Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Dierenpark de Wonderen R'dam: "ALLER LAATSTE UPDATE!!"
raymondhoek
Datum: Donderdag, 20 Mei 2010, 16:41 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

ZTSF Admin
Directeur

Wegens een fout is dit bericht op elke pagina te zien, dus is de aller eerste update eruit gehaald.
Welkom in het topic van Dierenpark de Wonderen.

Raymond ;)

BerichtWegens een fout is dit bericht op elke pagina te zien, dus is de aller eerste update eruit gehaald.
Welkom in het topic van Dierenpark de Wonderen.

Raymond ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 20 Mei 2010 om 16:41
catfreako
Datum: Dinsdag, 10 Mei 2011, 07:23 | Bericht # 221   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 3

ZTAO
Reputatie: 2

Curator

heel cool Ray
vooral die terraria zijn geweldig gedaan, alleen jammer dat je zoo nu vol is.
voor de rest is je park echt heel :D

Berichtheel cool Ray
vooral die terraria zijn geweldig gedaan, alleen jammer dat je zoo nu vol is.
voor de rest is je park echt heel :D

Bericht getypt door - catfreako
Toegevoegd op 10 Mei 2011 om 07:23
Jeweetwelwie
Datum: Dinsdag, 10 Mei 2011, 11:27 | Bericht # 222   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO
Reputatie: 2

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

Ik vind het een leuke update,
maar niet een van je beste.

Tijdens het showen verdwaalde ik helemaal in je park, hoe moet dat zijn
met de echte bezoekers?

Het leukste vind ik het verblijf van de kameleon.
Daarnaast vind ik het leuk dat je eindelijk een echte dierentuin kan namaken
met de hoogte van de terrariums, vroeger kon dat namelijk niet. :(

Groetjes,
Jeweetwelwie

BerichtIk vind het een leuke update,
maar niet een van je beste.

Tijdens het showen verdwaalde ik helemaal in je park, hoe moet dat zijn
met de echte bezoekers?

Het leukste vind ik het verblijf van de kameleon.
Daarnaast vind ik het leuk dat je eindelijk een echte dierentuin kan namaken
met de hoogte van de terrariums, vroeger kon dat namelijk niet. :(

Groetjes,
Jeweetwelwie

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 10 Mei 2011 om 11:27
Spirii
Datum: Zaterdag, 21 Mei 2011, 15:05 | Bericht # 223   
Spirii 
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid
Prijzenkast: 0

Stagiaire

geweldig, dat ziet er echt geweldig. Het reptiel huis ziet er mooi uit

Sorry voor mijn slecht Nederlands
Berichtgeweldig, dat ziet er echt geweldig. Het reptiel huis ziet er mooi uit

Bericht getypt door - Spirii
Toegevoegd op 21 Mei 2011 om 15:05
dodo1995
Datum: Woensdag, 25 Mei 2011, 14:25 | Bericht # 224   
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

echt super, ik had een lange tijd geen tijd om meer te komen kijken
maar nu kom ik juist kijken en die super reptielen wonderen zijn af
ik vind het niet erg dat de grizzly's zijn moeten vertrekken voor zo'n mooi reptielen huis
respect
Berichtecht super, ik had een lange tijd geen tijd om meer te komen kijken
maar nu kom ik juist kijken en die super reptielen wonderen zijn af
ik vind het niet erg dat de grizzly's zijn moeten vertrekken voor zo'n mooi reptielen huis
respect

Bericht getypt door - dodo1995
Toegevoegd op 25 Mei 2011 om 14:25
thomvonder
Datum: Woensdag, 25 Mei 2011, 15:44 | Bericht # 225   
ZTSF Gegevens
Groep: Moderators
Prijzenkast: 6

Winnaar download week contest
Onderdirecteur

Geweldige update Raymond! De constructie is geniaal ^_^ Dit is een van de beste updates van deze zoo !
BerichtGeweldige update Raymond! De constructie is geniaal ^_^ Dit is een van de beste updates van deze zoo !

