Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

World Sea's tropical centre Miami
IK
Datum: Dinsdag, 31 Mei 2011, 18:28 | Bericht # 11   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

Heel mooi.
Ik hou van binnenverblijven.
Alleen nog een beetje kaal.

Vernon ^_^
BerichtHeel mooi.
Ik hou van binnenverblijven.
Alleen nog een beetje kaal.

Vernon ^_^

Bericht getypt door - IK
Toegevoegd op 31 Mei 2011 om 18:28
Erry2000
Datum: Dinsdag, 28 Jun 2011, 20:20 | Bericht # 12   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 7

Technisch medewerker
Curator

World River's building

Het gloednieuwe World River's building van de World Sea's organisatie bevindt zich aan de andere kant van Miami ten opzichte van de World Sea's zoo zelf.
Het gebouw presenteerd tientallen tropische vogels, reptielen, vissen en zoogdieren, die leven in de waterrijke jungle's en moerassen van Azië en Zuid-Amerika.
Op dit moment is het gebouw volledig af, de dieren zijn in de verblijven ingetrokken, en eind juli wordt het officiëel geopend voor bezoekers.
Speciaal voor mijn collega-dierentuinbeheerders van de ZTAO, laat ik hier echter in 4 updates het gebouw alvast aan jullie zien.

- Update 1: Kleine apen, Amazonehal, Tropische vijver - 58 foto's
- Update 2: Reptielenvleugel - 29 foto's
- Update 3: Tropische jungle - 29 foto's
- Update 4: Nijlpaardendomijn, Tropische volière, overzicht gebouw - 25 foto's

Update 1

Op de eerste foto's zijn de 2 ingangen van het gebouw duidelijk te zien. Wij zullen zometeen naar binnen gaan in de linker ingang.

Het enige verblijf dat je op deze plek al kunt zien, is het buitenverblijf van een apensoort waar het vorige World River's building om bekend stond: de keizertamarin.

We lopen het gebouw binnen via de genoemde ingang, en dan zien we links het buitenverblijf van de aapjes vanuit een andere hoek.

Na even zoeken vinden we één van de aapjes buiten.

Echter zit het grootste deel van de groep veilig binnen, een plek waar ze voor publiek niet zichtbaar zijn.

Als we in diezelfde hal naar rechts kijken zien we raampjes waarvanuit we alvast een ander deel van het gebouw zien.

Hier komen we aan het einde van deze update nog.

We lopen de gang uit, en belanden op de brug die over de Tropische vijver gaat.

Je kunt hier naar links (bovenste foto) maar wij kiezen ervoor om naar rechts te gaan (onderste foto).

Je loopt daar eigenlijk direct tegen een pad op dat naar boven gaat. Boven bevind zich het uitkijkpunt over de kleine aapjes.

Met links uitzicht over het keizertamarinverblijf,

En rechts over dat van de pinché aapjes.

Maar voor we dat gaan bekijken komen we eerste nog de kleine volière tegen van de groefsnaveltoekans.

Het is één van de drie vogelsoorten die zich in het gebouw bevindt. De rest is te vinden in de Tropische volière (update 4).

Tegenover de volière bevindt zich het pinché aapjes verblijf.

Naast pinché aapjes en de keizertamarins hebben we maar één andere apensoort in het gebouw: de grote plompe lori (update 3).

We verlaten dit deel van het gebouw, en komen terecht in een grote zaal: de Amazonehal.

Recht voor ons vinden we een bassin, met daarin een andere diersoort waarvoor het oude World River's building bekend stond.

Het zijn onze orinocodolfijnen.

We kunnen verder doorlopen, maar we kiezen ervoor om om te keren en een rondje te maken door de Amazonehal.

Het volgende verblijf ligt enigzins verscholen in een hoek van het gebouw. Toch is het niet te missen, het geluid van de vogels in het verblijf is namelijk in de hele hal te horen.

Begroeit door al het mannagras zou je bijna denken dat je in het hele verblijf kunt lopen, maar in meer dan de helft van het verblijf zul je moeten zwemmen.

Dit verblijf is het combinatieverblijf van de capibara's en de zonnerallen.

We vervolgens onze reis via het uitkijkbruggetje.

