Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

World sea's zoo Miami
Erry2000
Datum: Dinsdag, 31 Aug 2010, 18:57 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 7

Technisch medewerker
Curator

World sea's zoo

De World sea's zoo, in Miami, Florida zet zich in voor het behoud van waterdieren en waterplanten over de hele wereld. In deze dierentuin proberen zee-en waterdieren in een zo natuurlijk mogelijke omgeving weer te geven, waarbij we niet alleen aandacht voor de dieren zelf, maar ook voor de plantengroei hebben.

Aan de zoo moet nog veel gebeuren. Dat is onder andere terug te zien aan de bescheiden tijdelijke ingang van de nog gesloten dierentuin.

De eerste indruk als je na de ingang de dierentuin inkijkt is een kaal, saai duingebied. We hopen dat we hier spoedig een bloeiende dierentuin van kunnen maken.

Het bruggetje dat je meteen na de ingang rechts tegenkomt is voor personeel. Hierop komen we in een latere update terug, als we een blik achter de schermen nemen.

Aan je linkerhand kijk je het eerste verblijf in. Dit moet straks plaats gaan bieden aan een aantal soorten watervogels, waarvan de eerste (papegaaiduikers) binnen een week al in de dierentuin zullen arriveren.

Zoals gezegt zal in de dierentuin ook veel aandacht worden besteed aan de begroeiing, al is dat op het moment alleen in de verblijven al terug te zien. In de kustverblijven groeien voornamelijk kelpplanten, zeegras, en hier en daar een groepje zeeëgels.

Maar wie oog voor detail heeft ziet dat er in de zoo ook geexperimenteerd word met kwetsbaardere levensvormen, zoals deze groep annemonen.

Omdat vogels nog wel eens kwetsbaar zijn voor ziektes, is er ook een groot afzonderlijk verblijf, met daarbij een afsluitbaar binnenverblijf, die zal dienen om vogels te scheiden en tropische vogels in de winter binnen te houden. Bezoekers kunnen niet bij de dieren in dit verblijf komen.

Hier staan we in het carantaineverblijf, met ons gezicht richting het binnenverblijf. De eerste dag zullen de papegaaiduikers verblijven in dit verblijf, voor de sluis naar het grote verblijf opengezet word.

En hier nog een overzicht van het eerste verblijf van onze dierentuin.

We gaan door waar we zojuist gestopt zijn, en als we om de hoek kijken is er al een glimp te zien van het volgende verblijf.

Als je langs de brug kijkt, zie je de diersoort van dit verblijf, die al gearriveerd is: Carribische lamantijnen.

En dit is het beeld vanaf de andere kant. Op dit moment hebben we 2 vrouwtjes en 1 mannetje, maar we verwachten binnen een paar weken een 2e mannetje in onze dierentuin.

En ten slotte nog een overzicht van het verblijf.

Er moet nog veel aan de begroeiing en de aankleding van het park gewerkt worden, maar de eerste stappen zijn gezet. Het zorgvuldig uitselecteren van de planten kost tijd, maar zal hopelijk spoedig beloond worden, met een bloeiende dierentuin.

Forget the crew... Follow the rules!
BerichtWorld sea's zoo

De World sea's zoo, in Miami, Florida zet zich in voor het behoud van waterdieren en waterplanten over de hele wereld. In deze dierentuin proberen zee-en waterdieren in een zo natuurlijk mogelijke omgeving weer te geven, waarbij we niet alleen aandacht voor de dieren zelf, maar ook voor de plantengroei hebben.

Aan de zoo moet nog veel gebeuren. Dat is onder andere terug te zien aan de bescheiden tijdelijke ingang van de nog gesloten dierentuin.

De eerste indruk als je na de ingang de dierentuin inkijkt is een kaal, saai duingebied. We hopen dat we hier spoedig een bloeiende dierentuin van kunnen maken.

