Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Forum moderator: ZTAO-Crew2  
Ekeren zoo
Michelaar
Datum: Woensdag, 01 Jul 2015, 14:56 | Bericht # 51   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 1

Kassa Medewerker

Secreatrisvogels zijn legale huisdieren! ze worden gebruikt om van slangen af te komen!

voor het dier zou ik echt nog een tip moeten hebben

Eigenaar van McCain Zoo!

Bericht veranderd door: Michelaar - Woensdag, 01 Jul 2015, 15:07
BerichtSecreatrisvogels zijn legale huisdieren! ze worden gebruikt om van slangen af te komen!

voor het dier zou ik echt nog een tip moeten hebben

Bericht getypt door - Michelaar
Toegevoegd op 01 Jul 2015 om 14:56
Verzorger-Jarne
Datum: Woensdag, 01 Jul 2015, 16:17 | Bericht # 52   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 2

Verzorger

Waar zijn ze dan legaal? Mag het hier in de Benelux? Ze kunnen immers met een enkele trap je hand zijn botten verbrijzelen. Vandaar.

ik leef in Afrika  
ik ben groter dan de helmparelhoen maar kleiner dan de struisvogel.  
ik heb veel familie in Azië.  
ik wordt ook als huisdier gehouden maar sta er niet echt om bekend.  
Je kan een andere soort die er zeer hard op lijkt zien in Planckendael. De soort zelf kan je o.a. zien in Pairi-Daiza en Burgers' Zoo.
Ik leef in de savanne, voornamelijk bij rivieren en moerassige delen ervan. Hier broedt ik eveneens.

Added (01 Jul 2015, 16:17)
---------------------------------------------
En nog even een een korte uitleg over hoever de verbouwingen staan. 

Ten eerste is de ingang al af. Het enige wat er nog aan moet gebeuren is misschien wat extra afwerking.
Ten tweede staat de Afrikaanse volière (eigenlijk 7 volières ). Twee kooien ervan zijn al gevuld. De rest zal worden gedecoreerd en beplant zodra er is beslist welke bewoners er in komen.
Ten derde is het (tijdelijke) lemurenverblijf klaar. 
Ten vierde staan het moeflon en damhertenverblijf er al net als het schildpadden verblijf. Ze moeten wel alle drie nog worden afgewerkt met extra beplanting etc. 
Ten vijfde staan de twee Aziatische volières er al. één ervan heeft zelfs al bewoners. De andere zal zodra die is beplant worden gevuld. 
Ten zesde en ten laatste. De parking is nog lang niet af maar schiet wel goed op.

Dit zijn dus de zes grote veranderingen die wij momenteel uitvoeren. Omdat dit er zoveel zijn kan het zijn dat de volgende update in twee wordt gesplitst.

Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Woensdag, 01 Jul 2015, 15:45
BerichtWaar zijn ze dan legaal? Mag het hier in de Benelux? Ze kunnen immers met een enkele trap je hand zijn botten verbrijzelen. Vandaar.

ik leef in Afrika  
ik ben groter dan de helmparelhoen maar kleiner dan de struisvogel.  
ik heb veel familie in Azië.  
ik wordt ook als huisdier gehouden maar sta er niet echt om bekend.  
Je kan een andere soort die er zeer hard op lijkt zien in Planckendael. De soort zelf kan je o.a. zien in Pairi-Daiza en Burgers' Zoo.
Ik leef in de savanne, voornamelijk bij rivieren en moerassige delen ervan. Hier broedt ik eveneens.

Added (01 Jul 2015, 16:17)
En nog even een een korte uitleg over hoever de verbouwingen staan. 

Ten eerste is de ingang al af. Het enige wat er nog aan moet gebeuren is misschien wat extra afwerking.
Ten tweede staat de Afrikaanse volière (eigenlijk 7 volières ). Twee kooien ervan zijn al gevuld. De rest zal worden gedecoreerd en beplant zodra er is beslist welke bewoners er in komen.
Ten derde is het (tijdelijke) lemurenverblijf klaar. 
Ten vierde staan het moeflon en damhertenverblijf er al net als het schildpadden verblijf. Ze moeten wel alle drie nog worden afgewerkt met extra beplanting etc. 
Ten vijfde staan de twee Aziatische volières er al. één ervan heeft zelfs al bewoners. De andere zal zodra die is beplant worden gevuld. 
Ten zesde en ten laatste. De parking is nog lang niet af maar schiet wel goed op.

Dit zijn dus de zes grote veranderingen die wij momenteel uitvoeren. Omdat dit er zoveel zijn kan het zijn dat de volgende update in twee wordt gesplitst.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 01 Jul 2015 om 16:17
Michelaar
Datum: Woensdag, 01 Jul 2015, 16:25 | Bericht # 53   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

In afrika hebben sommige mensen ze.

Misschien de Rode Ibis?

of de Maraboe

Eigenaar van McCain Zoo!
BerichtIn afrika hebben sommige mensen ze.

