Burgers Zoo, Arnhem
Dyly
Datum: Dinsdag, 24 Apr 2012, 09:19 | Bericht # 61
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid
Prijzenkast:
0
Stagiaire
Ik ben ook gek op Burgers. Ik woon er bijna op de hoek en heb een abbonnement!
Zoo geweldig!!!
Bericht Ik ben ook gek op Burgers. Ik woon er bijna op de hoek en heb een abbonnement! Bericht getypt door - Dyly Toegevoegd op 24 Apr 2012 om 09:19
Svenyboy04
Datum: Vrijdag, 09 Nov 2012, 17:05 | Bericht # 62
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast:
0
Verzorger
Ik ben ook helemaal gek op burger's het mooiste vindt ik toch wel 3 a 4 dingen en dat is de bush , desert , ocean en rimba en wat Timo al zei het is heel bijzonder dat we zo mooie koraalrif hebben het is de ena grootste ter wereld !! Burgers Zoo Ga Zo Door
Brullende Leeuwen
Bericht Ik ben ook helemaal gek op burger's het mooiste vindt ik toch wel 3 a 4 dingen en dat is de bush , desert , ocean en rimba en wat Timo al zei het is heel bijzonder dat we zo mooie koraalrif hebben het is de ena grootste ter wereld !! Burgers Zoo Ga Zo Door Bericht getypt door - Svenyboy04 Toegevoegd op 09 Nov 2012 om 17:05
Mark_23
Datum: Dinsdag, 13 Nov 2012, 16:17 | Bericht # 63
ZTSF Gegevens
Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Ik ben er nog nooit geweest maar dat zou ik wel willen. Als ik zo hoor wat Svenyboy04 allemaal zegt...
Bericht Ik ben er nog nooit geweest maar dat zou ik wel willen. Als ik zo hoor wat Svenyboy04 allemaal zegt... Bericht getypt door - Mark_23 Toegevoegd op 13 Nov 2012 om 16:17
Svenyboy04
Datum: Dinsdag, 13 Nov 2012, 20:34 | Bericht # 64
ZTSF Gegevens
Prijzenkast:
0
Verzorger
@ Mark_23 , Het is zeker een aan rader !
Brullende Leeuwen
Bericht @ Mark_23 , Het is zeker een aan rader ! Bericht getypt door - Svenyboy04 Toegevoegd op 13 Nov 2012 om 20:34
ZooM
Datum: Vrijdag, 26 Apr 2013, 17:52 | Bericht # 65
ZTSF Gegevens
Prijzenkast:
2
Curator
Ik wil deze vakantie graag naar Burgers' Zoo met een vriendin, maar we zijn alle 2 nog geen 16. We gaan zonder een begeleider Weet iemand of je dan toch naar binnen mag??? En of ze er moeilijk over doen?