De dolfijnen zijn door alle planten nauwelijks te zien vanaf het bruggetje. Wel te zien is het stukje jungle achter het verblijf, waar groene leguanen rondlopen.

Het bassin tegenover de dolfijnen, voor de tropische vissen is wel te zien.

We gaan aan de andere kant van het bruggetje af, en zien het volgende verblijf liggen.

Hier wonen onze vlekhalsotters.

Onder water bij de vlekhalsotters.

Via het onderwaterkijkpunt van de otters kun je verder het gebouw in lopen, maar wij slaan dit pad over, omdat je anders de hele Reptielenvleugel (update 2) mist.

Wij draaien om om de tropische vissen te gaan bekijken.

zoetwatermaanvissen, green terrors, zoetwaterroggen en onze arapaima zijn in dit verblijf te zien.

Om je een idee te geven van het gebouw: boven is het uitkijkpunt te zien waar we zojuist stonden.

We gaan de Amazonehal verlaten. Via deze gang komen we bij een kruising. Wij gaan links.

En dan staan we ineens buiten. Hier kun je een frisse neus halen terwijl je geniet van wat te eten op ons eetpleintje.

Geen honger? Dan kun je genieten van het buitenverblijf van onze tapirs.

En mocht het slecht weer zijn, dan zijn ze ook nog binnen te bekijken.

We gaan het gebouw weer in.

Links is het binnenverblijf van onze baird's tapir's

We gaan nog even kijken naar het verblijf verderop, voordat het pad links op de foto ons naar de Reptielenvleugel gaat brengen.

Misschien een wat onverwacht verblijf tussen al deze Zuid-Amerikaanse dieren,

Maar in dit verblijf bevinden zich Aziatische kleinklauwotters. Ze waren eerder ook al te zien via de raampjes bij de binnenkomsthal.

We werpen nog even een snelle blik in de tropische vijver, met daarin pauwoogcichlides, zoetwaterroggen, en roodwangschildpadden.

En gaan dan de eerder genoemde brug op. Nog een blik achterom,

En we zijn onderweg naar de volgende update!

Een overzichtje van het vandaag besproken deel.

Met legenda:

[Grotere foto]

[Grotere foto]

1. Keizertamarins
2. Groefsnaveltoekans
3. Pinché aapjes
4. Orinocodolfijnen
5. Capibara's, zonnerallen
6. Groene leguanen
7. Vlekhalsotters
8. Arapaima, green terrors, pauwoogzoetwaterroggen, zoetwatermaanvissen
9. Baird's tapirs
10. Pauwoogcichlides, pauwoogzoetwaterroggen, roodwangschildpadden
11. Aziatische kleinklauwotters

Forget the crew... Follow the rules!
BerichtWorld River's building

Het gloednieuwe World River's building van de World Sea's organisatie bevindt zich aan de andere kant van Miami ten opzichte van de World Sea's zoo zelf.
Het gebouw presenteerd tientallen tropische vogels, reptielen, vissen en zoogdieren, die leven in de waterrijke jungle's en moerassen van Azië en Zuid-Amerika.
Op dit moment is het gebouw volledig af, de dieren zijn in de verblijven ingetrokken, en eind juli wordt het officiëel geopend voor bezoekers.
Speciaal voor mijn collega-dierentuinbeheerders van de ZTAO, laat ik hier echter in 4 updates het gebouw alvast aan jullie zien.

Update 1

Op de eerste foto's zijn de 2 ingangen van het gebouw duidelijk te zien. Wij zullen zometeen naar binnen gaan in de linker ingang.

Het enige verblijf dat je op deze plek al kunt zien, is het buitenverblijf van een apensoort waar het vorige World River's building om bekend stond: de keizertamarin.

We lopen het gebouw binnen via de genoemde ingang, en dan zien we links het buitenverblijf van de aapjes vanuit een andere hoek.

Na even zoeken vinden we één van de aapjes buiten.

Echter zit het grootste deel van de groep veilig binnen, een plek waar ze voor publiek niet zichtbaar zijn.

Als we in diezelfde hal naar rechts kijken zien we raampjes waarvanuit we alvast een ander deel van het gebouw zien.

