ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 34 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
ik Dodo heb jaren gezocht naar een dierentuin of een plaats voor een dierentuin. met mijn kranten artikel heb ik uiteindelijk een man ontmoet(Charles) die zei dat hij een dierentuin heeft geerfd van zijn vader, er zijn 3 gronden maar 1 kan ik over kopen. ik en een aantal vrienden van het leger gingen eens kijken. Want hij zei dat we moesten oppassen,"het is helemaal verwildert, volgens mij lopen er wolven en everzwijnen rond." zo zei charles. Jeroen de commandant van de troepen die de dierentuin binnen zijn gegaan voor de veiligheid. heeft me gebeld en zei dat ik direct kon komen om foto's te trekken en om eens te bekijken wat ik ga doen, want er is veel werk aan.
hier zie je de ingang van de dierentuin, een beetje verwildert
de ingang van korter bij
ik ben direct geparkeerd maar wel voor de vroegere personeels incheck balie
mijn auto langs de zij kant getrokken
het leger is al geariveerd zo te zien
Charles zijn auto staat er ook al
amaai, aan zoveel bescherming had ik niet gedacht, dan moet het toch wel erg gevaarlijk zijn
zo fel verwildert, wat een geluk dat ik een lange broek aan heb
dit was kaartjes verkoop of uitgang aan de rechterkant als ge binnen gaat
linkerkant, wat we ook niet weten kaartjesverkoop of uitgang het is moeilijk te zien.
de ingang naar de binnenplaats
iets wat de soldaten al gebouwt hebben voor de werken die later gaan komen
een oude dode boom, die kunnen we mischien wel nog gebruiken
"hey, Jeroen kom eens hier"
J: " hey, goed dat je er bent, je moet wel oppassen Charles zei dat er wolven rond lopen. D:" en heb je dat al gezien, en ik zie dat er ook herten zijn. J: "ja, we hebben zelfs al een aantal wolven en andere dieren gevangen, ze gaan naar een opvangcentrum, maar je moet er binnenkort zelf voor zorgen. D: " waar is Charles dan. J:"hij is naar de enigste kooi die hij heeft gebouwt gehad met giraffen en een paar kamelen. D:"maar wat is met de rest gebeurt. J: " dat moet je aan Charles vragen, ik zal u nu eens rondleiden. D:" oke dat is goed, maar ik wil wel genoeg bescherming. J:" jazeker, zo'n 10 soldaten lopen met ons mee. De auto's van hun staan daarom ook op de binnenplaats.
hier zie je mijn bescherming, ze hebben hun auto's op het binnenplein gezet
we zagen ahmed lopen dus we volgden hem maar.
maar we mochten niet mee in de voliere het zou te gevaarlijk kunnen zijn.
Added (28 Mei 2011, 15:53) --------------------------------------------- Jeroen leid me nu naar een grote overdekte hal met de binnenkooien
de buiten hal, die alleen voor personeel toegelaten was.
hier moest vroeger een grote poort hebben gestaan volgens Jeroen.
dit was waarschijnlijk een binnenkooi van neushoorns
kijk eens wat een gat er in het dak zit
normaal gezien kon ge van buiten hier binnen in de personeelsplaats. maar dat gaat alleen nog via binnen maar er is toch bijna niks nog te gebruiken.
Added (28 Mei 2011, 16:06) --------------------------------------------- we wandelen verder en zien paddestoelen op de grond, man man hier moet gewerkt worden voor dat dit allemaal terug gebruikt kan worden.
hier zien we nog een mega groot gat in het dak, de stevigheid is ook erg slecht. Dus we zullen dit groten deel moeten platgooien.
nog een paar binnenkooien
via een gang tussen de kooien en de muur, gaan we naar de oude olifanten kooi, Jeroen zei dat er nog stekelvarkens zijn van vroeger. Die waarschijnlijk uit de kooi ontsnapt zijn maar nu daar in die kooi verblijven, de olifanten zelf zijn al verkocht door de vader van Charles.
hier zien we het stekelvarken.
de bescherming zorgt dat het stekelvarken naar buiten gaat.
nu gaan we eens naar de buitenkooi van de olifanten.
wow, bijna in een gracht gevallen die had ik niet gezien door die wild groei van struiken.