Misschien de Rode Ibis?

of de Maraboe

Toegevoegd op 01 Jul 2015 om 16:25
Verzorger-Jarne
Datum: Woensdag, 01 Jul 2015, 17:02 | Bericht # 54   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

Fout en fout. Hier is de laatste tip:
Ik heb een soort kroon.

Als je het hiermee niet raad geef in het op.
BerichtFout en fout. Hier is de laatste tip:
Ik heb een soort kroon.

Als je het hiermee niet raad geef in het op.

Toegevoegd op 01 Jul 2015 om 17:02
Haasrode
Datum: Woensdag, 01 Jul 2015, 17:21 | Bericht # 55   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Parkeerhulp

Ik denk dat het de grijze kroonkraanvogel is.
Voor de rest ziet het park er zeer goed uit.
Misschien wel wat meer variatie in de beplanting op de eerste foto.

Alea iacta est

Bericht veranderd door: Haasrode - Woensdag, 01 Jul 2015, 17:21
BerichtIk denk dat het de grijze kroonkraanvogel is.
Voor de rest ziet het park er zeer goed uit.
Misschien wel wat meer variatie in de beplanting op de eerste foto.

Bericht getypt door - Haasrode
Toegevoegd op 01 Jul 2015 om 17:21
Verzorger-Jarne
Datum: Woensdag, 01 Jul 2015, 22:27 | Bericht # 56   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

Eindelijk, iemand die het raad. Het is inderdaad de grijze kroonkraanvogel. Zijn neef hiervan (zwarte kroonkraanvogel) zit in planckendael.
Als prijs win je een koppeltje van deze mooie dieren en een koppeltje longnose butterflyfish of forceps butterflyfish. Proficiat.

En over de beplanting: ik gebruik express Enkel lijsterbessen om zo een mooie haag te vormen. Dit zal herhaald worden in Europa en delen van het ingangsgebied. De verblijven zelf zullen wel gevarieerder zijn.

Nu nog een laatste vogelsoort die jullie mogen raden tegen de volgende update. Iedereen mag twee vogels noemen. De eerste drie die het juist hebben krijgen een koppeltje helmparelhoenders. De eerste twee ook nog een koppeltje prairiehondjes en de eerste krijgt bovendien ook nog een koppeltje moeflons.

Hier de tips.
Ik leef in de savanne.
Ik kan vliegen maar doe dit niet vaak.
Ik ben vernoemd naar een beroep.
Ekeren zoo bezit hem niet.

Dit zijn alle tips die je krijgt. Als niemand hem heeft geraden tegen de volgende update komen er twee extra tips.
BerichtEindelijk, iemand die het raad. Het is inderdaad de grijze kroonkraanvogel. Zijn neef hiervan (zwarte kroonkraanvogel) zit in planckendael.
Als prijs win je een koppeltje van deze mooie dieren en een koppeltje longnose butterflyfish of forceps butterflyfish. Proficiat.

En over de beplanting: ik gebruik express Enkel lijsterbessen om zo een mooie haag te vormen. Dit zal herhaald worden in Europa en delen van het ingangsgebied. De verblijven zelf zullen wel gevarieerder zijn.

Nu nog een laatste vogelsoort die jullie mogen raden tegen de volgende update. Iedereen mag twee vogels noemen. De eerste drie die het juist hebben krijgen een koppeltje helmparelhoenders. De eerste twee ook nog een koppeltje prairiehondjes en de eerste krijgt bovendien ook nog een koppeltje moeflons.

Hier de tips.
Ik leef in de savanne.
Ik kan vliegen maar doe dit niet vaak.
Ik ben vernoemd naar een beroep.
Ekeren zoo bezit hem niet.

Dit zijn alle tips die je krijgt. Als niemand hem heeft geraden tegen de volgende update komen er twee extra tips.

Toegevoegd op 01 Jul 2015 om 22:27
Michelaar
Datum: Donderdag, 02 Jul 2015, 11:34 | Bericht # 57   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

De secretarisvogel :)

Eigenaar van McCain Zoo!
BerichtDe secretarisvogel :)

Toegevoegd op 02 Jul 2015 om 11:34
Verzorger-Jarne
Datum: Maandag, 19 Okt 2015, 17:57 | Bericht # 58   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

Volgens mij was deze nogal gemakkelijk. Vandaar dat ik nu een moeilijkere ga kiezen bij de volgende update die ik morgen of overmorgen ga uploaden. Daarmee zal je dan de overige twee koppels helmparelhoenders en het koppel prairiehondjes kunnen winnen.
@ Michelaar, jij krijgt alvast wel een koppeltje moeflons, prairiehondjes en helmparelhoenders. Geef ze een mooi plaatsje.

Added (10 Jul 2015, 20:38)
Eventueel kan het nog een paar dagen langer duren voor de update er is. Ik probeer immers een zo realistisch als mogelijke zoo te maken.
Dit houd in:

parking
kleine farm voor o.a. eucalyptus en bamboe
Opvangcentrum voor zieke dieren
Voedselopslag/aanvoer

Vandaar dat het lang duurt. Ook was ik de voorbije week in Turkije op vakantie dus kon ik toen niets doen.

