Volgens mij zijn alle reuzenpanda's in "beheer" van china. En worden ze af en toe uitgeleend. Echter moet hier giga veel voor betaald worden, en zijn de dieren zelf ook nog eens niet de makkelijkste. De kans dat de Reuzenpanda's naar nederland komen schat ik zéér klein. Want Ouwdehands dierenpark is niet het enige park met die plannen. Ook Diergaarde Blijdorp, Artis en Burgers Zoo staan al jaren in de rij voor de panda's.
Dus de kans dat een park als Ouwdehands Dierenpark (dat veel minder connectie's heeft als andere parken), die kans krijgt, acht is zeer klein.
Datum: Donderdag, 01 Dec 2011, 19:57 | Bericht # 53
NielsG
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1801 Prijzenkast:
5
Member van het Seizoen
Directeur
@ raymondhoek, Oké, maar het zou toch véél handiger zijn als ze de populatie wat verspreidden in dierentuinen. Want als je nou één dierentuin in China vergelijkt met (bijvoorbeeld) Blijdorp. Merk je wel dat Blijdorp toch al véél natuurlijk en betere verblijven bouwt, en er zijn soms wel resultaten met fok van reuzenpanda's in China. Dus dan zou het ook in Nederland kunnen. En is er dan in China niet veel sprake van inteelt?
Trouwens, ik weet wel dat San Diego Zoo ook panda's heeft, en dat ze daar ook een heel centrum voor hebben. Zouden die dan niet het initiatief kunnen nemen van verspreiding van populatie?
Datum: Donderdag, 01 Dec 2011, 20:06 | Bericht # 54
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
Volgens mij zijn alle reuzenpanda's in "beheer" van china. En worden ze af en toe uitgeleend. Echter moet hier giga veel voor betaald worden, en zijn de dieren zelf ook nog eens niet de makkelijkste. De kans dat de Reuzenpanda's naar nederland komen schat ik zéér klein. Want Ouwdehands dierenpark is niet het enige park met die plannen. Ook Diergaarde Blijdorp, Artis en Burgers Zoo staan al jaren in de rij voor de panda's.
Dus de kans dat een park als Ouwdehands Dierenpark (dat veel minder connectie's heeft als andere parken), die kans krijgt, acht is zeer klein.
tja dat kan dan wel zo zijn maar die hebben niet zo'n rijke directeur als ouwehands want ze zeggen dat de directeur genoeg geld heeft maar waarom zou ouwehands niet zoveel connecties kunnen hebben?? ze worden steeds groter, maar het is gewoon een park dat niet zoveel in het nieuws komt...
Datum: Donderdag, 01 Dec 2011, 20:43 | Bericht # 56
4
Onderdirecteur
@ NielsGuchelaar, nouja wie weet hebben ze wel een hele goede connectie met zoo's buiten europa, maar dat is denk ik niet iets wat een van ons zal weten (of er is hier iemand die bij ouwehand werkt)
ookal is het onder buitelandse BEZOEKERS niet bekend, dat wil niet zeggen dat buitenlandse ZOO"S niet weten wat ouwehands is
Datum: Donderdag, 01 Dec 2011, 21:01 | Bericht # 58
4
Onderdirecteur
@ NielsGuchelaar, ja dat lijkt me het slimste... zou wel ongelofelijk mooi zijn voor de soorten in nederlandse zoo's en heb (een kleine) bevestiging gekregen dat het vooral om geld gaat bij panda's
het zou leuk zijn als zo'n dier te zien is in nederland ik hoop voor ze dat t lukt.. Als t inderdaad zo ver is zullen er denk ik wel meer bezoekers komen.