Added (28 Mei 2011, 16:51) --------------------------------------------- buiten plaats van de olifanten
een gaan kijken bij de stekelvarkens buiten.
we staan in de buiten plaats van de stekelvarkens en zien de grote aquariums, die ook kapot zijn gegaan door een wervelwind die door het park is gegaan vorig jaar.
terug binnen zien we een fossa we gaan maar snel naar de binnen verblijf van de dromedarissen.
hier in de dromedaris kooi hebben wolven geslapen er is een diep gat gegraven, we moeten oppassen.
buiten plaats van dromedaris
via een kapot hek gaan we naar het buitenverblijf van de neushoorns.
bah, een geraamte van een wolf dus ze zijn hier gisteren of eergisteren nog geweest.
de buitenkooi van de neushoorns.
het einde van de grote binnen kooien hal.
Added (28 Mei 2011, 17:12) --------------------------------------------- de rest van de oude europese dierentuin volgt maar ik wil eerst weten wat jullie er van vinden dingen die nog komen : -meer hoe ziet de oude zoo eruit ( doe ik of jullie het leuk vinden of niet ) -hoe zag de dierentuin er vroeger uit( dit kunnen jullie beslissen of ik dit ga doen) -werken van de dierentuin hoe het word omgebouwd tot een hele nieuwe dierentuin. -uiteindelijk kunnen jullie dingen beslissen wat er allemaal gaat komen.
Bericht veranderd door: dodo1995 - Zaterdag, 28 Mei 2011, 15:35
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1801 Prijzenkast:
5
Member van het Seizoen
Directeur
Heel erg leuk verhaal met ook mooie ( verwilderde ) plaatjes erbij . Je maakt ook goed gebruik van die letters van Zeta Designs . Ik hoop dat je de wolven snel kan vangen.
0
Parkeerhulp
@robje:VRAAG 1: de dieren gaan eerst naar een opvangcentrum, daar zal ik ook foto's van laten zien later. en daarna gaan ze worden gebruikt. VRAAG 2: : het koste ongeveer een paar maanden, ik ben begonnen met bouwen van kerstmis, maar ik heb nog andere dingen gebouwd en natuurlijk ging school voor. Echte bouw uren/dagen denk ik 6 dagen dus zo'n 100 uren dit is maar 1 een klein gedeelte dat ik tot nu toe heb laten zien. ik zal verklappen dat er nog een super grote voliere is en een voliere met meerdere houten kooien, en nog een surprise ding wat wel leuk is omdat het park dan bijna oneindig groot is. maar daar hoor je later over. @NielsGuchelaar: dankje
Added (28 Mei 2011, 19:40) --------------------------------------------- liefst ook zeggen of je wilt weten hoe de dierentuin er vroeger uit zag dan kan ik daar al aan beginnen te bouwen
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Ik vind deze verhalen altijd het leukste maar het duurt altijd zo lang om een dierentuin verwilderd uit te laten zien, maar met de hekken van Raymond op deze site is dat niet meer zo moeilijk met kapotte hekken. Maar ik vind dit een leuk verhaal en ben benieuwd hoe de dierentuin er vroeger uit was te zien en hoe hij er nu uit komt te zien. Ga zo door en groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
0
Parkeerhulp
nog een nieuwe update een beetje verder kijken in de oude zoo volgende week worden waarschijnlijk de foto's die terug zijn gevonden online gezet van hoe de dierentuin er vroeger uit zag maar we beginnen dan natuurlijk ook met de grote hal de binnenkooien. nu terug verder het verhaal
hier zie je eetpleintje helemaal verwildert, spijtig zal deze niet gebruikt kunnen worden de bomen die ernaast staan zijn er ook aan gegroeit.
hier zie je een mooie redelijk grote kooi waarschijnlijk zaten er rode pandabeertjes in.
hier zie je de kooi deze is eigenlijk wel nog te gebruiken, want hij is ook aan de binnenkooien bevestigt.