Bericht getypt door - thomvonder
Toegevoegd op 25 Mei 2011 om 15:44
caspar1995
Datum: Donderdag, 26 Mei 2011, 18:02 | Bericht # 226   
caspar1995 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

Curator

prachtig gedaan, had deze update nog niet gezien, echt heel mooi, alleen de krokodillen vond ik minder, de chinese aligators en de gavialen hadden niet zo'n mooi verblijf,, het lijkt een beetje kaal, maar verder was het heeeeel mooi!
ik vond niet zoals iedereen het kameleonen stuk het beste (wel heel goed hoor!!) maar ik vond de terrariums heel prachtig!, echt hoe je dat gedaan hebt, het is mij een raadsel, en van boven lijkt het gebouw + koebel heel mooi, echt weer mijn complimenten!

thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!
Berichtprachtig gedaan, had deze update nog niet gezien, echt heel mooi, alleen de krokodillen vond ik minder, de chinese aligators en de gavialen hadden niet zo'n mooi verblijf,, het lijkt een beetje kaal, maar verder was het heeeeel mooi!
ik vond niet zoals iedereen het kameleonen stuk het beste (wel heel goed hoor!!) maar ik vond de terrariums heel prachtig!, echt hoe je dat gedaan hebt, het is mij een raadsel, en van boven lijkt het gebouw + koebel heel mooi, echt weer mijn complimenten!

Bericht getypt door - caspar1995
Toegevoegd op 26 Mei 2011 om 18:02
robje
Datum: Donderdag, 26 Mei 2011, 20:06 | Bericht # 227   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

keimooi die reptielenwonderen vooral die kleine terrariums met die rotsen, wat bedoel je met dat terrariumpack ga je dat uitbrengen ofzo

robje

http://img833.imageshack.us/img833/8152/logorobje.png
Berichtkeimooi die reptielenwonderen vooral die kleine terrariums met die rotsen, wat bedoel je met dat terrariumpack ga je dat uitbrengen ofzo

robje

Bericht getypt door - robje
Toegevoegd op 26 Mei 2011 om 20:06
mynameis
Datum: Woensdag, 15 Jun 2011, 13:40 | Bericht # 228   
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

Wow,heeeeeeeeeeeel mooie zoo met al die thema's. :D Vooral de reptielen wonderen en de kas vind ik erg mooi, omdat er zoveel beplanting inzit. Ook de wonderen van de nacht zijn vreselijk mooi. Ik vind dit 1 van de mooiste zoos. Ga zo door!
BerichtWow,heeeeeeeeeeeel mooie zoo met al die thema's. :D Vooral de reptielen wonderen en de kas vind ik erg mooi, omdat er zoveel beplanting inzit. Ook de wonderen van de nacht zijn vreselijk mooi. Ik vind dit 1 van de mooiste zoos. Ga zo door!

Bericht getypt door - mynameis
Toegevoegd op 15 Jun 2011 om 13:40
tricerasaurus
Datum: Vrijdag, 22 Jul 2011, 18:09 | Bericht # 229   
ZTSF Gegevens

Vrijwilliger

Hoi allemaal! :p

Echt kei vet gedaan die terrariums maar ook het komodovaranen-
Verblijf is erg mooi. Maar ik heb een vraagje is jou zoo tycoon
Nog snel ik heb namelijk als ik veel heb geplaatst dat alles heel
Sloom gaat.

Groetjes Luuk.
BerichtHoi allemaal! :p

Echt kei vet gedaan die terrariums maar ook het komodovaranen-
Verblijf is erg mooi. Maar ik heb een vraagje is jou zoo tycoon
Nog snel ik heb namelijk als ik veel heb geplaatst dat alles heel
Sloom gaat.

Groetjes Luuk.

