Datum: Zaterdag, 18 Feb 2012, 10:46 | Bericht # 12
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
@ NielsGuchelaar, bedankt voor de reactie! in de volgende update zal ik een plattegrond doen.
gr. Marijn
Added (13 Feb 2012, 17:41) --------------------------------------------- NIEUWS!!!!! hier wat kliene nieuwtjes uit dierenpark arts. ( vooral baby nieuws )
als eerste is er een baby flamingotje geboren.
hier probeerden hij zijn moeder wakker te maken uit haar water dromen !
de emoes hebben ook hard hun best gedaan ! we hebben maar liefst vijf eiren!!
een paar dagen later ( niet echt hoor) zijn ze uitgekomen. hier zijn er drie
en hier de andere twee.
en ook de capibara's hebben flink hun best gedaan ! ze hebben zes jongen gekregen!!!
een duidelijkere foto, van dat het er zes zijn.
en dan sluiten we af met een plattegrond.
bij het capibara verblijf zie je een nieuw pad liggen die een beetje naar achter het capibara verblijf loopt. dat pad is het nieuw kleine thema gebied komen. het thema gebied wordt de parana rivier in Zuid amerika. ik heb dus Zuid Amerikanse water dieren nodig, heb jij die en wil je ze weg, zet het dan in mijn trade topic.
Marijn
Added (18 Feb 2012, 09:46) --------------------------------------------- update!!!! we hebben lang zitten bouwen aan het thema gebied. mischien een beetje te lang . inplaats van parana rivier heb ik een ander thema gebied. geniet er maar van !!!!
we beginnen bij de ingang.
het enigen wat rechts van het park is verandert, is dat er een plaag is aan emoes!
dus we gaan links langs het flamingo verblijf.
mischien zie je de eerste verandering al?
het capibara verblijf is met de grond gelijk gemaakt. ( later in de update meer over)
we nemen de rechter bocht en zien dan dit.
Gran Chago, dat is het nieuwe thema gebied!
we komen een bordje tegen en daar staat dit op: de gran chaco is een golvende vlakte met een oppervlakte van wel 725.000 vierkante km! die zich uitstrekt van de uitlopers van de andes in het westen tot het woesten water van de rivier de parana in het oosten. de vlakte ligt in het hart van Zuid-Amerika, in Paraguay en Argentiene, en de naam is afgeleid van het Quechua-Indiaanse woorden voor Jachtgebied, vanwege de overvloed aan dieren. een groot deel is een zee van grassen, die vaak zo hoog worden als een ruiter te paard! hier en daar rijzen met Quebracho- bomen en begroeiden heuvels op als donkergroene eilanden. in het verzengende droge seizoen kan de tempratuur wel tot 47 graden en verdrot gras. maar in mei begint het regenseizoen en groeien er nieuwe scheuten uit de graswortels die in de bodem in leven zijn gebleven.
we lopen het gebied in en zien dan dit.
links staat een voliere. alleen die is leeg.
rechts staat het nieuwe capibara verblijf.
rechter kan van het verblijf.
we hebben ook een meertje aangelegt. omdat het echte zwemers zijn.
we lopen verder.
we gaan naar het pad met heel erg veel rotsen.
we kunnen recht of links, wij kiezen rechts.
we zien een verblijf.
wat zou er in zitten?
het is een groene leguaan! ( gratis diersoort lijst)
als we ons omdraaien zien we nog een verblijf. dit verblijf is leeg, maar we willen wel een keer roofdieren in dit verblijf hebben.
we nemen nu het linker pad. en zien dan dit.
links staat een leeg apen verblijf.
zicht van uit een andere kijkruit.
het lege roofdieren verblijf.
we lopen verder en zien dan nog een verblijf.
tegenover het verblijf staan nog wat kijkruiten op het lege apen verblijf.
zicht vanuit een andere kijkruit.
het verblijf dat daar tegenover stond. wat ook leeg is .
we lopen het thema gebied uit en zien een nieuwe verblijf liggen.
wat zou er in zitten???
we lopen verder. om het verblijf staan geen planten, dat komt omdat als we iets willen bouwen dat we die planten niet telkens hoeven weg te halen.
zicht op het verblijf van een andere kant.
