ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 409 Prijzenkast:
1
Curator
How it All Began
hallo allemaal, na maanden van stilte in Utrecht zijn er weer dieren geluiden te horen, Zoo utrecht is back! en niet zo'n beetje ook , maar genoeg opgeschept, vandaag ben jij mijn gast en dus mag jij beslissen welke kant we op gaan hiervoor moet je de spoiler's volgen, kom je een '' -> '' tegen betekend dat dat je dan die kant oploopt, kom je een '' ^ " tegen dan loop je gewoon rechtdoor, en kom je een '' O '' tegen, dan krijg je een foto reportage te zien van deze diersoort . be my guest, and follow the leader!
Spoiler : 1
vanaf hier heb je goed uitzicht over je zoo, zo heb je geen plattegrond nodig
Spoiler :2
Spoiler 3:
hmmmm, aparte keuze.....
Spoiler : 4
hier zien we het eerste verblijf van de zoo, en omdat we het zoveel mogelijk op de oude zoo willen laten lijken zitten hier dan ook:
Spoiler 5:
# sorry er is wat fout gegaan, ga door naar spoiler 7!
Spoiler 6:
ha, je hebt gekozen voor de stokstaartjes, leuke keuze, dat zijn mijn lievelingsdieren, en erg leuk dat je mijn fotoreportage aankijkt, wees niet bang hij word niet erg lang
dat was hem alweer, er was niet veel te zien, het is ene nogal dicht beplant verblijf, dat is express omdat de diertjes nogal lang achter de schermen hebben gezeten, en we willen de overgang niet zo groot maken
Spoiler 7:
wil je wat eten? nee? wat te drinken? nee? ik betaal! ow, dan opeens wel , nouja dan maar, maar dan wel een blikje cola, anders word het me te duur.
Spoiler 8:
moet je ff pinnen? tuurlijk is goed, als je klaar bent, kom je dan naar spoiler 9?
Spoiler: 9
* kieze je voor spoiler 9 ga dan naar spoiler 14!!
Spoiler 10:
Spoiler 11:
Papagaaiduiker's he? leuke diertjes, ze vinden het heerlijk om op de rotsen te klimmen en naar beneden te springen
bij deze pagaaiduiker's zwemmen ook nog eidereenden, de diertjes zwemmen naar de grond, om vervolgens daar een mossel los te wrikken, dan gaan ze weer naar boven, en met hun snavel breken ze hem open.
Spoiler 12:
wajooo, wat is dat vriend? wat een mega schildpad!, dat is nou een galapagos schildpad, de grootste schildpadden te wereld
ze leven hier samen met de Zeeleguaan, een vredig genootschap.
Spoiler 13:
Spoiler 14:
Marine Galapagos!
jaja we zijn bij de Zeeleguanen aangekomen, je vind ze meestal op het strand of op de rotsen, zeeleguanen moeten dagelijks een aantal uren een zonnebad nemen om het koude water te overleven. nou is het water bij ons natuurlijk wel een stuk warmer dan in dezee, maar je instinct verlies je nooit
zeeleguanen zijn de enige leguanen die kunnen zwemmen, omdat ze zeewier eten moet dat natuurlijk ook wel!
end of the journey,
ik hoop dat jullie het leuk vonden om op deze aparte manier jezelf rond te lijden, en voor de lief hebber, hier nog wat overzichtjes
thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 164 Prijzenkast:
0
Verzorger
Ziet er leuk uit, zeker met dat galapágos gebied . Je hebt mooie dier en plantsoorten gebruikt. Het enige minpuntje vind ik de mammoetboom bij het begin, Ziet er nogal onrealistisch uit bij de rest van het park. Maar dit is gewoon een superzoo Jortje Als je bij mijn buddy-lijst wil, Pb me! Buddy list: IK, Zebra Zappo, ZooHyena, Diertjee, McCamel
Datum: Donderdag, 24 Feb 2011, 08:24 | Bericht # 5
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 215 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Fantastische zoo, en superleuk bedacht met al die spoilers. Verder heb je de verblijven mooi uitgerust en goed gebruik gemaakt van het Bioflora Pakket van Aurora designs. Echt waar geweldig
Datum: Donderdag, 24 Feb 2011, 13:08 | Bericht # 6
caspar1995
1
Curator
wow, wat een snelle reacties! dankjewel allemaal!
@jortje, ja, ik had dat in het begin bedacht maar later vond ik hem ook wat minder, hij neemt zoveel ruimte in, ik zit er over te denken om hem weg te doen, maar ik weet het nog niet zeker..., in iedergeval hartstikke bedankt voor de reactie!