Hier komen we aan het einde van deze update nog.

We lopen de gang uit, en belanden op de brug die over de Tropische vijver gaat.

Je kunt hier naar links (bovenste foto) maar wij kiezen ervoor om naar rechts te gaan (onderste foto).

Je loopt daar eigenlijk direct tegen een pad op dat naar boven gaat. Boven bevind zich het uitkijkpunt over de kleine aapjes.

Met links uitzicht over het keizertamarinverblijf,

En rechts over dat van de pinché aapjes.

Maar voor we dat gaan bekijken komen we eerste nog de kleine volière tegen van de groefsnaveltoekans.

Het is één van de drie vogelsoorten die zich in het gebouw bevindt. De rest is te vinden in de Tropische volière (update 4).

Tegenover de volière bevindt zich het pinché aapjes verblijf.

Naast pinché aapjes en de keizertamarins hebben we maar één andere apensoort in het gebouw: de grote plompe lori (update 3).

We verlaten dit deel van het gebouw, en komen terecht in een grote zaal: de Amazonehal.

Recht voor ons vinden we een bassin, met daarin een andere diersoort waarvoor het oude World River's building bekend stond.

Het zijn onze orinocodolfijnen.

We kunnen verder doorlopen, maar we kiezen ervoor om om te keren en een rondje te maken door de Amazonehal.

Het volgende verblijf ligt enigzins verscholen in een hoek van het gebouw. Toch is het niet te missen, het geluid van de vogels in het verblijf is namelijk in de hele hal te horen.

Begroeit door al het mannagras zou je bijna denken dat je in het hele verblijf kunt lopen, maar in meer dan de helft van het verblijf zul je moeten zwemmen.

Dit verblijf is het combinatieverblijf van de capibara's en de zonnerallen.

We vervolgens onze reis via het uitkijkbruggetje.

De dolfijnen zijn door alle planten nauwelijks te zien vanaf het bruggetje. Wel te zien is het stukje jungle achter het verblijf, waar groene leguanen rondlopen.

Het bassin tegenover de dolfijnen, voor de tropische vissen is wel te zien.

We gaan aan de andere kant van het bruggetje af, en zien het volgende verblijf liggen.

Hier wonen onze vlekhalsotters.

Onder water bij de vlekhalsotters.

Via het onderwaterkijkpunt van de otters kun je verder het gebouw in lopen, maar wij slaan dit pad over, omdat je anders de hele Reptielenvleugel (update 2) mist.

Wij draaien om om de tropische vissen te gaan bekijken.

zoetwatermaanvissen, green terrors, zoetwaterroggen en onze arapaima zijn in dit verblijf te zien.

Om je een idee te geven van het gebouw: boven is het uitkijkpunt te zien waar we zojuist stonden.

We gaan de Amazonehal verlaten. Via deze gang komen we bij een kruising. Wij gaan links.

En dan staan we ineens buiten. Hier kun je een frisse neus halen terwijl je geniet van wat te eten op ons eetpleintje.

Geen honger? Dan kun je genieten van het buitenverblijf van onze tapirs.

En mocht het slecht weer zijn, dan zijn ze ook nog binnen te bekijken.

We gaan het gebouw weer in.

Links is het binnenverblijf van onze baird's tapir's

We gaan nog even kijken naar het verblijf verderop, voordat het pad links op de foto ons naar de Reptielenvleugel gaat brengen.

Misschien een wat onverwacht verblijf tussen al deze Zuid-Amerikaanse dieren,

Maar in dit verblijf bevinden zich Aziatische kleinklauwotters. Ze waren eerder ook al te zien via de raampjes bij de binnenkomsthal.

We werpen nog even een snelle blik in de tropische vijver, met daarin pauwoogcichlides, zoetwaterroggen, en roodwangschildpadden.

En gaan dan de eerder genoemde brug op. Nog een blik achterom,

En we zijn onderweg naar de volgende update!