Bericht getypt door - tricerasaurus
Toegevoegd op 22 Jul 2011 om 18:09
raymondhoek
Datum: Vrijdag, 19 Aug 2011, 15:55 | Bericht # 230   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO
Reputatie: 4

ZTSF Admin
Directeur

Welkom bij de allerlaatste update van Dierenpark de Wonderen!!

Doordat mijn dierenpark heel erg vol is, en het spel daardoor erg traag word heb ik besloten dat ook ik ga resetten!
Want ik heb inmiddels zoveel dieren dat het niet meer uitdagend is, en ik hou wel van een echte uitdaging.
Echter stond er nog een update open, dus die hebben jullie van mij tegoed!

Hierbij presenteer ik jullie dan ook de laatste update van Dierenpark de Wonderen.

In deze update laat ik jullie een uitbreiding van Onderwater Wonderen zien, waarbij Tropen Wonderen en Reptielen Wonderen beter worden verbonden met elkaar met Onderwater Wonderen ertussen.

Genoeg gepraat.
Ik begin vanuit het Tropen Wonderen.
Want waar eerst nog een dood lopend pad lag (als observatie punt van het eiland), ligt nu een normale doorgaande weg (links hiervan ligt de normale ingang van Onderwater Wonderen):

We gaan hier een vlonder op:

In het fokprogramma van de Orinocodolfijnen staat aangegeven dat ze ook van bovenaf moeten kunnen worden gezien, dat kan dus vanaf hier:

We werpen een snelle blik in het water maar lopen daarna vlug door (zoveel te zien, zo weinig tijd):

Als we doorlopen komen we ineens in een nieuw gebouwde etage in Onderwater Wonderen:

In dit kleine overdekte stukje dat het mooie schildpadden standbeeld huisvest hebben we een splitsing:

En het glas links achter in de hoek is een boven observatie op het verblijf van onze steuren en stekelroggen:

Aan de rechterkant zit de splitsing, wij kiezen nu voor rechts:

Vanaf de bankjes kijk je in een hoog basin, wat zou erin zitten??

Bijna alle kanten zijn van glas, waardoor je er gemakkelijk doorheen kunt kijken:

Doordat het bassin zo hoog is, is het niet gemakkelijk om deze soort te spotten, misschien dat we zometeen meer gelijk hebben:

We lopen door en zullen een soort brug overgaan:

Aan de rechterkant van de brug kun je een hoop planten zien, maar nog geen bewoners??

Aan de linkerkant van de brug kan een persoon met een scherp oog wel al de bewoners zien!

We lopen snel de brug af om ze beter te bekijken, we slaan onderaan de brug linksaf:

En waar komen we dan uit: Reptielen Wonderen!!

Het kameleon reservaat is iets uitgebreid:

En vanuit dit oogpunt kun je zien dat de brug waar we net over gingen, over het water van het uitgebreide verblijf van onze chinese alligators liggen:

Verder is er niets veranderd in Reptielen Wonderen, dus lopen we snel terug naar de brug:

We kwamen van rechts dus ditmaal gaan we rechtdoor, waarbij we naar beneden lopen:

Aan de rechterkant bevind zit het onderwater deel van onze alligators, die worden gescheiden van de orinocodolfijnen met deze planten, wortels, etc.
Kleine visjes vinden het heerlijk om hierin te zitten:

Eenmaal verder naar beneden komen we bij misschien wel dé grootste verandering van het orinocodolfijnen verblijf...

Vanaf vandaag kun je zien hoe onze inmiddels grote groep van 8 dieren over je hoofd zwemmen in kristalhelder water!

