Datum: Woensdag, 19 Jan 2011, 19:24 | Bericht # 91
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 42 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
Wow die tropenkas is er mooi! Ik heb misschien wel één tip (dit is wat ik zelf heb in mijn kas): Doe het lage hekje en minder pad, dan lijkt of de dieren vrij lopen want met aapjes, gekko's, kameleons en dingo's kan dat wel denk ik .
@Dierentuiner: Ben jij in La farme aux crocodilles geweest? Leuk! Ik ben daar ook geweest .
Datum: Woensdag, 19 Jan 2011, 23:11 | Bericht # 92
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 310 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Leuke update errol, Ik vind je verblijven nog steets iets wat vierkant maar er zit al meer variatie in en dat vind ik er leuk, ook vind ik het mooi om te zien hoe je al die downloads samen mengt en er iets supers van maakt.
@Tigerman: Natuurlijk mag dat. Ik zou niet weten waarom niet .
@Lara: Nouja, om eerlijk te zijn is mijn dierentuin niet open, omdat mijn spel dan erg traag word. Er zijn trouwens wel eetpleintjes, maar niet in het gebouw. Daar is het te compact voor gebouwd.
@Dierentuiner: Ik vind dat heuvelachtige juist wel leuk, dat geeft een wat avontuurlijkere indruk. En tja, als je zo compact moet bouwen als in dit gebouw, ziet het er al snel wat slordiger uit. Dat is precies de reden waarom ik verder altijd heel ruim bouw. La farme aux crocodilles ben ik trouwens ook eens geweest, al is dat inmiddels alweer jaren geleden.
@Bas: Je bedoelt die superlage hekken die bij de volières zitten? Om eerlijk te zijn vind ik dat helemaal niks. In sommige volières is het wel leuk, maar zelf gebruik ik ze nooit.
@Dinojos: Ik snap niet helemaal waarom je het zo vierkant vind, in mijn hele zoo is namelijk bijna geen vierkant verblijf te vinden. Het is wel wat compact, misschien dat dat die vierkante indruk wekt?
Even een snelle nieuws update om iedereen een beetje bij te praten.
Veranderingen in het Koraalrif gebouw Foto: Ingang van het koraalrif gebouw
Het leuke aan een koraalrif gebouw is dat er zoveel variatie aan flora en fauna is dat je het kan blijven veranderen. Als eerste, zoals beloofd, palmboompjes op het eiland in het grote rif:
De zwartpuntrifhaaien zijn vertrokken, maar ervoor in de plaats zijn een hoop nieuwe diersoorten gekomen:
Terug van weggeweest: een grote groep Franse keizervissen. Maanden geleden, toen dit gebouw nog het World Ocean's aquarium was vertrokken onze laatste keizervissen naar Dierenpark De Wonderen in Rotterdam. Inmiddels is er weer een groep van 6 dieren, gekomen vanuit diverse andere dierentuinen, in Miami te bewonderen.
Ook zwemt er vanaf vandaag een zebrahaai rond in het rif. Dit vrouwtje is overgekomen vanuit de Voltazoo.
De zwartpuntrifhaaien zijn vervangen door een andere haaiensoort: de grijze rifhaai.
De meest spectaculaire nieuwe diersoort zijn misschien wel de 2 grote hamerhaaien. Deze actieve, 4 meter grote haaien zijn goed zichtbaar, en zijn een prachtige toevoeging op het koraalrif gebouw. De grote hamerhaai is de tweede hamerhaaiensoort in Miami (de andere soort is de kaphamerhaai).
Geboren We blijven nog even in het koraalrifgebouw, waar een paar dagen geleden 4 gloednieuwe warana's uit hun ei kropen. De schildpadjes (2 mannetjes en 2 vrouwtjes) worden voorlopig nog achter de schermen gehouden, omdat jonge warana's een makkelijke prooi zijn voor een paar van de nieuwe bewoners: de twee grote hamerhaaien.
De verzorgers van het Europese gebied werden vanmorgen prettig verrast: er was een gloednieuw bruinvisje geboren. Dit is de tweede keer dat de World Sea's organisatie een gewoon bruinvisje ter wereld brengt. Het jonge dametje heeft nog geen naam.
Verbouwing De Europese volière is sinds deze week gesloten. Er zitten ook geen vogels meer in, die zijn inmiddels achter de schermen.
Foto: De volière zoals hij er nu nog bijstaat
De volière werd bewoond door kluuten en papegaaiduikers. Op de plek van de volière komt een nieuw, onoverdekt kustvogelverblijf met daarin roze pelikanen, kluuten en eidereenden. Wat er met de papegaaiduikers gaat gebeuren is nog niet zeker, maar een optie is om ze bij de rotsspringers en de zwartvoetpinguins in het verblijf bij de ingang te stoppen.
Toekomst Is er nog ruimte voor nieuwbouw in Miami? Jazeker, tegenover het verblijf van de Pacifische witflankdolfijnen is nog een groot, braakliggend duinenlandschap. Plannen worden gemaakt om hiervan een Galapagos gebied te maken, met zeeleguanen, Galapagos landleguanen en Galapagos reuzenschildpadden. Van deze en andere nieuwbouwplannen in Miami is echter nog niets definitief vastgelegd. De eerste prioriteit op dit moment is de verbouwing van de Europese volière, en een eventuele verbouwing van het ijsberenverblijf.
