@IK: Dan heb ik slecht nieuws voor je: het gebouw gaat de hele zoo beslaan. Omdat ik op een gegeven moment wel érg veel tropische dieren kreeg, heb ik besloten mijn zoo in Buenos Aires te sluiten, en in plaats daar van naast mijn zeedierentuin in Miami ook nog een tropische zoo te maken; dit gebouw.
@Tinetjeee: Ik moet hier wel even bekennen dat de nijlpaarden niet onder de brug door kunnen. Onder de brug loopt een sluis, die ervoor zorgt dat de vrouwtjes links blijven, en de mannetjes rechts (om zo te voorkomen dat onze enorme groep nóg groter wordt).
@NielsGuchelaar: Zoals ik ook al tegen IK zei, ik ga de rest van de zoo ook volbouwen met het gebouw, een beetje afhankelijk van welke diersoorten ik nog aan kan komen natuurlijk.
@Qlabru: Ik kies mijn diersoorten inderdaad wel goed uit, om zo origineel mogelijk te blijven.
@Timo13: Dat is inderdaad lastig. Er zijn dan ook 3 versie's van dit gebouw aan vooraf gegaan (zie mijn andere topic World Sea's zoo Miami) voordat ik het gebouw kreeg zoals het nu is.
World River's building
Na de opening van het World River's building zijn we vrijwel meteen begonnen met aanbouwen. We hebben namelijk nog meer dan 15 diersoorten achter de schermen zitten, en er staan er ook nog een aantal op mijn verlanglijstje. In deze vijfde update van het World River's building de twee uitbouwen die tot nu toe voltooid zijn.
We hervatten onze reis waar we hem in de vorige update geïndigd zijn: aan het einde van de Tropische volière. Zoals je ziet een vrij grote opening. In princiepe zullen de vogels in de volière, in hun eigen habitat blijven, maar soms vliegt er wel eens eentje weg, en moet onze staf heel Florida uitkammen om hem weer te vinden. Maargoed, we stappen de brug op.
Vanaf de brug heb je een aardig zicht op een vijver, waar zich roodwangschildpadden en Festa's cichlide's bevinden.
En dan lopen we door een gloednieuw gedeelte van het gebouw in.
In het eerste verblijf dat we tegenkomen wonen 2 zuidelijke boommiereneters.
Via het pad langs het miereneterverblijf kunnen we linksaf en rechtsaf. We gaan eerst linksaf, en zien in de verte de ingang van een nieuw gedeelte.
Deze leidt naar een tropische grot,
Onze vleermuizengrot, om precies te zijn. Op dit moment woont hier alleen nog onze groep gewone vampieren, maar we hopen hier later ook nog blinde holenvissen te introduceren.
De grot loopt dood, dus terug naar de splitsing en nu gaan we rechtsaf.
We komen dan al vrij snel weer bij een volgende splitsing. We gaan rechts.
In het verblijf in het midden wonen nu alleen nog maar een paar agapadden, maar we hopen dat hier later nog een hagedissensoort kan intrekken.
Recht voor ons zien we het volgende verblijf. Het moeras bevindt zich in een open plek tussen 2 delen van het gebouw in.
Om het te bekijken is een klein uitkijkpuntje in de open lucht gemaakt.
Hier woont een van de meest nieuwe diersoorten van het park (ook achter de schermen): twee Amerikaanse bevers.
Het is frisjes buiten, dus snel weer terug het gebouw in, en door naar het volgende verblijf.
Dit verblijf bevat een diersoort die al een tijdje achter de schermen van het park zat: twee mierencivetkatten, overgekomen uit Rotterdam.
Nog één laatste verblijf in dit deel van het gebouw.
Via een brug staat dit verblijf in verbinding met een verblijf dat je al eerder had kunnen zien: dat van de grote plompe lori's.
Via de brug kunnen de lori's in bijde verblijven komen.
In tegenstelling tot de zuidelijke poedoe's. Deze kleine antilopes zijn alleen in het nieuwe gedeelte te zien.
Overzichtsfoto's van het zojuist besproken deel.
Met legenda: [Grotere foto] Legenda: 1. Roodwangschildpadden, Festa's cichlide's 2. Zuidelijke boommiereneters 3. Vleermuizengrot 4. Voorlopig paddenverblijf 5. Amerikaanse bevers 6. Mierencivetkatten 7. Zuidelijke poedoe's, grote plompe lori's 8. Grote plompe lori's Forget the crew... Follow the rules!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 162 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Hmm. Ik ben er niet zo 100% over te spreken... De diersoorten die je hebt zijn echt geweldig! Leuke keuzes en ze leven in ruime verblijven. Maar meestal heb ik bij die verblijven nog steeds het 'hok' gevoel. Je kan bij ieder verblijf duidelijk de hekken zien. Bijvoorbeeld bij de vleermuizengrot (je komt vaak genoeg in Blijdorp, neem ik aan...) kan je echte rotsen doen, ipv de rotsmuren. Snowleo heeft hele mooie (ik gebruik ze echt altijd!) en daarmee is het 'vierkante hok' gevoel ook meteen weg. Ook in je verdere verblijven kan je altijd de muren zien. Ik wil niet aan eigendunk doen, maar neem een voorbeeld aan mijn Tropisch Regewoud, daar is op een paar keer na de muur ook niet te zien, doordat het vol met beplanting staat. (Nogmaals; dit was niet 'ik kan het beter' of eingendunk e.d.!!). Verder is er met de beplanting niet zo veel mis, misschien nog wat meer bomen en zo hier en daar een flinke rots ofzo. Maar verder is het een mooi gebouw! [b]World Zoo Showroom
@ChrissievdP: Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik moet zeker toegeven dat jouw bouwstijl mooi is, maar ik geef de voorkeur aan de mijne. Ik vind dat er niks mis mee is dat je in een gebouw de muren ziet. Die houte muren zijn door hun lichte kleur namelijk helemaal niet heel storend. Die lage houten hekjes had ik trouwens wel liever nog iets lager gehad, maar ik kan er geen goed alternatief voor vinden. Verder houd ik er ook rekening mee dat alle planten en bomen binnen het gebouw passen, waar er bij jou behoorlijk wat door het dak heen groeien. Ik zou wel wat meer bomen willen gebruiken, maar mijn gebouw is te laag voor de meeste bomen. Ik kan hem ook simpelweg niet zo vol plaatsen als jij, omdat ik geen ruimtehack gebruik. Met de vleermuizengrot ben ik het wel eens, die is inderdaad wel wat simpel. Daar ga ik aan werken.
