ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
Datum: Zondag, 02 Feb 2014, 16:38 | Bericht # 1632
1
Onderdirecteur
bouw update van afgelopen woensdag.
ga meteen beginnen met de poort van azie om het project maar zo te noemen . op de foto's is te zien dat bijna alle planten weg zijn en stallen enzo als je kijkt wat een ruimte je creerd door het verwijderen van de planten enzo is niet te geloven .
dan het hart van afrika te zijn vooral bezich met het plaatsen van drainage en met ander buizen enzo verder ziet de stal er al veel beter uit.
dan nog klein vernieuwingtje de daken van de 2 schuil gelegen heden van de zebra's ware ze zoals ik zag aan het vernieuwen.
Leuke update met foto's! Goed te zien dat zoveel dierentuinen zoveel aan het veranderen zijn. Ook Blijdorp blijk zijn collectie uit te breiden! Moet toch binnenkort weer eens gaan kijken... dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ben echt benieuwt naar het nieuwe leeuwen verblijf ik hoop ook zodra het af is om het ook meteen te zien een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Dinsdag, 04 Feb 2014, 08:27 | Bericht # 1635
1
Onderdirecteur
@ carnotaurus, het is zeker de moeite haha om te gaan . Ik zou dan wel in mei gaan , dan is hef eerste deel van het hart van Afrika af en is er enkelt hinder rond om het toekomstige leeuwen verblijf .
@ legoman12324, het duurt nog even voordat de leeuwen daar heen gaan , in dec moet het restaurant klaar zijn en naar verwachting gaan de leeuwen pas januari 2015 over naar het nieuwe verblijf.
ik heb een vraag wanneer komt die nieuwe leeuwen man eigenlijk komt deze pas als het nieuwe verblijf er is of komt deze eerder een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Maandag, 17 Feb 2014, 22:08 | Bericht # 1637
1
Onderdirecteur
Dat weet niemand haha. Ze schijnen er wel mee bezig te zijn maar waneer er werkelijk 1 aankomt is onbekend. Eerst zal toch het mannetje van de 2ling weg moeten . Ik denk dat het dier pas 2015 aan gaat komen maar het kan altijd anders lopen .
Added (11 Feb 2014, 17:32) --------------------------------------------- Tijdelijk bed and breakfast in Diergaarde Blijdorp
Drie gezinnen krijgen volgende maand de kans om een nachtje door te brengen in Diergaarde Blijdorp. Er komt voor drie nachten in maart een Bed-and-Breakfast midden in de Rotterdamse dierentuin.
In de bijna 160-jarige geschiedenis van Blijdorp heeft nog nooit een gezin de nacht doorgebracht in de dierentuin.
De volledig ingerichte bed and breakfast wordt donderdag geplaatst. Hoe je je kunt aanmelden voor een overnachting tussen de dieren wordt donderdag bekendgemaakt.
Bron : RTV Rijnmond.
Added (17 Feb 2014, 21:08) --------------------------------------------- bouw update van vandaag.
het hart van Afrika fase 1 het penseelzwijnen verblijf krijgt al goed vorm . op enkele punten van het verblijf zijn aan de bezoekers kanten betonnen afhellingen gemaakt dit worden kijk plekken . de rest word tot mijn grote spijt omheint met zwarte hekken.
de stal gaat er al goed uit zien.
bij de stal van de bongo's naast de koedoe kraam is een nieuwe schutting geplaatst en de beplanting is was uit gedund.
de poort van Azië is weinig verander, allen is nu ook het restaurant leeg gehaald.
een nieuwe bewoner neon tetra's in het kleine aquarium naast het grote bassin.
dan een leuk nieuwtje omtrent een bouw projectje bij het oceanium. aan de ingang van het oceanium waar al een lange tijd een leeg poeltje ligt waar vroeger allemaal schelpen enzo lagen gaat weg en er komt een nieuw aquarium!
de mangrovebak is verder aangevult zowel het koeneusroggen gedeelte alles het deel er naast.
Ik vind het idee was dat dijkhelling mooier dat de schelpenbak die er eerst stond. Ook het penseelzwijnenhok wordt al mooi. Die in Zie-zoo blijven voorlopig nog waar ze zijn. (hier zit trouwens ook een Rotterdamse beer tussen) dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!