Het bruggetje dat je meteen na de ingang rechts tegenkomt is voor personeel. Hierop komen we in een latere update terug, als we een blik achter de schermen nemen.

Aan je linkerhand kijk je het eerste verblijf in. Dit moet straks plaats gaan bieden aan een aantal soorten watervogels, waarvan de eerste (papegaaiduikers) binnen een week al in de dierentuin zullen arriveren.

Zoals gezegt zal in de dierentuin ook veel aandacht worden besteed aan de begroeiing, al is dat op het moment alleen in de verblijven al terug te zien. In de kustverblijven groeien voornamelijk kelpplanten, zeegras, en hier en daar een groepje zeeëgels.

Maar wie oog voor detail heeft ziet dat er in de zoo ook geexperimenteerd word met kwetsbaardere levensvormen, zoals deze groep annemonen.

Omdat vogels nog wel eens kwetsbaar zijn voor ziektes, is er ook een groot afzonderlijk verblijf, met daarbij een afsluitbaar binnenverblijf, die zal dienen om vogels te scheiden en tropische vogels in de winter binnen te houden. Bezoekers kunnen niet bij de dieren in dit verblijf komen.

Hier staan we in het carantaineverblijf, met ons gezicht richting het binnenverblijf. De eerste dag zullen de papegaaiduikers verblijven in dit verblijf, voor de sluis naar het grote verblijf opengezet word.

En hier nog een overzicht van het eerste verblijf van onze dierentuin.

We gaan door waar we zojuist gestopt zijn, en als we om de hoek kijken is er al een glimp te zien van het volgende verblijf.

Als je langs de brug kijkt, zie je de diersoort van dit verblijf, die al gearriveerd is: Carribische lamantijnen.

En dit is het beeld vanaf de andere kant. Op dit moment hebben we 2 vrouwtjes en 1 mannetje, maar we verwachten binnen een paar weken een 2e mannetje in onze dierentuin.

En ten slotte nog een overzicht van het verblijf.

Er moet nog veel aan de begroeiing en de aankleding van het park gewerkt worden, maar de eerste stappen zijn gezet. Het zorgvuldig uitselecteren van de planten kost tijd, maar zal hopelijk spoedig beloond worden, met een bloeiende dierentuin.

Bericht getypt door - Erry2000
Toegevoegd op 31 Aug 2010 om 18:57
Laraatje2008
Datum: Dinsdag, 31 Aug 2010, 20:51 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 10

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

Voormalig Crewlid
Directeur

Hallo,
Een mooie dierentuin met weer zeedieren erin. Knap gedaan hoor en die vijver is leuk. Ik geef je wel 1 tip, die brug die je gebruikt bij het laatste plaatje, daar lopen geen bezoekers over. Ik heb dat een keertje gedaan en toen liepen er geen bezoekers op. Maar verder inderdaad nog een beetje kaal maar daar wordt aan gewerkt. Groetjes van Laraatje B)

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtHallo,
Een mooie dierentuin met weer zeedieren erin. Knap gedaan hoor en die vijver is leuk. Ik geef je wel 1 tip, die brug die je gebruikt bij het laatste plaatje, daar lopen geen bezoekers over. Ik heb dat een keertje gedaan en toen liepen er geen bezoekers op. Maar verder inderdaad nog een beetje kaal maar daar wordt aan gewerkt. Groetjes van Laraatje B)

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 31 Aug 2010 om 20:51
Laraatje2008
Datum: Woensdag, 01 Sep 2010, 21:19 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Voormalig Crewlid
Directeur

Dit wordt en is een mooie dierentuin met diversiteit aan dieren en leuk die quarium gedeelte en het abyss gedeelte, apart gemaakt en mooi voor die haaien!! Maar ik heb 1 vraag, of zit het voetpad bij het quaruim, want het lijkt net alsof het stopt en dan beneden weer doorloopt. Snap je wat ik bedoel. Waarschijnlijk met verlaagd pad, maar knap gedaan. Inderdaad nog wat mindere begroeiing maar dat komt vanzelf goed. Groetjes van Laraatje B)

