ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 344 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
Welkom bij de eerste update van Zoo Paradise Utrecht. Wij heten u van harte welkom in dit wonderschone park en we hopen dat u er een prettig verblijf zult hebben.
Om u in te leiden in de historie van het park, gaan we een aantal jaar terug. In de omgeving van Amersfoort werd een illegale vogelfokkerij opgerold en de dieren werden ondergebracht in een plaatselijk asiel. Dierenpark Amersfoort bood geen belangstelling voor de dieren en ook Ouwehands liet niets van zich horen. Tot voor kort zaten deze dieren nog in het asiel in Amersfoort, maar ze hebben dankzij ons een beter thuis gekregen. We hebben deze dieren opgehaald, verzorgd en ondergebracht. De dierengroep is echter nog niet compleet. We wachten nog op een aantal vogelsoorten die helaas nog te ziek waren om mee te gaan met de groep die nu het park bewoont. Maar genoeg gepraat, ik denk dat beeld u meer duidelijk zal maken. Laten we beginnen!
Om te beginnen de collage die we hebben kunnen maken van de illegale fokkerij. Wat een bende was het daar!
Nu kunnen we gelukkig spreken over een schone en veilige leefomgeving voor de dieren én onze gasten. We leiden u rond in het park, gebouwd op grond rond Utrecht. We beginnen bij de bescheiden kassa’s die tevens ook de ingang voorstellen.
Zodra we door de kassa’s zijn gekomen, kan je verschillende kanten op.
Als eerste gaan we rechts waar onze loopvogels te zien zijn. We hebben een paartje struisvogels en drie prachtige emoes meegenomen uit het asiel.
In dit eerste verblijf zitten onze struisvogels, die we met behulp van zand en een nep-boom een soort woestijnverblijf hebben gegeven. Uit voorzorg voor de gasten hebben we dik glas gebruikt om de struisvogels goed te laten zien. Ervaringen uit het asiel zijn dat deze dieren snel de neiging hebben om hun kop tussen gaas en tralies door te steken.
In het tweede verblijf zitten dan natuurlijk de emoes. Deze prachtige dieren zitten in een soortgelijk verblijf als de struisvogels, maar hebben voor de sfeer van een oase er een kleine plas water gekregen. Dit gebruiken ze dan ook met plezier als het warm begint te worden.
Als we een stukje doorlopen, slaan we gelijk rechtsaf. Dit is op de foto met de drie mogelijke richtingen aangegeven met een rode pijl.
Hier zien we aan de rechterkant vrijwel niks, tenzij je enorm veel van planten houd. Aangezien we in een dierentuin zijn zou ik naar rechts kijken als ik jullie was, want daar is zeker weten meer te zien. In deze volière zitten drie luie blauwe pauwen die het zo te zien wel best vinden in dit park.
Als we iets doorlopen vinden we aan onze rechterhand een schattig koppeltje zwartvoetpinguïns. Dit is mijn favoriete soort in dit park. Als je heel lang naar deze dieren gaat kijken zie je vanzelf menselijke trekjes.
Hier heeft het vrouwtje zo te zien het mannetje ingegraven in het zand. (dat zeg ik, menselijke trekjes)
We lopen langzaam door, want er is nog zoveel meer te zien! We komen nu bij een splitsing waar we links kunnen...
…en waar we rechts kunnen. Wie stemt er voor links?
Makkelijk beslissen zo, 0 voor en 1 tegen. Dat word dus naar rechts. Maar toch kijken we even links, waar onze kalkoenen wonen.
Nu gaan we toch echt rechtsomkeert en vervolgen we onze route naar het volgende verblijf.
We zien een verblijf aankomen waaraan menig ZTSF-lid wel kan herkennen wat er in zit. Laag glas, kreupelhout biome, oftewel……
Stokstaartjes!!
Dit is de enige soort in de dierentuin die geen vogel is. We hebben momenteel één paartje, maar dat zal zeker snel meer dan een tweepersoons gezin zijn. Als ik dit vertel, ben ik al een stukje verder gelopen naar het volgende verblijf.
Na twee keer links gegaan te zijn komen we aan bij dit verblijf. Ook bij dit verblijf kan menig Zootycoon’er uit de opmaak aflezen welk dier hierin zit.
Hoe kan het ook anders dan dat er flamingo’s in zitten!
Nu komen we aan het einde van onze tour door het park. Laat gerust een berichtje achter en we zien jullie een volgende keer in Zoo Paradise Utrecht. Mocht je dit een leuke update vinden, geef dan een beoordeling op mijn ZTAO Profiel. Ik laat jullie een overzicht zien van het park hoe het er nu bij ligt. Want geloof mij, dit park gaat nog veel groter worden.
Hier nog een schattige foto van ons pinguïnkoppel als afsluiter.
heel mooi gemaakt ik vind de loopvogelverblijven vooral heel mooi is het pinguin verblijf niet een beetje te groot? maar ik denk ook dat een paar touwen een flamingo(kuiken) niet tegen houd om de .... vrije wereld te verkennen ga zo door ik kijk er naar uit
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
Dit ziet er geweldig uit... Het plein ziet er super uit. Ik vind dat dakje bij de struisvogels en emoes wel leuk, dat het schuin is, is wel origineel vind ik; ook dat het in elkaar overgaat is mooi gedaan! Ook tof dat je bij de stokstaartjes de voliere ziet, idd wel heel herkenbaar hekwerk. Het pinguin verblijf lijkt me vrij groot, maar kan ook zijn omdat die dieren zo klein zijn xD, maar wel jammer dat er geen pic is van het verblijf waarop je het hele verblijf kan zien (in bezoekers modus dan) Voor de flamingo had ik eigenlijk meer herten ofzo verwacht aan de hekkenkeuze, (ookal had je dan vrij veel water) , maar denk ook wel dat je flamingo's gaan lopen... Ik vind wel dat de afwerking nog wat ontbreekt, dus idd de beplanting aan de grond, maar ook wat bankjes enzo (staat er maar 1 over de hele zoo denk ik)
@ catfreako, ziet er goed uit een leuke ingang en mooie verblijven en om het af te maken moet je gewoon de tips van de rest volgen en dan is het nog mooier
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 144 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Mooie update! Ik hou wel van die hekkens die je gebruikt aan het pad . Ook die collage van het vroegere park geeft een mooie tint aan je update. Leuke verhaallijn! Ik kijk al uit naar de volgende update!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 185 Prijzenkast:
0
Verzorger
@ catfreako,
Mooi parkje heel erg goed dat dit parkje dieren hebben opgevangen en een beter leven hebben gegeven. De dieren voelen zich goed thuis komen er in het park later ook meer zoogdieren ?
Datum: Woensdag, 26 Jun 2013, 15:18 | Bericht # 10
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 344 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
@ Cheeta7, @ boerroel545, Heel erg bedankt!
@ Svenyboy04, Dat is wel de bedoeling, maar ik had als startkapitaal bijna alleen maar vogels gekregen... Trouwens, wat zijn stokstaartjes dan volgens jou?