Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Fan Topic: Blijdorp Nieuwtjes van Nickdierengek
nickdierengek
Datum: Zaterdag, 05 Nov 2011, 21:09 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

Onderdirecteur

WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
BerichtWELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht getypt door - nickdierengek
Toegevoegd op 05 Nov 2011 om 21:09
nickdierengek
Datum: Donderdag, 20 Feb 2014, 07:48 | Bericht # 1641   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

De dwerg cichlides zaten er al samen met pantsermeervalen in het kleine aquarium naast het grote basin in amazonica .
Alleen die cichlides heb ik nog nooit gezien haha.
BerichtDe dwerg cichlides zaten er al samen met pantsermeervalen in het kleine aquarium naast het grote basin in amazonica .
Alleen die cichlides heb ik nog nooit gezien haha.

Toegevoegd op 20 Feb 2014 om 07:48
carnotaurus
Datum: Zaterdag, 22 Feb 2014, 21:29 | Bericht # 1642   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Nou, in ieder geval gaat het de nog steeds de goede kant op met blijdorp.
Ik ben van mening dat er nog geen dierentuin in de wereld is die klaar is met vernieuwen, en ook blijdorp wordt beetje bij beetje mooier.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtNou, in ieder geval gaat het de nog steeds de goede kant op met blijdorp.
Ik ben van mening dat er nog geen dierentuin in de wereld is die klaar is met vernieuwen, en ook blijdorp wordt beetje bij beetje mooier.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 22 Feb 2014 om 21:29
nickdierengek
Datum: Woensdag, 19 Maa 2014, 20:03 | Bericht # 1643   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

nog een paar nieuwtjes van vandaag .
1 van de laatste dingen waar door amazonica voor nu even af is gepland of gaat gepland namelijk de victoria amazonica lelie ze verwachten rond mei dat de bladeren in volle glorie te zien zijn.

dan poster die in aan de deur van de wc's aan het caribische cafe zag hangen , er komt dus weer een foto service van blijdorp die geheel nieuw zal zijn .

dan iets waar ik ieder geval blij mee ben namelijk de vissen die in het oude otter verblijf zaten zijn weg want die gaan plaats maken voor een jongen zeeleeuwen .
zijn wel geen otters maar ieder geval beter.

wat zijn de poolvossen toch leuk ?

Added (19 Maa 2014, 19:03)
---------------------------------------------
Dan nog mijn bouw update .

vandaag weer even langs geweest en heb een grote bouw update .
laten we beginnen er is wat aan het flamingo verblijf verandert het water is verkleint en er is op een deel nieuw gras geplaats .

dan de oude vlonder die vanaf het terras van de toko tjictjac naar de kijkhut van de Indische neushoorn ligt is niet meer toegankelijk net als de kijk hut .

in de Aziatische vliegkooi is ook weer wat verandert er is een strandje aangelegd en de route van het water van de waterval naar het moeras toe licht nu iets anders.

in het tapir binnen verblijf stond een graaf machientje zo te zien werd de bodem vernieuwt.
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-WaxKjHh31bM/UymgP9YpW5I/AAAAAAAAC9g/-oAyvicNnd0/w913-h685-no/DSC05142.JPG[img]
dan het project leeuwen/poort van Azië nog geen verdere renovatie , ik sprak de meneer die over de projecten in blijdorp gaat ben ze naam even kwijt en hij vertelde dat de ze nog wachten op een deel geld van een lening die nog door de gemeente moet worden goed gekeurd en dit duurt langer als verwacht.

dan niet echt een bouw nieuwtje maar kan hier wel bij namelijk 1 van de laatste dingen waar door amazonica voor nu even af is .
namelijk de victoria amazonica is gepland of gaat gepland worden rond mei verwachten ze dat de bladeren in volle glorie te zien zijn.

dan er kan nu echt begonnen worden met de bouw van het dijk aquarium aan de ingang van het oceanium alles is nu weg en de eerste bouw materialen liggen er als.

bij de kijkplaats van het binnen verblijf van de franjeapen is een houten schot geplaats.

dan hart van Afrika fase 1 is zo goed als af.
er werd vandaag nog gewerkt in het binnen verblijf en aan de laatste puntje op de i zoals planten en een schuil plaatsje maken .

wat wel leuk om te zien is dat de penseelzwijnen toch ook een gebiedje krijgen waar de buffels niet kunnen komen dit is het stukje aan de kant van de mhorgrazelle , er is namelijk een soort scheiding gemaakt met palen waar de zwijntje door heen kunnen en de buffels niet.

dan de eerste erg leuke educatie is al te bewonderen .

dan nog enkele nieuwtjes dier bij hart van Afrika horen die de man van de projecten vertelde op mijn vragen.
er zijn als 2 bos buffels aanwezig deze zitten nu nog in quarantaine het gaat om 2 vrouwtje .
een man komt pas zodra het mhorgrazelle perk er bij is dan mogen ook de buffels het hele verblijf door.
dan over de mhograzelle zij hij dat blijdorp in gesprek is en wat aanvragen heeft ingediend om geld bij elkaar te krijgen voor de renovatie van de oude penseelzwijnen stal voor de mhorgrazelle en het schijnt er wel positief uit te zien .
dan nog over de okapi's een wijziging in het binnen verblijf vertelde hij namelijk:
de 2 kassen die van de weidevogels en de oude vlinder kas worden 1 gebied met tegen de achter want de boxen van de okapi's die zo goed als net zichtbaar zullen zijn .
de overige deel van de ruimte die aan de publiekskant zit word dus over de lengte 1 groot binnen verblijf aangekleed als een tropische woud.
hij vertelde daar na dat dit grote binnen verblijf ook meteen de winter verblijf van de vogels gaat worden uit de volière dus ook binnen worden de okapi's met de vogels gecombineerd.
precieze soort kwa vogels zijn nog niet bekend maar ik moest van hem denken aan bijv. Congo pauwen.

Berichtnog een paar nieuwtjes van vandaag .
1 van de laatste dingen waar door amazonica voor nu even af is gepland of gaat gepland namelijk de victoria amazonica lelie ze verwachten rond mei dat de bladeren in volle glorie te zien zijn.

dan poster die in aan de deur van de wc's aan het caribische cafe zag hangen , er komt dus weer een foto service van blijdorp die geheel nieuw zal zijn .

dan iets waar ik ieder geval blij mee ben namelijk de vissen die in het oude otter verblijf zaten zijn weg want die gaan plaats maken voor een jongen zeeleeuwen .
zijn wel geen otters maar ieder geval beter.

wat zijn de poolvossen toch leuk ?

Added (19 Maa 2014, 19:03)
---------------------------------------------
Dan nog mijn bouw update .

vandaag weer even langs geweest en heb een grote bouw update .
laten we beginnen er is wat aan het flamingo verblijf verandert het water is verkleint en er is op een deel nieuw gras geplaats .

dan de oude vlonder die vanaf het terras van de toko tjictjac naar de kijkhut van de Indische neushoorn ligt is niet meer toegankelijk net als de kijk hut .

in de Aziatische vliegkooi is ook weer wat verandert er is een strandje aangelegd en de route van het water van de waterval naar het moeras toe licht nu iets anders.

in het tapir binnen verblijf stond een graaf machientje zo te zien werd de bodem vernieuwt.
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-WaxKjHh31bM/UymgP9YpW5I/AAAAAAAAC9g/-oAyvicNnd0/w913-h685-no/DSC05142.JPG[img]
dan het project leeuwen/poort van Azië nog geen verdere renovatie , ik sprak de meneer die over de projecten in blijdorp gaat ben ze naam even kwijt en hij vertelde dat de ze nog wachten op een deel geld van een lening die nog door de gemeente moet worden goed gekeurd en dit duurt langer als verwacht.

