Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Terrarium Topic
Jens26
Datum: Maandag, 15 Apr 2013, 19:54 | Bericht # 41   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Kassa Medewerker

Dit weekend ga ik terrarium kopen en spul in een reptielenzaak in de buurt waar ze kennis hebben van de dieren en hij kon aan nakweek komen van Steudneri maar ik weet niet of hij ook andere soorten nakweek kan komen. Anders kijk ik ergens anders voor nakweek. En natuurlijk eerst weekje ofzo proefdraaien ;) Deze soort koos ik ook omdat mannen niet agressief zijn tegenover elkaar en je de eieren gewoon in de bak kan laten uitkomen wat het des te leuker maakt ;)

.
BerichtDit weekend ga ik terrarium kopen en spul in een reptielenzaak in de buurt waar ze kennis hebben van de dieren en hij kon aan nakweek komen van Steudneri maar ik weet niet of hij ook andere soorten nakweek kan komen. Anders kijk ik ergens anders voor nakweek. En natuurlijk eerst weekje ofzo proefdraaien ;) Deze soort koos ik ook omdat mannen niet agressief zijn tegenover elkaar en je de eieren gewoon in de bak kan laten uitkomen wat het des te leuker maakt ;)

Bericht getypt door - Jens26
Toegevoegd op 15 Apr 2013 om 19:54
Mark_23
Datum: Maandag, 15 Apr 2013, 20:16 | Bericht # 42   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

Het klinkt al goed. Al goed voorbereid en ik hoop dat je nakweek kan krijgen. Volgens mij zal het van deze soort niet zo heel moeilijk zijn.
Van de roodkeelanolis die ik heb, had ik best wel geluk met nakweek want heel vaak zijn het wildvang dieren ^_^
Alvast succes verder en hou ons op de hoogte.

Groetjes, Mark ;)
BerichtHet klinkt al goed. Al goed voorbereid en ik hoop dat je nakweek kan krijgen. Volgens mij zal het van deze soort niet zo heel moeilijk zijn.
Van de roodkeelanolis die ik heb, had ik best wel geluk met nakweek want heel vaak zijn het wildvang dieren ^_^
Alvast succes verder en hou ons op de hoogte.

Groetjes, Mark ;)

Bericht getypt door - Mark_23
Toegevoegd op 15 Apr 2013 om 20:16
Jens26
Datum: Vrijdag, 26 Apr 2013, 21:35 | Bericht # 43   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

Zal ik zeker doen en is wel moeilijk om nakweek te vinden omdat er heel veel wildvangst van is en er weinig serieuse fokkers zijn en als je ze in terrarium uit laat broeden zoals de meesten doen krijg je weer meer vrouwen en ja 2 vrouwtjes gaan niet voor nakweek zorgen ;p
Lees me er al even over in reptielen enzo kijk er echtn r uit weekend terra ophalen mr zou ook graag achterwandje maken met ismo en tegellijm enzo mr word moeilijk denk ik :s

Added (26 Apr 2013, 21:35)
---------------------------------------------
Net de Egyptische dwerggekko's gaan halen het zijn 2 vrouwtjes en 1 man geworden.

.
BerichtZal ik zeker doen en is wel moeilijk om nakweek te vinden omdat er heel veel wildvangst van is en er weinig serieuse fokkers zijn en als je ze in terrarium uit laat broeden zoals de meesten doen krijg je weer meer vrouwen en ja 2 vrouwtjes gaan niet voor nakweek zorgen ;p
Lees me er al even over in reptielen enzo kijk er echtn r uit weekend terra ophalen mr zou ook graag achterwandje maken met ismo en tegellijm enzo mr word moeilijk denk ik :s

Added (26 Apr 2013, 21:35)
---------------------------------------------
Net de Egyptische dwerggekko's gaan halen het zijn 2 vrouwtjes en 1 man geworden.

Toegevoegd op 26 Apr 2013 om 21:35
Svenyboy04
Datum: Maandag, 29 Apr 2013, 13:30 | Bericht # 44   
ZTSF Gegevens

Verzorger

@ Jens26

erg leuk jens ben benieuwd naar de foto's

@ iedereen

Ik heb een klein nieuwtje zoals jullie weten heb ik twee vrouwelijke baardagaam's.
Volgens de dieren winkel dan.
Nu denk ik toch dat de kleinste dragon toch een man is omdat hij met een g een zwartere baard krijgt  met ze kop steeds knik naar mijn vrouwtje.
Dus ik heb waarschijnlijk 1 man en 1 vrouw dat wordt dus waarschijnlijk volgende jaar eitjes !!

Groetjes

Sven

Brullende Leeuwen

Bericht veranderd door: Svenyboy04 - Maandag, 29 Apr 2013, 16:50
Bericht@ Jens26

erg leuk jens ben benieuwd naar de foto's

@ iedereen

Ik heb een klein nieuwtje zoals jullie weten heb ik twee vrouwelijke baardagaam's.
Volgens de dieren winkel dan.
Nu denk ik toch dat de kleinste dragon toch een man is omdat hij met een g een zwartere baard krijgt  met ze kop steeds knik naar mijn vrouwtje.
Dus ik heb waarschijnlijk 1 man en 1 vrouw dat wordt dus waarschijnlijk volgende jaar eitjes !!

Groetjes

Sven

Bericht getypt door - Svenyboy04
Toegevoegd op 29 Apr 2013 om 13:30
Jens26
Datum: Woensdag, 01 Mei 2013, 20:40 | Bericht # 45   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

@ Svenyboy04, ha super maar je weet toch dat je ze niet het hele jaar kan samen houden? Omdat het vrouwtje dan oververmoeid word?
@ Iedereen, De foto's volgen!

.
Bericht@ Svenyboy04, ha super maar je weet toch dat je ze niet het hele jaar kan samen houden? Omdat het vrouwtje dan oververmoeid word?
@ Iedereen, De foto's volgen!

Toegevoegd op 01 Mei 2013 om 20:40
Svenyboy04
Datum: Donderdag, 02 Mei 2013, 12:40 | Bericht # 46   
ZTSF Gegevens

Verzorger

@ Jens26

Ja dat weet ik dat vindt ik het enigste nadeel maar komt allemaal goed ze kunnen nog bij elkaar want ze zijn nog veelte jong haha
Ben benieuwd naar de foto's

Groetjes

Sven^_^

Brullende Leeuwen
Bericht@ Jens26

Ja dat weet ik dat vindt ik het enigste nadeel maar komt allemaal goed ze kunnen nog bij elkaar want ze zijn nog veelte jong haha
Ben benieuwd naar de foto's

Groetjes

Sven^_^

Bericht getypt door - Svenyboy04
Toegevoegd op 02 Mei 2013 om 12:40
Jens26
Datum: Donderdag, 02 Mei 2013, 14:23 | Bericht # 47   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

@ Svenyboy04, A oke dan is het goed :) Of wat je misschien wel kunt doen is dan nog een vrouw aanschaffen zodat je een trio hebt dan raakt de vrouw niet zo snel oververmoeid. Maar ik weet niet of je terrarium daar groot genoeg voor is ;) En ik vroeg me af welk zand gebruik jij in je terrarium ?

.
Bericht@ Svenyboy04, A oke dan is het goed :) Of wat je misschien wel kunt doen is dan nog een vrouw aanschaffen zodat je een trio hebt dan raakt de vrouw niet zo snel oververmoeid. Maar ik weet niet of je terrarium daar groot genoeg voor is ;) En ik vroeg me af welk zand gebruik jij in je terrarium ?

Toegevoegd op 02 Mei 2013 om 14:23
Mark_23
Datum: Maandag, 06 Mei 2013, 09:36 | Bericht # 48   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

@ Jens26, Ik ben ook benieuwd naar de foto's en succes met ze.

@ Svenyboy04, Leuk dat je dan later jonge baardjes krijgt maar weet je het al zeker of het een mannetje en vrouwtje hebt?
Een trio is niet zo'n slecht idee maar ik zou sowieso er mee wachten tot je 100% zeker weet dat je een man en een vrouw hebt.

(Sorry voor de late reacties maar ben net terug van een week vakantie)

Groetjes, Mark ;)
Bericht@ Jens26, Ik ben ook benieuwd naar de foto's en succes met ze.

@ Svenyboy04, Leuk dat je dan later jonge baardjes krijgt maar weet je het al zeker of het een mannetje en vrouwtje hebt?
Een trio is niet zo'n slecht idee maar ik zou sowieso er mee wachten tot je 100% zeker weet dat je een man en een vrouw hebt.

(Sorry voor de late reacties maar ben net terug van een week vakantie)

Groetjes, Mark ;)

Toegevoegd op 06 Mei 2013 om 09:36
Jens26
Datum: Zondag, 19 Mei 2013, 22:37 | Bericht # 49   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

Hier een paar foto's van mijn sthenodactylus sthenodactylus (Dunvingergekko / Egyptische dwerggekko)

.
BerichtHier een paar foto's van mijn sthenodactylus sthenodactylus (Dunvingergekko / Egyptische dwerggekko)

Toegevoegd op 19 Mei 2013 om 22:37
Mark_23
Datum: Maandag, 20 Mei 2013, 13:35 | Bericht # 50   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

Net zoals op het reptielenforum: hij ziet er prachtig uit!
Zou je misschien is een foto van het hele terrarium kunnen laten zien?
En mooie scherpe foto's trouwens.

Groetjes, Mark ;)

Bericht veranderd door: Mark_23 - Maandag, 20 Mei 2013, 13:37
BerichtNet zoals op het reptielenforum: hij ziet er prachtig uit!
Zou je misschien is een foto van het hele terrarium kunnen laten zien?
En mooie scherpe foto's trouwens.

Groetjes, Mark ;)

Toegevoegd op 20 Mei 2013 om 13:35
Search:

Hosted by uCoz