ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 80 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:3
Kassa Medewerker
Kan zie hem zelf niet zitten want ze zijn namelijk heel klein (stenodactylus Sthenodactylus) ze zijn ongeveer 8 cm denk ik En er zit een trio in. Maar ik ga het nog veranderen meer zand in enzo omdat ze heel veel graven. En er word gezegt dat deze soort niet goed kan klimmen maar bij mij klimmen ze recht aan het hout omhoog hoor ;s .
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 185 Prijzenkast:
0
Verzorger
@ Jens26,
Mooi bak en een mooi soort zo als ik kan zien zijn het woestijn diertjes. Mooi grote bak voor zulke kleine gekko's ze hebben in iedere geval de ruimte. Ook leuk in gericht met echte cactussen. ze hebben een goede thuis !
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 80 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:3
Kassa Medewerker
@ Svenyboy04, haha bedankt ik had toch nog zoon grote opening in men kast dus waarom ook niet En bij deze soort komen de eieren in de bak uit en kan de nakweek blijven zitten. En is echt leuke soort elke avond zitten ze te graven enzo en lijkt het net of ze mee tv kijken >.< En ze tsjilpen savonds ook soms ook leuk om te horen. In deze video hoor je ze tsjilpen .
Ik heb jullie hulp nodig: ik moet een reptiel hebben dat hanteerbaar is ( op te pakken) en tot ongeveer 6 uur zonder speciale apparatuur kan (wel in een bak). hij moet vooral NIET agressief zijn.
ik hoop dat jullie een soort kennen, ik dacht zelf aan een kleine (ratten)slang of een baardagaam of eventueel een schildpad. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Datum: Woensdag, 05 Jun 2013, 10:59 | Bericht # 59
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 126 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Je zou dan best een baardagame kunnen nemen. Heel goed tam te maken, van nature niet erg agressief en best makkelijk te verzorgen. Maar je hebt dan wel een vrij groot terrarium nodig. Er wordt volgens mij wel aangeraden minimaal 100 x 50 x 50 (voor 1 baardagame). Ik zou je ook aanraden om hier te kijken. Heel handig. http://www.licg.nl/zm/dieren/reptielen/reptielen/baardagame.html Maar wat bedoel je eigenlijk met 6 uur zonder speciale apparatuur?
Datum: Woensdag, 05 Jun 2013, 13:55 | Bericht # 60
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 185 Prijzenkast:
0
Verzorger
@ carnotaurus,
Baardagame : Een Baardagame is een erg rustig en totaal niet agressieve diertje. Je moet hem wel dagelijks een keer vast houden om 100 % tam te krijgen. Volgen mij bedoel je met 6 uur zonder speciale apparatuur de lichten ? Een baardagame heeft maar 10 tot 15 uur licht nodig. Ik raad je aan om s 'winters van bijvoorbeeld 8 tot 8 en zomers van 7 tot 9. Dus dan heeft de meer dan 6 uur geen speciale apparatuur nodig. Je moet wel zorgen dat als het licht uit gaat dat de bak 20 tot 24 graden blijft maar vaak is je huiskamer al 21 graden. Baardagame heeft geen waterbakje nodig hij zal dan wel 1 keer per week in bad moeten of dagelijks sproeien. De meeste baardagame nemen al water door hun voedsel. Eten kan je heel gevarieerd geven het hoofd eten is vaak sla of andijvie en natuurlijk levend voedsel ( krekels )
Griekse Landschildpad
Deze landschildpad is ook redelijk makkelijk te houden hij heeft wel een vrij grote terrarium nodig en kan in de zomer met warm weer zelfs naar buiten. Ze zijn ook erg vriendelijk deze dieren kan je gemakkelijk hanteren. de levensverwachting is tussen de 50 of 60 jaar. ze kunnen dus erg oud worden ! Deze schildpadden eten vooral groente en fruit net als de baardagame voornamelijk andijvie en sla. In de bak moet het 25 graden zijn overdag en in bij de warmte spot 35 tot 40 dus dat is het zelfde als een baardagame. Maar s 'nachts moet het 18 tot 19 graden zijn. Deze schildpadden zijn goed in graven en klimmen dus let op dat ze niet ontsnappen ! Deze schildpadden hebben wel een klein badje nodig om in de badderen. Deze schildpaden zijn gemakkelijk te houden maar laat je wel goed informeren.
Groetjes
Sven
@ Mark_23,
Ik denk dat die met speciale apparatuur het licht of zo bedoelt