De crew heeft gemerkt dat veel mensen dieren met een te hoge reputatie in hun bezit hebben. Dit is natuurlijk niet de bedoeling van de reputaties. Vanaf nu is dit dus ook niet meer toegestaan. Ook dieren achter de schermen houden tot je de goede reputatie hebt is niet meer toegestaan.
Als je op dit moment nog steeds dieren met een te hoge reputatie in je bezit gebeurt daar niks mee. Maar als er dieren met een te hoge reputatie bijkomen zal je een waarschuwing krijgen. Als je na een waarschuwing nog steeds dieren met een te hoge reputatie ruilt volgt een boete van 200 credits per diersoort. De persoon die het dier aannam én de persoon die het dier gaf worden beboet. Als we je beboeten nemen we ook het dier in, dat dier zal dan naar de opvang gaan.
Datum: Woensdag, 25 Jan 2012, 21:00 | Bericht # 27
NielsG
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1801 Prijzenkast:
5
Member van het Seizoen
Directeur
@ thomvonder, Oké, ik vind het wel een goed. En ik ben het wel eens met die boete. Want het is dan eigenlijk een 2de waarschuwing. Maar dat de Gever een boete krijgt, vind ik wel heel erg onnodig..
Stel: Er is een nieuw lid dat gratis dieren krijgt. Deze hebben reputatie 2, hij krijgt deze in zijn zoo en krijgt een waarschuwing. Later krijgt hij nog een keer gratis dieren van iemand. Weer voegt hij ze toe. Maar ditmaal krijgt hij een boete, want de dieren waren weer reputatie 2. Hij stuurt de crew een bericht waarin staat: 'Ik kreeg de dieren gratis van iemand, dus dan is het toch niet mijn schuld ?'
Dit willen we voorkomen, heeft dit lid echt volledig schuld ? Nee, want hij nam ze alleen maar aan, ervan uitgaant dat ze de goede reputatie hadden. Hier ligt dus ook verantwoordelijkheid bij de gever van de dieren. Het is ook zijn schuld als een lid dieren met een te hoge reputatie krijgt. Daarom worden beide partijen beboet.
Als iedereen gewoon goed oplet zullen er weinig mensen beboet worden. En ookal word je beboet, het is slechts 200 credits. Zo heel veel is dat nou ook weer niet.
Datum: Woensdag, 25 Jan 2012, 21:07 | Bericht # 29
NielsG
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1801 Prijzenkast:
5
Member van het Seizoen
Directeur
Ja, dat is waar. Maar als je dit hebt. Iemand komt in je topic om te vragen of je Olifanten mag, jij maakt een deal. En hij kan ze plaatsen. Jij bent blij dat het gelukt is, en gaat gewoon verder met ruilen. Een paar dagen later krijg je opeens een PB dat je iets fout hebt gedaan, dat je met iemand hebt geruilt die de Reputatie niet heeft. Dat zou 'k best flauw vinden. Want moet je dan steeds helemaal gaan checken welke Reputatie dat dier heeft, En welke Reputatie dat lid heeft waarmee je meer ruilt. Dan vind ik een beetje onnodig.
@ NielsGuchelaar, Het idee van de reputaties was dat je een bepaalde rang nodig had voor je aan een dier kon komen. Als we gewoon toestaan wat jij in je voorbeeld zegt dat kunnen we ze net zo goed afschaffen. We willen de reputaties echter graag behouden, dus er moet iets worden gedaan om ervoor te zorgen dat ze niet compleet worden genegeerd. De crew heeft onderling besloten dat we dat gaan doen door middel van een boetesysteem waarbij de gever en de ontvanger worden beboet. Ik zal voortaan proberen zo veel mogelijk trades in de gaten te houden, om mensen te stoppen voordat ze een verkeerde deal hebben gesloten, zodat ze geen waarschuwing of boeten krijgen. Mocht dit systeem niet werken kunnen we altijd nog een andere oplossing bedenken. Maar we gaan het eerst zo even proberen