Hello Everyone welcome to Den Haag City Zoo, a zoo I show here and at The Round Table(english version can be found there) dit was ooit een privé tuin met veel dieren en grote kassen hedendaags is dit een moderne dierentuin, waarin je onze kennis en ervaring terug kan zien en iedereen kan onze dieren bezoeken en bekijken! Map:
ik ga niet steeds bouwen en showen, maar ik ga proberen de hele zoo zo snel mogelijk te bouwen, dan showen en dan steeds updates, zoals nieuwe dieren, jongen, nieuwe verblijven. de zoo ligt in Den Haag, omdat daar nog geen zoo is. de dierentuin werkt ook samen met mijn andere zoo: Vinkenberg City Zoo ik heb alvast een klein overzichtje:
oke dat was het voor vandaag
hope you like it!
~ZooZa
Bericht veranderd door: ZooZa - Maandag, 19 Jan 2015, 11:08
@ JowJonas, jep, het eerste themagebied/continent word Afrika, het word een soort dorpje, maar dan weer net iets anders... verwarrend jullie krijgen snel een foto groetjes van mij
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- dit is trouwens een teaser, de echte update komt later pas
hier alvast wat foto's van de zoo er word nog gebouwd, dus in de update's kan alles net weer even iets veranderd zijn:
dit is de ingang van de zoo, hier is hij nog niet ingericht, maar dat is inmiddels al gebeurd.
we gaan onder een Afrikaans gethematiseerde boog door en komen in het Afrikaanse Dorpje
binnen in het gebouw heb je uitzicht op het verblijf van de Caracals
next up in Den Haag City Zoo... maar nu nog even in quarantaine :D
dus, wat vonden jullie er tot nu toe van? heb je opmerkingen, gewoon zeggen, dan verander ik het meteen! groetjes van mij
hier even tussendoor een kleine map op de vorige heb ik veel wit gemaakt, maar nu worden sommige delen wat duidelijker
kan jij de (1e) 2 continenten al zien? wie bij de vorige teaser had opgelet had al gezien dat er Reuzenpanda's in quarantaine zaten hun verblijf is inmiddels af, evenals het verblijf van de Stokstaartjes en die van de Indische Maraboe ook hebben wij het verblijf van de Penseelzwijnen onthuld. (raad maar als je weet wat er word gebouwd naast het verblijf van de Indische Maraboe en je krijgt een kleine teaser toegestuurd!)
volgende keer maak ik de plattegrond iets mooier, maar nu had ik het even iets te gehaast gemaakt… dit was het alweer, groetjes van mij!
___________________________________________________________________________________________________ donderdag, 17 juli
Panda's nemen hun plek in in Den Haag City Zoo
hier zie je een deel van het verblijf, met daarin de vrouwelijke Reuzenpanda Mei.
de eerste Reuzenpanda's hebben hun intrek genomen in Nederland. Mei en Ming hebben een groot verblijf voor hun tweeen de panda's zijn makkelijk uit elkaar te houden, omdat Mei, het vrouwtje, een meer bruine kleur heeft in plaats van zwart, wat best uniek is. hun verblijf is erg heuvelachtig en bevat veel bamboe. ook zijn er, door de heuvels, veel verstopplekken, dus je kan soms even geen panda's zien. ook hebben ze hun eigen binnenverblijf, waar ze privacy hebben aangezien de bezoekers van de dierentuin daar niet kunnen komen.
Nieuws Aanvragen:
vanaf nu kan je je eigen nieuws aanvragen heb je al lang niks meer gehoord van een diersoort uit de dierentuin? kopieer dit en typ wat je wilt horen, in de volgende update zal ik het bespreken en het nieuws erover vertellen
dier: waarom:
kies gewoon een dier die je op de plattegrond ziet staan, en je krijgt het te horen!
Misterieuze plek op de kaart:
op de kaart heb je misschien al wel het 'Work in progress' bordje zien staan dit was een grapje! we weten nog niet wat we gaan bouwen, maar in iedergeval geen mangrovebos dit wou ik eerst eigenlijk wel doen, maar dit kost veel tijd en m'n spel word er heel sloom van dus je hoeft het niet meer te raden, binnenkort krijg je er meer over te weten de rest van de parkplattegrond hou ik nog even geheim...
dat was de update ik hoop dat je het leuk vond! vraag vooral dingen aan, dan geef ik er de volgende keer wat nieuws over ik ga binnenkort op vakantie, dus geen updates meer, maar daarna ga ik alle aanvragen behandelen!
Ziet er goed uit hoor! Weinig op aan te merken, leuk idee van dat nieuws aanvragen. Verzorgde, mooie ingang. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
de Indische Maraboe's zijn in verwachting van een jong dat blijkt uit een onderzoek van onze dierenarts dit is goed nieuws want de soort word met uitsterven bedreigd
Afrika op aanvraag van JowJonas is hier Afrika
hier zie je het gethematiseerde poort naar Afrika
de dierentuin is heel trots op het Afrikaanse gedeelte, door de gethematiseerde gebouwen en de vele dieren die er leven sommige dieren zijn heel erg bedreigd, en wij proberen hier mee te fokken
het Caracal verblijf is te bezichtigen vanuit een overdekt gebouw.
eerst gaan we naar het Caracal verblijf hier zijn wij ook heel trots op, want dit zijn onze eerste Katachtigen in de zoo
het gorilla verblijf is te bekijken vanuit een overdekte tunnel
het 2e en laatste verblijf dat we gaan bezoeken is die van de Gorilla's ik stel jullie voor aan onze dieren:
dit zijn ons vrouwtje Kalana (rechts) en ons zilverrug mannetje Nakala (links)
dit is ons andere vrouwtje, N'hala, en ze is de moeder van de volgende gorilla
dit is Mima, die nu de leeftijd heeft bereikt om te vertrekken uit de zoo, omdat we anders bang zijn dat hij ruzie gaat zoeken met Nakala
volgende keer:
coming soon!
en kom vooral met aanvragen! nu eerst op vakantie, dus geen update's groetjes van mij