ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 89 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:9
Kassa Medewerker
Hey iedereen,
Ik ben vorige week naar Pairi Daiza geweest. Naar mijn bescheiden mening toch wel de mooiste dierentuin van België. Het park is verdeelt in verschillende themagebieden. Ik zal de foto's dan ook per thema rangschikken.
Het koninkrijk van Ganesha
Een stukje Azië heel dichtbij.
Een aziatische olifant van dichtbij.
Een van de olifanten kreeg een uitgebreide schrobbeurt.
Daarna moest hij weer naar zijn stal.
Ook de buffels zochten verkoeling in het water.
Een alerte makaak.
Niet enkel natuur is belangrijk, ook cultuur krijgt een prominente plaats.
Een overzichtje over de meren centraal in het park vanop het hoogste punt van de tempel.
Nosy Komba en Madidi
Twee eilandjes waar je als bezoeker letterlijk tussen de aapjes wandelt. De ringstaartmaki's en vari's leven op Nosy Komba, de doodshoofdaapjes op Madidi.
Best wel zwaar geladen voor zo een klein dier.
Even later uitrusten bij de rest van de familie.
Op de uitkijk tussen de bladeren.
Volgende keer: La Terre des Origines, Afrika op z'n best; de kleine panda's in de Stad der Onsterfelijken; en de roofvogels in de Bronvallei.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 80 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:3
Kassa Medewerker
Wouw het is daar hard veranderd ik ben er voor het laats geweest toen het nog para disio was ofzo. En is het nu ook dat de olifanten er los lopen soms ? .
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 89 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:9
Kassa Medewerker
@ Jeweetwelwie: Het park ligt in Bruglette bij Ath in de Belgische provincie Henegouwen.
@ Jens: De olifanten lopen er inderdaad los. Allé, enkel op bepaalde tijdstippen en dat enkel van hun stal naar hun bad in de tempel en terug, steeds onder begeleiding van minstens twee ervaren verzorgers.
La Terre des Origines
Het Afrikaanse gedeelte van het park bestaat uit twee delen: het paaldorp en het Afrikaanse dorp. Het is het grootste en meest recente thema in het park, pas sinds deze zomer te bezichtigen. De vijf groten (leeuw, jaguar, olifant, neushoorn en buffel) zijn hier te bezichtigen.
Overzicht op het paaldorp, gebouwd boven een van de meren.
In het midden van het dorp bevindt zich het verblijf van de zeeberen. Enkel de man zat buiten en genoot van het zonnetje.
Een giraf mag zeker niet ontbreken als het over Afrika gaat. Deze lijkt het wel naar zijn zin te hebben.
En een close-up.
Midden in het Afrikaanse dorp wonen de stokstaartjes. Deze houdt de wacht terwijl de rest van de familie ondergronds een dutje doet.
De stokstaartjes delen hun verblijf met deze lieverds.
De cheeta, het snelste landzoogdier heeft ook een plaatsje gekregen. Alleen vond hij het net iets te warm om zijn snelheid te demonstreren.
Het grootste landdier, de savanneolifant.
Ook de hyena's vonden het erg warm en zochten een plekje in de schaduw.
Overzichtje op het Afrikaanse dorp.
Stad der Onsterfelijken
China op zijn best.
De kleine panda's waren voor een keer niet aan het slapen.
Het park heeft ook een grote collectie aan kraanvogels. Deze twee poseren mooi voor de foto.
Bronvallei
Hier leven de tapirs en de roofvogels.
Een slechtvalk poseert.
Ook de secretarisvogel is best fotogeniek. Je kan als bezoeker vrij tussen deze machtige jagers wandelen.
Dit was het voor deze update. Volgende keer nog een samenraapseltje van enkele mooie foto's van dieren die niet in een van vorige thema's thuishoren.
Leuke foto's! Lijkt me zeker een interessante dierentuin om eens te bezoeken. Die themagebieden zijn goed afgewerkt Always look on the bright side of life!