BerichtDit wordt en is een mooie dierentuin met diversiteit aan dieren en leuk die quarium gedeelte en het abyss gedeelte, apart gemaakt en mooi voor die haaien!! Maar ik heb 1 vraag, of zit het voetpad bij het quaruim, want het lijkt net alsof het stopt en dan beneden weer doorloopt. Snap je wat ik bedoel. Waarschijnlijk met verlaagd pad, maar knap gedaan. Inderdaad nog wat mindere begroeiing maar dat komt vanzelf goed. Groetjes van Laraatje B)

Toegevoegd op 01 Sep 2010 om 21:19
Laraatje2008
Datum: Donderdag, 02 Sep 2010, 17:29 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Voormalig Crewlid
Directeur

Hallo,
Een hele mooi zeedierentuin, normaliter houd ik daar niet van, maar deze zou ik zeker bezoeken!! Mooi gemaakt en mij lederschildpadden hebben het zeer goed. Als je jongen gaat maken met die lederschildpadden zou ik de jonkies, als ze volwassen zijn in dat andere verblijf zetten. Anders maken ze heel snel jongen en dan heb je zo je hok vol. Maar het verblijf vind ik verbluffend gemaakt, met die eilanden ertussen in. En die Europese otters hebben het ook goed. Mooi gedaan Erry. Groetjes van Laraatje B)

BerichtHallo,
Een hele mooi zeedierentuin, normaliter houd ik daar niet van, maar deze zou ik zeker bezoeken!! Mooi gemaakt en mij lederschildpadden hebben het zeer goed. Als je jongen gaat maken met die lederschildpadden zou ik de jonkies, als ze volwassen zijn in dat andere verblijf zetten. Anders maken ze heel snel jongen en dan heb je zo je hok vol. Maar het verblijf vind ik verbluffend gemaakt, met die eilanden ertussen in. En die Europese otters hebben het ook goed. Mooi gedaan Erry. Groetjes van Laraatje B)

Toegevoegd op 02 Sep 2010 om 17:29
Laraatje2008
Datum: Zaterdag, 04 Sep 2010, 13:49 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Voormalig Crewlid
Directeur

Mooie dierentuin Erry. Egt heel erg mooi gemaakt met die verschillende soorten verblijven en dat binnengebouw met die kroks en de andere otters. Heel apart!! Mooi gemaakt, en toch engiszins veel groen in je verblijf. Heb je de dierentuin nog niet open= Ik zie namelijk geen bezoekers lopen. Groetjes en ga zo door van Laraatje B)

BerichtMooie dierentuin Erry. Egt heel erg mooi gemaakt met die verschillende soorten verblijven en dat binnengebouw met die kroks en de andere otters. Heel apart!! Mooi gemaakt, en toch engiszins veel groen in je verblijf. Heb je de dierentuin nog niet open= Ik zie namelijk geen bezoekers lopen. Groetjes en ga zo door van Laraatje B)

Toegevoegd op 04 Sep 2010 om 13:49
chickboy
Datum: Zondag, 05 Sep 2010, 21:30 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

Verzorger

mooie zoo, lekker veel groen. vind het alleen jammer dat er geen (actueel) overzicht van het papegaaiduikerverblijf is. ik heb ergens het gevoel dat er binnenkort blauwe marlijnen en stormbandpinguins te zien zijn

Berichtmooie zoo, lekker veel groen. vind het alleen jammer dat er geen (actueel) overzicht van het papegaaiduikerverblijf is. ik heb ergens het gevoel dat er binnenkort blauwe marlijnen en stormbandpinguins te zien zijn

Bericht getypt door - chickboy
Toegevoegd op 05 Sep 2010 om 21:30
Erry2000
Datum: Maandag, 06 Sep 2010, 20:11 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 7

Technisch medewerker
Curator

@Lara: De dierentuin is inderdaad nog niet open. Ik weet niet precies wanneer ik dat wel ga doen, ik heb namelijk weinig rekening gehouden met eetkraampjes en tioletten.