Met legenda:

[Grotere foto]

[Grotere foto]

1. Keizertamarins
2. Groefsnaveltoekans
3. Pinché aapjes
4. Orinocodolfijnen
5. Capibara's, zonnerallen
6. Groene leguanen
7. Vlekhalsotters
8. Arapaima, green terrors, pauwoogzoetwaterroggen, zoetwatermaanvissen
9. Baird's tapirs
10. Pauwoogcichlides, pauwoogzoetwaterroggen, roodwangschildpadden
11. Aziatische kleinklauwotters

Bericht getypt door - Erry2000
Toegevoegd op 28 Jun 2011 om 20:20
IK
Datum: Dinsdag, 28 Jun 2011, 20:36 | Bericht # 13   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

Aapjes! :p
Even serieus, heel mooi.
Goed beplant.
Behalve een ding.
Er liggen teveel planten op het water.

vernon B)
BerichtAapjes! :p
Even serieus, heel mooi.
Goed beplant.
Behalve een ding.
Er liggen teveel planten op het water.

vernon B)

Bericht getypt door - IK
Toegevoegd op 28 Jun 2011 om 20:36
tinetjeee
Datum: Woensdag, 29 Jun 2011, 17:53 | Bericht # 14   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Parkeerhulp

dat is mooi :o , mooie verblijven met veel groen! daar zat toch we wat werk achter denk ik!

groetjes tinetjeee! :p
Berichtdat is mooi :o , mooie verblijven met veel groen! daar zat toch we wat werk achter denk ik!

groetjes tinetjeee! :p

Bericht getypt door - tinetjeee
Toegevoegd op 29 Jun 2011 om 17:53
oeriii
Datum: Woensdag, 29 Jun 2011, 20:05 | Bericht # 15   
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

Super mooie verblijven ;) Ik wou dat ik zo ke mooie verblijven kom maken. Ga zo door !!!
BerichtSuper mooie verblijven ;) Ik wou dat ik zo ke mooie verblijven kom maken. Ga zo door !!!

Bericht getypt door - oeriii
Toegevoegd op 29 Jun 2011 om 20:05
Erry2000
Datum: Donderdag, 30 Jun 2011, 09:37 | Bericht # 16   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 7

Technisch medewerker
Curator

Bedankt voor de reacties.

@IK: Dat is volgens mij alleen bij de capibara's het geval, en daar is het met opzet gedaan..

@Tinetjeee: Bedankt. Het is inderdaad veel werk om al die planten te plaatsen.

@Oeriii: Bedankt, doe ik zeker :p .

World River's building

Update 2

We hebben het eerste deel van het gebouw verlaten, en lopen nu richting een vleugel van het gebouw, die slechts met een kleine hoek aan de rest van het gebouw grenst.

Om er te komen moeten we door de tunnel die voor de tweede ingang (update 3) langs loopt.

Vanuit de tunnel heb je een mooi uitzicht op de ingang van de dierentuin en de ingang waarlangs we het gebouw in zijn gekomen.

Deze vleugel van het gebouw ziet er al net zo tropisch uit als de Amazonehal. In dit deel van het gebouw bevinden zich de reptielen.

Er zitten echter ook diverse vissensoorten, zoals deze rode piranha's.

Tegenover de rode piranha's bevindt zich een klein stukje jungle, dat de thuisbasis vormt voor een paar groene leguanen.

We komen bij een splitsing. We kunnen links, naar de kleine terrariums, en naar boven, naar de krokodillen. We doen het laatste.

Zoals in alle 3 de voorgaande versie's van het gebouw, bevindt zich ook hier een groot verblijf voor onze 2 nijlkrokodillen.

Een grote groep zullen we nooit krijgen, want onze nijlkrokodillen, Ivana en Lucy zijn bijde vrouwtjes.

Vanaf de brug zien we het verblijf van de volgende krokodillensoort al liggen: de onechte gaviaal.

We hebben in ons park een paartje, maar omdat we geen jongen willen, zit alleen het mannetje voor de schermen.

Vanaf de brug kunnen we ook neerkijken op een tweede vissenverblijf in de Reptielenvleugel.

Hierin zwemt onze prachtige groep schuttersvissen.

Het volgende verblijf is van een afstand misschien niet zo veel aan.

En je moet ook goed zoeken, maar met een beetje geluk zul je dan een van onze twee kaaimanteju's spotten.

Dan draaien we ons om, en zien we dat we alsnog langs de twee terrariums komen.

