Na een rustige week van goed nadenken en rondneuzen in mijn netwerk kan ZOOtopia nu echt van start. Door vriendelijke donaties van andere dierentuinen ben ik in staat geweest het moeras uit te breiden en een deel van het gematigd woud om te toveren tot een kreupelhoutzone.
Het moeras is uitgebreid met het zoetwaterbasin om zo de flamingo's alle ruimte te geven een frisse duik te nemen. Behalve dat ging de plaatselijke dierenwinkel failliet. Jammer voor hun maar dit leverde ZOOtopia wel een aantal karpers op. Deze vermaken zich nu in de riante moerasvijver.
Een aantal kiekjes voor een nieuwe indruk;
Een van de vriendelijke medewerkers met de vriendelijke nieuwe bewoners. Het duurde niet lang of dit koppel had elkaar helemaal gevonden. Het eerste ei is zelfs al gespot!
Gelukzaligheid bij de Capibara's. Deze lijken hun nieuwe verblijf ook het einde te vinden. Op de achtergrond onderzoekt een van het stel de zoutlik; Zouden ze die bij raymond ook zo lekker hebben gevonden?
Druk overleg bij de stokstaarten
Dit is hun nieuwe huisje. Ruimte genoeg voor eventuele uitbreiding
Ik wil de donateurs van deze dieren hartelijk danken. Ik hoop dat jullie de update kunnen waarderen. Het stokstaartenverblijf is redelijk kaal maar ik had wederom veel problemen met de volliere. Alles waar ik iets mocht plaatsen is inmiddels bebouwd, de dieren hebben voldoende speel, uitkijk en slaapruimte. Dit leek mij voor de dieren het belangrijkst, hoewel het natuurlijk jammer is voor het aanzicht.
Ik sta nog steeds open voor tips over heuvels in de vollieres!
Liefs Rigje
Added (14 Maa 2011, 00:34)
---------------------------------------------
Babyboom!
Ik snap dat ik niet heel me eigen topic vol moet posten maar me capibara's kregen een kindje.. Dacht ik.. In werkelijkheid waren het er 5!
Nu heb ik dus een kudde capibara's. Wel heel lief hoor..
De flamingo is er inmiddels ook. En slim! wist meteen dat je balletjes kan koppen! Echt een moment waarvan je denkt; had ik nu mijn camera maar mij me.
Mocht iemand een capibara nodig hebben dan hoor ik het wel. Met 12 weken kunnen ze bij de moeder weg 
Added (14 Maa 2011, 16:37)
---------------------------------------------
Het gaat goed met ZOOtopia. De dieren zijn gezond en gelukkig en er worden om de haverklap nieuwe baby's geboren! Zoveel dat ik zelfs een aantal kleintjes weg heb kunnen doen in ruil voor andere dieren!
De capibara's zitten niet stil, nog even en het hok wordt te klein!
ZOOtopia krijgt een SEAtopia afdeling. Hier kunnen bezoekers de leukste waterdieren zien. De eerste bewoners zijn twee mooie grote gezonde stekelroggen Het is misschien even zoeken maar ze staan er beide op
Dit is het verblijf, het eerste verblijf buiten de volliere op de nieuwgekochte grond. Zo bijzonder!
Ten slotte heb ik als nieuw lid jullie hulp nodig. Een nieuwe dierentuinster kan natuurlijk niet alles alleen. Educatie is voor mij erg belangrijk. Als kind kende ik alleen asvalt en blik, ik wil de kinderen in de stad nu graag iets nieuws mee geven. Daarom wil ik in SEAtopia een mooi educatiecentrum bouwen waar de kinderen op een mooie manier iets kunnen bijleren. Maar; ik vind wat ik heb gemaakt tot nu toe lelijk. Hoe zou ik dit kunnen verbeteren. Graag goede tips!
Positief aan de hal is nu dat het er wel mooi licht is
Leerzame tanks met levende beestjes
En niet ontbreken mag het knuffelbasin!
Zo heb je een idee van hoe het er nu uit ziet. Maar ik zou het graag mooier maken!
Liefs Rigje