ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 413 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Onder Bloempotten/Stenen of in het zand kan je pissebedden, duizendpoten, naaktslakjes, regenwormen... vinden. Het lijkt me echt een goed idee, ik had er deze zomer ook een gemaakt, met deze dieren: -Pissebedden (heel voorkomend in Belgie) -Kruisspinnen (heel voorkomend in Belgie) -Springspin (heel voorkomend in Belgie) -Reuzachtige spin(sorry, weet de naam niet meer) -Honingbij (heel voorkomend in Belgie) -Hommel (heel voorkomend in Belgie) -Lieveheersbeestjes (heel voorkomend in Belgie) -Regenworm (heel voorkomend in Belgie) -Zweefvlieg -Daas of Paardenvlieg (Redelijk zeldzaam, in mijn tuin toch XD) -Wants
Voor de spinnen, vliegen, wantsen en bijen had ik bokaaltjes, vaasjes met doorzichtig plastiek erover met gaatjes erin. Voor de pissebedden, sommige spinnen, de regenworm en een wants had ik een groot tuintje(met plastieken ondergrond, en muren(eigenlijk gewoon een laag, breed potje)) In dat tuintje heb ik wat planten gezet voor een natuurlijk uitzicht, wat zand voor de regenworm/pissebedden om in te kruipen, een klim-gedeelte voor de spinnen en de wants(gemaakt met takjes), en een klein, platgelegd bloempotje voor de pissebedden/wants/spinnen(de wants zat er vreemd genoeg altijd voor, precies alsof hij 'zijn huisje' wou bewaken). Ik heb er jammer genoeg geen fotos van, en ik heb de vliegende dieren(hommel, bij, daas,zweefvlieg er die avond terug uitgelaten. Ik hoop wat fotos te zien van jullie dierentuin.
bedankt Tigerman! Ik hoop dat ik hier wat aan heb Mijn Vrienden (Martijn, Menno en Raoul) zijn gisteren weer kikkers gaan vangen... ik ben benieuwd of ze er een hebben...
Wij hopen later dan ook dieren als Salamanders, Kleine Vogels en eventueel Mollen te krijgen
@catfreako: Ik maak het niet op ZT2 Maar in het echt
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 195 Prijzenkast:
3
Member van het Seizoen
Verzorger
ik geef je ook nog een hint. zoek een paar gewone slakken. ze zijn makkelijk te houden. ik heb er een gehad die ik in een pot met bladerren houde en soms in een klein omheind gebied liet lopen. hij ging niet weg ookal kon die dat wel. Ik ben er weer... Kijken hoe lang het duurt
Het is nog niet gemaakt, we gaan daar vanavond aan beginnen...
NIEUWS: we hebben er bij: 1V Wielwebspin 1? Sergijnslak Veel? Barstaardkikkers 1V Poelkikker 1V Barstaardkikker (heel groot en ontsnapt :() 1V Gewone Pad
We hopen ook zo snel mogelijk foto's te laten zien
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 32 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
voor de kikkers kan je misschien wel worpjes of vliegen vangen. volgens google vinden ze die best lekker, kijk maar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bastaardkikker ik heb nog een tip: de poelkikker wordt door de bastaardkikker verdrongen.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 413 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Probeer ook voor je padden/kikkers zeker!!! een klein vijvertje te maken, het liefst zo groot mogelijk, en waar ze onderwater kunnen gaan, want anders kunnen ze uitdrogen. Voor de spinnen en slakken zou je het verblijf vochtig moeten houden met gebruik van een plantenspuit( met water uiteraard).
Ik hoop snel fotos te zien van de dieren, en je hebt veel geluk dat je zoveel kikkers kan vangen.