Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Dierenpark de Wonderen R'dam: "ALLER LAATSTE UPDATE!!"
raymondhoek
Datum: Donderdag, 20 Mei 2010, 16:41 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

ZTSF Admin
Directeur

Wegens een fout is dit bericht op elke pagina te zien, dus is de aller eerste update eruit gehaald.
Welkom in het topic van Dierenpark de Wonderen.

Raymond ;)

BerichtWegens een fout is dit bericht op elke pagina te zien, dus is de aller eerste update eruit gehaald.
Welkom in het topic van Dierenpark de Wonderen.

Raymond ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 20 Mei 2010 om 16:41
raymondhoek
Datum: Maandag, 06 Sep 2010, 21:32 | Bericht # 61   
ZTSF Gegevens

ZTAO

ZTSF Admin
Directeur

Quote (caspar1995)
waar ik me wel over verbaas is dat de bezoekers geen dorst en honger hebben want bij mijn bezoekers krijgen ze tegen de tijd dat ze ongeveer bij de aziatiche olifanten zijn enorme honger maar daar kunnen ze niks eten....

Er is een stukje terug een tijdelijk pleintje aangebracht, maar ons doel is om zo snel mogelijk een rondje te creeëren...
...

Maar oké, er is een hoop gebeurd de afgelopen paar dagen.
Want bijna alle diersoorten (op 1 verblijf na) zijn vertrokken naar andere dierentuinen of elders in onze eigen dierentuin.
Laten we maar eens aan het begin, beginnen.
Er zitten om het oude koala eiland waar sinds kort geen bewoners meer waren Capibara's op het eiland.
De 2 mannen zitten op dit eiland omdat ze door de herrie niet langer wouden eten, de medebewoners van hun verblijf hadden geen problemen en zijn blijven zitten:

We lopen iets door, waar onze alpensneeuwhoenen verblijf in rook is opgegaan.
Onze alpensneeuwhoenen zijn naar een dierenpark in Florida verhuist waar zij veel meer ruimte hebben, op de oude plaats van het alpensneeuwhoenen verblijf willen wij een uitbreiding van de Tropen Wonderen realiseren:

Voordat we bij de Tropen Wonderen naar binnen gaan, gaan we eerst de andere kant op, naar het binnenverblijf van de Manoels:

Het gehele binnenverblijf is namelijk voorlopig in gebruik genomen door ons toenmalige linkse mengel verblijf (Reuzen Toekans, Groene Leguanen en Blauwe Kroonduiven):

Zij hebben zowel het voorste als het achterste binnenverblijf in gebruik:

En ook ons quarantaine voliére in het gebouw is in gebruik genomen.
Hier zit nu tijdelijk onze volledige Dubbele Neushoornvogel groep:

Dan word het nu maar eens tijd dat we de Tropen Wonderen in gaan:

Net binnengekomen zien we al de eerste tijdelijke steun pilaar:

Aan de rechterkant ziet het er wat rustiger uit dan normaal, maar op de capibara's na zitten alle soorten hier nog:

Het ooit zo mooie uitzicht van voor naar achteren heeft nu plaats gemaakt voor dit beeld:

Doordat er veel gekapt en verwijderd moest worden in het linkse verblijf voor pilaren hebben die diersoorten plaats moeten maken:

En ook de Dubbele neushoorn vogels moest plaats maken voor een Pilaar:

Hier een luchtfoto van Tropen Wonderen, hoe het er nu bij ligt:

Hoe lang de verbouwing gaat duren is onbekend.
Wel werken we zo hard als we kunnen aan de heropening.

Raymond ;)

Bericht
Quote (caspar1995)
waar ik me wel over verbaas is dat de bezoekers geen dorst en honger hebben want bij mijn bezoekers krijgen ze tegen de tijd dat ze ongeveer bij de aziatiche olifanten zijn enorme honger maar daar kunnen ze niks eten....

Er is een stukje terug een tijdelijk pleintje aangebracht, maar ons doel is om zo snel mogelijk een rondje te creeëren...
...