Ook onze dieren vinden het altijd wel erg leuk om even aapjes te kijken:

We lopen door, en kijken nog even achteruit, naar de tunnel die we achter ons gaan laten:

Dan nu weer snel door met de rest, we komen binnen wat er vrij vertrouwd uit ziet, en gaan naar links:

Ook daar is allemaal niets veranderd,
Dus draaien we rechts om het verblijf van de zeeslangen heen:

Het kust verblijf is wel iets anders.
Je zou het niet zeggen, maar het verblijf is bijna 25% groter gemaakt, wat ooit een deel van een personeels gang was, is nu tot het kust verblijf getrokken, dit kun je het beste zien bij de overzichtsfoto's:

We lopen door richting het zeepaardjes aquarium:

Boven de zeepaardjes kan je goed zien, dat er een verdieping meer is gekomen.
Zelfs het dakraam is omhoog gegaan!

Aan de linkerkant hebben we het verblijf van de Japanse Palingen, Severums, Nijlvaranen en nieuw in dit verblijf (al zag ik ze niet op de foto), zijn de Ayamura regenboogvis:

Misschien dat jullie ze wel zien??

We lopen weer door, want zoals je ziet is er aan de andere kant ook een nieuwe gang:

Achter de zeepaardjes staat nu ook een klein nieuw bassin:

Wij hebben een groep van 3 Geepen momenteel in ons bezit:

Wij slaan nu links de gang in:

Het bassin aan de rechterkant is het hoge bassin wat we ook al eens van boven hebben gezien.
En nu zien we wel eindelijk de bewoners, het zijn Australische Longvissen!

We lopen weer door, en gaan naar boven:

Het glas waar je tegen aankijkt is trouwens weer het onderwater punt van onze Alligators, hier zie je weer de wortels, die we aan het begin vanaf de andere kant zagen:

Haaks rechts van dat punt kun je hier verblijf van de Orinocofdolfijnen weer inkijken met hun verbazingwekkend groot verblijf (dat met dit project trouwens ook nog is vergroot!):

We lopen naar boven met nog steeds aan de rechterkant het bassin van de Longvissen:

Eenmaal boven zijn we weer bij het Zeeschildpad waarbij we dus ons rondje hebben afgemaakt.
Dit is het einde van de tour van het verbouwde deel:

Hier een klein bouw verhaaltje:
Om deze uitbreiding mogelijk te maken moest het laatste beetje vrije ruimte in die hoek worden gebruikt.
Ook werd het personeelspad weggehaald (die hebben nog steeds een eigen pad, maar loopt nu anders), en er is een nieuwe etage op het gebouw van Onderwater Wonderen geplaatst.
En tenslotte moest ook 1 water en 1 land quarantaine verblijf worden weggedaan.
Het resultaat hiervan, is een 20% groter verblijf van de orinocodolfijnen, een nieuw verblijf voor Geepen en Australische Longvissen, een bijna 2x zo groot verblijf voor Chinese Alligators, met meerdere onderwater observatiepunten en tenslotte een vergroot verblijf voor de Zandbankhaaien en Goudmakrelen.
De personeels paden zijn drastisch veranderd, en loopt nog steeds apart van de bezoekers paden.
Zo is de begane grond en de 2e etage van de bezoekers, maar is de 1e etage van de verzorgers en filter ruimte.
Op de Overzichtsfoto's kun je alle persooneels paden goed zien.
Ik hoop dat je hebt genoten van Dierenpark de Wonderen!!

Dan nu tenslotte de overzichtsfoto's.
Vanwege de verdiepingen, zal ik 4 foto's laten zien, waarbij is steeds een laag hoger laat zien.
Allereerst de begane grond:

Etage 1, Filter/personeel ruimte + trap voor begane grond naar 2e etage voor bezoekers:

2e Etage, met het kleine binnenstukje met het standbeeld en op sommige plaatsen al een dak:

Het dak, en de loopbrug die je vanaf het nieuwe doorlopende pad naar binnen lijd:

Tenslotte om deze update af te maken en hiermee heel Dierenpark de Wonderen af te sluiten een laatste plattegrond:

Vergeet niet om je mening achter te laten.
Over zowel deze update als heel Dierenpark de Wonderen.
Ik hoop dat Dierenpark de Wonderen vele heeft kunnen inspireren, en ik jullie niet heb teleur gesteld.

