ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 75 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Kassa Medewerker
het zit er mooi uit alleen dat dak van the amazon vind ik tot nu toe niet echt mooi staan maar het kan zijn dat ik me vergis hoor dat je daar nog mee bezig bent maar verder ziet het er prachtig uit
Datum: Donderdag, 03 Jan 2013, 14:22 | Bericht # 52
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 144 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Beste mensen,
Ik ben opnieuw na lange tijd begonnen aan de bouw van de Amazone. Ik kan jullie vertellen dat de bouw zeer vlot verloopt en de laatste details worden aangebracht. Ik hoop dat de dierentuin na een lange onverwachte sluiting opnieuw zijn vorige bezoekersaantallen kan bereiken. Binnenkort zal ik dus proberen om ''The Amazon'' te showen. Hopelijk tot dan!
Welkom bij Dierenpark Greveninge! Vanaf nu worden onze update's in een aflevering gegoten genaamd 'Dierenpark Greveninge'. We proberen niet alleen update's te plaatsen over de nieuwe bouwprojecten maar ook over het wel en wee van onze verzorgers en de relatie met onze dieren.
Deze keer stellen wij u voor: Het vernieuwde World Oceans
Door de winsten die ons park de afgelopen maanden kon verkrijgen hebben wij enkele verbeteringen aan ons aquariumgebouw 'World Oceans' kunnen doen. Het gebouw is praktisch hetzelfde gebleven maar bij sommige delen is de indeling veranderd. Normaal gezien ging 'The Amazon' eerst afgewerkt worden. Maar doordat het gebouw lager ligt dan de omliggende omgeving staat dit bouwgebied constant onder water. Hierdoor loopt de bouw enorme vertraging op.
De foto's zijn genomen de dag voor de opening. De verzorgers en medewerkers deden hun laatste check-up. Onze dieren waren al aanwezig en het we hadden geen last van de bezoekers, dus perfect om rustig wat foto's te maken.
We beginnen onze tocht bij de toegang tot World Oceans. Je kan kiezen tussen een weg links en rechts.
We beginnen rechts, waar het pad lichtjes stijgt.
Hier krijgen bezoekers een zicht op het verblijf van onze Australische Zeeleeuwen.
Als we terugkeren naar het kruispunt van daarnet gaan we naar links. Hier krijg je duidelijk te zien in welk themagebied je bevindt.
Aan de rechterkant zie je het eerste onderwaterzicht van de Australische Zeeleeuwen.
We gaan verder...
Hier krijg je een tweede onderwaterzicht.
We treden het gebouw binnen. Bezoeker kunnen als ze willen even wat uitrusten aan beide kanten.
Even verder op zien we dat je hier een klein gangetje in kan.
Nu bevindt je je in onze kwallenkamer. We proberen zo goed mogelijk te kweken met oorkwallen. Hier wordt je ook bijna volledig omgeven door deze wonderlijke dieren.
We vervolgen onze route, en zien in de verte het tweede kustaquarium.
Hier hebben we een aquarium met onze krabben (zijn ambients, dus we hebben ze niet in onze dierenlijst) en enkele vissen die zich ophouden dicht bij de kusten.
We gaan verder en verderop verschijnt het eerste rifaquarium.
Hier krijg je een kijk op kleine vissen die in en rond het rif leven.
Niet veel verder volgt het volgende rifaquarium.
Een kijkje...
Niet veel later opent zich voor onze ogen het grote rifaquarium. (Alle vissen die hierin leven worden gezien als ambients met uitzondering van de Papegaaivissen).
Even doorstappen. We zien in de verte een enorme kijkruit.
Voor ons zien we het enorme aquarium waarin onze zwartpuntrifhaaien, zandbankhaaien en gevlekte adelaarsroggen.
Helaas kunnen we niet eeuwig blijven kijken. We vervolgen onze route naar de volgende kijkruit.
Hier hebben we het aquarium met onze groene zeeschildpadden en karetschildpadden. Op het eilandje kunnen de dieren hun eieren leggen.
Even verder is er ook een klein kijkruitje.
Hoekje om...
Hier krijg je nog een laatste kijk op het aquarium van onze schildpadden.
Na de tank met de schildpadden volgen we het pad. Hier zieje twee kijkruiten met verscheidene planten. Hier krijgen bezoekers een kijk op de kweek van onze koralen.
Rechtover de koraalplantages vind je het aquarium van de Koraalduivels. Ons park probeert zo goed mogelijk met deze dieren te kweken.
Niet veel verder opent voor ons een schuifdeur. We voelen onmiddelijk dat we ons nu in koudere sferen bevinden.
Een kijkruit biedt ons een zicht op de pinguïns. Hier leven rotsspringers en keizerspinguïns zij aan zij.
Hier gaan we even hoger op.
Nu bevindt je je op onze loopbrug over het pinguïnverblijf.
Hier kun je de pinguïns onder je zien doorzwemmen, wat hele leuke ervaringen oplevert!
Als we weer naar beneden gaan, opent er opnieuw een schuifdeur.
Een smal weggetje leid ons naar een grote kijkruit.
Hier hebben we een volière met Papegaaiduikers. We hopen hier later in de toekomst nog wat dieren aan toe te voegen.
Een papegaaiduiker.
En dit was dan onze aflevering. Laat gerust een reactie achter. Mocht je een dier gezien hebben die je interesseert, neem gerust een kijkje in ons tradecenter. Verder willen we ook wat reactie's op ons profiel. Diegene die een reactie plaatst op ons profiel mag er zeker van zijn dat hij er eentje terugkrijgt!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 89 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:9
Kassa Medewerker
Zie er leuk uit. Ruime verblijven en goed aangeplant. Eén kleine opmerking: de bankje over het pinguïnverblijf. Volgens mij kunnen bezoekers hier gemakkelijk in het water vallen.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
@ Cheeta7, Knap gemaakt, Je beplanting naast je paden vind ik wel leuk, die gele struiken geven een zomers gevoel. Wel vind ik gebouw hier en daar aan de kale kant, in het begin staan er dan dan 6 bankjes, maar tot bij de pinguins is er geen bankje te bespeuren. Verder vind ik de verblijven(zowel buiten als binnen) er stuk voor stuk mooi uitzien!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
ik vindt het er super cool uit zien! ik kan alleen zeggen ga zo door. maar dat gat midden in de brug zou ik glas boven plaatsen. zodat de bezoekers er niet invallen xD
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 25 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
@ Cheeta7, Mooie zoo, ik was er namelijk niet op gekomen om een ocean te bouwen, met een toendra er achter aan! Maar waarom vallen die banken eigenlijk niet om? Ze zweven namelijk in de lucht! Made by Real-Thomas.