ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Mooie dierentuin Erry en leuk dat alle dieren weer een bestemming hebben gekregen. Sorry hoor maar ik zie die waterfilters nergens, mooie verblijven met mooie vormen en lekker veel groen. Ga zo door en groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
Ziet er echt super mooi uit! Mooie bassins, lekker ruim pad (en niet te donker) voor de bezoekers. Ook op de overzichtsfoto's ziet alles er zeer precies en mooi neergezet uit (<--- beetje vage zin maargoed ) Always look on the bright side of life!
Voormalig Crewlid
Directeur
Ik vind het een supergebouw, met veel verschillende bewoners en mooi al dat groen er toch nog bij. Mooi gebouw, heerlijk groot en echt een river gebouw. Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
Als eerste slecht nieuws. De enige gewone bruinvis in ons park, Kiara, is overleden. Zie hier haar oude verblijf.
Toch is er ook goed nieuws. Een zeer bijzondere bewoner is in haar oude verblijf komen wonen. De orka Sally.
Dan het World Ocean's aquarium. Het kleine aquariumpje heeft inmiddels bewoners: 3 Franse keizersvissen. Binnekort komt er ook nog een reuzemurene uit Dierenpark de Wonderen in dit verblijf (voor het eerst in lange tijd weer terug in de World sea's zoo).
En dan het oude otterverblijf. We zijn heel blij dat we zo snel 2 gewone zeehonden hebben gevonden.
En we sluiten af met deze foto van een van de twee zeehonden.
Aanwezig in Buenos Aires: Caraibische lamantijn (1V, 1M) Rotsspringer (4V, 1M) Zeeotter (2V)
Achter de schermen: Apensneeuwhoen (1M) Ayamaru regenboogvis (2V, 2M) Europese otter (2M) Fuut (1V, 1M) Green terror (2V, 2M) Groene pauw (2V, 2M) Mekong reuzenmeerval (1V, 1M) Reuzenmurene (1M) Roze pelikaan (5V, 2M) Stekelrog (2V) Tuimelaar (3V) Waterhoentje (2V, 1M)
Op bezoek in Miami: Groene zeeschildpad (1M) - Eigendom van La Farmy Orinocodolfijn (1V, 1M) - Eigendom van Dierenpark De Wonderen Pauwoog zoetwaterrog (1M) - Eigendom van Dierenpark De Wonderen Stormbandpinguin (1M) - Eigendom van Animal Plaza
Op bezoek in Buenos Aires: -
Op bezoek in een ander park: Gouden leeuwaapje (3V, 2M) - Op bezoek in Antwerp wildlife centre Goudmakreel (1V, 1M) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen Groene leguaan (1V) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 409 Prijzenkast:
1
Curator
ik vind dat de bruinvis een prachtige vervanger heeft ook al is het erg triest dat zij is overleden, maar sally ziet er wel heeel echt uit zech wou! ik zie dat je het meteen hebt aangepast op het plaatje van je zoo verder vind ik de zeehondjes een erg leuk verblijf hebben en zeehondjes zijn ook zulke leuke klein beestjes dat ze perfect passen in de zoo, klasse!
caspar
thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!
Voormalig Crewlid
Directeur
Ja, ik vind je een hele mooie dierentuin hebben met leuke auqruims. En de orka heeft een mooi plaatsje gekregen en ook de mooie twee zeehonden. Leuk plaatje op het einde, een plaatje om het maar te zeggen. Je hebt alles zo leuk ingericht. Groetjes van laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 228 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Ex-Moderator
Hoofd Dierenverzorging
Ja, een mooie update. Het kan wel een kleine update zijn, maar nog steeds leuk. Alleen vraag ik me nou af..wat heeft er nou allemaal in die otter verblijven gezeten? XD Ze zijn wel heel vaak verhuisd zeg, haha. Heel jammer van de bruinvis, maar deze orka zal vast blij zijn in haar nieuwe verblijf. Pokemon White team!
@Caspar1995: Bedankt. Gelukkig hebben we inmiddels twee nieuwe gewone bruinvissen in de andere locatie van dit park.
@Lara: Bedankt .
@Jeroen: De otters zaten eerst in het verblijf in het World Ocean's aquarium waar tegenwoordig het rifbassin is (daar tussen hebben de nijlkrokodillen daar nog gezeten). Daarna zijn ze verhuist naar waar nu de gewone zeehonden zitten. Toen zijn ze achter de schermen verhuisd (zie plattegrond in deze post), en uiteindelijk zijn ze terechtgekomen in hun huidige verblijf in het World River's building .
@Okapifan: Bedankt.
Update World River's building. Er is het een en het ander veranderd in het riviergebouw. Hier een kleine samenvatting ervan.
Het verblijf dat plaats bood aan de zoetwater maanvissen, de pauwoog zoetwaterroggen en de severums heeft nieuwe bewoners. De zoetwaterrog is verhuisd, de severums zitten achter de schermen, zij gaan naar een andere dierentuin. Op dit moment worden de zoetwater maanvissen vergezelt door een groepje green terrors.
Het zicht wanneer je door de eerste gang van het World River's building heen gelopen bent nog een keertje. Er is iets meer begroeiing bijgekomen in het gebouw.
Dan lopen we door tot in de World River's volière. Daar heeft de aparte volière van de toekans nieuwe bewoners.
De toekans zijn naar Rotterdam verhuisd, waar ze uiteindelijk ook allemaal vandaan kwamen, en hun oude verblijf biedt nu plaats aan onze groep gouden leeuwaapjes.
Eén van de vijf leeuwaapjes.
En hun verblijf (niet veel veranderd ten opzichte van hoe het eruit zag toen er nog toekans in zaten).
[Grotere foto] En ik laat voor de verandering ook maar eens de plattegrond zien .
En daarmee sluit ik deze update af. Nog even een nieuwe lijst: Updated: 29-9-10 21:58