@ik, ja dat zecht zoo tycoon, maar zeeleguanen leven helemaal niet in diep water, ze leven aan de kust van de galapagos eilanden, ik snpa niet goed waarom hij zo geprogameert is dat het net een vis is, die diep water nodig heefd..... haha, ja , ik had nogal domme humor die dag, vandaar dat er avn die onzin in staat
@dinojos, haha, ja kijk , het idee was zo, je kan jezelf rondleiden door op de plaatjes je eigen spoiler uit te kiezen, zo kan je eigelijk door het park lopen, alleen werden in de plaatjes de teksten op een een of andere manier nogal vaag, dat moet ik nog verbeteren vandaar.... maar ik vind het idee juist heel leuk, om zo menzen zelf de gelegenheid te geven om door het park te lopen, snappie ? thanks voor de aardige complimenten!
@tjalf, hartstikke bedankt!, ik vind het leuk dat je de spoilers leuk vind! dat hoor ik graag!, en het bio flora pakket is echt prachtig, echt een van mijn lievelings flora ! nogmaals bedankt voor de leuke complimenten!
1
Curator
ik zal de teaser ook ff hier neer zetten
Added (13 Apr 2011, 17:13) --------------------------------------------- EUROPE TEASER
Dom Zoo te utrecht 9-4-11 14:37
daar is hij dan, de lang verwachte verbouwing in Dom Zoo (sinds mijn Zt2 crasde, heb ik het heel lang niet kunnen spelen) we beginnen bij de ingang, en tevens ook het hok van de sneeuwuil
er verblijft nu 1 paartje, maar er is een aanvraag geweest om nog 2 andere vrouwtjes te ontvangen
het volgende wat we zien zijn de Syrische bruine beren, 1m&1v
het laatste onderdeel bestaat uit een kleine rondledingsbaan
het is populair bij de kinderen, ja kan er in zitten en dan net wat hoger boven de grondzweven, ideaal om vlak bij de dieren te komen. er verblijven 3 soorten, het edelhert, de Auerhoen en de Wilde Kalkoen. wees niet bang, we hebben alleen 3 vrouwelijke edelherten zonder gewei, bovendien hebben deze dieren van kindsafaan in een kinderboerderij in Zweden geleefd, dus ze zijn niet gevaarlijk voor de kinderen.
dan als laatste het gehele europe-deel
ik hoop dat jullie het mooi vonden, en dat jullie genoten hebben
Added (13 Apr 2011, 17:14) --------------------------------------------- weetje wat ik maak gewoon de gehel update af!, met hierin het vernieuwde en volledig afgemaakt île Galapagos, ook zullen we EUROPE behandelen, en de nieuwe snufjes blijven niet onbesproken, dit en meer, in de volgende update!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 255 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Whow dit is weer eens super mooi, maar ik heb wel wat aan te merken op je vorige update, ik vind dat je een beetje heel veel de rotsmuren hebt gebruikt \ Ook vind ik die trappetjes bij het begin niet zo leuk het staat gewoon niet zo leuk En ik vind ook die grote tunnelboom niet zo mooi maarja jou keuze... Het stokstaartjes verblijf heeft te veel planten en te weinig rotsen en heuvels, naja rotsen ik vind deze niet zo mooi ( de rotsen dan ) Het galagapo eiland was leuk vond ik erg origineel
En van deze update, ik vind die voliere wel leuk alleen dat grote houten dak wat minder... Het verblijf van de syrische bruine beer vind ik best wel mooi maar ook wel weer klein Ik vind die doorgang door het herten hok richting die kabelbaan wel leuk bedacht maar niet echt mooi..
1
Curator
Hard Work, impossibole jobs and Results
vandaag kunnen jullie eindelijk het resultaat van de maanden lange stilte zien. in deze update laat Europa& île Galapagos
we beginnen met Europa, als we naar binnen lopen is dit het eerste wat we zien
het is een hok voor de sneeuwuilen, het is een koppeltje, wat pas kort in de dierentuin verblijft. in ZTAO ( een groot handels systeem binnen dierentuinen die hier lid van zijn) waren erg weinig Sneeuwuilen. om deze te laten voortplanten heefd stichting Zoo OBL ( http://superzt.ucoz.com/forum/81-1686-1 ) ons dit paartje geschonken voor een kleine vergoeding. het Samenwerkingsverbond hiervoor is ook opgericht, en het aantal neemt toe
hiervoor zijn natuurlijk maatregelen genomen, om deze dieren een zo natuurlijk mogelijke omgeving te geven, hebben we het flink dicht gebouwd, soms vervelend voor de bezoekers, maar daar staat tegenover dat op dinsdag 15:00 de dieren door onze Roofvogel expert er uit worden gehaalt
als we rechts gaan stuiten we op een nieuw verblijf
de Syriche bruine beren zijn hier net aangekomen, en worden door de lange rijs eerst even schoongespoten
de beren moeten wel even wennen, maar abnormaal gedrag vertonen ze niet
genoeg over de beren, laten we eens de rechter kant bekijken
we zien hier een soort kleine kabelbaan, kinderen kunnen hier in om net wat hoger boven de grond te zweven, zo zijn de dieren niet gevaarlijk maar ben je er toch vlakbij
het loopt volledig rond, en boven het pad kunnen de kinderen hun vader en moeder ook nog even gedag zeggen.
