Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Fan Topic: Blijdorp Nieuwtjes van Nickdierengek
nickdierengek
Datum: Zaterdag, 05 Nov 2011, 21:09 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

Onderdirecteur

WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
BerichtWELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht getypt door - nickdierengek
Toegevoegd op 05 Nov 2011 om 21:09
timo13
Datum: Zondag, 06 Nov 2011, 20:07 | Bericht # 21   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 4

Onderdirecteur

Ja meestal word er over diersoorten nog op het eind beslist
Maar gaat er ook iets komen op de oude vlinderkas (of is di al gezegd :$)

BerichtJa meestal word er over diersoorten nog op het eind beslist
Maar gaat er ook iets komen op de oude vlinderkas (of is di al gezegd :$)

Bericht getypt door - timo13
Toegevoegd op 06 Nov 2011 om 20:07
nickdierengek
Datum: Zondag, 06 Nov 2011, 20:33 | Bericht # 22   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ timo13, ik heb met de directeur via een brief gesproken daar in haden we het over het jubileum plan wat nog door de gemeente moet worden goed gekeurt,daar in zij hij dat op de plaats van de oude vlinderkas mischien een nieuw verblijf voor de dwergnijlpaarden komt van wegen dat die waar scheinlijk weg moeten uit hun huidige verblijf voor die jubileum planne die de diergaarde klaar heeft leggen (maar die dus nog goed gekeurt moet worden dat word waarscheinlijk komende donderdag/vrijdag bekent).

ook al gaat het nieuw verblijf voor de nijlpaarden niet door gaat word gewoon de oude kassen weg gesloopt,en eerlijk gezegt ben ik daar heel blij mee het ziet er gewoon niet meer uit.

nickdierengek
Bericht@ timo13, ik heb met de directeur via een brief gesproken daar in haden we het over het jubileum plan wat nog door de gemeente moet worden goed gekeurt,daar in zij hij dat op de plaats van de oude vlinderkas mischien een nieuw verblijf voor de dwergnijlpaarden komt van wegen dat die waar scheinlijk weg moeten uit hun huidige verblijf voor die jubileum planne die de diergaarde klaar heeft leggen (maar die dus nog goed gekeurt moet worden dat word waarscheinlijk komende donderdag/vrijdag bekent).

ook al gaat het nieuw verblijf voor de nijlpaarden niet door gaat word gewoon de oude kassen weg gesloopt,en eerlijk gezegt ben ik daar heel blij mee het ziet er gewoon niet meer uit.

nickdierengek

Toegevoegd op 06 Nov 2011 om 20:33
timo13
Datum: Zondag, 06 Nov 2011, 20:39 | Bericht # 23   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

Ow ik had eerst gehoord dat de nijlpaarden hoe dan ook weggingen

BerichtOw ik had eerst gehoord dat de nijlpaarden hoe dan ook weggingen

Toegevoegd op 06 Nov 2011 om 20:39
nickdierengek
Datum: Zondag, 06 Nov 2011, 20:55 | Bericht # 24   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ timo13, ja het is nog neit zeker maar ze willen ze wel graag houden ,maar het licht er aan of dat er een goede plek en verblijf komt voor deze dieren .
begin 2012 gaan za beginnen al het door gaat ,maar je zit met 1 probleem het pas geboren jong (ze mogen namelijk geen moeder en jong onder een bepaalde leeftijd vervoeren naar een andere dierentuin,naar een anderverblijf in het park zelf mag wel.)maar mischien moeten ze toch weg dat zou wel jammer zijn maarja.

het is dus even wachten op donderdag en vrijdag dan zal er meer bekent worden over het jubileums geschenk en over de subsidie afbouw.

mischien komt er wel snel een bedrijf die dit verblijf zou willen sponsoren ,dan zou alleen de oude kas eerder weg moeten.
maar dat is kijken in een glaze bol je weet nooit hoe iets gaat lopen.

nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Zondag, 06 Nov 2011, 21:00
Bericht@ timo13, ja het is nog neit zeker maar ze willen ze wel graag houden ,maar het licht er aan of dat er een goede plek en verblijf komt voor deze dieren .
begin 2012 gaan za beginnen al het door gaat ,maar je zit met 1 probleem het pas geboren jong (ze mogen namelijk geen moeder en jong onder een bepaalde leeftijd vervoeren naar een andere dierentuin,naar een anderverblijf in het park zelf mag wel.)maar mischien moeten ze toch weg dat zou wel jammer zijn maarja.

het is dus even wachten op donderdag en vrijdag dan zal er meer bekent worden over het jubileums geschenk en over de subsidie afbouw.

mischien komt er wel snel een bedrijf die dit verblijf zou willen sponsoren ,dan zou alleen de oude kas eerder weg moeten.
maar dat is kijken in een glaze bol je weet nooit hoe iets gaat lopen.

