@ZooZa: Ik gebruik graag kelpplanten, omdat ik vind dat ze de waterverblijven een stuk leuker maken.
@Thom: Bedankt .
De laatste puntjes zijn op de ï gezet, en de World Sea's zoo Miami is klaar voor het nieuwe jaar. Alle verbouwingen die voor dit jaar op de planning stonden zijn officiëel afgerond, en hier zijn daarvan de laatste foto's.
Herken je dit gebouw nog? Het is het Koraalrifgebouw. Het heeft een gloednieuw glasdak gekregen, om het van binnen wat minder saai te maken.
Ook de ingang is nog wat opgeleukt.
Zo ziet het er nu van binnen uit. Ik ben trouwens wel een paal vergeten weg te halen rechts op de foto, sorry daarvoor.
Inmiddels zijn de groene zeeschildpadden weer uit het gebouw vertrokken. Ze zitten achter de schermen totdat ze volwassen zijn, en zullen dan uit de dierentuin vertrekken. Er zijn wel weer nieuwe diersoorten bijgekomen in het gebouw:
De roosdoornrog is er daar een van.
En de tweede diersoort is de prachtige luipaardhaai.
Dit verblijf herinner je je misschien nog uit de vorige update, het was het enige verblijf in het Europese gebied dat nog leeg was.
Inmiddels wordt het bewoond door 3 diersoorten. De eerste is een groepje stekelroggen.
De tweede diersoort zijn twee kathaaien.
En als derde zijn er ook nog 2 gitaarroggen bijgekomen.
Dan nog een derde nieuwtje: inmiddels is het toendragebied helemaal weggehaald. De verblijven van de alpensneeuwhoenen, de stormbandpinguins en de brilbruinvissen zijn weg, en de dieren zitten inmiddels achter de schermen. Volgend jaar zal er op de lege plekken verbouwd gaan worden, en zal ook het ijsberenverblijf verbouwd worden (maar tips hiervoor zijn al welkom).
Dat waren de geplande verbouwingen voor dit jaar, misschien dat ik dit jaar nog wel een update plaats, de volgende lijst met verbouwingen is namelijk alweer klaar. Dan sluit ik af met iets dat ik altijd vergeet: Een overzicht van de dierentuin.
Datum: Donderdag, 23 Dec 2010, 22:43 | Bericht # 83
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 99 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Kassa Medewerker
Allereerst heb je mijn respect. Ik vind het een kriem om een zeepark te maken, vooral met bassins, en jij weet dat zo mooi te doen, echt, respect Daarnaast vind ik dat je je verblijven zeer mooi inricht, en ik geniet van je plantenkeuze. Buiten de verblijven, raad ik je aan om Zelda's (Macaw)palmen te downloaden, om het iets minder eentonig uit te laten zien qua beplanting Dat is ook vrijwel het enige wat ik hier op aan te merken hebt, ik geniet echt van je zoo. Hi, ik ben Gerben ;) En zo wil ik ook graag genoemt worden.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 413 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Ik vind het echt een supermooie vernieuwing van een mooi gebouw. Het zou alleen nog beter kunnen met wat palmen onder dat dak (Bijvoorbeeld Bananenbomen, ze zijn niet van kust, maar ze vullen de verblijven toch wel mooi op) Verder heb ik er niets op aan te merken, prachtig gedaan!!! Banner+Avatar made by McCamel
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 228 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Ex-Moderator
Hoofd Dierenverzorging
Echt mooi gemaakt. Zoals ray als zei, het gebouw is helemaal af!! Alles is heel mooi in elkaar gezet, zelfs terwijl je geen ruimte hack hebt. Het glasdak past er heel goed bij, en ik denk dat het echt af is. Misschien alleen nog wachten op grijze rifhaaien, zebrahaaien of grote hamerhaaien, zoals je al tegen me had gezegd. Complimenten.. Pokemon White team!
Nadat het een hele tijd stilgelegen heeft, omdat ik het erg druk heb met school, hier toch weer een update. En ik start 2011 met wel een heel bijzondere update... Maar eerst nog even mijn gebruikelijke reacties op jullie reacties (beetje laat, maar ach):
@Gerben: Ik heb die palmen in mijn andere zoo (die helemaal weggezakt is in dit subforum) wel gebruikt, maar omdat mijn spel er nogal sloom van word heb ik ze in dit park niet gebruikt.
@ZooZa: Bedankt.
@Tigerman: Owja, dat was natuurlijk uiteindelijk de reden waarom ik het dak vervangen heb... Volgende update .
