@Tinetjeee: Eigenlijk was het de bedoeling dat het schildpaddenverblijf wat minder planten zou hebben, maar omdat je niet de enige bent die het opmerkt zal ik er nog wat kreupelhoutplanten bij plaatsen.
@NielsGuchelaar: Daar zou ik zelf ook voor kiezen, maar helaas komt bij het pack van Sophie maar één hoogte van dat glashek, en die was lager dan dit deel van het gebouw.
@Oerii: Bedankt, zoals ik hierboven al zei, naar het schildpaddenverblijf zal ik nog even kijken.
World River's building
Het gloednieuwe World River's building van de World Sea's organisatie bevindt zich aan de andere kant van Miami ten opzichte van de World Sea's zoo zelf. Het gebouw presenteerd tientallen tropische vogels, reptielen, vissen en zoogdieren, die leven in de waterrijke jungle's en moerassen van Azië en Zuid-Amerika. Op dit moment is het gebouw volledig af, de dieren zijn in de verblijven ingetrokken, en eind juli wordt het officiëel geopend voor bezoekers. Speciaal voor mijn collega-dierentuinbeheerders van de ZTAO, laat ik hier echter in 4 updates het gebouw alvast aan jullie zien.
Hier zijn we de vorige keer (update 2) geïndigd. We verlaten de Reptielenvleugel, om de tropische jungle's van Azië, Afrika en Zuid-Amerika in te stappen.
In deze jungle's kun je je reis ook beginnen, links zien we namelijk de noodelijke ingang van het gebouw. Deze is verder voor ons niet van toepassing, omdat we al binnen zijn.
Rechts zien we een verblijf waar je helemaal omheen kunt lopen.
De grote plompe lori's in het verblijf kunnen makkelijk over de hekken klimmen. Dat maakt niet uit, het water van de vijver naast hun verblijf (zie volgende foto) zorgt dat ze de rest van het gebouw niet inkunnen.
We volgen het pad rechtdoor. Vanaf hier zien we de Meervallenvijver al liggen.
In de Meervallenvijver wonen slechts 4 vissen: 2 Mekong reuzenmeervallen en 2 Florida snoeken.
Via een bruggetje over de vijver kunnen we onze reis vervolgen.
Vanaf het bruggetje heb je ook nog een aardig beeld in de vijver.
Ook kun je het volgende verblijf al zien liggen.
We kunnen hier linksom of rechtsom. Wij gaan eerst rechtsom.
En komen uit bij het Madagascarverblijf.
Hier zit onze grote groep rode vari's
En ook hier zal een oplettend oog weer beloond worden. Als je geluk hebt vang je ook een glimp op van een van de piepkleine gestreepte tenrec's.
Terug naar de splitsing van zojuist, want we konden ook linksom. Als je dat doet kan je het tapirverblijf (update 1) nog eens bekijken vanuit een andere hoek.
In de verte zien we alweer een splitsing.
Wij gaan linksaf.
Om de dieren in dit verblijf te zien moet je, ondanks de lage begroeiing toch even goed zoeken.
Het is een groepje neusberen.
Het gebouw heet het World River's building, en je moet er dus ook niet van staan te kijken dat we weer een waterverblijfje tegenkomen.
In dit kleine aquarium zitten Aziatische arowana's en ayamaru regenboogvissen.
Als je het pad blijft volgen loop je zo weer de Amazonehal in. Misschien herinner je je deze doorgang bij de vlekhalsotters nog, we hebben hem in update 1 overgeslagen, en dat doen we nu weer.
We lopen terug naar de kruising en gaan nu rechts (links op de foto is nog een stukje neusberenverblijf te zien).
En we komen bij het laatste verblijf van het gebouw, voordat we naar buiten gaan.
Een combinatieverblijf dat je misschien nog wel kent uit de vorige versie van het gebouw: spix' ara's en gestreepte Sumatraanse konijnen.
We volgen het pad, en zien het zonlicht ons al tegemoet komen.
Dit was namelijk het einde van het gebouw zelf. Hier gaat het gebouw over in het Nijlpaardendomijn, die aansluit op de Tropische volière. Die gaan we bekijken in de volgende update.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 215 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Echt een mooie update, ik vind dit gewoon een van de beste dierentuinen van zt2 die ik heb gezien. Je kunt echt goede verblijven maken en ook de diersoorten hierbij zijn goed gekozen, net als de beplanting, maar het allerbeste vind ik hoe je omgaat met de verschillende uitkijkpunten en ingangen enz. Heel mooi gemaakt met dat verhoogd pad, en het ziet er daardoor supermooi uit. Ik kijk erg uit naar de volgende update.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 25 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
echt een mooie update! hier staan zeker voldoende planten ik vind dat je echt mooie verblijven maakt, deze keer heb ik geen min puntjes! ook tof dat je een overzicht laat zien! maar misschien nog een foto van het schildpadden verblijf als het een beetje is aangepast, dan kunnen wij dat ook zien, kijk uit naar je volgende update!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 409 Prijzenkast:
1
Curator
hey erry, ik vind het heerlijkl om weer eens door het world river building te wandelen! echt top gedaan weer, de verblijven zijn heerlijk beplant en er is lekker veel ruimte voor elk dier. pas alleen wel op met paden vlak langs de muur te laten lopen, dat is niet zo mooi, verder top gedaan!
thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!