Tot slot een nieuwe dierenlijst: Updated: 18-1-11 21:01
Op bezoek in Miami: Jacksonkameleon (3V, 1M) - Eigendom van Dierenpark de Wonderen Rode piranha (1V) - Eigendom van VOltazoo Vlekhalsotter (1V, 1M) - Eigendom van Animal plaza Florida
Op bezoek in Buenos Aires: Nijlvaraan (1V, 1M) - Eigendom van Dierenpark de Wonderen Zeeotter (1V, 1M) - Eigendom van Voltazoo
Op bezoek in een ander park: Goudmakreel (1V, 1M) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen IJsbeer (1V, 1M) - Op bezoek in WildLife Detroid Kaaimanteju (1V) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen Nijlkrokodil (1V) - Op bezoek in Zoo of the World Zeeleguaan (2V, 4M) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen
@Thom: Bedankt voor je reactie. Het is trouwens maar één rifverblijf met alle diersoorten erin.
Nieuwe update.
Via het heuveltje van het Abyss gebouw kun je mooi het Europese gebied in kijken (misschien leuk om hier binnekort een uitkijkpunt neer te zetten). Hier valt een trouwe bezoeker direct op dat er iets veranderd is: de Europese kustvogelvolière is weg.
In de plaats van de volière is een groot verblijf gekomen, dit keer ook voor vogels.
Hier begon vroeger de brug die de volière in liep. Inmiddels is de brug weg, alleen deze opening is nog bewijs dat hij er is geweest.
Ik weet dat palmbomen eigenlijk exoten zijn in Europa, maar ik kon ze niet weglaten... het Europese gebied staat er vol mee, zo ook dit verblijf.
Op het linkerstrand zitten de kluuten graag. Zij zijn de enige diersoort uit de volière die hier gebleven zijn.
In de volière zaten kluuten en papegaaiduikers. In dit nieuwe verblijf zitten inmiddels de kluuten en de kuifaalscholvers, hier gaan ook de roze pelikanen (op dit moment nog in mijn andere zoo in Buenos Aires) en een paartje eidereenden (gereserveerd voor mij door Thom) nog bijkomen.
Verderop is een uitkijkhuisje te zien, waarvanuit de kuifaalscholvers goed te zien zijn. Op het moment hebben we er nog maar 3, maar we hopen spoedig een grote groep te hebben.
Mocht je ooit in dit park komen: klim dan niet op de Europese duinen! Dat heeft onze fotograaf enkel en alleen met gevaar voor eigen leven gedaan om deze foto te kunnen maken.
Je kunt vanaf de duinen het verblijf trouwens wel goed zien.
Het vogelspottershuisje (idee uit Blijdorp ).
Je kunt hier even uitrusten, of natuurlijk genieten van de kuifaalscholvers, en binnekort ook van de pelikanen (verwacht word dat zij ook de voorkeur geven aan deze kant van het verblijf boven het kluutenstrand).
Eén van de aalscholvers vanuit het huisje.
Overzicht van het gloednieuwe kustvogelverblijf.
Overzichtje van het hele Europese gebied, met boven: Europese kustvogelverblijf (kluuten, kuifaalscholvers, later: eidereenden, roze pelikanen), rechts: Europees aquarium (kathaaien, gitaarroggen, stekelroggen, later: kleintandzaagvissen), midden: bruinvissenverblijf (gewone bruinvissen), links: zeehondenkust (gewone zeehonden).
[Grotere foto] En ten slotte nog een overzichtje van de hele zoo.
Binnekort te verwachten: Het ijsberenverblijf gaat plaats maken voor het Glapágos expeditie-gebied.
Op bezoek in Miami: Jacksonkameleon (3V, 1M) - Eigendom van Dierenpark de Wonderen Rode piranha (1V) - Eigendom van VOltazoo Vlekhalsotter (1V, 1M) - Eigendom van Animal plaza Florida
Op bezoek in Buenos Aires: Nijlvaraan (1V, 1M) - Eigendom van Dierenpark de Wonderen Zeeotter (1V, 1M) - Eigendom van Voltazoo
Op bezoek in een ander park: Goudmakreel (1V, 1M) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen Grote plompe lori (3V, 2M) - Op bezoek in Jardín Zoológico Centelles IJsbeer (1V, 1M) - Op bezoek in WildLife Detroid Kaaimanteju (1V) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen Nijlkrokodil (1V) - Op bezoek in Zoo of the World Zeeleguaan (2V, 4M) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen
Datum: Woensdag, 26 Jan 2011, 17:09 | Bericht # 97
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Wat een mooie dierentuin en wat een grote dierentuin met mooie vogels en lekker veel ruimte voor de vogels. Maar ook een leuk idee met dat vogelspottershoekje. Mooi gedaan, lijkt net een echt huisje!!!! Mooi gedaan, leuke dieren, leuke verblijven en leuke combinaties van dieren. Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
Datum: Woensdag, 26 Jan 2011, 19:44 | Bericht # 99
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 215 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Prachtig, dit is heel mooi gemaakt, met name dat gebouwtje, heel erg netjes. Je bent echt heel goed in het maken van realistische verblijven. De planten mooi geplaatst en zo.