Bericht Ik wil deze vakantie graag naar Burgers' Zoo met een vriendin, maar we zijn alle 2 nog geen 16. We gaan zonder een begeleider Weet iemand of je dan toch naar binnen mag??? En of ze er moeilijk over doen? Bericht getypt door - ZooM Toegevoegd op 26 Apr 2013 om 17:52
carnotaurus
Datum: Zaterdag, 05 Sep 2015, 18:31 | Bericht # 66
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast:
2
ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3
Onderdirecteur
Ik ga binnenkort (begin zomervakantie) naar burgers' zoo, ik ben een aantal jaar geleden (2009 of 2008 geloof ik, de Rimba was nog best nieuw) is er veel veranderd sinds die tijd?Added (05 Sep 2015, 18:31) --------------------------------------------- *stoft oud topic af* Hier de lijsten waar welke vogel in de Bush, Desert en Mangrove te vinden is. Dit alles berust om mijn eigen waarnemingen van voornamelijk een week geleden, aangevuld met waarnemingen uit van eerder dit jaar. Omdat elke vogel opnoemen niet te doen is heb ik het bij 12 hotspots gehouden. Bij elke hotspot staat welke vogel we er hebben gespot, met [+] is vaker, [-] is een enkele keer. Dit zijn de hotspots: 1: nabij hoofdingang + schreeuwpiha + groenvleugelduif + bonte muskaatduif - madagaskarfody - montserrat-troepiaal 2: watertje tegenover otters + roodrugbuidelspreeuw + rode tangara + bonte muskaatduif + rode ibis - gestreepte muisvogel - sneeuwkaproodborsttapuit 3: bij 'personeelsdoorgang' + groenvleugelduif + manenduif + waaierduif + chaco-chachalaca - roodrugbuildelspreeuw - sumbawalijster 4: begin terras + madagaskarfody + groenvleugelduif - sumbawalijster - timorrijstvogel - zonneral - bonte muskaatduif 5: op en langs terras + groenvleugelduif + manenduif + waaierduif + bonte muskaatduif + Indische blauwrug + madagaskarfody - roodschoudertaling - roelroel - roodkuiftoerako 6: lager terrasdeel (bij huisje) + groenvleugelduif + roelroel + Indische blauwrug - zonneral - rode tangara - luzon dolksteekduif 7: strandje en bij zeekoeien + slangenhalsvogel (is maar één dier, maar hier is zijn vaste stek) + roodschoudertaling + witwangfluiteend + rode ibis + zonneral + groenvleugelduif + roelroel - Indische blauwrug - rode tangara 8: bij aardvarkens + sneeuwkaproodborsttapuit + groenvleugelduif + luzon dolksteekduif - sumbawalijster - roodrugbuidelspreeuw 9: 'kleine lus' + sneeuwkaproodborsttapuit + groenvleugelduif + luzon dolksteekduif - montserrat-troepiaal - geelpootsuikervogel - roelroel - roodoorbuulbuul 10: pad bij 'grote lus', trappen en onderste deel lus + Luzon donksteekduif + pinonduif + Indische blauwrug - madagaskarfody - shamalijster - sneeuwkaproodborsttapuit 11: hoogste punt Bush + rode tangara + roodoorbuulbuul + Indische blauwrug + madagaskarfody + gestreepte muisvogel + groenvleugelduif - jacarinagors - zwartkapjungletimalia 12: 'middelpunt' Bush + zonneral + groenvleugelduif - roelroel - luzon dolksteekduif - schreeuwpiha - waaierduif - rode tangara - Indische blauwrug Kortweg gezegd zijn de grote soorten, die voor het grote publiek interessanter zijn, meer bij het terras en langs de grote paden te vinden. In het 'hogere', wat rustiger gedeelte kun je vooral de kleinere soorten goed spotten. Hiervoor is wel geduld nodig (wat wij merkten bij de jacarinagors) Bij interesse doe ik ook de Desert en Mangrove
dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht Ik ga binnenkort (begin zomervakantie) naar burgers' zoo, ik ben een aantal jaar geleden (2009 of 2008 geloof ik, de Rimba was nog best nieuw) is er veel veranderd sinds die tijd?Added (05 Sep 2015, 18:31) --------------------------------------------- *stoft oud topic af* Hier de lijsten waar welke vogel in de Bush, Desert en Mangrove te vinden is. Dit alles berust om mijn eigen waarnemingen van voornamelijk een week geleden, aangevuld met waarnemingen uit van eerder dit jaar. Omdat elke vogel opnoemen niet te doen is heb ik het bij 12 hotspots gehouden. Bij elke hotspot staat welke vogel we er hebben gespot, met [+] is vaker, [-] is een enkele keer. Dit zijn de hotspots: 1: nabij hoofdingang + schreeuwpiha + groenvleugelduif + bonte muskaatduif - madagaskarfody - montserrat-troepiaal 2: watertje tegenover otters + roodrugbuidelspreeuw + rode tangara + bonte muskaatduif + rode ibis - gestreepte muisvogel - sneeuwkaproodborsttapuit 3: bij 'personeelsdoorgang' + groenvleugelduif + manenduif + waaierduif + chaco-chachalaca - roodrugbuildelspreeuw - sumbawalijster 4: begin terras + madagaskarfody + groenvleugelduif - sumbawalijster - timorrijstvogel - zonneral - bonte muskaatduif 5: op en langs terras + groenvleugelduif + manenduif + waaierduif + bonte muskaatduif + Indische blauwrug + madagaskarfody - roodschoudertaling - roelroel - roodkuiftoerako 6: lager terrasdeel (bij huisje) + groenvleugelduif + roelroel + Indische blauwrug - zonneral - rode tangara - luzon dolksteekduif 7: strandje en bij zeekoeien + slangenhalsvogel (is maar één dier, maar hier is zijn vaste stek) + roodschoudertaling + witwangfluiteend + rode ibis + zonneral + groenvleugelduif + roelroel - Indische blauwrug - rode tangara 8: bij aardvarkens + sneeuwkaproodborsttapuit + groenvleugelduif + luzon dolksteekduif - sumbawalijster - roodrugbuidelspreeuw 9: 'kleine lus' + sneeuwkaproodborsttapuit + groenvleugelduif + luzon dolksteekduif - montserrat-troepiaal - geelpootsuikervogel - roelroel - roodoorbuulbuul 10: pad bij 'grote lus', trappen en onderste deel lus + Luzon donksteekduif + pinonduif + Indische blauwrug - madagaskarfody - shamalijster - sneeuwkaproodborsttapuit 11: hoogste punt Bush + rode tangara + roodoorbuulbuul + Indische blauwrug + madagaskarfody + gestreepte muisvogel + groenvleugelduif - jacarinagors - zwartkapjungletimalia 12: 'middelpunt' Bush + zonneral + groenvleugelduif - roelroel - luzon dolksteekduif - schreeuwpiha - waaierduif - rode tangara - Indische blauwrug Kortweg gezegd zijn de grote soorten, die voor het grote publiek interessanter zijn, meer bij het terras en langs de grote paden te vinden. In het 'hogere', wat rustiger gedeelte kun je vooral de kleinere soorten goed spotten. Hiervoor is wel geduld nodig (wat wij merkten bij de jacarinagors) Bij interesse doe ik ook de Desert en Mangrove
Bericht getypt door - carnotaurus Toegevoegd op 05 Sep 2015 om 18:31
ZooZa
Datum: Zondag, 06 Sep 2015, 08:56 | Bericht # 67
ZTSF Gegevens
Prijzenkast:
1
ZTAO
Reputatie: 4
Curator
superbedankt! ga ik zeker uitprinten als ik de volgende keer in burgers' ben! ben zeker geïnteresseerd in Desert en Mangrove! heb zelf bij 9 ook vaak de Roelroel en manenduif gezien gaaf paadje is dat hoor, komt niemand en er zit daar veel als je gewoon even op de grond rondkijkt
Bericht superbedankt! ga ik zeker uitprinten als ik de volgende keer in burgers' ben! ben zeker geïnteresseerd in Desert en Mangrove! heb zelf bij 9 ook vaak de Roelroel en manenduif gezien gaaf paadje is dat hoor, komt niemand en er zit daar veel als je gewoon even op de grond rondkijkt Bericht getypt door - ZooZa Toegevoegd op 06 Sep 2015 om 08:56
carnotaurus
Datum: Woensdag, 23 Sep 2015, 13:35 | Bericht # 68
ZTSF Gegevens
Prijzenkast:
2
ZTAO
Onderdirecteur
Zoals beloofd ook de Mangrove! Zelfde als in de Bush, belangrijkste stukjes (al is de Mangrove wat kleiner, sommige stukken zijn zo klein, dat het maar één boom of zo omvat. 1: boom en struiken bij schuttervis + groenvleugel koningsparkiet - shamalijster - sumbawalijster - witkeelkatvogel 2: struiken bij infobord + shamalijster + witkeelkatvogel - sumbawalijster 3: bij brug + sumbawalijster - witkeelkatvogel - woudaap 4: boom naast pad + mangrovereiger + australische dwergaalscholver 5: strandje plus begroeiing + australische dwergaalscholver + witkeelijsvogel + Radja-eend Is er ook nog interesse voor de Desert?