Maar oké, er is een hoop gebeurd de afgelopen paar dagen.
Want bijna alle diersoorten (op 1 verblijf na) zijn vertrokken naar andere dierentuinen of elders in onze eigen dierentuin.
Laten we maar eens aan het begin, beginnen.
Er zitten om het oude koala eiland waar sinds kort geen bewoners meer waren Capibara's op het eiland.
De 2 mannen zitten op dit eiland omdat ze door de herrie niet langer wouden eten, de medebewoners van hun verblijf hadden geen problemen en zijn blijven zitten:

We lopen iets door, waar onze alpensneeuwhoenen verblijf in rook is opgegaan.
Onze alpensneeuwhoenen zijn naar een dierenpark in Florida verhuist waar zij veel meer ruimte hebben, op de oude plaats van het alpensneeuwhoenen verblijf willen wij een uitbreiding van de Tropen Wonderen realiseren:

Voordat we bij de Tropen Wonderen naar binnen gaan, gaan we eerst de andere kant op, naar het binnenverblijf van de Manoels:

Het gehele binnenverblijf is namelijk voorlopig in gebruik genomen door ons toenmalige linkse mengel verblijf (Reuzen Toekans, Groene Leguanen en Blauwe Kroonduiven):

Zij hebben zowel het voorste als het achterste binnenverblijf in gebruik:

En ook ons quarantaine voliére in het gebouw is in gebruik genomen.
Hier zit nu tijdelijk onze volledige Dubbele Neushoornvogel groep:

Dan word het nu maar eens tijd dat we de Tropen Wonderen in gaan:

Net binnengekomen zien we al de eerste tijdelijke steun pilaar:

Aan de rechterkant ziet het er wat rustiger uit dan normaal, maar op de capibara's na zitten alle soorten hier nog:

Het ooit zo mooie uitzicht van voor naar achteren heeft nu plaats gemaakt voor dit beeld:

Doordat er veel gekapt en verwijderd moest worden in het linkse verblijf voor pilaren hebben die diersoorten plaats moeten maken:

En ook de Dubbele neushoorn vogels moest plaats maken voor een Pilaar:

Hier een luchtfoto van Tropen Wonderen, hoe het er nu bij ligt:

Hoe lang de verbouwing gaat duren is onbekend.
Wel werken we zo hard als we kunnen aan de heropening.

Raymond ;)

Toegevoegd op 06 Sep 2010 om 21:32
tigerman
Datum: Maandag, 06 Sep 2010, 21:44 | Bericht # 62   
tigerman 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 3

ZTAO
Reputatie: 1

Curator

Ik vind je zoo echt heel mooi, en tropen wonderen natuurlijk ook, maar het is wel jammer dat die steunbalken in de weg moeten staan <_<
voor de rest een supermooie dierentuin, alleen jammer dat sommige dieren hun binnenverblijf moeten afstaan voor de dieren van tropen wonderen :(

Tigerman ;)

PS: Ik heb betreft die capibaras een goede ruil: Ik heb 2 vrouwtjes, en jij hebt 2 mannetjes, is het dan niet handig dat we er een van ruilen, dan hebben we allebei een koppeltje...

Banner+Avatar made by McCamel
BerichtIk vind je zoo echt heel mooi, en tropen wonderen natuurlijk ook, maar het is wel jammer dat die steunbalken in de weg moeten staan <_<
voor de rest een supermooie dierentuin, alleen jammer dat sommige dieren hun binnenverblijf moeten afstaan voor de dieren van tropen wonderen :(

Tigerman ;)

PS: Ik heb betreft die capibaras een goede ruil: Ik heb 2 vrouwtjes, en jij hebt 2 mannetjes, is het dan niet handig dat we er een van ruilen, dan hebben we allebei een koppeltje...

Bericht getypt door - tigerman
Toegevoegd op 06 Sep 2010 om 21:44
Laraatje2008
Datum: Maandag, 06 Sep 2010, 22:29 | Bericht # 63   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO

Voormalig Crewlid
Directeur

Hallo Raymond,
Het is een mooie park en mooi dat de verder rest van de dieren van Tropen Wonderen toch een goed tijdelijk plekjes hebben gekregen. Jammer dat die steunbalken in de weg zitten en het plaatje van de steunbalk in het verblijf van de dubbele neushoorn is grappig. Ik hoop dat Tropen wonderen snel weer veilig open gaat en dat de bezoekers weer mooi kunnen genieten van de dieren. Mooie verblijven. Ga zo door en groetjes van Laraatje B)

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtHallo Raymond,
Het is een mooie park en mooi dat de verder rest van de dieren van Tropen Wonderen toch een goed tijdelijk plekjes hebben gekregen. Jammer dat die steunbalken in de weg zitten en het plaatje van de steunbalk in het verblijf van de dubbele neushoorn is grappig. Ik hoop dat Tropen wonderen snel weer veilig open gaat en dat de bezoekers weer mooi kunnen genieten van de dieren. Mooie verblijven. Ga zo door en groetjes van Laraatje B)

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 06 Sep 2010 om 22:29
Erry2000
Datum: Maandag, 06 Sep 2010, 22:37 | Bericht # 64   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 7

Technisch medewerker
Curator

Hoera een update van Dierenpark de Wonderen, dacht ik toen ik zag dat je geupdate had. Ik maar hopen dat het nieuwe Tropen Wonderen af was :p .
Neehoor, het ziet er allemaal veelbelovend uit, Ray, ben erg benieuwd naar het nieuwe Tropen Wonderen.

