ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
1
Onderdirecteur
ja de grote glaze koepol is het gedeelte waar de vlinder,piranhas,water schildpaden,reptilen en mischien een aantal vogels worden gehuisvest en in de de soort van kassen daar achter is voor de nacht dieren en opkweek ruimte voor bromelias bestemt.
verder komt er tegen de deze koeplo aan zeg maar tegen dat groen op de foto nog een nieuwe dier soort ,allen dat weten ze nog niet wat voor soort dat is(ik hoop miereneters)
nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Zondag, 06 Nov 2011, 16:15
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
Miereneters lijkt me wel echt leuk, misschien kunnen ze dan wel het binnenverblijf In/bij de koepel doen dat zou wel fijn zijn voor als ze niet buiten zijn
1
Onderdirecteur
@ timo13, ja het mij ook echt heel leuk al die zouden komen maar ik weet wel al zekker dat als ze komen niet een binne verblijf krijgt in de vlinder kas (miereneter zijn natuurlijk iinsecten eter )maar het oude binnen verblijf van de vicuna's en nadoe's staat wel leeg,allen de poedoe's zitten er en die zullen er ook blijven zitten . maar daar kunne presier 2 groten mieren eters in en eventueel een kleintje (er zaten nu natuurlijk al 4 vicuna's en 5 nadoe's in) maar er kunnen natuurlijk ook andere dieren tegen de koepol aan komen welke heb geen idee???
1
Onderdirecteur
@ NielsGuchelaar, ja het gaat pas in 2013 open dus,en het verblijf wat er naast komt moet blijdorp zelf betalen net als het nieuwe verblijf voor de vicuna's en nadoe's.
in januari hebben wij van de vrienden van blijdorp de nieuw jaars receptie en in februari hebben we een lezing over de botanische hoogten punten die er in het nieuwe vlinder verblijf gaar komen ,dus dus op die twee dagen zal er wel veel meer duidelijk heid komen niet alleen over dit onder werp maar ook over veel meer.
1
Onderdirecteur
@ NielsGuchelaar, ja zekker sinds een jaar of 2 ongeveer ,ja het is gewoon geweldig hoe ze toch iederjaar weer een verblijf van ruim een ton kan sponsoren en natuurlijk nu de vlinder kas die ruim 1000000miljoen euro gaat kosten.
ja en alles om blijdorp te helpen om blijdorp nog mooier temaken dat dat het nu al is
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
Ik bedoelde ook niet los in de kas maar bv van achter glas te bekijken ofzo, Ik baal er altijd zo van als dieren binnen zitten!!! Maar ik vind dat de vrienden van blijdorp echt top zijn, zo een dierentuin helpen!
1
Onderdirecteur
@ timo13, ja ik snap wat je bedoelt , de meeste dieren die er in komen zijn nog niet bekent . een aantal wel maar er kan in bijna anderhalf jaar nog veel veranderen.
ja de vriende zijn zekker top ,ja als je wat jij zegt zo als vereniging je dierentuin kan steunen is dat echt oprecht en geweldig .