Haha anderen bouwen veel mooiere zoo's. Wat ik de laatste weken geleerd heb is dat als je het niet mooi vind je alles delete en weer opnieuw begint. Gewoon gebied per gebied. Je hebt de tijd. Je kan toch niet veel te snel. Ook neem en ruil ik niet teveel dieren in 1 keer. Zodat je ook echt de tijd hebt om je dierentuin zo mooi mogelijk te maken. Maar bedankt voor de complimentjes! 
Added (12 Apr 2011, 15:28)
---------------------------------------------
Tijd voor een update. ZOOtopia is bezig met een mooi woestijn gedeelte. Deze heb ik al eerder met jullie gedeeld in een overzicht. Om een beter beeld te geven van dit woestijnland volgen hier een aantal fotos van de binnenkant. Vergeet je pet en waterfles niet! Het is nogal warm in de woestijn!
Door een gedroogde takkenboog naar binnen. Zo WEET je dat je iets bijzonders gaat beleven.
Niet alleen in de hokken staat beplanting, ook op het pad!
De aaihokken/binnenverblijven brengen je zo dicht mogelijk bij de drommedarissen en savari. Net of ben je echt in het buitenland!
De Fenneken willen nog wel een bijten. Glazen wanden voor de veiligheid dus
Midden in het binnenverblijf woont de griekse landschildpad van mijn nichtje. Deze mocht ik "lenen" tot ik afrikaanse sporenschildpadden heb bemachtigd. Ook andere kinderen moesten nu al een schildpad kunnen zien vond mijn nichtje. Lief nietwaar?
Dit is het onderdeel woestijn en natuurlijk een stukje savanne. Op de savanne wonen nu 2 impala's.
Ondertussen heeft mijn tropenexpert niet stilgezeten. Dierentuin Bloks heeft helaas haar deuren moeten sluiten. We hebben twee bengaalse tijgers van hun kunnen overnemen. Daarnaast hebben we van onze Azië vriendin een koppeltje ringstaartmaki's gekregen. Deze dieren maken ons tropenhuis al bijna compleet!
Een kort overzicht van het huis. Links de pauwoog zoetwater roggen, achterin het binnenhok van de bengaalse tijgers, daarnaast het binnenverblijf van de ringstaartmaki's en aansluitend het binnen verblijf van de toekans.
Ruim buitenverblijf van de bengaalse tijgers
Soms zijn het net speelse kittens!
Binnen bij de maki's
Het maki-speeleiland
Op de achtergrond nog het buitenverblijf van de toekans, naast het eiland van de maki's
Een overzicht met en zonder dak van hoe het tropenhuis er nu bij ligt
We hopen dat jullie van je bezoekje genoten hebben. Excuses voor de grote update. De eerste fase van de wederopbouw is nu wel bijna compleet. We zijn zelf ook nog erg benieuwd wat de volgende stappen zullen zijn maar jullie zullen allicht van alles op de hoogte worden gehouden!
Liefs,
Rigje