dan niet echt een bouw nieuwtje maar kan hier wel bij namelijk 1 van de laatste dingen waar door amazonica voor nu even af is .
namelijk de victoria amazonica is gepland of gaat gepland worden rond mei verwachten ze dat de bladeren in volle glorie te zien zijn.

dan er kan nu echt begonnen worden met de bouw van het dijk aquarium aan de ingang van het oceanium alles is nu weg en de eerste bouw materialen liggen er als.

bij de kijkplaats van het binnen verblijf van de franjeapen is een houten schot geplaats.

dan hart van Afrika fase 1 is zo goed als af.
er werd vandaag nog gewerkt in het binnen verblijf en aan de laatste puntje op de i zoals planten en een schuil plaatsje maken .

wat wel leuk om te zien is dat de penseelzwijnen toch ook een gebiedje krijgen waar de buffels niet kunnen komen dit is het stukje aan de kant van de mhorgrazelle , er is namelijk een soort scheiding gemaakt met palen waar de zwijntje door heen kunnen en de buffels niet.

dan de eerste erg leuke educatie is al te bewonderen .

dan nog enkele nieuwtjes dier bij hart van Afrika horen die de man van de projecten vertelde op mijn vragen.
er zijn als 2 bos buffels aanwezig deze zitten nu nog in quarantaine het gaat om 2 vrouwtje .
een man komt pas zodra het mhorgrazelle perk er bij is dan mogen ook de buffels het hele verblijf door.
dan over de mhograzelle zij hij dat blijdorp in gesprek is en wat aanvragen heeft ingediend om geld bij elkaar te krijgen voor de renovatie van de oude penseelzwijnen stal voor de mhorgrazelle en het schijnt er wel positief uit te zien .
dan nog over de okapi's een wijziging in het binnen verblijf vertelde hij namelijk:
de 2 kassen die van de weidevogels en de oude vlinder kas worden 1 gebied met tegen de achter want de boxen van de okapi's die zo goed als net zichtbaar zullen zijn .
de overige deel van de ruimte die aan de publiekskant zit word dus over de lengte 1 groot binnen verblijf aangekleed als een tropische woud.
hij vertelde daar na dat dit grote binnen verblijf ook meteen de winter verblijf van de vogels gaat worden uit de volière dus ook binnen worden de okapi's met de vogels gecombineerd.
precieze soort kwa vogels zijn nog niet bekend maar ik moest van hem denken aan bijv. Congo pauwen.

Toegevoegd op 19 Maa 2014 om 20:03
legoman12324
Datum: Woensdag, 19 Maa 2014, 20:25 | Bericht # 1644   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

zeer leuke foto's als gewoonlijk maar weer een paar vragen (als gewoonlijks)

wat is het doel van het nieuwe educatie bord
en waarom gaan de jongen zeeleeuwen naar het oude otterverblijf
wanneer zou de beste tijd zijn om weer eens naar blijdorp te gaan zonder al die hinders
en komt er een nieuwe leeuwen man voordat de leeuwen naar het okapi verblijf gaan
en hoe zit het nu met de tijgers wanneer komt daar een nieuwe man voor

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtzeer leuke foto's als gewoonlijk maar weer een paar vragen (als gewoonlijks)

wat is het doel van het nieuwe educatie bord
en waarom gaan de jongen zeeleeuwen naar het oude otterverblijf
wanneer zou de beste tijd zijn om weer eens naar blijdorp te gaan zonder al die hinders
en komt er een nieuwe leeuwen man voordat de leeuwen naar het okapi verblijf gaan
en hoe zit het nu met de tijgers wanneer komt daar een nieuwe man voor

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 19 Maa 2014 om 20:25
nickdierengek
Datum: Woensdag, 19 Maa 2014, 20:34 | Bericht # 1645   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

Denk dat het doel van het bord gewoon weg is dat kinderen iets leren en tegelijk lol hebben.

