Omdat er wat vragen waren, zal ik deze alvast beantwoorden:
@Ray: Bedankt. Ik ben het met je eens wat het bruinvissen verblijf betreft. Ik zal proberen het wat meer met rotsen aan te kleden. Het toendra gebied is inderdaad erg complex, alles staat dicht op elkaar. Dat is wel een beetje met opzet gedaan zodat het echt een beetje bij elkaar hoort. Het was trouwens in eerste instantie niet zo bedoeld, het gebied begon met een grote berg rotsen, maar die hebben op het laatste moment moeten wijken voor het pinguinverblijf. Ik zal proberen het nog een beetje aan te kleden, maar ik denk niet dat dat nog gaat lukken. Het kan trouwens ook weinig kwaad, aangezien de rest van de zoo ontzettend ruim gebouwd is.
@Lucoshi: Ja, tegen die vraag liep ik zelf ook aan toen ik het begon te bouwen. Het enige alternatief was er een gebouw van maken, en aangezien ik dat toch altijd minder leuk vond, heb ik het zo opgelost. Het blijft een spel, je moet je fantasie een beetje gebruiken .
@Chickboy: Neehoor, het gaat goed met de marlijnen, ik moet er alleen nog de juiste locatie voor zien te vinden. En het nieuwe gebouw vervangt het oude, dat wil zeggen dat het niet op dezelfde plek staat, maar het oude gebouw zal natuurlijk wel verdwijnen na de opening van het nieuwe gebouw .
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Geweldige verblijven, ik houd normaliter niet zo van zeedierentuinen maar dit is geweldig mooi gemaakt. Alle verblijven toppie, alle uitkijkposten toppie. Alleen inderdaad het groen langs de paden en de verblijven is wat minder. Je zou ook wat Noordelijk bos bomen kunnen neerzetten, doe ik meestal ook. Dat maakt het toch af. Het ijsberenverblijf vind ik geweldig met die heuveltjes!! Echt toppie!! Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
Voormalig Crewlid
Directeur
Wat een mooi gebouw met al die verschillende paden, de bezoekers weten niet wat ze te zien krijgen en leuk dat verblijf van de dolfijnen meteen in het midden. Lekker ruim maar toch mooi volgebouwd. Heerlijk wat voor mooie plannen je hebt. Je hebt heel wat groen gebruikt en mooi planten voor onderwater. Mooi gedaan. Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 181 Prijzenkast:
2
Verzorger
je zei dat je in de vorige update in de volgende update (dus in deze) duidelijk zou worden waarom mijn marlijnen achter de schermen zaten, maar dat weet ik nu nog steeds niet. of is dit een deel van de update?
verder is het mooi, vooral mooi groen dat orinocodolfijnenverblijf. maar zoals raymond al zei, een erg smalle ingang.
@Chickboy: Ik deed langer over het World River's buidling dan ik verwacht had. Het is ook twee keer zo groot geworden als ik verwacht had :P . Maar ik zal even een update maken waarin alles duidelijk word.
Mini-update
Allereerst even een overzichtfoto van het nieuwe World River's building. [img]http://www1.picturepush.com/photo/a/4159489/480/Picture-Box/World-River%27s-building-tekst.jpg[/img] [Grotere foto]
Op dit moment word er volop verbouwd in de twee gebouwen in de World sea's zoo. Dit is hoe we hopen dat de dierentuin over ongeveer een maand ingedeeld is: [img]http://www2.picturepush.com/photo/a/4159490/480/Picture-Box/World-Sea%27s-zoo-tekst.jpg[/img] [Grotere foto]
4. World Sea's aquarium - Belugasteur - Blauwe marlijn - Papegaaivis - Reuzenmanta - Stekelrog - Zandbankhaai -> We zijn nog op zoek naar andere diersoorten voor dit gebouw
9. Toendra gebied - Alpensneeuwhoenen - Brilbruinvissen - IJsberen - Stormbandpinguins -> We zijn nog op zoek naar een diersoort, zoals een extra pinguin.
11. World River's building - Dwergnijlpaard - Europese otters - Groene leguaan - Japanse paling - Keizertamarin - Mekong reuzenmeerval - Nijlkrokodil - Orinocodolfijn - Pauwoog zoetwaterrog - Severum - Snoek - Zoetwatermaanvissen - Zuidelijke hoornraaf -> We net buiten dit gebouw over een tijdje ook Florida-panters te kunnen toevoegen.
Op bezoek in het park: Europese otter (3V, 1M) - Eigendom van Dierenpark De Wonderen Orinocodolfijn (1V, 1M) - Eigendom van Dierenpark De Wonderen Pauwoog zoetwaterrog (1M) - Eigendom van Dierenpark De Wonderen Stormbandpinguin (1M) - Eigendom van Animal Plaza
Op bezoek in een ander park: Goudmakrelen (1V, 1M) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen
Het is een enorme lijst, en daarom wil ik er ook behoorlijk wat ruilen. Laat het me weten als je interesse hebt in een van de dieren. Dieren die ik in elk geval niet ruil: keizertamarin, orinocodolfijn, ijsbeer, gewone bruinvis, zoetwater maanvis.