@Raymond: Ik had wel verwacht dat je het mooi zou vinden, aangezien het je eigen idee was . Bedankt nog, voor het idee.
@Jeroen: Inmiddels heb ik alledrie de diersoorten al (zoals je weet, want ze komen van jou). Maar dat ga ik in de volgende update behandelen.
Voordat je aan deze nieuwe update begint, lees dit: Dit keer een bijzondere update, ik heb hem namelijk niet zelf gemaakt. Raymond en ik hebben onze dierentuinen uitgewisseld, en zijn aan elkaars parken gaan sleutelen. Raymond heeft mijn hele World River's building verbouwd, en ik ben op dit moment bezig met een gloednieuw kustgebied in Dierenpark Spijk. Omdat ik zelf sommige delen van het gebouw ontzettend goed gelukt vind, maar over andere delen niet helemaal tevreden ben, ben ik erg benieuwd naar jullie mening. Alles in deze update is dus gemaakt door Raymond!
Eén ding valt in elk geval niet te ontkennen: De ingang is er een stuk mooier op geworden.
Dit is nu het nieuwe beeld bij binnenkomst. Links zijn nog altijd de keizertamarins, en rechts de vijver met o.a. de roodwangschildpadjes.
De oude brug is vervangen door een gloednieuwe, en als we vanaf die brug naar links kijken zien we dat er ook nog een brug bijgekomen is. Deze leid naar het nieuwe gedeelte van het gebouw.
De orinocodolfijnen vormden altijd al het hart van het gebouw, maar nu is dit ook duidelijk te zien. Het gebouw ziet er een stuk vrolijker uit, nu het deze koepel in het midden heeft gekregen, en er meer licht binnen kan vallen.
We lopen om het orinocodolfijnenverblijf heen, en komen dan op de plek waar vroeger het verblijf van de capibara's en de fuuten was. Tegenwoordig is er een uitbreiding van de tropische Zuid Amerikaanse vijver, waar je via een bruggetje overheen kan.
Het komt uit op een gloednieuw, onoverdekt gedeelte van het gebouw: het moerasgebied. Hierin zijn vanaf nu alle moerasdieren uit het gebouw, met uitzondering van de Aziatische kleinklauwotters, te vinden.
De Mekong reuzenmeervallen en de kamsalamanders uit het (inmiddels gesloopte) World River's aquarium zitten er ook.
We lopen door, en zien het tweede verblijf van het moerasgebied. Dit is een verblijf voor onze twee nijlkrokodillen, Ivana en Lucy. De twee dame's zijn er overigens wel op achteruitgegaan qua ruimte, met hun nieuwe verblijf.
Dan lopen we om de meervallenvijver heen naar beneden.
Om je een beetje op weg te helpen met je orientatie: daar stonden we daarnet.
Rechts is het nieuwe verblijf voor de capibara's en de fuuten.
Dan gaan we het gebouw weer in. Daar zijn een aantal nieuwe kijkplaatsen gekomen voor het otterverblijf (met daarin de Aziatische kleinklauwotters).
We lopen weer helemaal terug naar het hart van het gebouw, met het orinocodolfijnenverblijf.
En we gaan dit keer naar links. Daar vinden we het verblijf voor de onechte gavialen. Op dit moment zit er maar één, omdat we na 2 nesten van 10 jongen niet nogmeer jonge dieren willen hebben.
Dan lopen we door, en komen bij een hoog bassin.
Hier zitten op dit moment de zoetwatermaanvissen, en straks zullen er ook de arapaima's in komen.
Het oude nijlkrokodillenverblijf heeft plaats gemaakt voor 3 nieuwe verblijven.
Eentje voor de dingiso's,
Het middelste verblijf gaat binnekort vervangen worden. De leeuwaapjes, waarvoor het verblijf gemaakt was, zijn inmiddels vertrokken, en het is de bedoeling dat er een nieuw verblijf voor de pinché aapjes komt.
Het achterste verblijf is voor reptielen. Op het landgedeelte zitten op dit moment de bladstaartgekko's, en in het water zitten de piranha's (een van Jeroens piranha's is hier op dit moment ook op bezoek). De kans is groot dat dit ook nog vervangen gaat worden, omdat ik inmiddels ook jacksonkameleon's heb.
En aan de linkerkant, aansluitend op het dingisoverblijf bevind zich een waterverblijfje voor de schuttersvissen.
Dan gaan we richting tropische volière, en komen we onderweg nog het vergrootte vlekhalsotterverblijf tegen.
De volière sloot altijd aan op het World River's aquarium, maar dat heeft plaats gemaakt voor iets nieuws.