De rede dat de jonge zeeleeuwen naar het oude otterverblijf gaan is wat ik zo vernomen heb dat de jongen allemaal mannetjes zijn en die zouden dus ruzie kunnen krijgen met de huidge man zodra de jongen gaan puberen.

Echt hinder is er niet , ja het project poort van azie incl leeuwen verblijf maar dat is alleen dat er een pad af gesloten is want de bouw duurd nog langer omdat de gemeente nog goed keuring moet geven voor een lening .

Hart van Afrika fase 1 is zo goed als af en over 2 weken helemaal .
Dus ik zou zeggen ga na 19 april dan is de opening geweest van het hart van Afrika fase 1 en verder zal je geen grote hinder hebben.
Er zijn geen grote dieren die niet zichtbaar zijn dus gewoon de moeite.

Over een nieuwe leeuwen man is nog niks bekend verder .
Net als de tijgers eerst moet gio nog weg en daar is geen plek voor nu .
BerichtDenk dat het doel van het bord gewoon weg is dat kinderen iets leren en tegelijk lol hebben.

De rede dat de jonge zeeleeuwen naar het oude otterverblijf gaan is wat ik zo vernomen heb dat de jongen allemaal mannetjes zijn en die zouden dus ruzie kunnen krijgen met de huidge man zodra de jongen gaan puberen.

Echt hinder is er niet , ja het project poort van azie incl leeuwen verblijf maar dat is alleen dat er een pad af gesloten is want de bouw duurd nog langer omdat de gemeente nog goed keuring moet geven voor een lening .

Hart van Afrika fase 1 is zo goed als af en over 2 weken helemaal .
Dus ik zou zeggen ga na 19 april dan is de opening geweest van het hart van Afrika fase 1 en verder zal je geen grote hinder hebben.
Er zijn geen grote dieren die niet zichtbaar zijn dus gewoon de moeite.

Over een nieuwe leeuwen man is nog niks bekend verder .
Net als de tijgers eerst moet gio nog weg en daar is geen plek voor nu .

Toegevoegd op 19 Maa 2014 om 20:34
legoman12324
Datum: Woensdag, 19 Maa 2014, 20:55 | Bericht # 1646   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

oké dan weet ik weer genoeg (voor nu) maar jammer dat kumar al weg is want wees eerlijk
het duurt wel even voor de leeuwen naar het oude okapi verblijf gaan en er kan denk wel nog een keer gefokt worden

ja ik wou zowiezo een keer gaan wegen de opening van de dikhuidenvleugel
maar zijn de Indische neushoorn nu eigenlijk al het park uit

en dan nog een vraag waar jij denk niks van weet hoe zit het met de educatie over roofdieren

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtoké dan weet ik weer genoeg (voor nu) maar jammer dat kumar al weg is want wees eerlijk
het duurt wel even voor de leeuwen naar het oude okapi verblijf gaan en er kan denk wel nog een keer gefokt worden

ja ik wou zowiezo een keer gaan wegen de opening van de dikhuidenvleugel
maar zijn de Indische neushoorn nu eigenlijk al het park uit

en dan nog een vraag waar jij denk niks van weet hoe zit het met de educatie over roofdieren

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 19 Maa 2014 om 20:55
nickdierengek
Datum: Woensdag, 19 Maa 2014, 21:09 | Bericht # 1647   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

Nouja wat een probleem is als ze nu zouden fokken dat de jongen dan tejong zijn om te verhuizen .

Wij hebben het goede nieuws gekregen dat namaste de Indische neushoorn Haar oude dag in blijdorp mag gaan houden .
Dus dat de soort in blijdorp blijft .
Dit omdat ze in der eentje niet veel kost en blijdorp haar voet problemen onder controle heeft en andere dierentuinen daar veel moeite mee zouden hebben en ze daar geen tijd in wouden steken.

Over de euducatie van de roofdieren is nog niks bekend ze schijnen bezich te zijn met iets heel spectaculairs meer weet ik ook niet.
BerichtNouja wat een probleem is als ze nu zouden fokken dat de jongen dan tejong zijn om te verhuizen .