hier zie je de kooi nog eens, je ziet ook een fazant
nu gaan we eens naar 1 van de 2 grote volier's kijken, deze voliere is opgedeeld in meerdere kooien maar is zeer oud en is ook grotendeels verwoest zoals hekken die gestolen zijn of dakken die zijn ingestort
we gaan stilletjes de voliere helemaal laten zien want het is een pracht stuk geweest, en dit gaat het waarschijnlijk ook terug worden.
hier zie je en kapotte voliere muur
hier zie je al een groot gat in de voliere dit is waarschijnlijk gekomen door de windhoos, en hier zijn waarschijnlijk een deel vogels door ontsnapt.
oei, daar zit een everzwijn een beetje verschuilen de bescherming is al verdovingpijltjes gaan halen.
het everzwijn zwemt door de watervoliere.
wat gaat er nu gebeuren : dat zien jullie morgen
Bericht veranderd door: dodo1995 - Zondag, 29 Mei 2011, 22:00
0
Parkeerhulp
nog een paar foto's een vervolg op gisteren we zijn weg gegaan Jeroen zei dat het veel te gevaarlijk zou zijn om zelf te handelen. dus we gaan de rest van de verschillende voliere's eens bekijken terwijl de bescherming het everzwijn proberen te vangen.
hier zie je het dak dat juist is ingestort volgens Jeroen, er waren gelukkig geen gewonden.
hier gaan we naar buiten uit de grootste voliere van dit blok. voor de rest een te bekijken.
hier zie je de deur van de voliere, deze deur was niet eens beveiligd volgens mij konden de bezoekers gewoon binnen de kooi gaan.
hier zie je een voliere voor dieren die in de woestijn of gewoon op zandleven, dit is bijna perfect de muren vervangen dan kunnen we het gewoon opnieuw gebruiken.
een voliere voor dieren die op de weide leven, deze kunnen we ook makkelijk terug gebruiken. alleen de daken en muren herstellen.
we gaan naar nog een van de speciale dingskes in de dierentuin de watervoliere. maar hier was ook een grondverzaking geweest, spijtig want om dat te herstellen kost veel geld.
deze (water)voliere is ook later gebouwd vroeger stond hier waarschijnlijk een gewone voliere daarom is ook die grondverzakking.
het everzwijn is gevangen dus kunnen we veilig eens binnen kijken in de voliere
we zien een syrische beer achter houten omheining maar hij lijkt volgens Jeroen liever dan hij is. D: waarom lijkt ge zo ongerust. J: omdat er normaal geen beer zat deze is dus verscholen gebleven tot nu. D: en nu. J: (schkrerr) basis, hallo, bewakingsbasis, army one two. D: wat aant doen. J: hallo hier juliet,echo,romeo,oscar,echo,november. basis meld u B/basis:B:hallo, hier basis. u spreekt met lima,alfa,romeo,alfa J: we hebben hier een syrische beer we willen direct ondersteuning achter de vierkantsvoliere's. B: oke, we sturen er kapitein raymond met zijn crew op af: kapitein, romeo,alfa,yankee,mike,oscar,november,delta. J: dat is goed haast u we gaan snel terug proberen te lopen. B: je moet wel oppassen er zijn nog zo'n 6 everzwijnen gesignaliseerd. J: ik heb Mark XIX Desert Eagle met 9 kogels in de kamer en nog 20 in mijn zak dus het zwijn moet maar proberen. D: wat was dit nu J: ze gaan proberen om de beer te verdoven maar ik kan niks beloven. D: maar ik ga snel nog een paar foto's trekken.
J:snel kom mee hij wordt kwaad, snel, snel D: oke (trekt nog snel 2 foto's en ziet uiteindelijk de beer door en gat in de omheining weg lopen)
hier zie je het gat ik heb deze foto aan de bescherming laten zien ze zijn volop aan het zoeken.
hoe zal dit aflopen: wat zal er gebeuren als er everzwijnen zijn. :wat zal er met de beer gebeuren vinden ze hem wel. mischien dat we het morgen zien maar mischien pas in het weekend maar in het weekend ga ik ook een aantal foto's laten zien hoe de zoo er vroeger uit zag
Bericht veranderd door: dodo1995 - Maandag, 30 Mei 2011, 21:43