner dan de struisvogel. ik heb veel familie in Azië. ik wordt ook als huisdier gehouden maar sta er niet echt om bekend.
Verzorger
@ Michelaar, Volgens mij mag dat wettelijk niet als huisdier. Misschien hebben enkele rijke stinkerds er wel een paar illegaal maar normaal gezien kan je ze niet kopen denk ik. Vermoedelijk zijn ze te gevaarlijk als huisdier. Ik heb het over een vreedzamere bewoner.
ik leef in Afrika ik ben groter dan de helmparelhoen maar kleiner dan de struisvogel. ik heb veel familie in Azië. ik wordt ook als huisdier gehouden maar sta er niet echt om bekend. Je kan een andere soort die er zeer hard op lijkt zien in Planckendael. De soort zelf kan je o.a. zien in Pairi-Daiza en Burgers' Zoo.