@Chickboy: Dan zal ik die nog even een keer posten :P . De stormbandpinguins zijn al te zien, de blauwe marlijnen zitten nog even achter de schermen (in de volgende update word duidelijk waarom).

De uitbouw van de dierentuin gaat verder met een gloednieuw gedeelte: Het toendragebied.

Als je vanaf het eetpleintje bij de zeeleeuwen rechtdoor loopt, zie je het nieuwe gedeelte in de verte al liggen.

Als je onder de boog staat, heb je al best een mooi beeld van het gebied.

Aan de rechterkant is het eerste verblijf te zien: dat van de alpensneeuwhoenen.

Eén van de vier dames die net als de otters de lange reis vanuit Rotterdam gemaakt hebben.

Aan de linkerkant zien we het verblijf van de stormbandpinguins.

Omdat ik niet zeker wist of ik er nou 2 of 4 gekregen had, heb ik er maar gwn 2 in gezet :p .

Inmiddels heb ik er in elk geval alweer 3. Zie hier een leuke moeder-dochter foto.

In het toendragebied is de flora niet echt spetterend, hoewel in het pinguinverblijf geëxperimenteerd is met deze plantjes.

Het toendragebied gaat door, nog 2 verblijven te gaan.

We stoppen bij de boog, op de foto hierboven te zien. Onder deze boog heb je een prachtig uitkijkpunt op het ijsberenverblijf, het verblijf dat het hoogtepunt van dit gebied moet gaan worden.

Dan lopen we door naar het laatse verblijf van het toendragebied.

Onderweg staan we nog even stil bij dit ijsberen standbeeld, het enige wat tot nu toe aan ijsberen te bekennen is in de zoo, aangezien het verblijf nog gekeurt moet worden.

Het laatste verblijf is het bassin van de brilbruinvissen.

Bruinvis close-up

En dan is het einde van het toendra gebied alweer in zicht.

Maar net voor de uitgang slaan we nog even linksaf. Daar is namelijk een punt waar je bij de ijsberen onder water kunt kijken.

Het ijsberenwater.

Als we het toendra gebied uitlopen en we kijken naar rechts zien we het gebouw dat we de volgende keer gaan bespreken: Het nieuwe World River's building, dat op dit moment in aanbouw is.

Recht voor ons ligt het laatste verblijf van deze update, het kusthaaienverblijf.

Het verblijf is zo gebouwd dat je er van dichtbij goed in kunt kijken en een mooi zicht op de vissen hebt, maar ook dat het er van veraf een beetje goed uitziet, want hier moet namelijk een eetpleintje komen.

Het verblijf wordt bewoond door 3 kaphamerhaaien...

... en 4 zandbankhaaien.

Dan nog wat overzichten:

Het alpensneeuwhoenverblijf.

Het brilbuinvissenverblijf.

Het stormbandpinguinverblijf.

Het ijsberenverblijf.

Een overzicht van het toendragebied.

En het kusthaaiverblijf.

Zoals ik al verklapte, hopen we in de volgende update het nieuwe World River's gebouw af te hebben. Tot dan!

Forget the crew... Follow the rules!
Bericht@Lara: De dierentuin is inderdaad nog niet open. Ik weet niet precies wanneer ik dat wel ga doen, ik heb namelijk weinig rekening gehouden met eetkraampjes en tioletten.

@Chickboy: Dan zal ik die nog even een keer posten :P . De stormbandpinguins zijn al te zien, de blauwe marlijnen zitten nog even achter de schermen (in de volgende update word duidelijk waarom).

De uitbouw van de dierentuin gaat verder met een gloednieuw gedeelte: Het toendragebied.