Voormalig Crewlid
Directeur
Mooie verblijven weer met lekker veel ruimte voor de dieren en je hebt inderdaad een heleboel dieren. Mijn dieren beginnen een beetje op te raken. Je banner vind ik super!! Echt heel erg mooi gemaakt!! Ga zo door en groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
De bouw van het World River's building begint nu echt zijn einde te naderen.
Dit is het aquarium tegenover het keizertamarinverblijf. De bewoners zijn nu 5 zoewatermaanvissen, 5 severums, en een pauwoog zoetwaterrog.
Binnen begint ook het otterverblijf zowaar ergens op te lijken. Het gebouw is uitgebreid om de otters een tweede eilandje te geven.
Onderwaterbeeld bij de Europese otters.
En een overzichtje van het otterverblijf dat nu al zo goed als af is. Het zal echter nog wel leeg blijven tot het otterverblijf in Dierenpark de Wonderen ook helemaal af is.
En hoewel ik hem nog steeds eigenlijk te klein vind, is ook de meervallenvijver vrij ver af. Het zou kunnen dat deze straks plaats gaat bieden aan slechts één van de vijf meervallen uit het park. De andere 4 zullen in het huidige verblijf blijven zitten, in het oude gebouw dat omgebouwd gaat worden tot aquariumgebouw.
Een overzicht van de meervallenvijver.
Nu het otterverblijf af is, en ook de meervallenvijver over de helfd is, resten er nog maar 2 verblijven: de bassins van de snoeken. Verder is het nieuwe World River's building helemaal af.
Dan een andere nieuwsflits: Twee jonge ijsbeertjes geboren in de World Sea's zoo!
Hier zien we de moeder, die zich instinctief vrij argressief gedraagd.
Maar uiteindelijk hebben we toch kans gekregen onze jongste bewonertjes goed op de foto te zetten. De twee dames zitten op dit moment nog binnen, achter de schermen, en mogen over een paar dagen hun buitenverblijf in. Ze hebben nog geen namen.
Voormalig Crewlid
Directeur
Een hele leuke dierentuin en zeker het otterverblijf vind ik super met die eilandjes erop. En zeker die stamboom die erop ligt en leuke vormen van je verblijven, dat vind ik super!! Leuk dat er twee ijsbeertjes zijn geboren, hopelijk krijgen ze snel een leuke bestemming als je ze weg doet, natuurlijk. Ga zo door en groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
@Dierentuiner: Tja, het is niet zo makkelijk om een toendra verblijf veel kleur te geven. Ik heb wel van die besneeuwde bomen van Sophie, maar dat vind ik niet zo realistisch in een dierentuin.
@Lara: Bedankt. Ze hebben al een bestemming, ik had namelijk een deal gesloten met dierenpark Animal Plaza. Daar gaan ze naartoe als ze volwassen zijn.
@Raymond: Ja, het verraste mij ook hoe snel de ijsberen drachtig waren. En bedankt voor je compliment.
Na maanden van hard werken is het World River's building dan eindelijk helemaal af.
Recht voor ons ligt het orninocodolfijnenverblijf. Dat heeft ook een nieuwe bewoner: op het stukje land woont een groene leguaan. Als alles goed gaat, komt onze tweede leguaan (op dit moment op bezoek in Dierenpark De Wonderen) er binnekort ook bij.
Het Europese otter verblijf heeft inmiddels ook al bewoners, onze twee vrouwtjes zijn in het verblijf ingetrokken. De mannetjes zitten nog achter de schermen, dit omdat we nog even geen jongen willen.
Jackie, een van onze 2 vrouwtjesotters.
En onze twee oude Mekong reuzenmeervallen hebben de vijver in het gebouw ook in gebruik genomen. Hun drie zonen zitten nog in het oude gebouw, en ons andere koppeltje zit nog achter de schermen, te wachten tot ze terecht kunnen in Dierenpark De Wonderen.
Je kunt rond de hele meervallenvijver lopen, en dat heeft één nadeel: de waterfilters liggen nogal in het oog...
Een overzicht van het gebouw.
Nog wat ander nieuws:
Onze zoo beschikt sinds kort over een mannetjes alpensneeuwhoen, en dat had meteen goed nieuws tot gevolg: 2 jonge dieren en een nog niet uitgekomen ei!
En hier een foto van de ingang van het oude World River's building, dat van de buitenkant een heel nieuw jasje heeft gekregen. Dit gebouw gaat omgebouwd worden tot aquarium.
Op bezoek in Miami: Orinocodolfijn (1V, 1M) - Eigendom van Dierenpark De Wonderen Pauwoog zoetwaterrog (1M) - Eigendom van Dierenpark De Wonderen Stormbandpinguin (1M) - Eigendom van Animal Plaza
Op bezoek in Buenos Aires: -
Op bezoek in een ander park: Gouden leeuwaapje (3V, 2M) - Op bezoek in Antwerp wildlife centre Goudmakreel (1V, 1M) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen Groene leguaan (1V) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen