Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Fan Topic: Blijdorp Nieuwtjes van Nickdierengek
nickdierengek
Datum: Zaterdag, 05 Nov 2011, 21:09 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

Onderdirecteur

WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
BerichtWELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht getypt door - nickdierengek
Toegevoegd op 05 Nov 2011 om 21:09
legoman12324
Datum: Donderdag, 03 Apr 2014, 18:34 | Bericht # 1651   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

oké ik heb weer eens een vraag omdat gio ook eindelijk gaat vertrekken hoe gaat dat nu in ze werking want waar komt die kist met gio dan tevoorschijn
komt deze uit bij de bezoekers tunnel of en hoe zit het zowiezo met de roofdier verblijven als er een moet verhuizen waar komen ze allemaal tevoorschijn

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtoké ik heb weer eens een vraag omdat gio ook eindelijk gaat vertrekken hoe gaat dat nu in ze werking want waar komt die kist met gio dan tevoorschijn
komt deze uit bij de bezoekers tunnel of en hoe zit het zowiezo met de roofdier verblijven als er een moet verhuizen waar komen ze allemaal tevoorschijn

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 03 Apr 2014 om 18:34
nickdierengek
Datum: Donderdag, 03 Apr 2014, 21:24 | Bericht # 1652   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

Nou aan het eind van de publieke ruimte van de tijger bij het binnen verblijf zijn verzorgers gangen achter enkele deuren .
Daarachter zitten de normale separatie hokken daar komt een kist te staan en daar ging gio vandaag in .
Daarna word die met een heftruck via de bezoekers gang naar het dienst terrein ge reden en met een bus vervoert naar de eind bestemming.

Nog even een bouw update van gister :

een update van vandaag.

bij de dwergnijlpaarden i rond de aangeplante planten een hek geplaast.

dan hart van Afrika , er werd nog had gewerkt met de laast puntes op de i hekjes plantjes enzo.

de maki's hebben nieuwe speel toestellen

een stukje bij de bongo stal is opnieuw beplant

op het amazonica plein is een speeltoestel in zuid amerikaanse styl geplaast.

nieuwe foto service deze gaat zich bevinden bij de bufalo shop naast de bizons.

voor het bizon verblijf is alles ook een beetje opgeschoont.

ook bij de ijsberen zijn somige stukken opnieuw aangepland.

nieuw in de basrock

een beeld geplaast bij de otters.

dan nog een nieuwtje , hoorde vandaag van 2 poolavontuur medewerkers dat er waarschijnlijk na de poolavontuur een nieuwe binnen speeltuin komt in een ander thema.
BerichtNou aan het eind van de publieke ruimte van de tijger bij het binnen verblijf zijn verzorgers gangen achter enkele deuren .
Daarachter zitten de normale separatie hokken daar komt een kist te staan en daar ging gio vandaag in .
Daarna word die met een heftruck via de bezoekers gang naar het dienst terrein ge reden en met een bus vervoert naar de eind bestemming.

Nog even een bouw update van gister :

een update van vandaag.

bij de dwergnijlpaarden i rond de aangeplante planten een hek geplaast.

dan hart van Afrika , er werd nog had gewerkt met de laast puntes op de i hekjes plantjes enzo.

de maki's hebben nieuwe speel toestellen

een stukje bij de bongo stal is opnieuw beplant

op het amazonica plein is een speeltoestel in zuid amerikaanse styl geplaast.

nieuwe foto service deze gaat zich bevinden bij de bufalo shop naast de bizons.

voor het bizon verblijf is alles ook een beetje opgeschoont.

ook bij de ijsberen zijn somige stukken opnieuw aangepland.

nieuw in de basrock

een beeld geplaast bij de otters.

dan nog een nieuwtje , hoorde vandaag van 2 poolavontuur medewerkers dat er waarschijnlijk na de poolavontuur een nieuwe binnen speeltuin komt in een ander thema.

Toegevoegd op 03 Apr 2014 om 21:24
carnotaurus
Datum: Vrijdag, 04 Apr 2014, 07:59 | Bericht # 1653   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Leuk nieuws!
Het otterbeeldje is erg leuk!

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtLeuk nieuws!
Het otterbeeldje is erg leuk!

