ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 413 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Errol, mooi gedaan! En ik had het niet over de bassinmuur, maar over de helling bij de otters. EDIT: waarom heb je die diepe put daar gemaakt? Ik vind het er nogal raar uitzien. Banner+Avatar made by McCamel
Bericht veranderd door: tigerman - Zondag, 21 Nov 2010, 17:28
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 228 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Ex-Moderator
Hoofd Dierenverzorging
Wauwie, ziet er prachtig uit. Wat bedoel je trouwens met: Je kan zeggen wat je wilt, maar de ingang ziet er inmiddels al een heel stuk saaier uit. Ik vind de ingang nu best mooi hoor. Het keizertamarin verblijf is trouwens toppie! Ik hou van uitkijkpunten, ik gebruikte ze eerst ook heel vaak. Na alle verbouwingen wil ik wel de nieuwe world river's gebouw zien hoor.
EDIT: Tigerman en dierentuiner ik denk dat die diepe put was waar die palingen eerst zaten
Pokemon White team!
Bericht veranderd door: Jeroen-krokofreak - Zondag, 21 Nov 2010, 18:18
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Hallo Errol, Geweldige update met die nieuwe ingang en geweldige uitkijkpunten ook die doorloopuitkijkpunt, wat een woord zeg, maar een geweldige dierentuin met mooie dieren en die put is denk ik inderdaad voor de nieuwe kroks. Maar geweldige dierentuin met mooie dieren en geweldige uitkijkpunten!!!! Ga zo door en groetjes van Laraatje Oh, is R. Hoek inmiddels ook al architect, grappig, wist ik niet Raymond, hahahahahaha. Groetjes En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
Ex-Moderator
Hoofd Dierenverzorging
Ah, het gebouw is al wat meer opgvuld. Ik ben het helemaal met raymond eens, ik wou hetzelfde commentaar geven. XD Misschien is het trouwens wat realistischer als niet alle planten door de muur heen groeien, maar oké dat hoeft niet persee. Ik vind het allemaal heel mooi gemaakt, ik krijg er een gezellig gevoel van als ik daar zou rondlopen. Pokemon White team!
@Raymond: Goed idee. Ik heb je tip meteen uitgevoerd, alleen ik ben vergeten een foto te maken, dus dat komt bij de volgende echte update weer.
@Jeroen: Ik probeer wel rekening te houden met de plaatsen waar in de bomen neerzet, maar je kent het vast wel dat je zo'n boom plaatst waarbij het er van binnen goed uitziet, en dan blijkt hij aan de buitenkant uit te steken. Dan ga ik toch voor het resultaat aan de binnenkant.
Dit keer niet echt een update, maar een kort, simpel nieuwsberichtje, om even up to date te blijven over wat er in het park gebeurt.
Warana's ingetrokken in het rifbassin in het aquariumgebouw Een aantal weken geleden kwam er vanuit de Voltazoo een paartje warana's over naar Miami. Ik ben Jeroen daar nog steeds heel dankbaar voor, want ik ben al zo ongeveer vanaf dag 1 op zoek naar deze schildpaddensoort. Foto's: warana's tijdens hun eerste uurtjes in het bassin
De schildpadden zijn vanaf vandaag te bezichtigen in het grote rifbassin dat onder andere ook plaats biedt aan papegaaivissen en een reuzenmanta.
Orka Sally verlaat verblijf Foto: Het lege orkaverblijf in Miami
De mannelijke orka Sally was tot een paar dagen geleden de enige van de 3 orka's van de World Sea's zoo die voor publiek te bezichtigen is. Ze is achter de schermen gehaald om te wennen aan de andere orka's, omdat er plannen gemaakt worden voor een groot nieuw orkacomplex in Buenos Aires.
Fokproces kaphamerhaaien in Miami eindelijk succesvol Foto: De trotse moeder met 2 van haar 3 kinderen
In de World Sea's zoo Miami zijn eindelijk jonge kaphamerhaaitjes geboren. De drie kaphamerhaaitjes zijn al voor publiek zichtbaar in het kusthaaienbassin. De directie van de dierentuin is blij dat er eindelijk succesvol met de groep hamerhaaien gefokt is. De diersoort is al heel lang in de dierentuin aanwezig, echter is dit de eerste keer dat er levende nakomelingen worden geboren. De drie hamerhaaitjes zorgen ervoor dat de groep van 5 dieren nu een groep van 8 haaien geworden is.