Het eerste terarium wordt bewoond door twee mooie bladstaartgekko's, een hagedissensoort uit Madagascar.

In het tweede, iets kleinere terrarium, woont een klein groepje jacksonkameleons, afkomstig uit Dierenpark De Wonderen.

En als we vooruit kijken, zien we het verhoogde pad waarlangs we in dit gebouw zijn gekomen.
Daarnaast is een deur die ons verder het gebouw in zal leiden.

Het brengt ons bij een minder tropisch gedeelte van het gebouw: de schildpaddenhal.

Zowel in het binnen als in het buitenverblijf is de diersoort die direct opvalt de Glapagos reuzenschildpad.

Maar, zoals op zo veel plaatsen in het gebouw, worden oplettende ogen beloond. Er wonen ook twee Moorse landschildpadden, een van de gloednieuwe diersoorten van het park.

We lopen het verhoogde pad op, werpen nog één laatse blik in het schildpaddenverblijf...

En vervolgens onze reis in de volgende update!

Met legenda:

[Grotere foto]

1. Rode pirnaha's
2. Groene leguanen
3. Nijlkrokodillen
4. Onechte gavialen
5. Schuttersvissen
6. Kaaimanteju's
7. Reuzenbladstaartgekko's
8. Jacksonkameleons
9. Galapagos reuzenschildpadden, Moorse landschildpadden

Forget the crew... Follow the rules!
BerichtBedankt voor de reacties.

@IK: Dat is volgens mij alleen bij de capibara's het geval, en daar is het met opzet gedaan..

@Tinetjeee: Bedankt. Het is inderdaad veel werk om al die planten te plaatsen.

@Oeriii: Bedankt, doe ik zeker :p .

World River's building

Update 2

We hebben het eerste deel van het gebouw verlaten, en lopen nu richting een vleugel van het gebouw, die slechts met een kleine hoek aan de rest van het gebouw grenst.

Om er te komen moeten we door de tunnel die voor de tweede ingang (update 3) langs loopt.

Vanuit de tunnel heb je een mooi uitzicht op de ingang van de dierentuin en de ingang waarlangs we het gebouw in zijn gekomen.

Deze vleugel van het gebouw ziet er al net zo tropisch uit als de Amazonehal. In dit deel van het gebouw bevinden zich de reptielen.

Er zitten echter ook diverse vissensoorten, zoals deze rode piranha's.

Tegenover de rode piranha's bevindt zich een klein stukje jungle, dat de thuisbasis vormt voor een paar groene leguanen.

We komen bij een splitsing. We kunnen links, naar de kleine terrariums, en naar boven, naar de krokodillen. We doen het laatste.

Zoals in alle 3 de voorgaande versie's van het gebouw, bevindt zich ook hier een groot verblijf voor onze 2 nijlkrokodillen.

Een grote groep zullen we nooit krijgen, want onze nijlkrokodillen, Ivana en Lucy zijn bijde vrouwtjes.

Vanaf de brug zien we het verblijf van de volgende krokodillensoort al liggen: de onechte gaviaal.

We hebben in ons park een paartje, maar omdat we geen jongen willen, zit alleen het mannetje voor de schermen.

Vanaf de brug kunnen we ook neerkijken op een tweede vissenverblijf in de Reptielenvleugel.

Hierin zwemt onze prachtige groep schuttersvissen.

Het volgende verblijf is van een afstand misschien niet zo veel aan.

En je moet ook goed zoeken, maar met een beetje geluk zul je dan een van onze twee kaaimanteju's spotten.

Dan draaien we ons om, en zien we dat we alsnog langs de twee terrariums komen.

Het eerste terarium wordt bewoond door twee mooie bladstaartgekko's, een hagedissensoort uit Madagascar.

In het tweede, iets kleinere terrarium, woont een klein groepje jacksonkameleons, afkomstig uit Dierenpark De Wonderen.

En als we vooruit kijken, zien we het verhoogde pad waarlangs we in dit gebouw zijn gekomen.
Daarnaast is een deur die ons verder het gebouw in zal leiden.

Het brengt ons bij een minder tropisch gedeelte van het gebouw: de schildpaddenhal.