Raymond ;)

BerichtWelkom bij de allerlaatste update van Dierenpark de Wonderen!!

Doordat mijn dierenpark heel erg vol is, en het spel daardoor erg traag word heb ik besloten dat ook ik ga resetten!
Want ik heb inmiddels zoveel dieren dat het niet meer uitdagend is, en ik hou wel van een echte uitdaging.
Echter stond er nog een update open, dus die hebben jullie van mij tegoed!

Hierbij presenteer ik jullie dan ook de laatste update van Dierenpark de Wonderen.

In deze update laat ik jullie een uitbreiding van Onderwater Wonderen zien, waarbij Tropen Wonderen en Reptielen Wonderen beter worden verbonden met elkaar met Onderwater Wonderen ertussen.

Genoeg gepraat.
Ik begin vanuit het Tropen Wonderen.
Want waar eerst nog een dood lopend pad lag (als observatie punt van het eiland), ligt nu een normale doorgaande weg (links hiervan ligt de normale ingang van Onderwater Wonderen):

We gaan hier een vlonder op:

In het fokprogramma van de Orinocodolfijnen staat aangegeven dat ze ook van bovenaf moeten kunnen worden gezien, dat kan dus vanaf hier:

We werpen een snelle blik in het water maar lopen daarna vlug door (zoveel te zien, zo weinig tijd):

Als we doorlopen komen we ineens in een nieuw gebouwde etage in Onderwater Wonderen:

In dit kleine overdekte stukje dat het mooie schildpadden standbeeld huisvest hebben we een splitsing:

En het glas links achter in de hoek is een boven observatie op het verblijf van onze steuren en stekelroggen:

Aan de rechterkant zit de splitsing, wij kiezen nu voor rechts:

Vanaf de bankjes kijk je in een hoog basin, wat zou erin zitten??

Bijna alle kanten zijn van glas, waardoor je er gemakkelijk doorheen kunt kijken:

Doordat het bassin zo hoog is, is het niet gemakkelijk om deze soort te spotten, misschien dat we zometeen meer gelijk hebben:

We lopen door en zullen een soort brug overgaan:

Aan de rechterkant van de brug kun je een hoop planten zien, maar nog geen bewoners??

Aan de linkerkant van de brug kan een persoon met een scherp oog wel al de bewoners zien!

We lopen snel de brug af om ze beter te bekijken, we slaan onderaan de brug linksaf:

En waar komen we dan uit: Reptielen Wonderen!!

Het kameleon reservaat is iets uitgebreid:

En vanuit dit oogpunt kun je zien dat de brug waar we net over gingen, over het water van het uitgebreide verblijf van onze chinese alligators liggen:

Verder is er niets veranderd in Reptielen Wonderen, dus lopen we snel terug naar de brug:

We kwamen van rechts dus ditmaal gaan we rechtdoor, waarbij we naar beneden lopen:

Aan de rechterkant bevind zit het onderwater deel van onze alligators, die worden gescheiden van de orinocodolfijnen met deze planten, wortels, etc.
Kleine visjes vinden het heerlijk om hierin te zitten:

Eenmaal verder naar beneden komen we bij misschien wel dé grootste verandering van het orinocodolfijnen verblijf...

Vanaf vandaag kun je zien hoe onze inmiddels grote groep van 8 dieren over je hoofd zwemmen in kristalhelder water!

Ook onze dieren vinden het altijd wel erg leuk om even aapjes te kijken:

We lopen door, en kijken nog even achteruit, naar de tunnel die we achter ons gaan laten:

Dan nu weer snel door met de rest, we komen binnen wat er vrij vertrouwd uit ziet, en gaan naar links:

Ook daar is allemaal niets veranderd,
Dus draaien we rechts om het verblijf van de zeeslangen heen:

Het kust verblijf is wel iets anders.
Je zou het niet zeggen, maar het verblijf is bijna 25% groter gemaakt, wat ooit een deel van een personeels gang was, is nu tot het kust verblijf getrokken, dit kun je het beste zien bij de overzichtsfoto's:

We lopen door richting het zeepaardjes aquarium:

Boven de zeepaardjes kan je goed zien, dat er een verdieping meer is gekomen.
Zelfs het dakraam is omhoog gegaan!

