ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
Datum: Woensdag, 07 Mei 2014, 16:31 | Bericht # 1673
KoenZoo
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 84 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Kassa Medewerker
Dan is het nog steeds niet groot. De leeuwen kunnen sowieso niet tegelijk van het ene gedeelte naar het andere gedeelte gaan en ze zitten geloof ik ook niet eens in beide gedeelten, want toen ik er twee weken terug was, zaten ze allemaal aan één kant. Daarbij gaat de helft al weg aan water waar ze niet ingaan.
als je ooit naar drukte in de dierentuin aflevering 51 hebt gekeken dan zie je tijdens de introductie met mannetje kumar dat ze beide delen van het roofdiergebouw hadden dat is sinds de introductie niet anders geweest en wat ik al eerder zij nu zijn als ik het goed heb gelezen en wat nickdierengek zij over de groep een tijdje terug dat nu alleen nog bente, shantie en de welpen over een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Donderdag, 08 Mei 2014, 12:12 | Bericht # 1675
1
Onderdirecteur
Hoi sorry voor mijn late reactie zie nu pas dat er hier iets gepost was haha.
blijdorp heeft momenteel nog 4 dieren : schantee bente rani schanto
van deze vier gaan Bente en schanto(het mannetjes als het goed is haha) nog weg . maar er komt dan wel weer een nieuwe man voor in de plaast die dan met schantee en rani mag gaan fokken.
de rede dat de leeuwen uit hun huidge verblijf moeten is dat de huidge eisen wat er per dier is vast gesteld door het fokprogramma niet meer voldoet . daarnaast is het gewoon weg geen aanzicht meer .
de status van de bouw/renovatie van het oude okapi gebouw en de Lotus serre is nog beginnend . sinds 2 weken hebben de eindelijk de garantstelling van de gemeente waardoor er begonnen kon worden maar het project is wel enige tijd vertraacht wat ze wel hopen in tehalen . de planning is nog steeds dat de opening in januarie van 2015 plaats vind. Momenteel zijn de sloop werkzaamheden van beide gebouwen(Lotus serre en okapi gebouw) in volle gang . hier meer bedoel ik dat de plafons ,stalboxen enzo weg worden gehaalt. verder is er begonne. Met het uit graven van de plaast waar de nieuwe uitbouwen moeten gaan komen .
blijdorp heeft bekend gemaakt aan de vrienden dat blijdorp ruim 300.000 euro aan educatie besteedt gaat worden . Dit schijnt enorm spectaculair te worden en nog nooit in andere dierentuinen gedaan .
nickdierengek, leuke nieuwtjes! Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn pauwen-vraag, of jullie Javapauwen agressief waren. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
@ nickdierengek, misschien een rare vraag maar heb jij of kan jij mij zo veel mogelijk informatie geven over het roofdiergebouw en zijn bewoners en waar voeger allemaal roofdieren hebben geleefd in de diergaarde een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Vrijdag, 09 Mei 2014, 21:23 | Bericht # 1680
1
Onderdirecteur
Uh ..... Ja ik kan je we. Wat vertellen maar heel veel weet ik er ook niet van aangezien ik me daar nooit in verdiept heb haha.
Wat ik weet: Roofdierengebouw. Gebouwd 1938/1939 Oorspronkelijk bewoners Afrikaanse leeuwen en tijgers . Blijdorp heeft in de geschiedenis vele soorten tijgers gehouden welke er tijdens de opening zaten is onbekend . Blijdorp heeft op de huidige lokatie sumatraanse tijger vroeger heeft blijdorp ook Siberische gehad . Heel vroeger voor de oorlog op de oude lokatie zelf chineese tijgers ,bengaalse ,javaanse tijgers.
Tot ergens begin 2005 heeft blijdorp Afrikaanse leeuwen gehad en heeft nu al ene,el jaren de Aziatische leeuwen.
Blijdorp heeft vele soorten katachtigen gehad : Sneeuwpanters,zwartepanters,jaguars,nevelpanters,enzo. Deze zaten in de kattenrotonde(inmiddels gesloopt) en in de katten galerij achter het roofdieren gebouw.
Maar als ik jou was zou ik het boek iets groots en buiten gewoons eens goed doorlezen daar staat als het goed is heel veel in over de geschiedenis en welke dieren ze gehad hebben enzo en waar .