Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 6
  • 7
  • »
Idee voor Parkengroepen!
NielsG
Datum: Dinsdag, 03 Jan 2012, 10:54 | Bericht # 1   
NielsG 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 5

Member van het Seizoen
Directeur

Ik heb één nieuw idee bedacht. Hieronder heb ik al zo'n inhoud geschreven voor het hoofdtopic van dat deel:
Dit idee is van RCT holland.

In dit topic vinden jullie de regels omtrent de parkengroepen. Allereerst zal er een uitleg worden gegeven over wat een parkengroep is en waarom deze zijn opgericht. Daarna zal er een lijst met algemene regels worden gegeven die daarna puntsgewijs worden toegelicht.

Wat is een parkengroep
Een parkengroep is een soort van spelen waarbij je een bedrijf bent zoals bij EAZA. Het is de bedoeling dat je leden gaat werven om zich bij jou groep te voegen. Door middel van de huisstijl van de parkengroepen zullen de parken herkenbaar worden waardoor ze een eenheid met elkaar gaan vormen. Hierbij kan een thema centraal staan maar ook een opvatting, een bepaalde werkwijze, veiligheid, groepsparken, speciale diersoorten, fokprogramma's, of info moet elkaar delen voor beter bouwen etc.

Dus een parkgroep is een groep leden die parken maken in een Zoo Tycoon vorm en daarin een groepsmening hebben.

De regels
Voor een goed verloop van zaken –en om een wildgroei aan parkengroepen tegen te houden, is het handig om de volgende punten in acht te nemen:

1. Als je een parkengroep wilt beginnen moet je een aanvraag indienen.
2. De openingspost moet voldoen aan onze eisen
3. Zorg voor een leuk idee waarmee jou parkengroep zich onderscheid van de rest
5. Je mag maar bij 1 parkengroep te gelijk zitten
6. Gezonde concurentie is goed, maar zorg dat er geen ruzie ontstaat.
7. Verder gelden ook hier de algemene forumregels die te vinden zijn bij de forumregels boven aan de pagina.

Het aanvragen van een parkengroep.
Als je een parkengroep wilt aanvragen moet je eerst een parkgroep aanvragen in één topic. De crew zal de aanvraag dan goedkeuren of afwijzen. Misschien dat hier later nog een ander systeem voor komt maar om dit snel te kunnen doorvoeren doe ik het op deze manier.

In je aanvraagpost, moeten de volgende punten zéker vermeld zijn:
- De volledige openingspost
- Welke leden er bij aanvang in de parkengroep zitten (als het er meer dan 1 zijn)
- E.v.t. extra informatie en ideeën

Parkengroep die geopend wordt zonder een aanvraag krijgt een slotje!

De openingspost
De openingspost is erg belangrijk voor het werven van de leden. Zorg daardoor dat deze goed is opgebouwd en er netjes uitziet. Het is het visitekaartje van de parkengroep en daarmee moet je meer mensen trekken en laten zien waarom de groep zo goed is. Hieronder staan een aantal eisen die zeker in de openingspost moeten staan:
- Zorg voor een pakkende naam van de parkengroep.
- Zet erbij om welke soort Zoo Tycoon deel het gaat + Uitbredingspakketen.
- Zorg ervoor dat je parkengroep is voorzien van een logo. Je begint een soort van bedrijf en een logo hoort daar bij.
- Wat is de huisstijl van de parkengroep.
- Welke visie heeft de parkengroep/
- Wat maakt jullie parkengroep zo uniek?
- Wat zijn de kwaliteitseisen vanuit de parkengroep?
- Aan welke eisen moeten de leden voldoen?
- Hoe en waar moeten ze zich inschrijven?
- Wat moet er bij de inschrijving vermeldt worden?
- Waar moeten de topics van de parken aan voldoen?
- Ledenlijst, e.v.t. met functie

Ongewenst gedrag
Mocht er ruzie ontstaan tussen parkengroepen dan zullen deze eerst een waarschuwing krijgen. Gebeurt het nog een keer dan zal de desbetreffende parkengroep worden gesloten.

Wat vinden jullie van dit idee? Ik hoop echt dat het doorgezet wordt, vind het namelijk wel één leuk idee. B)

Niels ^_^

Bericht veranderd door: NielsGuchelaar - Dinsdag, 03 Jan 2012, 19:58
BerichtIk heb één nieuw idee bedacht. Hieronder heb ik al zo'n inhoud geschreven voor het hoofdtopic van dat deel:
Dit idee is van RCT holland.

In dit topic vinden jullie de regels omtrent de parkengroepen. Allereerst zal er een uitleg worden gegeven over wat een parkengroep is en waarom deze zijn opgericht. Daarna zal er een lijst met algemene regels worden gegeven die daarna puntsgewijs worden toegelicht.