Als je vanaf het eetpleintje bij de zeeleeuwen rechtdoor loopt, zie je het nieuwe gedeelte in de verte al liggen.

Als je onder de boog staat, heb je al best een mooi beeld van het gebied.

Aan de rechterkant is het eerste verblijf te zien: dat van de alpensneeuwhoenen.

Eén van de vier dames die net als de otters de lange reis vanuit Rotterdam gemaakt hebben.

Aan de linkerkant zien we het verblijf van de stormbandpinguins.

Omdat ik niet zeker wist of ik er nou 2 of 4 gekregen had, heb ik er maar gwn 2 in gezet :p .

Inmiddels heb ik er in elk geval alweer 3. Zie hier een leuke moeder-dochter foto.

In het toendragebied is de flora niet echt spetterend, hoewel in het pinguinverblijf geëxperimenteerd is met deze plantjes.

Het toendragebied gaat door, nog 2 verblijven te gaan.

We stoppen bij de boog, op de foto hierboven te zien. Onder deze boog heb je een prachtig uitkijkpunt op het ijsberenverblijf, het verblijf dat het hoogtepunt van dit gebied moet gaan worden.

Dan lopen we door naar het laatse verblijf van het toendragebied.

Onderweg staan we nog even stil bij dit ijsberen standbeeld, het enige wat tot nu toe aan ijsberen te bekennen is in de zoo, aangezien het verblijf nog gekeurt moet worden.

Het laatste verblijf is het bassin van de brilbruinvissen.

Bruinvis close-up

En dan is het einde van het toendra gebied alweer in zicht.

Maar net voor de uitgang slaan we nog even linksaf. Daar is namelijk een punt waar je bij de ijsberen onder water kunt kijken.

Het ijsberenwater.

Als we het toendra gebied uitlopen en we kijken naar rechts zien we het gebouw dat we de volgende keer gaan bespreken: Het nieuwe World River's building, dat op dit moment in aanbouw is.

Recht voor ons ligt het laatste verblijf van deze update, het kusthaaienverblijf.

Het verblijf is zo gebouwd dat je er van dichtbij goed in kunt kijken en een mooi zicht op de vissen hebt, maar ook dat het er van veraf een beetje goed uitziet, want hier moet namelijk een eetpleintje komen.

Het verblijf wordt bewoond door 3 kaphamerhaaien...

... en 4 zandbankhaaien.

Dan nog wat overzichten:

Het alpensneeuwhoenverblijf.

Het brilbuinvissenverblijf.

Het stormbandpinguinverblijf.

Het ijsberenverblijf.

Een overzicht van het toendragebied.

En het kusthaaiverblijf.

Zoals ik al verklapte, hopen we in de volgende update het nieuwe World River's gebouw af te hebben. Tot dan!

Bericht getypt door - Erry2000
Toegevoegd op 06 Sep 2010 om 20:11
raymondhoek
Datum: Maandag, 06 Sep 2010, 20:26 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO

ZTSF Admin
Directeur

Eerste algemene reactie:
Wat een lange update voor jou :o
Maar oké nu serieus.
Aangezien mijn meningen over de verblijven totaal verschillend zijn, ga ik ze 1 voor 1 behandelen ^_^
Alpensneeuwhoenen verblijf: Helemaal top, perfect aantal ruimte en omgeving, niets op aan te merken.
Stormbandpinguïns verblijf: Ook weer helemaal top, misschien wat weinig groen in de hoogte, maar dat blijf je houden met toendra...
IJsberen verblijf: Ziet er ruim uit, en het onderwater zicht maakt het helemaal af.
Brilbruinvissen verblijf: Nu slaat het om, ik vind het wel een grappig verblijf, maar hij oogt heel erg vierkant, en de bodem had wellicht iets meer aangekleed kunnen worden...
Algemene Toendra Gebied: Leuke verblijven, maar ik mis een hoop langs de padden, je loopt naar mijn mening van begin tot einde opgesloten tussen hekken, en heb totaal geen groen (of wat er op moet lijken :P ) buiten de verblijven, vind ik persoonlijk een kleine tegenvallen, maar mag de pret niet drukken.
Kusthaaienverblijf: HELEMAAL TOP!! Zo mooi, zo groen, zo uniek, niets op aan te merken. Elk detail zit erin...
Kust is duidelijk wel jou ding.