Forget the crew... Follow the rules!
BerichtHoera een update van Dierenpark de Wonderen, dacht ik toen ik zag dat je geupdate had. Ik maar hopen dat het nieuwe Tropen Wonderen af was :p .
Neehoor, het ziet er allemaal veelbelovend uit, Ray, ben erg benieuwd naar het nieuwe Tropen Wonderen.

Bericht getypt door - Erry2000
Toegevoegd op 06 Sep 2010 om 22:37
caspar1995
Datum: Dinsdag, 07 Sep 2010, 16:25 | Bericht # 65   
caspar1995 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

Curator

alweer een prachtige verhaallijn, jammer dat het mooie hok van de alpen sneeuwhoen weg moest maar de uitbreiding op de troppen wonderen maakt veel goed!
het leuke aan deze dierentuin is dat hioj begint met wat leinere hokken en steeds meer uitgroeid tot een enorme prachtige dierentuin, erg veel respect raymond!

ik zou graag nog ene plattegrond zien met hoe de dieren nu verplaatst zijn enzo, dat maakt het voor mij helemaal af :D

caspar

thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!

Bericht veranderd door: caspar1995 - Dinsdag, 07 Sep 2010, 19:31
Berichtalweer een prachtige verhaallijn, jammer dat het mooie hok van de alpen sneeuwhoen weg moest maar de uitbreiding op de troppen wonderen maakt veel goed!
het leuke aan deze dierentuin is dat hioj begint met wat leinere hokken en steeds meer uitgroeid tot een enorme prachtige dierentuin, erg veel respect raymond!

ik zou graag nog ene plattegrond zien met hoe de dieren nu verplaatst zijn enzo, dat maakt het voor mij helemaal af :D

caspar

Bericht getypt door - caspar1995
Toegevoegd op 07 Sep 2010 om 16:25
Zoofan
Datum: Dinsdag, 07 Sep 2010, 17:00 | Bericht # 66   
Zoofan 
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid
Prijzenkast: 0

Stagiaire

Deze dierentuin is prachtig ik vind hier ook erg veel nieuwe ideen zoals Tropen Wonderen.
Ik kan maar niet beginnen met mijn ZTAO omdat ik nog geen dieren heb.
En waneer komt de volgende update want dit is echt een mooie zoo.
BerichtDeze dierentuin is prachtig ik vind hier ook erg veel nieuwe ideen zoals Tropen Wonderen.
Ik kan maar niet beginnen met mijn ZTAO omdat ik nog geen dieren heb.
En waneer komt de volgende update want dit is echt een mooie zoo.

Bericht getypt door - Zoofan
Toegevoegd op 07 Sep 2010 om 17:00
raymondhoek
Datum: Dinsdag, 07 Sep 2010, 20:41 | Bericht # 67   
ZTSF Gegevens

ZTAO

ZTSF Admin
Directeur

Na tonnen grond staat inmiddels al het eerste deel van de uitbreiding overeind:

Het is binnen nu maar een kale bedoeling:

Zelfs het personeel mag wegens de verbouwing niet verder dan hier:

Tijdens de uitbreiding word nu extra goed nagedacht over de constructie, want zo'n fout wil je geen 2e keer:

Het gigantische gebouw zal een 100%!! nieuwe indeling krijgen:

Dan nu wat anders nieuws.
Eerst maar wat slechts nieuws...
Er zijn vanaf vandaag géén stokstaartjes meer in Dierenpark de Wonderen.
De laatste 2 mannetjes zijn vandaag overleden.
Hun verblijf word nu nog bewoond door 2 mannelijke Gerenoeks afkomstig uit La Farmy:

En ook moeten we aan de toekomst van soorten denken.
Dat is dan ook de reden dat we nu tijdelijk 2 damens capibara's afkomstig uit Antwerp Wildlife Centre.
Onze bedoeling is dat we hiermee een capibara groep creeëren waar beide dierentuinen profijt van hebben.
Speciaal voor deze diersoort hebben we op hun liefdes-eiland een Grot gecreeërd waar ze zich in terug kunnen trekken.

En tot slot.
Wij hebben een nieuw mannetje bij de Groene Leguanen.
Wij hadden slechts een paartje, en doordat het eerste jong een meisje werd, konden we niet het zelfde mannetje behouden.
Na wat overleg is het mannetje succesvol geruilt met het mannetje van Wonders of the World.
Dus nu kunnen beide vrouwen zich weer voortplanten met onze mannelijke Groene Leguaan.