er verblijven hier 3 vrouwelijke edelherten, de mannetjes zijn net te gevaarlijk, en vrouwtjes hebben geen gewei. we zoeken nog wel een klein edelhertje, maar dat komt vast goed
ook lopen hier 2 verschillende vogelsoorten rond, zoals de Auerhoen
en de Wilde Kalkoen, deze 2 kunnen ook op het pad voorkomen, maar dat doen de aurerhoenen bijna nooit
voor dat we naar de andere kant lopen, zal laat ik jullie nog even de baby-boom bij de stokstaartjes zien, de groep van over de 40 leden, past niet goed in het hok, we hebben er 10 van uitgezet in de vrije natuur.
nu is île Galapagos aan de beurt
het eerste dier dat we tegen komen is de Galapagos Reuzen Schildpad, hun verblijf is nu gescheiden van de Zeeleguanen, en zit aan het begin
nu gaan we even naar binnen, we verwachten nog een bord, maar de designer hiervan is nog niet klaar met het ondwerp.
binnen aangekomen zien we dit onderwater zicht
hier kun je goed de gevlekte adelaarsroggen die hier voorkomen zien. prachtige beesten!
maar ook de Zeeleguanen zijn goede zwemmers, ze eten zeewier en zijn de enige leguanen die kunnen zwemmen, iets unieks wat je alleen op de Galapagos Eilanden vind.
een stukje verder vinden we een verleging van het binnenhok van de Reuzen schildpadden, normaal zitten alledrie hier meestal, maar nu zijn ze blijkbaar buiten
we gaan maar eens naar buiten, wat zal dat ons brengen?
de Zeeleguaan Rots, hier liggen de Zeeleguanen vaak op te zonnen, een natuurlijke eigenschap , omdat ze koudbloedig zijn, en veel zwemmen
1 van de zeeleguanen in het gras
ook is er een bruggetje, waar je over het water loopt, ook hier kun je mooie kiekjes nemen
de kleine waterval, is ook een favoriete van de leguaantjes, ze spelen er vaak gezamelijk in.
aan het einde zien we een verbouwing
ooit waren er maar 3 dierentuinen met Orinoco Dolfijnen, de Amzonne Dolfijnen van Brazillië. een kinderdroom van de direkteur was om deze dieren in zijn park te hebben, hij was een van de gelukkige die een dier in handen kreeg, de man kreeg de naam Juan, en was razend populair, (toen nog in Cairo) maar het mannetje was eenzaam, en daarbovenop was hij ook nog ondvoert door Terroristen en verkocht op de Zwarte markt. na dit alles is het mannetje een lange tijd ondergebracht in Dierenpark De wonderen ( http://superzt.ucoz.com/forum/81-1075-1 ) hier is het mannetje volledig herstelt, en heefd een bestaan opgebouwt met Rositta, samen hebben ze het verbond een grote eer bewezen. Juan zal nu terugkeeren naar Utrecht. dit besluit kwam van Diernpark de wonderen en World sea's zoo Buenos Aires ( http://superzt.ucoz.com/forum/81-1297-1 ) zij hebben onze Dierentuin Rositta en bij gegeven, omdat het anders zijn hart zou breken.
hiermee zal de Magrove Hal terugkeeren, waar hij zo bekend mee was. we zullen ze genoeg de ruimte geven, en jullie zullen hier meer van horen!
nog even van boven bekijken
île Galapagos
het Zeeleguanen+gevlekte adelaarsroggen deel
het water gedeelte
de Galapagos Schildpadden
Europe
de Sneeuwuilen
het park wat nu volledig vernieuwd is.
dit was de update, ik hoop dat jullie genoten hebben, een reactie is altijd welkom!