het zijn stokstaartjes! hier zie je er een.
en dan nog een plattegrond.
ik hoop dat jullie genoten hebben en een reactie achterlaten. dan als laatste de dierenlijst: dierentuin. emoe: 8 m 7v flamingo: 3 m 3v stokstaartjes: 3 m 2 v
Gran Chaco capibara: 6 m 4 v groene leguaan 1m 2v ( gratis diersoort lijst)
[b][u]Achter de schermen: pauwoogzoetwater rog: 2v 2m takahe: 1 m 1 v fenneken: 1m 1v
Marijn
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
wow mooi gemaakt je hebt de verblijven goed beplant, maar misschien kan je om de hoge muren een beetje rotsen en planten zetten, want nu zie je alleen maar de muren naast een heel mooi verblijf. verder zien de dieren er wel blij uit, alleen is het jammer dat er nog niet zo veel dieren zijn. ik kijk uit naar de volgende keer groetjes van ZooZa
Curator
@ nickdierengek, @ Muisjep, @ ZooZa, bedankt!!!! ik ben zeer blijf met jullie reactie! alleen zooza bedoel jij de zoo muren? want die zijn heel iritant .
mini update!!! even twee kleine veranderinge aan het park laten zien. we beginnen ( zoals gewoonlijk ) bij de ingang. en we lopen meteen door naar de stokstaartjes kuil.
als we ons omdraaien zien we, dat er een pleintje is aangelegt.
dan gaan we naar de ingang van Gran chaco bij de stokstaartjes kuil in de buurt ligt.
links zien we meteen een verblijf liggen. maar wat zou er nou in zitten?
daar zag ik wat zwemmen! maar wat is het nou? ik kan het niet goed zien.
om de vraag te beandwoorden mochten we van de baas van het park ( ik dus ) een duik maken. we hebben toen een paar foto's gemaakt.
toen zag ik wat zwemmen en heb ik er snel een foto van gemaakt. het is een pauwoogzoetwaterrog! er zwemmen hier 2 koppels.
ik hoop dat jullie het mooi vonden! en tot de volgende keer!
Marijn
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 344 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
Ik vind het zeker wat! Dit is heel goed! De verblijven zien er goed uit, maar ik raad je aan af en toe eens na te denken over welke hekken lopen mooi in elkaar over? Er zitten soms wat hekken tussen die nét niet in het plaatje passen.
@ Kit_Fisto, Mooie update! Ik vind het leuk hoe jij sommige verblijven maakt, bijvoorbeeld die van de pauwoogzoetwaterrog! Ik heb misschien nog wel een kleine tip voor je. Op sommige paden heb ik echt een benauwd gevoel. Dat de rotsen zo inklemmend zijn, misschien kan je hier iets aan doen?
Datum: Woensdag, 22 Feb 2012, 11:01 | Bericht # 20
Curator
@ Jeweetwelwie, bedankt voor je reactie! ik zal zeker wat met je tip doen.
UPDATE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vandaag komt het tweede thema gebied aan de beurt! en een klein gedeelte van het park is helemaal omgegooid. laten we maar beginnen. we beginnen bij de ingang. en zien al meteen een grote verandering.
het flamingo verblijf is weg! het verblijf stond in de weg. omdat het tweede thema gebied daar moest komen.
en er is een klein verblijf in de plaats gekomen.
maar wat zit er nou in?
toen zag ik er wat bewegen! het is een koppel takahe.
als we ons omdraaien zien we dit:
we lopen naar binnen en kijken naar rechts. dan zien we dit: achter de schutting wordt druk gewerkt.
dus we gaan links. en zien een verblijf.
dit verblijf wordt bewoondt door twee koppels kluten.
we lopen verder en zien al snel dat we om het verblijf heen kunnen lopen.
een foto van twee kluten.
als we verder lopen zien we dat het stopt. achter die schuting wordt ook hardt gewerkt aan een uitbreiding van nederlandse kust.
als we het thema gebied verlaten zien we opeens nog een verblijf staan.
dit is het vernieuwde flamingo verblijf.
hier een mooie foto van de flamingo.
ik hoop dat jullie hebben genoten en een reactie achter laten.
Marijn