ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 409 Prijzenkast:
1
Curator
oeijoeijoei, het ging helemaal mis met de 2 dierentuinen... in Amerika was de zoo terug gegeven aan de staat doordat het beschermd natuur was geworden en door dat er geen dinanciele steun meer was voor utrecht en Amesvoort utrecht had weggeconcureert, waren de dierentuinen faillit. nog een keer probeeren? ja nog een keer probeeren, dit keer in Zuid Afrika
we komen binnen met dit plaatje
aan de linker kant kun je wat te eten/te drinken kopen
en aan de rechterkant kun je naar de wc.
maar goed, genoeg over eten, laten we eens een kaartje gaan kopen bij de kassa
dat geklets van mij ook altijd, laten we eens dieren gaan bekijken. *ik wou toch nog even zeggen dat je ook kan zitten, er zijn wat bankjes rondgestrooit.
het verblijf waar we tegen aan lopen heefd 2 kanten om te bekijken, de eerste kant zien we hier aan onze linkerhand
OMG, zijn dat nou Gordeldieren?? de eerste van ZTAO?? ja dat zijn negenband gordeldieren, we zien hier papa en mama, sinds de zoo gebouwd is, zijn er al 2 gezonde nestje gekomen, bijde met 2 kindjes, helaas vertrekken deze morgen, naar 2 andere zoo's om deze dieren te laten inburgeren in ZTAO. *opmerking: de dieren hebben niet 1x gezeurt om ruimte,eten, drinken, enz....!!
oké, kom we gaan naar de grot,
we krijgen een steile trap naar beneden, en komen vervolgens in de grot (zo steil is hij nouw ook weer niet)
in de grot kun je nachtleven van de gordediertjes volgen. en je kan ze zien graven, erg inspirerend.
bovendien kun je aan de ene kant weer een mierenhoop zien
en vervolgens aan de andere kant weer een holletje
als we eruit komen, werpen we nog een blik in de andere kant van het verblijf
we nemen afscheit van de gordeldieren en lopen maar weer een stukje door,
we zien hier opnieuw een verblijfje, dit keer kun je ook een beetje onderwater kijken *moet je wel op de grond gaan liggen :P *
hier verblijven 2 Griekse Landschildpadden.
we lopen hier nog maar even om de hoek,
en dan hebben we hier nog een laatste plekje om nog even uitterusten,
en dan kun je nog even kijken naar het landgedeelte van de schildpadden
dat was hem dan weer, laten we even van boven gaan kijken, eerst maar het gehele park.
en nu met inkijk in de grot
dan nu het gordeldier verblijf,
en nog zonder dak
en als afsluiter het Griekse Landschildpadden verblijf
ik hoop dat jullie genoten hebben, en pleas laat even een ractie achter, op het normale forum krijg ik al zo weinig reacties
alvast bedankt,
caspar
thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!
Bericht veranderd door: caspar1995 - Zondag, 30 Jan 2011, 22:40
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 228 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Ex-Moderator
Hoofd Dierenverzorging
Gotta love it!! Echt prachtig gemaakt, en de beplanting is perfect!! Leuk om de eerste negenbandgordeldieren te zien in de ZTAO, ik hoop dat ik ze binnenkort ook een mooi plekje in mijn zoo kan bieden. ^^ Die kleine grot is daadwerkelijk prachtig in elkaar gezet, en het schildpadden verblijf is ook heel mooi. Ben benieuwd naar de volgende update. Pokemon White team!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 255 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Whow dit is egt super mooi hier heb ik echt wat aan !!! De beplanting is heel erg mooi Je heb mooi realistihe planten en bomen en ik vind die gordeldier grot heel erg mooi !! ( ik wil ook heel graag gordeldieren je kan er veel voor krijgen... ) Het schilpadden verblijf is ook super mooi alleen dat water vind ik er niet zo bij passen dit vind ik eerder een verblijf voor een otter of een krokodil of zelfs een dwergnijlpaard .
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Geweldige dierentuin, goed gebruik gemaakt van de ruimte en wat een verblijven zeg. Leuk idee met die grot en leuk commentaar erbij!!! Veel groen bij alles. Ga zo door en groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
Ziet er echt super goed uit!! Wel jammer van je dierentuinen. Je weet dat je je 2e dierentuin NIET overnieuw mag beginnen?? (Dit staat serieus in de regels...)