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 04 Apr 2014 om 07:59
nickdierengek
Datum: Woensdag, 16 Apr 2014, 20:06 | Bericht # 1654   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

bouw update.

afgelopen maandag was het poolavontuur dicht voor een op frisbeurt ben even wezen kijken niet veel nieuws alleen een andere ondervloer.

bij de ingang van de dikhuidenvleugel was de straat open gebroken.

dan het eerste stukje hart van afrika is af en het ziet er goed uit .

de buffels hadden zich al wel vergaapt aan de jonge bomen die er stonden.

in het aziemoeras is al het riet weer weg gehaalt.

bij de indische neushoorns is een beeld geplaast , het beeld stond al een ruime tijd het beeld bij de kassen maar nu eindelijk bij het verblijf.

bij de poort van azie is er wel gewerkt de rest van de planten weg gehaalt met als het gehele terras maar meer ook nog niet.

er word ook erg hard gewerkt aan de nieuwe foto service waar van ik gok dat die komend weekend al open gaat.(hier een foto van naast de bufalo shop , in de shop is een balie verrezen met tv schermen enzo waar men dan de fot's kan kopen)

de 3 jonge zeeleeuwen zitten in het oude zeeotterverblijf erg leuk gezicht , de dieren gaan zodra ze groter zijn naar australie.

er is nog wat bij gekomen in het verblijf van de dwergnijlpaarden namelijk enkele parasollen , vind het er nog leuk uit zien ook haha.

en ook de water kwaliteit van het buitenbad is erg verbetert.
Berichtbouw update.

afgelopen maandag was het poolavontuur dicht voor een op frisbeurt ben even wezen kijken niet veel nieuws alleen een andere ondervloer.

bij de ingang van de dikhuidenvleugel was de straat open gebroken.

dan het eerste stukje hart van afrika is af en het ziet er goed uit .

de buffels hadden zich al wel vergaapt aan de jonge bomen die er stonden.

in het aziemoeras is al het riet weer weg gehaalt.

bij de indische neushoorns is een beeld geplaast , het beeld stond al een ruime tijd het beeld bij de kassen maar nu eindelijk bij het verblijf.

bij de poort van azie is er wel gewerkt de rest van de planten weg gehaalt met als het gehele terras maar meer ook nog niet.

er word ook erg hard gewerkt aan de nieuwe foto service waar van ik gok dat die komend weekend al open gaat.(hier een foto van naast de bufalo shop , in de shop is een balie verrezen met tv schermen enzo waar men dan de fot's kan kopen)

de 3 jonge zeeleeuwen zitten in het oude zeeotterverblijf erg leuk gezicht , de dieren gaan zodra ze groter zijn naar australie.

er is nog wat bij gekomen in het verblijf van de dwergnijlpaarden namelijk enkele parasollen , vind het er nog leuk uit zien ook haha.

en ook de water kwaliteit van het buitenbad is erg verbetert.

Toegevoegd op 16 Apr 2014 om 20:06
carnotaurus
Datum: Donderdag, 17 Apr 2014, 21:19 | Bericht # 1655   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Waarom hebben onze penseelzwijntjes niet zo'n mooi verblijf  :'( 
Het dwergnijlpaardenverblijf is echt super! Misschien wel hét voorbeeld dat Blijdorp toch modern is.

BerichtWaarom hebben onze penseelzwijntjes niet zo'n mooi verblijf  :'( 
Het dwergnijlpaardenverblijf is echt super! Misschien wel hét voorbeeld dat Blijdorp toch modern is.

Toegevoegd op 17 Apr 2014 om 21:19
nickdierengek
Datum: Vrijdag, 18 Apr 2014, 08:25 | Bericht # 1656   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

Vind je het verblijf nou niet mooi of juist wel van de penseelzwijnen ?
want het is een gigantische mooi verblijf helemaal blijdorp styl en erg mooi aangelegt .
allemaal wel nog heel klein de beplanting maar over een jaar of 2/3 zie je daar niks meer van .
en het verblijf is erg interactief want sinds 30 jaar mogen mensen die dieren in dat verblijf voeren .
niet een boterham uit eige tas maar via een special apparaat waar je op moet drukken .
het apparaat slingert dan uitgebalanceerd voedsel door het verblijf heen zodat de penseelzwijnen de heledag maar lekkernijen kunnen zoeken.
voor de penseelzwijnen is het zekker een verbetering en de bosbuffels vinden het ook leuk haha.
BerichtVind je het verblijf nou niet mooi of juist wel van de penseelzwijnen ?
want het is een gigantische mooi verblijf helemaal blijdorp styl en erg mooi aangelegt .
allemaal wel nog heel klein de beplanting maar over een jaar of 2/3 zie je daar niks meer van .
en het verblijf is erg interactief want sinds 30 jaar mogen mensen die dieren in dat verblijf voeren .
niet een boterham uit eige tas maar via een special apparaat waar je op moet drukken .
het apparaat slingert dan uitgebalanceerd voedsel door het verblijf heen zodat de penseelzwijnen de heledag maar lekkernijen kunnen zoeken.
voor de penseelzwijnen is het zekker een verbetering en de bosbuffels vinden het ook leuk haha.