Bericht Zoals beloofd ook de Mangrove! Zelfde als in de Bush, belangrijkste stukjes (al is de Mangrove wat kleiner, sommige stukken zijn zo klein, dat het maar één boom of zo omvat. 1: boom en struiken bij schuttervis + groenvleugel koningsparkiet - shamalijster - sumbawalijster - witkeelkatvogel 2: struiken bij infobord + shamalijster + witkeelkatvogel - sumbawalijster 3: bij brug + sumbawalijster - witkeelkatvogel - woudaap 4: boom naast pad + mangrovereiger + australische dwergaalscholver 5: strandje plus begroeiing + australische dwergaalscholver + witkeelijsvogel + Radja-eend Is er ook nog interesse voor de Desert? Bericht getypt door - carnotaurus Toegevoegd op 23 Sep 2015 om 13:35
ZooZa
Datum: Woensdag, 23 Sep 2015, 16:26 | Bericht # 69
ZTSF Gegevens
Prijzenkast:
1
ZTAO
Reputatie: 4
Curator
Jazeker, ik ben wel benieuwd waar daar alle dieren zitten! ik zie trouwens bij nummer 3 altijd de Pitta zitten
Bericht Jazeker, ik ben wel benieuwd waar daar alle dieren zitten! ik zie trouwens bij nummer 3 altijd de Pitta zitten Bericht getypt door - ZooZa Toegevoegd op 23 Sep 2015 om 16:26
carnotaurus
Datum: Woensdag, 23 Sep 2015, 20:11 | Bericht # 70
ZTSF Gegevens
Prijzenkast:
2
ZTAO
Onderdirecteur
ZooZa , hoeveel pitta's heeft Burgers' dan nog (voor en achter de schermen)? In de Bush in elk geval geen, in de Mangrove niet op een bordje en ik miste hem de laatste keer in de fazanterie. Nu, de Desert, zelfde manier als Bush en Mangrove 1. bij hoofdingang + witvleugeltreurduif - rode kardinaal - mexiaanse roodmus 2. rots achter dikhoornschaap + witvleugeltreurduif + purpergors - ultramarijnbisschop 3. watertje + witvleugeltreurduif + rode kardinaal + ultramarijnbisschop - mexiaanse roodmus 4. gebouwtje achter terras (netten) + mexiaanse roodmus + Lawrence-sijs - ultramarijnbisschop - rode kardinaal - kele kernbijter 5. bij renkoekoeken + gele kernbijter + ultramarijnbisschop - gambell's kwartel - Lawrence-sijs - witvleugeltreurduif Graag gedaan!
Bericht ZooZa , hoeveel pitta's heeft Burgers' dan nog (voor en achter de schermen)? In de Bush in elk geval geen, in de Mangrove niet op een bordje en ik miste hem de laatste keer in de fazanterie. Nu, de Desert, zelfde manier als Bush en Mangrove 1. bij hoofdingang + witvleugeltreurduif - rode kardinaal - mexiaanse roodmus 2. rots achter dikhoornschaap + witvleugeltreurduif + purpergors - ultramarijnbisschop 3. watertje + witvleugeltreurduif + rode kardinaal + ultramarijnbisschop - mexiaanse roodmus 4. gebouwtje achter terras (netten) + mexiaanse roodmus + Lawrence-sijs - ultramarijnbisschop - rode kardinaal - kele kernbijter 5. bij renkoekoeken + gele kernbijter + ultramarijnbisschop - gambell's kwartel - Lawrence-sijs - witvleugeltreurduif Graag gedaan! Bericht getypt door - carnotaurus Toegevoegd op 23 Sep 2015 om 20:11