Wij hebben het goede nieuws gekregen dat namaste de Indische neushoorn Haar oude dag in blijdorp mag gaan houden .
Dus dat de soort in blijdorp blijft .
Dit omdat ze in der eentje niet veel kost en blijdorp haar voet problemen onder controle heeft en andere dierentuinen daar veel moeite mee zouden hebben en ze daar geen tijd in wouden steken.

Over de euducatie van de roofdieren is nog niks bekend ze schijnen bezich te zijn met iets heel spectaculairs meer weet ik ook niet.

Toegevoegd op 19 Maa 2014 om 21:09
Giraffe87
Datum: Woensdag, 19 Maa 2014, 21:15 | Bericht # 1648   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

Als ik het verslag zo lees, komen de Penseelzwijnen en de bosbuffels bij elkaar in een verblijf, dat is dan toch een beetje anders dan het 'plan' wat je in de intro-post staat of niet?

Die komt geen weg tussen door?
BerichtAls ik het verslag zo lees, komen de Penseelzwijnen en de bosbuffels bij elkaar in een verblijf, dat is dan toch een beetje anders dan het 'plan' wat je in de intro-post staat of niet?

Die komt geen weg tussen door?

Bericht getypt door - Giraffe87
Toegevoegd op 19 Maa 2014 om 21:15
nickdierengek
Datum: Woensdag, 19 Maa 2014, 21:25 | Bericht # 1649   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ Giraffe87, nee .
Op de tekening boven aan is de eind situatie die met een beetje geluk eind volgd jaar af is .

Uit eindelijk worden zo wel dit verblijf wat nu af is samen gevoegt met het huidge mhorgrazelle perk die weg die ligt al in blijdorp alleen gaat dit gewoon in het verblijf blijven inverband met dat het een monumentaal pad is .
Alleen zullen de bezoekers er niet meer over heen kunnen , het word namelijk een Afrikaanse weg die dwars door het bos heen loopt als euducatie waarde .
Uit eindelijk word het dus 1 gigantische verblijf alleen moeten eerst de mhorgrazelle verhuizen naar een nieuw verblijf alleen is daar nog geen geld voor .
Dus uiteindelijk word het zoals hier boven maar voor nu zitten bijde soorten in 1 stal en zijn de groepen nog niet kompleet.
Dit omdat de penseelzwijnen de stal van de mhorgrazelle zullen krijgen zodra die verplaatst zijn .
Dan komen er penseelzwijnen bij en ook een mannelijke bosbuffel .
Bericht@ Giraffe87, nee .
Op de tekening boven aan is de eind situatie die met een beetje geluk eind volgd jaar af is .

Uit eindelijk worden zo wel dit verblijf wat nu af is samen gevoegt met het huidge mhorgrazelle perk die weg die ligt al in blijdorp alleen gaat dit gewoon in het verblijf blijven inverband met dat het een monumentaal pad is .
Alleen zullen de bezoekers er niet meer over heen kunnen , het word namelijk een Afrikaanse weg die dwars door het bos heen loopt als euducatie waarde .
Uit eindelijk word het dus 1 gigantische verblijf alleen moeten eerst de mhorgrazelle verhuizen naar een nieuw verblijf alleen is daar nog geen geld voor .
Dus uiteindelijk word het zoals hier boven maar voor nu zitten bijde soorten in 1 stal en zijn de groepen nog niet kompleet.
Dit omdat de penseelzwijnen de stal van de mhorgrazelle zullen krijgen zodra die verplaatst zijn .
Dan komen er penseelzwijnen bij en ook een mannelijke bosbuffel .

Toegevoegd op 19 Maa 2014 om 21:25
Giraffe87
Datum: Woensdag, 19 Maa 2014, 21:33 | Bericht # 1650   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

Ah oke, nu snap ik hem :D
BerichtAh oke, nu snap ik hem :D

Bericht getypt door - Giraffe87
Toegevoegd op 19 Maa 2014 om 21:33