Toegevoegd op 18 Apr 2014 om 08:25
boerroel545
Datum: Vrijdag, 18 Apr 2014, 15:04 | Bericht # 1657   
boerroel545  
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

ZTAO
Reputatie: 9

Curator

@ nickdierengek, hele mooie verbeteringen blijdorp wordt met de dag mooier

Bericht@ nickdierengek, hele mooie verbeteringen blijdorp wordt met de dag mooier

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 18 Apr 2014 om 15:04
KoenZoo
Datum: Vrijdag, 18 Apr 2014, 16:09 | Bericht # 1658   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

ZTAO
Reputatie: 2

Kassa Medewerker

Gaan die twee nu samen in het verblijf kunnen lopen? Want ik zag gisteren dat er een hek tussen de bosbuffels en penseelzwijntjes stond. Maar die gaat weg over een tijdje?
BerichtGaan die twee nu samen in het verblijf kunnen lopen? Want ik zag gisteren dat er een hek tussen de bosbuffels en penseelzwijntjes stond. Maar die gaat weg over een tijdje?

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 18 Apr 2014 om 16:09
carnotaurus
Datum: Vrijdag, 18 Apr 2014, 16:34 | Bericht # 1659   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

nickdierengek, Ik bedoel dat het een mooier verblijf is dan die in Zie-zoo. (budget, tijd, ruimte etc. zijn wat minder bij ons)

Berichtnickdierengek, Ik bedoel dat het een mooier verblijf is dan die in Zie-zoo. (budget, tijd, ruimte etc. zijn wat minder bij ons)

Toegevoegd op 18 Apr 2014 om 16:34
nickdierengek
Datum: Vrijdag, 18 Apr 2014, 19:16 | Bericht # 1660   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ KoenZoo, de 2 diersoorten delen samen het verblijf .
alleen is er een klein hoekje aan de kant van de mhorgrazelle afgescheiden met een hek waar de penseelzwijnen onder door kunnen en de buffels niet .
dit om ze de penseelzwijntjes dan ook een rust plaast hebben .
vanmidag heb ik gehoord dat de mhorgrazelle al voor de zomer vankantie dit jaar de mhorgrazelle verhuizen naar hun nieuwe verblijf op de plaast van het oude penseelzwijnen verblijf .
dit betekend dat weer het dan leegstaande mhorgrazelle verblijf en stal gerenoveerd en een opfris beurt kan krijgen in de styl van het hart van Afrika waarnaa ook dit verblijf bij het penseelzwijnen en bosbuffel verblijf kan worden getrokken .

Added (18 Apr 2014, 19:16)
---------------------------------------------
@ carnotaurus, ah oké ja dat was niet duidelijk voor mij in jou bericht haha begreep het niet helemaal haha.

Bericht@ KoenZoo, de 2 diersoorten delen samen het verblijf .
alleen is er een klein hoekje aan de kant van de mhorgrazelle afgescheiden met een hek waar de penseelzwijnen onder door kunnen en de buffels niet .
dit om ze de penseelzwijntjes dan ook een rust plaast hebben .
vanmidag heb ik gehoord dat de mhorgrazelle al voor de zomer vankantie dit jaar de mhorgrazelle verhuizen naar hun nieuwe verblijf op de plaast van het oude penseelzwijnen verblijf .
dit betekend dat weer het dan leegstaande mhorgrazelle verblijf en stal gerenoveerd en een opfris beurt kan krijgen in de styl van het hart van Afrika waarnaa ook dit verblijf bij het penseelzwijnen en bosbuffel verblijf kan worden getrokken .

Added (18 Apr 2014, 19:16)
---------------------------------------------
@ carnotaurus, ah oké ja dat was niet duidelijk voor mij in jou bericht haha begreep het niet helemaal haha.

Toegevoegd op 18 Apr 2014 om 19:16
Search:

Hosted by uCoz