nickdierengek

Toegevoegd op 06 Nov 2011 om 20:55
timo13
Datum: Zondag, 06 Nov 2011, 21:31 | Bericht # 25   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ nickdierengek, ja want er werd al gesproken dat eerst het mannetje weg zou gaan
en dan over 1 jaar ofzo het vrouwtje met jong
hoop wel echt dat ze in de collectie blijven, er moet al best veel weg

Bericht@ nickdierengek, ja want er werd al gesproken dat eerst het mannetje weg zou gaan
en dan over 1 jaar ofzo het vrouwtje met jong
hoop wel echt dat ze in de collectie blijven, er moet al best veel weg

Toegevoegd op 06 Nov 2011 om 21:31
nickdierengek
Datum: Maandag, 07 Nov 2011, 17:19 | Bericht # 26   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ timo13, ja het is afwachten ,wat de directeur ook als optie zij was dat ze een tijdje weg gaan en dan weer terug komen in een nieuw verblijf opde plaats van de oude vlinderkas

ik ben vandaag niet gegaan maar waarscheinlijk ga ik morgen wel en anders komde zonadg al ik vrienden vergadering ga,dan ga ik een verzorger zoeken die ik al een beetje ken mischien dat hij wat meer kan vertellen.

nickdierengek

Added (07 Nov 2011, 16:19)
---------------------------------------------
ik was vandaag weer in blijdorp en kwam daar de directeur tegen ,ik heb wat dingen gevraagt en hij gaf grondig antwoord en hier dus de resultaten .

morgen word er begonen aan het azieatische moeras deze word net als de rest van azie opgekant .
als je binne kort vanaf de kuif hertjes naar binne loopt ga je inplaats van de hoek om meteen recht door ,het verblijf waar nu tijdelijk de steller zee arende in ziten blijft staan maar dan kan je binne kort er weer door heen lopen daar in komen 2 soorten vogels.
het kleinklouwotter verblijf gaat weg en op die plaats kan je binne kort meteen het binne verblijf van de kuifmakaken zien,dan loop je verder rond om het buiteverblijf van de makaken en dan loop je weer meteen recht door (dus waar nu de kraanvogels zitten, deze krijgen daar een nieuwe verblijf)en kom je uit bij het huisje waar de rijst vogels zitten (daar in komen driekleureekhorens tezitten).
er gaat een groepje prins alfred herten weg en op het oude anoa perk komt nog een kopeltje kuifherten.
verder gaan waarscheinlijk morgen de onagers naar het oude giraffen perk zodat de moogolse steppe leeg is dit is nodig vanwegen dat in de komende weeken word begonne aan het leeg halen van de azieatische voliere ,daar word het hele gaas vervangen en de voliere word hoger gemaak zodat dat volgend jaar ook geheel opgeknapt is.
op het onager perk word een grepen gemaakt (die wij niet zien )waar door de kamelen en de onagers gescheide staan.

verder is over 2 weken de nieuwe steller zeearende voliere klaar.

verder is er vandaag begonen aan het azie huis, de roeskatten gaan weg en in hun buiten en binnen verblijf komen neushoorvogels te zitten ,verder word het voor publiek zichbaren binne verblijf van de visaya wrattezwijnen weg gehaalt en daar komen verblijven voor reptielen(de wratten zwijnen gaan niet weg ze blijven gewoon zitten , allen binne kan je ze niet meer zien).
over ongeveer 3 weken word er begonnen aan de nieuwe stal van de indische antilopen,zodat daar na kan worden begonne aan het nieuwe komodovaraanen verblijf.

verder een leuk nieuwtje over een nieuwe soort, als de jubileums plannen worde goed gekeurt door de gemeente komen er in het nieuwe okapi verblijf rode duikers er bij telopen.

verder word er druk gezocht naar een bedrijf die het nieuwe olifanten perk wil gaan sponsoren(dit gaat ruim 1,2 miljoen kosten)

verder word ern binnen kort begonnen aan het vernieuwen van het flamingo perk,deze dieren fokken al ruim 3 jaar niet en dat komt door het verblijf.er gaan met veel water en zand worden gewerkt volgens hem word het erg mooi.

dit was het :D

nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 07 Nov 2011, 17:28
Bericht@ timo13, ja het is afwachten ,wat de directeur ook als optie zij was dat ze een tijdje weg gaan en dan weer terug komen in een nieuw verblijf opde plaats van de oude vlinderkas

ik ben vandaag niet gegaan maar waarscheinlijk ga ik morgen wel en anders komde zonadg al ik vrienden vergadering ga,dan ga ik een verzorger zoeken die ik al een beetje ken mischien dat hij wat meer kan vertellen.

nickdierengek

Added (07 Nov 2011, 16:19)
---------------------------------------------
ik was vandaag weer in blijdorp en kwam daar de directeur tegen ,ik heb wat dingen gevraagt en hij gaf grondig antwoord en hier dus de resultaten .