Een kleine toevoeging op de volgende update, die ik eerder niet kon plaatsen omdat ik anders een leeg verblijf had moeten laten zien (in verband met het goedkeuren van de adoptielijst).
We staan in de reptielenvleugel. Voor de mensen die de updates een beetje gevolgd hebben: we kijken nu naar de brug boven het nijlkrokodillenverblijf.
En als we ons omdraaien zien we een nieuw gedeelte van de reptielenvleugel.
In dit verblijf wonen twee yacarekaaimannen. In het water woont tevens een grote groep zwarte pacu's.
Vanaf de verhoging kun je trouwens ook goed de reptielenvleugel inkijken.
Een overzichtje van het nieuwe verblijf.
En dan nog een overzichtje van het volledige World River's building na deze uitbouwingen. Forget the crew... Follow the rules!
Binnekort zullen er een paar verbouwingen plaatsvinden, maar voorlopig word er nog even uitgebouwd. In deze update weer een flinke uitbreiding van het World River's builing, met de Oceanië-volière en de nijlpaardenvleugel.
We staan hier bij het pad waar je tussen de twee loriverblijven door kunt lopen. In de verte zien we een nieuwe uitgang van het gebouw. Dit leidt naar de nieuwbouw.
Het eerste verblijf dat we tegenkomen is de Oceanië-volière.
Hierin wonen een paar kakapo's en twee mierenegels.
Aan de volière zit nog een klein gebouwtje vast.
Voorlopig is dit nog een kaal binnenverblijf, maar we hopen dat hier later nog een andere kleine Oceanische diersoort kan intrekken.
Nog een klein stukje in de buitenlucht, en dan gaan we het gebouw weer in.
We komen in een gloednieuw gedeelte van het gebouw: de nijlpaardenvleugel.
In dit Afrikaanse moeras gedeelte wonen vier diersoorten, waarvan drie in het grootste verblijf.
Hier wonen natuurlijk de nijlpaarden, vergezeld door een gloednieuw groepje blauwe duikers, en een paar nijlbaarzen.
Tegenover het grote verblijf bevindt zich een kleiner verblijfje.
Hierin woont onze enige (mannelijke) nijlvaraan, een nakomeling van het paartje dat ooit bij ons op bezoek was uit Rotterdam.
En dan loop je het moerasverblijf alweer uit.
Een overzichtje van het vandaag besproken deel, met links de Oceanië-volière en rechts de nijlpaardenvleugel.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 27 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
erg leuk gedaan om eerst een frame van je zoo te laten zien en de vervolgens in verschillende updates te 'vullen' al vind ik het jammer dat de zoo niet erg realistisch is. Dat is iets waarvoor je kiest als bouwer, maar tog zijn steeds diezelfde regenwoudpalmpjes en varentjes op die (ook vrij onrealistische) regenwoudondergrond een beetje saai. Daarom is het goed dat je nu ook buiten het gebouw bent gaan bouwen dus ik raad aan: meer realistisch en meer variatie in beplanting. je sterke punt is denk dat alles technisch een mooie opbouw heeft. Dit verhaal wordt al veel te lang dus hier stop ik. =P
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Geweldig gebouw en meerdere dieren in 1 verblijf stoppen vind ik geweldig!!! Je hebt een mooie opzet van de gebouwen maar ik mis inderdaad buitenverblijven, sommige dieren houden daar wel van en hebben niet altijd de warmte van een gebouw nodig. Maar de opzet is leuk. Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 681 Prijzenkast:
3
Onderdirecteur
Mijn duikers zijn goed terechtgekomen zie ik. Tja, jouw update's zeg ik altijd hetzelfde over, maar nu even wat puntjes: -Overmatige waterplanten -Teveel van dezelfde planten Verder zoals altijd heel mooi.
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 23 Prijzenkast:
0
Stagiaire
Prachtige zoo! Jammer dat er zoveel donkere kleuren zijn(vind ik persoonlijk) maar dat kan ook de bedoeling zijn?? Maar ik vind de tropische planten langs de paden zeker mooi! Ik heb dan wel een persoonlijk minpuntje gegeven maar dat is mijn mening, voor de rest vind ik hem perfect!