Aan de linkerkant hebben we het verblijf van de Japanse Palingen, Severums, Nijlvaranen en nieuw in dit verblijf (al zag ik ze niet op de foto), zijn de Ayamura regenboogvis:

Misschien dat jullie ze wel zien??

We lopen weer door, want zoals je ziet is er aan de andere kant ook een nieuwe gang:

Achter de zeepaardjes staat nu ook een klein nieuw bassin:

Wij hebben een groep van 3 Geepen momenteel in ons bezit:

Wij slaan nu links de gang in:

Het bassin aan de rechterkant is het hoge bassin wat we ook al eens van boven hebben gezien.
En nu zien we wel eindelijk de bewoners, het zijn Australische Longvissen!

We lopen weer door, en gaan naar boven:

Het glas waar je tegen aankijkt is trouwens weer het onderwater punt van onze Alligators, hier zie je weer de wortels, die we aan het begin vanaf de andere kant zagen:

Haaks rechts van dat punt kun je hier verblijf van de Orinocofdolfijnen weer inkijken met hun verbazingwekkend groot verblijf (dat met dit project trouwens ook nog is vergroot!):

We lopen naar boven met nog steeds aan de rechterkant het bassin van de Longvissen:

Eenmaal boven zijn we weer bij het Zeeschildpad waarbij we dus ons rondje hebben afgemaakt.
Dit is het einde van de tour van het verbouwde deel:

Hier een klein bouw verhaaltje:
Om deze uitbreiding mogelijk te maken moest het laatste beetje vrije ruimte in die hoek worden gebruikt.
Ook werd het personeelspad weggehaald (die hebben nog steeds een eigen pad, maar loopt nu anders), en er is een nieuwe etage op het gebouw van Onderwater Wonderen geplaatst.
En tenslotte moest ook 1 water en 1 land quarantaine verblijf worden weggedaan.
Het resultaat hiervan, is een 20% groter verblijf van de orinocodolfijnen, een nieuw verblijf voor Geepen en Australische Longvissen, een bijna 2x zo groot verblijf voor Chinese Alligators, met meerdere onderwater observatiepunten en tenslotte een vergroot verblijf voor de Zandbankhaaien en Goudmakrelen.
De personeels paden zijn drastisch veranderd, en loopt nog steeds apart van de bezoekers paden.
Zo is de begane grond en de 2e etage van de bezoekers, maar is de 1e etage van de verzorgers en filter ruimte.
Op de Overzichtsfoto's kun je alle persooneels paden goed zien.
Ik hoop dat je hebt genoten van Dierenpark de Wonderen!!

Dan nu tenslotte de overzichtsfoto's.
Vanwege de verdiepingen, zal ik 4 foto's laten zien, waarbij is steeds een laag hoger laat zien.
Allereerst de begane grond:

Etage 1, Filter/personeel ruimte + trap voor begane grond naar 2e etage voor bezoekers:

2e Etage, met het kleine binnenstukje met het standbeeld en op sommige plaatsen al een dak:

Het dak, en de loopbrug die je vanaf het nieuwe doorlopende pad naar binnen lijd:

Tenslotte om deze update af te maken en hiermee heel Dierenpark de Wonderen af te sluiten een laatste plattegrond:

Vergeet niet om je mening achter te laten.
Over zowel deze update als heel Dierenpark de Wonderen.
Ik hoop dat Dierenpark de Wonderen vele heeft kunnen inspireren, en ik jullie niet heb teleur gesteld.

Raymond ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 19 Aug 2011 om 15:55
Search:

Hosted by uCoz