Zowel in het binnen als in het buitenverblijf is de diersoort die direct opvalt de Glapagos reuzenschildpad.

Maar, zoals op zo veel plaatsen in het gebouw, worden oplettende ogen beloond. Er wonen ook twee Moorse landschildpadden, een van de gloednieuwe diersoorten van het park.

We lopen het verhoogde pad op, werpen nog één laatse blik in het schildpaddenverblijf...

En vervolgens onze reis in de volgende update!

Met legenda:

[Grotere foto]

1. Rode pirnaha's
2. Groene leguanen
3. Nijlkrokodillen
4. Onechte gavialen
5. Schuttersvissen
6. Kaaimanteju's
7. Reuzenbladstaartgekko's
8. Jacksonkameleons
9. Galapagos reuzenschildpadden, Moorse landschildpadden

Bericht getypt door - Erry2000
Toegevoegd op 30 Jun 2011 om 09:37
IK
Datum: Donderdag, 30 Jun 2011, 15:36 | Bericht # 17   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

Oke, weer heel mooi.
Ik kan eigenlijk gewoon mijn vorige post herhalen. :p
Behalve de waterplanten.
Maarja, ga zo door!

Vernon B)

Bericht veranderd door: IK - Donderdag, 30 Jun 2011, 15:36
BerichtOke, weer heel mooi.
Ik kan eigenlijk gewoon mijn vorige post herhalen. :p
Behalve de waterplanten.
Maarja, ga zo door!

Vernon B)

Bericht getypt door - IK
Toegevoegd op 30 Jun 2011 om 15:36
tinetjeee
Datum: Donderdag, 30 Jun 2011, 18:07 | Bericht # 18   
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

weer een geslaagde update! alleen deze keer 1 min puntje misschien wat meer beplanting bij de schildpadden! voor de rest vind ik het mooi en de andere verblijven hebben zeker voldoende beplanting! ga zo door!

groetjes tinetjeee :D

Bericht veranderd door: tinetjeee - Donderdag, 30 Jun 2011, 18:07
Berichtweer een geslaagde update! alleen deze keer 1 min puntje misschien wat meer beplanting bij de schildpadden! voor de rest vind ik het mooi en de andere verblijven hebben zeker voldoende beplanting! ga zo door!

groetjes tinetjeee :D

Bericht getypt door - tinetjeee
Toegevoegd op 30 Jun 2011 om 18:07
NielsG
Datum: Vrijdag, 01 Jul 2011, 10:15 | Bericht # 19   
NielsG 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 5

Member van het Seizoen
Directeur

Ziet er heel erg leuk uit! Je beplanting is weer heel erg geslaagd. Alleen zou ik er voor kiezen het glas bij het buitenverblijf van de schildpadden door te laten lopen tot het plafond. Verder geen minpunt te zien. Ga zo door.
Groetjes Niels

BerichtZiet er heel erg leuk uit! Je beplanting is weer heel erg geslaagd. Alleen zou ik er voor kiezen het glas bij het buitenverblijf van de schildpadden door te laten lopen tot het plafond. Verder geen minpunt te zien. Ga zo door.
Groetjes Niels

Bericht getypt door - NielsG
Toegevoegd op 01 Jul 2011 om 10:15
oeriii
Datum: Vrijdag, 01 Jul 2011, 10:28 | Bericht # 20   
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

Weer zo'n mooie update. De hokken van de Piranha's en de Schuttersvisjes vind ik mooi gemaakt met lekker veel beplanting erin. De krokodillen hebben een mooi leefgebied. Zoals Tinetjeee zegt vind ik ook dat je iets meer beplanting moet doen bij de schildpadden, Maar voor de rest ziet het er mooi uit. Ga weer zo door :D
BerichtWeer zo'n mooie update. De hokken van de Piranha's en de Schuttersvisjes vind ik mooi gemaakt met lekker veel beplanting erin. De krokodillen hebben een mooi leefgebied. Zoals Tinetjeee zegt vind ik ook dat je iets meer beplanting moet doen bij de schildpadden, Maar voor de rest ziet het er mooi uit. Ga weer zo door :D

Bericht getypt door - oeriii
Toegevoegd op 01 Jul 2011 om 10:28
Search:

Hosted by uCoz