Er is een groot complex gekomen voor een oude bekende diersoort uit het Riviergebouw: het dwergnijlpaard.
Met onze eerste blik in het verblijf zien we alleen de nieuwe mede-bewoners van de dwergnijlpaarden in de verte.
In het oude gebouw werden ze vergezeld door de blauwe duikers, deze zijn vertrokken, en de nieuwe mede-bewoners van de dwergnijlpaarden zijn deze geelrugduikers.
Geelrugduikers zijn natuurlijk wel een stuk groter dan blauwe duikers, maar tegenover de 8 blauwe duikers staan maar 3 geelrugduikers in het nieuwe verblijf.
Aan de andere kant van het verblijf zien we gelukkig wel de dieren waar het om gaat: dwergnijlpaarden. Op deze foto is ook de afscheiding tussen de mannetjes en de vrouwtjes goed te zien die onder de bruggen doorloopt.
Hier nog een foto van het quarantaine verblijf.
Dan nog wat overzichtjes:
De ingang en de centrale hal (met dak).
Het onoverdekte moerasgebied.
Het onechte gavialenverblijf.
De drie verblijven op de plaats waar vroeger het nijlkrokodillenverblijf was. Rechts: reptielen/piranha's, links onder: oud leeuwaapjesverblijf (nu leeg), rechts boven: dingiso's/schuttersvissen.
Het nieuwe arapaimaverblijf (onder) en het vergrootte vlekhalsotterverblijf (boven).
En, mijn persoonlijke favoriet: het dwergnijlpaardenverblijf.
Oude gebouw ten opzichte van het nieuwe gebouw: Diersoorten vertrokken: - Blauwe duikers - Chinese alligators - Gouden leeuwaapjes - Japanse palingen
Nieuwe diersoorten: - Dingiso's - Geelrugduikers - Jacksonkameleons (nog achter de schermen) - Pinché aapjes (nog achter de schermen)
Ik wil heel graag jullie mening weten, aangezien ik zelf wel wat minpuntjes heb, en alles nog wil aanpassen. Ik wil Raymond wel bedanken voor een aantal prachtige aanpassingen aan het gebouw!
Tot slot nog een nieuwe dierenlijst: Updated: 18-1-11 21:01
Op bezoek in Miami: Jacksonkameleon (3V, 1M) - Eigendom van Dierenpark de Wonderen Onechte gaviaal (1V) - Eigendom van Dierentuin Spitsbergen Onechte gaviaal (1V) - Eigendom van San Diego Wildlife Centre Rode piranha (1V) - Eigendom van VOltazoo Vlekhalsotter (1V, 1M) - Eigendom van Animal plaza Florida
Op bezoek in Buenos Aires: Nijlvaraan (1V, 1M) - Eigendom van Dierenpark de Wonderen Zeeotter (1V, 1M) - Eigendom van Voltazoo
Op bezoek in een ander park: Goudmakreel (1V, 1M) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen IJsbeer (1V, 1M) - Op bezoek in WildLife Detroid Kaaimanteju (1V) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen Nijlkrokodil (1V) - Op bezoek in Zoo of the World Zeeleguaan (2V, 4M) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen
Datum: Woensdag, 19 Jan 2011, 16:07 | Bericht # 88
tigerman
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 413 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Wow! Goed gedaan Raymond en Errol! Echt heel erg mooi gemaakt! Alhowel iets meer beplanting niet mis zou zijn, volgens mij... En dat mag dus, ZTAO zoos uitwisselen? Banner+Avatar made by McCamel
Datum: Woensdag, 19 Jan 2011, 18:21 | Bericht # 89
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Hallo Erry en Raymond, Ja, het is een mooie update met heerlijke verblijven, en heerlijk weggetjes en trapjes op. Het lijkt me een mooie dierentuin met mooie variatie aan dieren en ook leuke verblijven, maar inderdaad een beetje groen en de terasjes mis ik. Mensen moeten toch iets kunnen eten en drinken en de kids spelen. Maar verder heel goed gemaakt. Complimenten voor jullie beide. Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
Datum: Woensdag, 19 Jan 2011, 18:46 | Bericht # 90
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 255 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Mooie verbouwen alleen het is allemaal noch wel een beetje heuvelachtig en hobbelig en de hekken zijn maar een beetje slordig geplaatst vind ik. Maar ik vind die koepel wel heel erg mooi en dat buitenstukje is ook wel grappig daar zou ik zelf nooit opkomen. ( Dit doet me denken aan La farme aux crocodilles in frankrijk die hadden ool zoiets )_