Raymond ;)

BerichtEerste algemene reactie:
Wat een lange update voor jou :o
Maar oké nu serieus.
Aangezien mijn meningen over de verblijven totaal verschillend zijn, ga ik ze 1 voor 1 behandelen ^_^
Alpensneeuwhoenen verblijf: Helemaal top, perfect aantal ruimte en omgeving, niets op aan te merken.
Stormbandpinguïns verblijf: Ook weer helemaal top, misschien wat weinig groen in de hoogte, maar dat blijf je houden met toendra...
IJsberen verblijf: Ziet er ruim uit, en het onderwater zicht maakt het helemaal af.
Brilbruinvissen verblijf: Nu slaat het om, ik vind het wel een grappig verblijf, maar hij oogt heel erg vierkant, en de bodem had wellicht iets meer aangekleed kunnen worden...
Algemene Toendra Gebied: Leuke verblijven, maar ik mis een hoop langs de padden, je loopt naar mijn mening van begin tot einde opgesloten tussen hekken, en heb totaal geen groen (of wat er op moet lijken :P ) buiten de verblijven, vind ik persoonlijk een kleine tegenvallen, maar mag de pret niet drukken.
Kusthaaienverblijf: HELEMAAL TOP!! Zo mooi, zo groen, zo uniek, niets op aan te merken. Elk detail zit erin...
Kust is duidelijk wel jou ding.

Raymond ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 06 Sep 2010 om 20:26
Lucoshi
Datum: Maandag, 06 Sep 2010, 20:38 | Bericht # 9   
Lucoshi  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 1

Horeca Medewerker

Ik ben het met Raymond eens: Het Kusthaaien verblijf is geweldig! en ook de Toendra verblijven zijn goed maar het is een lang stuk hekken... alleen vind ik een punt aan het Toendra gebied: Hoe kan er sneeuw zijn? want het is in Florida toch erg warm? Dus hoe kan er sneeuw zijn? Ik vind dat een beetje onrealistisch, maarja... Voor de rest is het top ;)
BerichtIk ben het met Raymond eens: Het Kusthaaien verblijf is geweldig! en ook de Toendra verblijven zijn goed maar het is een lang stuk hekken... alleen vind ik een punt aan het Toendra gebied: Hoe kan er sneeuw zijn? want het is in Florida toch erg warm? Dus hoe kan er sneeuw zijn? Ik vind dat een beetje onrealistisch, maarja... Voor de rest is het top ;)

Bericht getypt door - Lucoshi
Toegevoegd op 06 Sep 2010 om 20:38
chickboy
Datum: Maandag, 06 Sep 2010, 21:13 | Bericht # 10   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

Verzorger

@Lucoshi, ik vind het wel logisch, want je ziet het niet sneeuwen en in de verblijven kan kunstmatige sneeuw worden gebruikt, doen ze in echte dierentuinen ook.

ik zie dat mijn pinguins het goed maken, en met mijn marlijnen is volgensmij iets mis... en het nieuwe world river's gebouw, vervangt die de oude?

Bericht@Lucoshi, ik vind het wel logisch, want je ziet het niet sneeuwen en in de verblijven kan kunstmatige sneeuw worden gebruikt, doen ze in echte dierentuinen ook.

ik zie dat mijn pinguins het goed maken, en met mijn marlijnen is volgensmij iets mis... en het nieuwe world river's gebouw, vervangt die de oude?

Bericht getypt door - chickboy
Toegevoegd op 06 Sep 2010 om 21:13
Search:

Hosted by uCoz