Wat is een parkengroep
Een parkengroep is een soort van spelen waarbij je een bedrijf bent zoals bij EAZA. Het is de bedoeling dat je leden gaat werven om zich bij jou groep te voegen. Door middel van de huisstijl van de parkengroepen zullen de parken herkenbaar worden waardoor ze een eenheid met elkaar gaan vormen. Hierbij kan een thema centraal staan maar ook een opvatting, een bepaalde werkwijze, veiligheid, groepsparken, speciale diersoorten, fokprogramma's, of info moet elkaar delen voor beter bouwen etc.

Dus een parkgroep is een groep leden die parken maken in een Zoo Tycoon vorm en daarin een groepsmening hebben.

De regels
Voor een goed verloop van zaken –en om een wildgroei aan parkengroepen tegen te houden, is het handig om de volgende punten in acht te nemen:

1. Als je een parkengroep wilt beginnen moet je een aanvraag indienen.
2. De openingspost moet voldoen aan onze eisen
3. Zorg voor een leuk idee waarmee jou parkengroep zich onderscheid van de rest
5. Je mag maar bij 1 parkengroep te gelijk zitten
6. Gezonde concurentie is goed, maar zorg dat er geen ruzie ontstaat.
7. Verder gelden ook hier de algemene forumregels die te vinden zijn bij de forumregels boven aan de pagina.

Het aanvragen van een parkengroep.
Als je een parkengroep wilt aanvragen moet je eerst een parkgroep aanvragen in één topic. De crew zal de aanvraag dan goedkeuren of afwijzen. Misschien dat hier later nog een ander systeem voor komt maar om dit snel te kunnen doorvoeren doe ik het op deze manier.

In je aanvraagpost, moeten de volgende punten zéker vermeld zijn:
- De volledige openingspost
- Welke leden er bij aanvang in de parkengroep zitten (als het er meer dan 1 zijn)
- E.v.t. extra informatie en ideeën

Parkengroep die geopend wordt zonder een aanvraag krijgt een slotje!

De openingspost
De openingspost is erg belangrijk voor het werven van de leden. Zorg daardoor dat deze goed is opgebouwd en er netjes uitziet. Het is het visitekaartje van de parkengroep en daarmee moet je meer mensen trekken en laten zien waarom de groep zo goed is. Hieronder staan een aantal eisen die zeker in de openingspost moeten staan:
- Zorg voor een pakkende naam van de parkengroep.
- Zet erbij om welke soort Zoo Tycoon deel het gaat + Uitbredingspakketen.
- Zorg ervoor dat je parkengroep is voorzien van een logo. Je begint een soort van bedrijf en een logo hoort daar bij.
- Wat is de huisstijl van de parkengroep.
- Welke visie heeft de parkengroep/
- Wat maakt jullie parkengroep zo uniek?
- Wat zijn de kwaliteitseisen vanuit de parkengroep?
- Aan welke eisen moeten de leden voldoen?
- Hoe en waar moeten ze zich inschrijven?
- Wat moet er bij de inschrijving vermeldt worden?
- Waar moeten de topics van de parken aan voldoen?
- Ledenlijst, e.v.t. met functie

Ongewenst gedrag
Mocht er ruzie ontstaan tussen parkengroepen dan zullen deze eerst een waarschuwing krijgen. Gebeurt het nog een keer dan zal de desbetreffende parkengroep worden gesloten.

Wat vinden jullie van dit idee? Ik hoop echt dat het doorgezet wordt, vind het namelijk wel één leuk idee. B)

Niels ^_^

Bericht getypt door - NielsG
Toegevoegd op 03 Jan 2012 om 10:54
nickdierengek
Datum: Dinsdag, 03 Jan 2012, 11:09 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

Onderdirecteur

@ NielsGuchelaar, ik vind het erg leuk bedacht maar hoe moet je dan leden gaan weren??

en dan om aan tevragen moet je al die opening dingen in vullen enzo toch ,en waar kan je dat dan aan vragen ??

ik vind het erg leuk ik ga er overnadenken hoe of wat en hoe ik dus leden kan werven?

nickdierengek
Bericht@ NielsGuchelaar, ik vind het erg leuk bedacht maar hoe moet je dan leden gaan weren??

en dan om aan tevragen moet je al die opening dingen in vullen enzo toch ,en waar kan je dat dan aan vragen ??

ik vind het erg leuk ik ga er overnadenken hoe of wat en hoe ik dus leden kan werven?

nickdierengek

Bericht getypt door - nickdierengek
Toegevoegd op 03 Jan 2012 om 11:09
NielsG
Datum: Dinsdag, 03 Jan 2012, 11:11 | Bericht # 3   
NielsG 
ZTSF Gegevens

Member van het Seizoen
Directeur

Quote (nickdierengek)
maar hoe moet je dan leden gaan weren??

Om jou topic aantrekkelijk te maken, mooie zoo's te maken. etc.

Daar komt dan één topic voor.

Bericht
Quote (nickdierengek)
maar hoe moet je dan leden gaan weren??

Om jou topic aantrekkelijk te maken, mooie zoo's te maken. etc.

Daar komt dan één topic voor.

Toegevoegd op 03 Jan 2012 om 11:11
thomvonder
Datum: Dinsdag, 03 Jan 2012, 11:12 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens
Groep: Moderators
Prijzenkast: 6

Winnaar download week contest
Onderdirecteur

Volgensmij zijn er lang geleden ook een paar van dit soort groepen geweest in de ZTAO, maar zijn die toen door de crew verboden of verwijderd.
Ik ben zelf niet zo'n fan van groepen omdat je dan krijgt dat mensen met 'goede' dieren bij elkaar in de groep gaan en alleen nog maar met elkaar ruilen. Nieuwe leden kunnen het dan dus wel schudden. En aangezien we ook al de Werelddelengroepen hebben vind ik het niet noodzakelijk om ook nog deze groepen te hebben ;)

Thom ^_^
BerichtVolgensmij zijn er lang geleden ook een paar van dit soort groepen geweest in de ZTAO, maar zijn die toen door de crew verboden of verwijderd.
Ik ben zelf niet zo'n fan van groepen omdat je dan krijgt dat mensen met 'goede' dieren bij elkaar in de groep gaan en alleen nog maar met elkaar ruilen. Nieuwe leden kunnen het dan dus wel schudden. En aangezien we ook al de Werelddelengroepen hebben vind ik het niet noodzakelijk om ook nog deze groepen te hebben ;)

Thom ^_^

Bericht getypt door - thomvonder
Toegevoegd op 03 Jan 2012 om 11:12
NielsG
Datum: Dinsdag, 03 Jan 2012, 11:14 | Bericht # 5   
NielsG 
ZTSF Gegevens

Member van het Seizoen
Directeur

@ thomvonder, Nee, maar het heeft ook niet met ZTAO te maken.
En de Werelddelen liggen eigenlijk gewoon stil. ;)

Bericht@ thomvonder, Nee, maar het heeft ook niet met ZTAO te maken.
En de Werelddelen liggen eigenlijk gewoon stil. ;)

Toegevoegd op 03 Jan 2012 om 11:14
nickdierengek
Datum: Dinsdag, 03 Jan 2012, 11:15 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ NielsGuchelaar, oke dsankje en waneer in de aanvraag topic hier van er dan??

nickdierengek
Bericht@ NielsGuchelaar, oke dsankje en waneer in de aanvraag topic hier van er dan??

nickdierengek

Toegevoegd op 03 Jan 2012 om 11:15
NielsG
Datum: Dinsdag, 03 Jan 2012, 11:15 | Bericht # 7   
NielsG 
ZTSF Gegevens

Member van het Seizoen
Directeur

@ nickdierengek, Als dit idee is goed gekeurd. ;)

Bericht@ nickdierengek, Als dit idee is goed gekeurd. ;)

Toegevoegd op 03 Jan 2012 om 11:15
nickdierengek
Datum: Dinsdag, 03 Jan 2012, 11:17 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ NielsGuchelaar, oke ik hoop het want ik vind het wel erg leuk dus ben al een klein beetje aan het verzinnen hoe en wat :D

nickdierengek
Bericht@ NielsGuchelaar, oke ik hoop het want ik vind het wel erg leuk dus ben al een klein beetje aan het verzinnen hoe en wat :D

nickdierengek

Toegevoegd op 03 Jan 2012 om 11:17
NielsG
Datum: Dinsdag, 03 Jan 2012, 11:18 | Bericht # 9   
NielsG 
ZTSF Gegevens

Member van het Seizoen
Directeur

@ nickdierengek, Oké, stuur dat dan maar via PB naar mij! :D

Bericht@ nickdierengek, Oké, stuur dat dan maar via PB naar mij! :D

Toegevoegd op 03 Jan 2012 om 11:18
thomvonder
Datum: Dinsdag, 03 Jan 2012, 11:19 | Bericht # 10   
ZTSF Gegevens
Groep: Moderators
Prijzenkast: 6

Winnaar download week contest
Onderdirecteur

Oooh het is niet voor ZTAO XD

Voor gewone ZT2 zoo's vind ik wel een goed idee, ik weet alleen niet of het gaat werken. Want er zijn misschien 15 leden die actief zoo's showen en met die leden kan je slechts 2 (misschien net 3) groepen vullen...
BerichtOooh het is niet voor ZTAO XD

Voor gewone ZT2 zoo's vind ik wel een goed idee, ik weet alleen niet of het gaat werken. Want er zijn misschien 15 leden die actief zoo's showen en met die leden kan je slechts 2 (misschien net 3) groepen vullen...

Bericht getypt door - thomvonder
Toegevoegd op 03 Jan 2012 om 11:19
  • Page 1 of 7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 6
  • 7
  • »
Search:

Hosted by uCoz