@Tjalf: Bedankt. Ik heb tot nu toe in elke eerdere versie van het gebouw wel uitkijkpunten gebruikt, en in dit gebouw heb ik ze allemaal gecombineerd.
@Tinetjeee: Het schildpaddenverblijf had ik eigenlijk willen bewaren tot ik het hele gebouw geshowd had (de volgende update dus), maargoed, speciaal voor jou: Binnen heb ik gekozen voor een paar hoge grassoorten, terwijl ik buiten wat lage bomen heb toegevoegd. Niet zo volgeplant als de andere verblijven, maar het is natuurlijk ook geen tropisch regenwoud, te vol is ook niet mooi.
@Caspar: Bedankt. Ik probeer inderdaad zo min mogelijk paden langs de muur te leggen. Soms is het onvermeidelijk, maar dan zorg ik vaak dat er nog een strookje regenwoud tussen zit .
World River's building
Het gloednieuwe World River's building van de World Sea's organisatie bevindt zich aan de andere kant van Miami ten opzichte van de World Sea's zoo zelf. Het gebouw presenteerd tientallen tropische vogels, reptielen, vissen en zoogdieren, die leven in de waterrijke jungle's en moerassen van Azië en Zuid-Amerika. Op dit moment is het gebouw volledig af, de dieren zijn in de verblijven ingetrokken, en eind juli wordt het officiëel geopend voor bezoekers. Speciaal voor mijn collega-dierentuinbeheerders van de ZTAO, laat ik hier echter in 4 updates het gebouw alvast aan jullie zien.
We hebben inmiddels het gebouw verlaten, en lopen het Nijlpaardendomijn binnen.
Hier bevinden zich alleen de dwergnijlpaardjes uit Miami. Voorlopig zitten de gewone nijlpaarden uit Buenos Aires nog niet in het gebouw.
Door de vele planten zijn de nijlpaarden moeilijk te spotten.
Maar gelukkig zijn het vrij grote beesten, en hebben we een grote groep.
De vrouwtjesnijlpaarden (want ze zitten gescheiden) worden vergezeld door onze groep geelrugduikers, die door de palen hekken als enig in het binnenverblijf kunnen.
Verderop zien we onze volgende bestemming al liggen: de Tropische volière.
Nog een laatste blik op het gebouw. Boven het gebouw steken trouwens bomen uit, dat zijn de bomen in het onoverdekte tapirverblijf.
En dan gaan we naar voorlopig het laatste deel van het World River's building: de Tropische volière.
Het eerste verblijf bevindt zich direct links, en bevat een paar oude bekende vogels.
Net als in het oude World River's building hebben deze vogels hun eigen mini-volière in de grote volière.
Het gaat hier om onze 2 dubbele neushoornvogels.
Het tweede verblijf is het Europese moerasverblijf.
Hierin zitten diverse vogels zoals waterhoentjes, fuuten en lepelaars. De vogels kunnen vrij rondvliegen door de volière, maar zullen voornamelijk hier in hun eigen habitat te vinden zijn.
In het moeras is ook diep water, met daarin baarzen en kamsalamanders, maar omdat het water zich achterin het verblijf bevindt zullen bezoekers de vissen niet zo vaak zien.
Aan de overkant is een tropisch verblijf.
Ook vanuit dit verblijf kunnen de vogels vrij in de volière rondvliegen, maar ok deze zullen dat niet vaak doen.
De vogels in dit verblijf vallen direct op, de rode ibissen door hun felle kleur, en de zonnerallen door hun prachtige geluid.
En dit is het einde van de volière, en voorlopig ook het einde van het gebouw. Binnekort zal er uitgebouwd worden, en kun je hier een gloednieuw stuk van het gebouw inlopen.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 681 Prijzenkast:
3
Onderdirecteur
Alle 2 de update's weer eens heel mooi. Ik vind het mooi hoe je een gebouw op een jungle laat lijken. Aleen vind ik het jammer dat je gebouw bijna de halve zoo beslaat.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 25 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
dank je voor de foto's het ziet er veel beter uit nu met wat meer beplanting,de nieuwe updat is ook echt geslaagd! vidn het tofst het verblijf van de nijlpaarden dat je over die brug kunt lopen terwijl er misschien een nijlpaard onder door zwemt! echt mooi en bij de overzichts foto zie ik veel planten en bomen, echt mooi! kijk uit naar je nieuwe update!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1801 Prijzenkast:
5
Member van het Seizoen
Directeur
Ziet er echt heel leuk uit, je maakt goed gebruik van de beplanting, bij de dwergnijlpaarden werd je als het ware overspoeld door beplanting . Ik vind de tropische voliere echt top. Alleen ben ik het wel met IK eens dat het jammer is dat het (grote) gebouw de helft van de zoo beslaat. Ga je de andere helft ook nog volbouwen of niet meer. Groetjes Niels
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 52 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
Heel mooi gedaan, met heerlijk veel beplanting in de verblijven en ook bijzondere dieren die je niet vaak ziet. Ook mooi met dat bruggetje bij de dwergnijlpaarden. Ga zo door! groetjes Quinten
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
echt heel goed!!, vooral omdat ik weet dat het best moeilijk is om binnen aquariums te bouwen omdat ik er zelf ook een maak, bijvoorbeeld met de verhoogde paden de hoogte van de bassins de bomen/planten enz.. jij lost het allemaal heel goed op en het lijkt net echt, daarom vind ik het zo goed, ik hoop dat je het nog verder gaat uitbereiden, ik vind het echt heel goed