Bedankt voor het bekijken van deze update.
Reactie's worden zeer op prijs gesteld.

Raymond ;)

BerichtNa tonnen grond staat inmiddels al het eerste deel van de uitbreiding overeind:

Het is binnen nu maar een kale bedoeling:

Zelfs het personeel mag wegens de verbouwing niet verder dan hier:

Tijdens de uitbreiding word nu extra goed nagedacht over de constructie, want zo'n fout wil je geen 2e keer:

Het gigantische gebouw zal een 100%!! nieuwe indeling krijgen:

Dan nu wat anders nieuws.
Eerst maar wat slechts nieuws...
Er zijn vanaf vandaag géén stokstaartjes meer in Dierenpark de Wonderen.
De laatste 2 mannetjes zijn vandaag overleden.
Hun verblijf word nu nog bewoond door 2 mannelijke Gerenoeks afkomstig uit La Farmy:

En ook moeten we aan de toekomst van soorten denken.
Dat is dan ook de reden dat we nu tijdelijk 2 damens capibara's afkomstig uit Antwerp Wildlife Centre.
Onze bedoeling is dat we hiermee een capibara groep creeëren waar beide dierentuinen profijt van hebben.
Speciaal voor deze diersoort hebben we op hun liefdes-eiland een Grot gecreeërd waar ze zich in terug kunnen trekken.

En tot slot.
Wij hebben een nieuw mannetje bij de Groene Leguanen.
Wij hadden slechts een paartje, en doordat het eerste jong een meisje werd, konden we niet het zelfde mannetje behouden.
Na wat overleg is het mannetje succesvol geruilt met het mannetje van Wonders of the World.
Dus nu kunnen beide vrouwen zich weer voortplanten met onze mannelijke Groene Leguaan.

Bedankt voor het bekijken van deze update.
Reactie's worden zeer op prijs gesteld.

Raymond ;)

Toegevoegd op 07 Sep 2010 om 20:41
Laraatje2008
Datum: Dinsdag, 07 Sep 2010, 20:54 | Bericht # 68   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO

Voormalig Crewlid
Directeur

Wat jammer van Tropen Wonderen!! Het ziet er wel prachtig uit nu en een beetje gek met al die pilaren en steunbalken!! Maar misschien wordt het supermooi, het volgende gebouw en het eiland van die capibara´s vind ik geweldig, net niet te groot maar ook niet te klein en inderdaad een liefdesgrot!! Mooie dierentuin en groetjes van Laraatje B)

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtWat jammer van Tropen Wonderen!! Het ziet er wel prachtig uit nu en een beetje gek met al die pilaren en steunbalken!! Maar misschien wordt het supermooi, het volgende gebouw en het eiland van die capibara´s vind ik geweldig, net niet te groot maar ook niet te klein en inderdaad een liefdesgrot!! Mooie dierentuin en groetjes van Laraatje B)

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 07 Sep 2010 om 20:54
tigerman
Datum: Dinsdag, 07 Sep 2010, 21:01 | Bericht # 69   
tigerman 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

ZTAO
Reputatie: 1

Curator

leuk dat tropen wonderen nu verbouwd word, dan is het weer iets anders(echt typisch voor iemand die in totaal al 6 zoos had, alleen maar voor ZTAO :p )
Ook hoop ik dat onze capibara's zo snel mogelijk voortplanten...

Tigerman ;)

Banner+Avatar made by McCamel
Berichtleuk dat tropen wonderen nu verbouwd word, dan is het weer iets anders(echt typisch voor iemand die in totaal al 6 zoos had, alleen maar voor ZTAO :p )
Ook hoop ik dat onze capibara's zo snel mogelijk voortplanten...

Tigerman ;)

Bericht getypt door - tigerman
Toegevoegd op 07 Sep 2010 om 21:01
Erry2000
Datum: Dinsdag, 07 Sep 2010, 21:28 | Bericht # 70   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 7

Technisch medewerker
Curator

Altijd goed om te horen dat dierentuinen op zo'n manier samwerken om jongen te krijgen (in dit geval capibara's).

En wat Tropen Wonderen betreft, hoe lang ga je ons nog in spanning houden :p ?

Forget the crew... Follow the rules!
BerichtAltijd goed om te horen dat dierentuinen op zo'n manier samwerken om jongen te krijgen (in dit geval capibara's).

En wat Tropen Wonderen betreft, hoe lang ga je ons nog in spanning houden :p ?

Bericht getypt door - Erry2000
Toegevoegd op 07 Sep 2010 om 21:28
Search:

Hosted by uCoz