Quote (caspar1995)
waar ik me wel over verbaas is dat de bezoekers geen dorst en honger hebben want bij mijn bezoekers krijgen ze tegen de tijd dat ze ongeveer bij de aziatiche olifanten zijn enorme honger maar daar kunnen ze niks eten....
Er is een stukje terug een tijdelijk pleintje aangebracht, maar ons doel is om zo snel mogelijk een rondje te creeëren...
...
Maar oké, er is een hoop gebeurd de afgelopen paar dagen.
Want bijna alle diersoorten (op 1 verblijf na) zijn vertrokken naar andere dierentuinen of elders in onze eigen dierentuin.
Laten we maar eens aan het begin, beginnen.
Er zitten om het oude koala eiland waar sinds kort geen bewoners meer waren Capibara's op het eiland.
De 2 mannen zitten op dit eiland omdat ze door de herrie niet langer wouden eten, de medebewoners van hun verblijf hadden geen problemen en zijn blijven zitten:
We lopen iets door, waar onze alpensneeuwhoenen verblijf in rook is opgegaan.
Onze alpensneeuwhoenen zijn naar een dierenpark in Florida verhuist waar zij veel meer ruimte hebben, op de oude plaats van het alpensneeuwhoenen verblijf willen wij een uitbreiding van de Tropen Wonderen realiseren:
Voordat we bij de Tropen Wonderen naar binnen gaan, gaan we eerst de andere kant op, naar het binnenverblijf van de Manoels:
Het gehele binnenverblijf is namelijk voorlopig in gebruik genomen door ons toenmalige linkse mengel verblijf (Reuzen Toekans, Groene Leguanen en Blauwe Kroonduiven):
Zij hebben zowel het voorste als het achterste binnenverblijf in gebruik:
En ook ons quarantaine voliére in het gebouw is in gebruik genomen.
Hier zit nu tijdelijk onze volledige Dubbele Neushoornvogel groep:
Dan word het nu maar eens tijd dat we de Tropen Wonderen in gaan:
Net binnengekomen zien we al de eerste tijdelijke steun pilaar:
Aan de rechterkant ziet het er wat rustiger uit dan normaal, maar op de capibara's na zitten alle soorten hier nog:
Het ooit zo mooie uitzicht van voor naar achteren heeft nu plaats gemaakt voor dit beeld:
Doordat er veel gekapt en verwijderd moest worden in het linkse verblijf voor pilaren hebben die diersoorten plaats moeten maken:
En ook de Dubbele neushoorn vogels moest plaats maken voor een Pilaar:
Hier een luchtfoto van Tropen Wonderen, hoe het er nu bij ligt:
Hoe lang de verbouwing gaat duren is onbekend.
Wel werken we zo hard als we kunnen aan de heropening.
Raymond