Australische zeeleeuwen gaan verdwijnen uit Miami Na lang overwegen heeft de directie van de World Sea's zoo dat de groep Australische zeeleeuwen gaat verdwijnen uit Miami. De groep van 7 zeeleeuwen heeft hun verblijf al verlaten, en we hopen zo snel mogelijk een nieuwe dierentuin voor ze te vinden. Wat met het oude zeeleeuwenverblijf gaat gebeuren is nog niet duidelijk. Getwijfeld wordt om de groep Californische zeeleeuwen wat uit te breiden en in het verblijf te plaatsen, maar de bouw van een nieuw gebied is ook niet uitgesloten, omdat het oude otterverblijf achter het zeeleeuwenverblijf ook al een tijdje leeg staat.
Chinese alligators zetten eerste stapjes in hun nieuwe verblijf Foto: Eén van de twee Chinese alligators in het gebouw
De twee vrouwelijke Chinese alligators die vorige week zijn overgekomen uit de Voltazoo hebben hun eerste stapjes gezet in hun nieuwe verblijf. Het verblijf, dat zich bevindt in het World River's building, werd enkele dagen eerder afgerond, en na een aantal keuringen konden de alligators intrekken.
Nieuwe bewoners in de tropische volière Foto: Het verblijf van de dubbele neushoornvogels De dubbele neushoornvogels die afkomstig zijn uit Dierenpark de Wonderen in Rotterdam hebben hun plekje gekregen in de dierentuin. Het oorspronkelijke idee was dat de neushoornvogels een gloednieuw verblijf zouden krijgen in het World River's buiding op de plek waar nu de snoekenbassins zijn. De directie heeft echter besloten op die plaats een nieuw verblijf te maken voor de leeuwaapjes, en de dubbele neushoornvogels het verblijf te geven dat eerder al plaats bood aan de gouden leeuwaapjes en daarvoor aan de reuzentoekans.
Foto: Eén van de twee dubbele neushoornvogels
Rode vari's betreden nieuw verblijf Foto: Een deel van de groep rode vari's in hun nieuwe verblijf
Ook de rode vari's zijn een nieuwe diersoort in de World Sea's zoo Miami. De groep van 6 halfaapjes betreedde gisteren het verblijf in het nieuwe gedeelte van het World River's building, dat eerder deze week werd afgerond. Hoewel duidelijk is dat de groep nog flink moet wennen, verwachten wij geen problemen bij de vestiging van de dieren in ons park.
Na meer dan een jaar eindelijk weer een jong orinocodolfijntje Foto: Het jonge dolfijntje met haar moeder
Het is alweer een (zoo tycoon-) jaar geleden dat er voor het laatst een jong orinocodolfijntje geboren werd in Miami. Dit had alles te maken met het vertrek van ons laatste vrouwtje naar Dierenpark de Wonderen. Na een tijdje alleen twee mannetjes gehad te hebben, kregen we een maand geleden een nieuwe vrouwelijke orinocodolfijn uit Rotterdam. Het resultaat is een gezond jong mannetje.
Dat was het nieuws voor nu. Nog even een nieuwe dierenlijst: Updated: 26-11-10 22:31
Op bezoek in Buenos Aires: Nijlvaraan (1V, 1M) - Eigendom van Dierenpark de Wonderen
Op bezoek in een ander park: Goudmakreel (1V, 1M) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen Groene leguaan (2M) - Op bezoek Dierenpark de Wonderen Hawaii borsteltanddokter (1V, 1M) - Op bezoek in Voltazoo
Reacties en late tips voor het World River's building zijn nog altijd van harte welkom .
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 409 Prijzenkast:
1
Curator
Super vet gedaan!! het rivergebouw is echt héél leuk geworden! het is zo lekker groen en gezellig! en het warana verblijf ziet er ook leuk aan, het doet me echt aan een rif gebiedje denken! en de volliere word ook steeds mooier, ga zo door!
thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!
Datum: Zaterdag, 27 Nov 2010, 08:37 | Bericht # 49
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 255 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Dit is weer eens super mooi, jou stijl bevalt mij wel jij maakt het niet zooooooo super realistish zoals heeveel mensen dat doen. Jij hebt je eigen bouwstijl, daar kan je niks aan veranderen... ik vind echt dat je een SUPER bouwstijl heb !!!
Datum: Zaterdag, 27 Nov 2010, 11:39 | Bericht # 50
Ex-Moderator
Hoofd Dierenverzorging
Leuke nieuwsflits. Allemaal dieren in nieuwe verblijven, je blijft verbouwen hé. Heel leuk gedaan, ik zie dat mijn waranas en chinese alligators het goed gaan hebben in jou zoo. Ben benieuwd naar de volgende update. Pokemon White team!