@Jeroen: Tja, jouw commetaar stond natuurlijk allemaal al in je vorige reacties
. Bedankt voor je reactie in elk geval. @Raymond: Ik twijfelde zelf een beetje of het aquarium wel leuk zou zijn, dus ik ben blij met je reactie. En bedankt nog voor je tips voor het gebouw via msn en in eerdere reacties.
@Thom: 93 plaatjes om precies te zijn
! Bedankt voor je reactie.
@Caspar: Zeker het oude gedeelte is inderdaad nogal compact waardoor je de planten er af en toe echt moet tussenproppen, daarom heb ik daar in het nieuwe gedeelte (bij de ara's en de arapaima's) wat meer rekening mee gehouden. En het wordt nog wel meer een zeepark, hoor, dit was namelijk pas verbouwing 1 van de 5 in mijn park (zie deze update).
@Lara: Bedankt. In de volière zitten groene pauwen, geen blauw. Maar ach, is maar een klein detail
. De ingang laat ik voorlopig even voor wat hij is, maar daar kom ik zeker nog op terug, want ik kom met de toekomstige verbouwingen nog in die richting
.
Ik ben blij dat er zoveel mensen zijn die de moeite hebben genomen de enorme update te lezen.
Nieuwe update, nu puntje 1 van de lijst met verbouwingen is afgewerkt (meer hierover verderop in deze update), is het tijd om met het volgende puntje te beginnen: Het Koraalrifgebouw.
Wie dit gebouw nog herkent, volgt de updates echt heel goed. Helemaal in het begin was dit het World River's building. Toen dat verhuisde heb ik het omgebouwd naar het World Ocean's aquarium, maar omdat dat eigenlijk nogmaar halfvol was, heb ik de hele inhoud eruit gehaald, en ben ik begonnen met de bouw van het Koraalrifgebouw (moet nog wel even een originele naam bedenken
).
Het gebouw is natuurlijk nog dicht, maar wij gaan lekker toch naar binnen. Dit is het eerste beeld wat je ziet als je binnenkomt. Eigenlijk is hiermee alles al verraden...
In het kleine verblijfje links komen de gewone zeehonden, die nu nog helemaal achterin het gebouw in het bijgebouw zitten.
Kleine toelichting: zeehonden horen natuurlijk niet echt bij koraalrif, maar omdat dit gebouw mijn aquariumgebouw vervangt, plaats ik bij de ingang nog wat andere waterdieren. Ik hoop deze in de toekomst wel te kunnen vervangen door rifdieren die niet in het grote bassin kunnen (om watvoor reden dan ook).
Aan de rechterkant is ook nog een verblijfje, wat kleiner dan die aan de linkerkant. Ik weet nog niet wat hierin gaat komen.
Maar waar het natuurlijk echt om gaat is het grote rifbassin, dat meer dan 2/3 van het gebouw in beslag neemt. Midden in het bassin is een grote doodlopende tunnel waarvanuit de bezoekers naar de dieren kunnen kijken.
Als je naar rechts gaat kun je vanaf het land het water in kijken, en (in de toekomst) rustig op een bankje uitrusten, maar het beste zicht heb je natuurlijk vanuit de tunnel.
En die gaan we nu bezoeken. Pas op je hoofd!
Het uitkijkpunt in de tunnel ligt middenin het rifbassin, maar daar moet je natuurlijk wel eerst via de gang naartoe.
Hier wordt ook meteen helemaal duidelijk waarom het gebouw nog dicht is: het rifbassin is op dit moment niet meer dan een groot vierkant gat gevult met water.
Het meest intressante wat er te zien is is het eilandje dat zich links in het gebouw bevind.
Een overzichtje van het koraalrifgebouw.
En hier nog eentje waarbij je in de tunnel kunt kijken.
Hopelijk zwemmen hier binnen een week een hoop rifdieren rond.
De verbouwingsplannen voor de World Sea's zoo Miami
Omdat de zoo al een beetje verouderd is (en omdat uitbreiding nauwelijks meer mogelijk is omdat ik hem al helemaal volgebouwd heb), ben ik begonnen de zoo helemaal te verbouwen.
Het World River's gebouw was slechts het eerste puntje van de planning (die best nog kan veranderen, dit is hoe het er voorlopig uit zal zien).
Lijstje met plannen:
1. Verbouwing/uitbreiding World River's building
Dieren: o.a. Spix' ara, orinocodolfijn, vlekhalsotter, arapaima, keizertamarin (en nog zo'n 20 andere soorten)
Locatie: Oude World River's building, en een aantal stukken daar omheen
Vooruitgang: Voltooid
2. Bouw koraalrifgebouw
Dieren: gewone zeehond, warana, karetschildpad, reuzenmanta, Hawaii borsteltanddokter, papegaaivis, zwartpuntrifhaai
Vooruitgang: Vormgeving voltooid
3. Pinguinverblijf bij de ingang
Dieren: zwartvoetpinguin, rotsspringer
Locatie: Kleine verbouwing van het kustvogelverblijf naast de ingang
Vooruitgang: Oude bewoners van het verblijf zijn vertrokken
4. Nieuw kustgebied
Dieren: papegaaiduiker, kluut, goudmakreel, zeeleguaan
Locatie: Oude verblijven van de Australische zeeleeuwen en de zeeotters in de noordoosthoek van het park
Vooruitgang: Nog geen bauwplannen
5. Laatste tropische verblijven
Dieren: Oran-oetang, dingiso
Locatie: Huidige toendragebied (met uitzondering van het ijsberenverblijf) tegen het World River's building aan
Vooruitgang: Bauwplannen in de maak
Tips voor het gebouw of zelfs voor de toekomstige verbouwingen zijn altijd welkom natuurlijk.