ik weet niet precies welke soort, is al lang geleden, ik denk 3 jaar, maar het was zeker een Pitta, heb hem zelfs kunnen fotograferen, misschien dat ik de foto nog ergens vinden kan
ZooZa, Burgers' beheerd het EEP voor de Zwartkappitta (Pitta sordida mulleri), maar vroeger zaten de pitta's in elk geval in de Bush en in de Fazanterie, samen met shamalijsters of zo. Nu zitten er in die volière shama's en sumbawalijsters. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Mmm raar inderdaad, ik denk dat het inderdaad de Zwartkappitta is geweest, maar hij zat echt in de Mangrove, op dat houten looppad met dat Infobord, daar heb ik een foto van hem gemaakt namelijk! al heel lang geleden, maar ik kan hem misschien nog wel ergens vinden!
Ik denk dat als ze nog pitta's hebben deze achter de schermen zitten, of ik moet ze natuurlijk gemist hebben in de Fazanterie Als-ie groen was zat het wel P. sordida mulleri zijn geweest, P. guayana heeft totaal andere kleuren en ik kan me niet voorstellen dat Burgers' P. moluccensis recentelijk heeft gehad, en dan zijn we wel zo'n beetje door de mogelijke pitta's heen. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!