morgen word er begonen aan het azieatische moeras deze word net als de rest van azie opgekant .
als je binne kort vanaf de kuif hertjes naar binne loopt ga je inplaats van de hoek om meteen recht door ,het verblijf waar nu tijdelijk de steller zee arende in ziten blijft staan maar dan kan je binne kort er weer door heen lopen daar in komen 2 soorten vogels.
het kleinklouwotter verblijf gaat weg en op die plaats kan je binne kort meteen het binne verblijf van de kuifmakaken zien,dan loop je verder rond om het buiteverblijf van de makaken en dan loop je weer meteen recht door (dus waar nu de kraanvogels zitten, deze krijgen daar een nieuwe verblijf)en kom je uit bij het huisje waar de rijst vogels zitten (daar in komen driekleureekhorens tezitten).
er gaat een groepje prins alfred herten weg en op het oude anoa perk komt nog een kopeltje kuifherten.
verder gaan waarscheinlijk morgen de onagers naar het oude giraffen perk zodat de moogolse steppe leeg is dit is nodig vanwegen dat in de komende weeken word begonne aan het leeg halen van de azieatische voliere ,daar word het hele gaas vervangen en de voliere word hoger gemaak zodat dat volgend jaar ook geheel opgeknapt is.
op het onager perk word een grepen gemaakt (die wij niet zien )waar door de kamelen en de onagers gescheide staan.

verder is over 2 weken de nieuwe steller zeearende voliere klaar.

verder is er vandaag begonen aan het azie huis, de roeskatten gaan weg en in hun buiten en binnen verblijf komen neushoorvogels te zitten ,verder word het voor publiek zichbaren binne verblijf van de visaya wrattezwijnen weg gehaalt en daar komen verblijven voor reptielen(de wratten zwijnen gaan niet weg ze blijven gewoon zitten , allen binne kan je ze niet meer zien).
over ongeveer 3 weken word er begonnen aan de nieuwe stal van de indische antilopen,zodat daar na kan worden begonne aan het nieuwe komodovaraanen verblijf.

verder een leuk nieuwtje over een nieuwe soort, als de jubileums plannen worde goed gekeurt door de gemeente komen er in het nieuwe okapi verblijf rode duikers er bij telopen.

verder word er druk gezocht naar een bedrijf die het nieuwe olifanten perk wil gaan sponsoren(dit gaat ruim 1,2 miljoen kosten)

verder word ern binnen kort begonnen aan het vernieuwen van het flamingo perk,deze dieren fokken al ruim 3 jaar niet en dat komt door het verblijf.er gaan met veel water en zand worden gewerkt volgens hem word het erg mooi.

dit was het :D

nickdierengek

Toegevoegd op 07 Nov 2011 om 17:19
NielsG
Datum: Maandag, 07 Nov 2011, 18:19 | Bericht # 27   
NielsG 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 5

Member van het Seizoen
Directeur

Heel erg leuk verslag! Bedankt! Maar ken jij de directeur???

BerichtHeel erg leuk verslag! Bedankt! Maar ken jij de directeur???

Bericht getypt door - NielsG
Toegevoegd op 07 Nov 2011 om 18:19
nickdierengek
Datum: Maandag, 07 Nov 2011, 18:53 | Bericht # 28   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ NielsGuchelaar, nee niet persoonlijk,heb hem wel eens vaker gesproken bij de vrienden van blijdorp en kwam hem vandaag toevalig tegen.

nickdierengek
Bericht@ NielsGuchelaar, nee niet persoonlijk,heb hem wel eens vaker gesproken bij de vrienden van blijdorp en kwam hem vandaag toevalig tegen.

nickdierengek

Toegevoegd op 07 Nov 2011 om 18:53
zoomastermichman
Datum: Maandag, 07 Nov 2011, 20:02 | Bericht # 29   
zoomastermichman 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Parkeerhulp

het ziet er heel mooi uit ik wou dat ik dat ook in zt2 kon bouwen :D
Berichthet ziet er heel mooi uit ik wou dat ik dat ook in zt2 kon bouwen :D

Bericht getypt door - zoomastermichman
Toegevoegd op 07 Nov 2011 om 20:02
NielsG
Datum: Maandag, 07 Nov 2011, 20:14 | Bericht # 30   
NielsG 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 5

Member van het Seizoen
Directeur

@ zoomastermichman, Dit is in het echt in Blijdorp. Asjeblieft! Lees gewoon even de titel ofzo! <_<

Bericht@ zoomastermichman, Dit is in het echt in Blijdorp. Asjeblieft! Lees gewoon even de titel ofzo! <_<

Bericht getypt door - NielsG
Toegevoegd op 07 Nov 2011 om 20:14
Search:

Hosted by uCoz