Added (19 Okt 2015, 17:57)
En na lange tij weer eens nieuws van mij. Ik ga ofwel deze week vrijdag, ofwel volgende week vrijdag/zaterdag de update uploaden. De parking is nog wel niet klaar maar de ingang en de eerste verblijven al wel.

Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Vrijdag, 10 Jul 2015, 14:30
BerichtVolgens mij was deze nogal gemakkelijk. Vandaar dat ik nu een moeilijkere ga kiezen bij de volgende update die ik morgen of overmorgen ga uploaden. Daarmee zal je dan de overige twee koppels helmparelhoenders en het koppel prairiehondjes kunnen winnen.
@ Michelaar, jij krijgt alvast wel een koppeltje moeflons, prairiehondjes en helmparelhoenders. Geef ze een mooi plaatsje.

Added (10 Jul 2015, 20:38)
Eventueel kan het nog een paar dagen langer duren voor de update er is. Ik probeer immers een zo realistisch als mogelijke zoo te maken.
Dit houd in:

parking
kleine farm voor o.a. eucalyptus en bamboe
Opvangcentrum voor zieke dieren
Voedselopslag/aanvoer

Vandaar dat het lang duurt. Ook was ik de voorbije week in Turkije op vakantie dus kon ik toen niets doen.

Added (19 Okt 2015, 17:57)
En na lange tij weer eens nieuws van mij. Ik ga ofwel deze week vrijdag, ofwel volgende week vrijdag/zaterdag de update uploaden. De parking is nog wel niet klaar maar de ingang en de eerste verblijven al wel.

Toegevoegd op 19 Okt 2015 om 17:57
Jeweetwelwie
Datum: Vrijdag, 23 Okt 2015, 07:47 | Bericht # 59   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

@ Verzorger-Jarne
Ik ben benieuwd naar je update! Heb je misschien al een preview voor ons?

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht@ Verzorger-Jarne
Ik ben benieuwd naar je update! Heb je misschien al een preview voor ons?

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 23 Okt 2015 om 07:47
Verzorger-Jarne
Datum: Donderdag, 05 Nov 2015, 11:41 | Bericht # 60   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

Een preview zal niet nodig zijn aangezien als alles goed gaat ik morgen al de ingang, het herten en het moeflonverblijf, de tragopans, de afrikaanse vogels en de ringstaartmaki's. Ongeveer alles wat al af is. Alleen ben ik nog wel op zoek naar Afrikaanse vogels en naar een vrouwtjes zebra voor de update erna.

Added (26 Okt 2015, 18:20)
Onverwachts toch nog een week wachten doordat ik uiteindelijk toch dit weekend i.p.v. in de vakantie naar de zoo ben gegaan met mijn vader en zus voor een abonnement. Hierdoor schuift de update op naar het begin van de herfstvakantie (vrijdag, zaterdag of maandag).

Added (05 Nov 2015, 11:41)
En waarschijnlijk zal het nog lang duren voor dat ik daadwerkelijk een update kan plaatsen. Ik heb tegenwoordig zo veel voor school te doen dat ik niet langer mijn zoobezoeken, het ontwerpen van verblijven in sketchup en zt2 kan combineren. Misschien dat ik in de kerstvakantie een update zal posten maar zeker weet ik dat niet. Het is wel mijn eigen keuze. Zonder 7 uur wiskunde per week kan ik niet verder studeren wat ik wil studeren.

BerichtEen preview zal niet nodig zijn aangezien als alles goed gaat ik morgen al de ingang, het herten en het moeflonverblijf, de tragopans, de afrikaanse vogels en de ringstaartmaki's. Ongeveer alles wat al af is. Alleen ben ik nog wel op zoek naar Afrikaanse vogels en naar een vrouwtjes zebra voor de update erna.

Added (26 Okt 2015, 18:20)
Onverwachts toch nog een week wachten doordat ik uiteindelijk toch dit weekend i.p.v. in de vakantie naar de zoo ben gegaan met mijn vader en zus voor een abonnement. Hierdoor schuift de update op naar het begin van de herfstvakantie (vrijdag, zaterdag of maandag).

Added (05 Nov 2015, 11:41)
En waarschijnlijk zal het nog lang duren voor dat ik daadwerkelijk een update kan plaatsen. Ik heb tegenwoordig zo veel voor school te doen dat ik niet langer mijn zoobezoeken, het ontwerpen van verblijven in sketchup en zt2 kan combineren. Misschien dat ik in de kerstvakantie een update zal posten maar zeker weet ik dat niet. Het is wel mijn eigen keuze. Zonder 7 uur wiskunde per week kan ik niet verder studeren wat ik wil studeren.

Toegevoegd op 05 Nov 2015 om 11:41
Search:

Hosted by uCoz