Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Witte tijgers en leeuwen
carnotaurus
Datum: Zondag, 15 Nov 2015, 16:55 | Bericht # 31   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Over tijgers: voor zover ik kan nagaan is dit de situatie voor tijgers (Panthera tigris spp.) in Europa:
- Siberische tijger (P. t. altaica): meer dan genoeg zuivere dieren (rond 175 zoo's, veel fok)
- Maleise tijger (P. t. jacksoni) zeldzaam, bijna verdwenen tot Halle er enkele importeerde uit Jakarta,
  sinds dien zijn er nog enkele dieren geïmporteerd, nu 9 zoo's.
- Sumatraanse tijger (P. t. sumatrae): redelijk veelvoorkomend, 50 zoo's.
  Bijna uitgestorven in het wild, lijkt mij een goede soort om op te richten in Europa.
  (samen met siberen, die blijven er toch wel)
- 'onzuivere' tijgers (P. tigris): 150 zoo's. Vaak witte of 'Bengalen'.

Dus, we hebben grofweg 380 Europese dierentuinen met tijgers.
Jammer alleen dat 150 onzuivere dieren zijn. Zouden die plekken vrij komen voor zuivere dieren
kan dat de Europese populaties voor Siberen, Sumatranen en misschien zelfs Maleise een flinke boost geven.
Dus ik ben voor: uitsterfbeleid van onzuivere dieren en plekken opvullen met zuivere dieren.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtOver tijgers: voor zover ik kan nagaan is dit de situatie voor tijgers (Panthera tigris spp.) in Europa:
- Siberische tijger (P. t. altaica): meer dan genoeg zuivere dieren (rond 175 zoo's, veel fok)
- Maleise tijger (P. t. jacksoni) zeldzaam, bijna verdwenen tot Halle er enkele importeerde uit Jakarta,
  sinds dien zijn er nog enkele dieren geïmporteerd, nu 9 zoo's.
- Sumatraanse tijger (P. t. sumatrae): redelijk veelvoorkomend, 50 zoo's.
  Bijna uitgestorven in het wild, lijkt mij een goede soort om op te richten in Europa.
  (samen met siberen, die blijven er toch wel)
- 'onzuivere' tijgers (P. tigris): 150 zoo's. Vaak witte of 'Bengalen'.

Dus, we hebben grofweg 380 Europese dierentuinen met tijgers.
Jammer alleen dat 150 onzuivere dieren zijn. Zouden die plekken vrij komen voor zuivere dieren
kan dat de Europese populaties voor Siberen, Sumatranen en misschien zelfs Maleise een flinke boost geven.
Dus ik ben voor: uitsterfbeleid van onzuivere dieren en plekken opvullen met zuivere dieren.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 15 Nov 2015 om 16:55
Search:

Hosted by uCoz