Maargoed. Je zoo, ziet er echt toppie uit, en wat een ruimte!!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 409 Prijzenkast:
1
Curator
@jeroen, haha, die dieren planten zich zo snel voort! het zijn net kluuten , je hebt je paartje al, dus ik hoop dat je ze ff in de lijst zet, en dan kunnen we ze bij jou ook zien
@ik, dankje, leuk dat je vind dat het zo mooi is!
@robinnijhof, danke, ik hoop de gordeldiertjes zo snel mogelijk bij jouw ook te zien!
@dierentuiner, ?? jij zat al in het verbond hoor daar hoef je niks meer voor te gevcen fijn dat je er wat aan hebt, dat motiveert me echt extra! en over dat water, daar lees je vandaag meer over,
@laraatje, dankjewel, ik vind het vooral leuk om te horen dat je mn commentaar leuk vind!!
@keniafan, dankjewel!!!
@raymond, over die 2e zoo hebben we het in een pb al gehad, leuk dat je het zo mooi vind, ik vind jou zoo's ook altijd prachtig!!, echt leuk om het van jou te horen!!
bedankt allemaal, de update is aan jullie opgedragen want door jullie had ik echt zin om er verder mee te gaan!!
dit komt omdat er tijdelijke veranderingen bezig zijn in het Griekse Landschildpadden veblijf, het zit namelijk zo, de Directeur van Dierenpark Bloks heef dme er op gewezen dat er nogal veel water in het verblijf zat, dit is waar want het dier is eigelijk geen waterdier. vandaar dat we daar wat aan het doen zijn, wees niet bang, niet al het water gaat verdwijnen
de schildpadden zitten tijdelijk achter de schermen,
2de nieuwtje, de gordeldieren werken aan een , massa uitbreiding, sinds het begin zijn er 3 nestjes geweest met elk 3 kinderen hiervan zijn er 2 naar Wildlife Park gegaan. vervolgens gingen er nog 2 naar Volta Zoo, nog 2 naar Dierenpark Bloks, en de afsluiters gingen naar Dierenpark De Wonderen Te Rotterdam, ook 2.
wat blijft er over vader, meoeder + 1 kindje, en dan denkje, goh nu zal dat vrouwtje wel rustig aan doen, maar nee ze is weer zwanger
en nu het laatste nieuwtje, de zoo is bezig met een nieuw gebouw, een nachtgebouw (afgezaagt, ik weet het maarja, ik wilde het toch eens probeeren...)
de verbouwingen zijn druk bezig, we kunnen vanaf hier in het gordeldier verblijf kijken, wat hier aan de andere kant komt word ons niet verteld
doordat het zo'n dicht gebouw word, moest er van de overheid een vluchtroute in zitten, dan zul je hierdoor heen moeten, zodra er brand uitbreekt springen deze hekken open.
dan loop je vervolgens hier de trap op, en zul je links moeten nemen, (er komt nog een bordje voor)
links dus,
en dan loop je de gang door en kom je bij deze trap,
die loop je uit en dan ben je buiten, zo nu weten jullie hoe je kunt ondsnappen. we lopen weer terug naar de andere trap, en dan laat ik jullie nog even de personeelsgangen zien.
hier kun je als personeels lid op de dieren neerkijken, het zullen woestijndieren worden aan de muren te zien, we doen een wilde gok op fennekken.
dan gaan we maar weer eens naar beneden,
en we zien hier het voorlopige einde van ''Night Adventures'' .
dan gaan we weer naar achter en zien dit:
een hok voor een volledig onbekende diersoort en dan lopen we voor de grap nog even de woestijn gang in
en voor het laat word gaan we nog een blik werpen
en dan moeten we nu toch echt vertrekken
bedankt voor het kijken naar deze lange nieuwflits, we zijn hard aan het werk en het zal binnenkort klaar zijn!
Added (01 Feb 2011, 18:24) --------------------------------------------- nog 1 nieuwtje, ik heb het gehele gebouw nu af en ik show het waarschijnlijk vanavond nog!!
thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!